Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 19.04.12 - klo:21:58

Otsikko: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: nuffieldmaster - 19.04.12 - klo:21:58
Minkävirman tekeleitä on mm. 110-90 fiattien ja nykyisten fiat-case-nh sekarotuisten (2000 luvun) CNH koneiden etuakselit?

Carraroko ne tekee niille?
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: koivumaki - 19.04.12 - klo:22:17
Minkävirman tekeleitä on mm. 110-90 fiattien ja nykyisten fiat-case-nh sekarotuisten (2000 luvun) CNH koneiden etuakselit?

Carraroko ne tekee niille?

--Fiatissa on ollut aina omatekemät akselit.Ja nykyiset CNHn akselit tuota perua.
--80 luvulla väite meni niin,että fiat valoi Carrarolle kuoret akseleihin.Totuudesta en tiedä.
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: dmem - 19.04.12 - klo:22:27
Niissä taitaa olla tosiaan CNH:n omat akselit.

Carraro taisi olla vain 40-sarjan Fordeissa ja niissä isoissa G/70-sarjan traktoreissa jotka Ford suunnitteli.
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: CARINA2 - 19.04.12 - klo:22:37
Fiiun omalta pajalta on edelleen.
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: axb - 19.04.12 - klo:22:52
Ainakin tuos meidän g/-70 :ssä on spicerin tekele toi etuakseli....
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: dmem - 19.04.12 - klo:23:12
Ainakin tuos meidän g/-70 :ssä on spicerin tekele toi etuakseli....

Mitä vuosimallia? Itse ole ymmärtänyt, että noissa viimeisissä 2000-luvun malleissa olisi ollut Carraro.
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: koivumaki - 20.04.12 - klo:07:40
Eikös tää g/70 ole Kanaranpoijaan alunperin?
Näitä erikoisuuksia tietysti voi olla NHn valikoimissa....
Taitanee olla muuten Casen vanhemmassa CVX:ssä ja NH TVTssäkin Carraro...sehän onkin alunperin Steyr.Siinähän on moottorinakin Sisu.
Mutta edelleen,Fiat johdannaisissa ja Fordin sarjasta tehdyissä tietääkseni on Fiat pohjaiset akselit.
Olihan noissa Foortteissakin Carraroa ennen yhdistymistä.
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: Eerop - 20.04.12 - klo:08:03
Teksid on tehnyt Fiiatin akselit, samat löytyy new hollandista(ainakin m/60 ja tm sarjasta)
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: 115 - 20.04.12 - klo:08:22
"Teksid on tehnyt Fiiatin akselit, samat löytyy new hollandista(ainakin m/60 ja tm sarjasta)"

Lukeeko akseleissa jossain "Teksid" ?
Mm. -95 vuoden jälkeen tehdyissä Ford 6640 koneissa ainakin etunavan sisuskaluissa -Fiat- stanssattuna palikoihin.

Luulin että Fiatin omaa tekeletta akselit, niin edessä kuin takanakin, NH:ssa 160hv asti Fiat pohjaisia (M/60,-TM).
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: Eerop - 20.04.12 - klo:09:17
Teksidin merkki löytyy ainakin meiltä vm.91 100-90 ja vm.99 m160
Molemmissa saman naköinen mutta m160 paljon järeämpi, fiatin suunnittelema mutta Teksid valmistaa

Teksid valaa Fiiatin lohkot, akselit yms.


Uudempien 6000 cnh akseleista ei tietoa mutta etuakseli on ihan eri näköinenkin kun vanhemmissa
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: körömölli - 20.04.12 - klo:11:59
Teksid 90% Fiatin omistuksessa.
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: retku - 20.04.12 - klo:20:18
juu. fiatissa on ollu aina "oma" akseli.  fordin 40 sarjaan tuli n.1995 myös fiatin akseli carraron tilalle.

nykyiset nh:t ja caset fiatin akseleilla. sama näköä niissä on edelleen esim. 110-90 kanssa.
---------

g sarjan ekat mallit oli spicerillä (dana) ja viimiset 8000A sarjalaiset carrarolla. tää mallihan perustuu ford 8830,ym sarjaan joissa oli spicer
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: JTJ - 20.04.12 - klo:22:39
Onko sitten spicer ja carraro teheny myös ne ss etuakselit mitkä tuli 70/g sarjaan? ite käsittänäny että se olis genesis tehtaan omaa suunnittelua?
Otsikko: Vs: Fiatin ja nh:n etuakseli
Kirjoitti: agricult - 20.04.12 - klo:23:10
Onko sitten spicer ja carraro teheny myös ne ss etuakselit mitkä tuli 70/g sarjaan? ite käsittänäny että se olis genesis tehtaan omaa suunnittelua?

Akselihan on mekaanisesti sama SS-versiossa kuin tavallisessa, ero on akselin kiinnityksessä ja sylkässä.
Toi Carraro on kait tässä tapauksessa aika paljon järeämpi kuin vanhempi Dana, ainakin navat on Carrarossa paljon kookkammat sekä halkaisijaltaan että leveydeltään. Carraroon NH antoi luvan asentaa etuparit, vanhempiin Genesiksiin Danalla ei.