Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JD6630 - 15.04.12 - klo:22:26
-
Onko agronettiläisillä kokemuksia näistä isopyöräisistä kuivapaskakärryistä? Kaksi kelaisista jeantileista, joskineista, apolloista ja mitä näitä nyt on.. Onnistuuko _löysän_ turvepaskan levitys nurmelle? Bergmannit ja muut täsmälevittimet ovat liian kalliita näin pieneen käyttöön.
Nykyinen JF yleiskärry ei todellakaan sovi nurmilevitykseen, eikä sitä pitäisi edes pellolle päästää sen enempää kuin tempoja yms. itäkärryjäkään.
-
http://www.metaltech.com.pl/pl/Katalog/Rozrzutnik-obornika/
http://www.youtube.com/watch?v=dUP2_bjCyhA
Sopiva hinta, huippulaatu.
-
Nurmilevityksessä pittää olla säädettävät levitinlautasen siivet ja taitaa rirektiivi puhua jotain muutakin, kyllä koneharmin pojat kertoo tarkemmin jos luvan antaa...ja taitaa niissä berkunkin hinnoissa olla markkinatakouden lait vaikuttamassa, vaikkei sitä ihan suoraan mainostetakkaan...
-
Joskin Siriko taitaa olla yksi halvimmista länsikärryistä: http://www.saarikone.fi/wp-content/uploads/2009/04/siroko_1.jpg
Nurmilevitys onnistuu lähes kaikilla kahdella pystykelalla olevilla kärryillä, kunhan ei liian nopealle pistä pohjakuljetinta.
Itellä Tempo 10B. Pari vuotta levitetty nurmille ja hyvin on rehu säilynyt. Apulanta lasku on tippunut mukavasti. Eikä tarvitse turhaan uudistaa nurmia, että saa paskat levitettyä.
-
Nurmilevityksessä pittää olla säädettävät levitinlautasen siivet ja taitaa rirektiivi puhua jotain muutakin, kyllä koneharmin pojat kertoo tarkemmin jos luvan antaa...ja taitaa niissä berkunkin hinnoissa olla markkinatakouden lait vaikuttamassa, vaikkei sitä ihan suoraan mainostetakkaan...
Tämän alueen "ylitarkastaja" selvitti pykälistä, että nurmelle levitettäessä pitää olla repijäkelat ja lautaset levitykseen eli lautaslevittimet täyttävät direktiivin suoraan. Jos näin ei ole pitää valmistajalla olla esittää hyväksytty testaus kyseisellä kärryllä eli pystytela käy jos tämä direktiivi täyttyy. Tälläinen löytyy Jeantililta. Muista pysty merkeistä ei taida löytyä ? Täällä urakoitsijalla Joskin ja nurmelle vetää. Esim. Joskinilta ei taida löytyä siihen hommaan tarvittavaa testausta ? Jos tarkastaja huomaa kiinnittää tähän huomion, kuinkahan käy? Yhä enemmän painotetaan ympäristöä, joten on oletettavaa, että tähänkin puoleen kiinnitetään enemmän huomiota.
-
Nurmilevityksessä pittää olla säädettävät levitinlautasen siivet ja taitaa rirektiivi puhua jotain muutakin, kyllä koneharmin pojat kertoo tarkemmin jos luvan antaa...ja taitaa niissä berkunkin hinnoissa olla markkinatakouden lait vaikuttamassa, vaikkei sitä ihan suoraan mainostetakkaan...
Tämän alueen "ylitarkastaja" selvitti pykälistä, että nurmelle levitettäessä pitää olla repijäkelat ja lautaset levitykseen eli lautaslevittimet täyttävät direktiivin suoraan. Jos näin ei ole pitää valmistajalla olla esittää hyväksytty testaus kyseisellä kärryllä eli pystytela käy jos tämä direktiivi täyttyy. Tälläinen löytyy Jeantililta. Muista pysty merkeistä ei taida löytyä ? Täällä urakoitsijalla Joskin ja nurmelle vetää. Esim. Joskinilta ei taida löytyä siihen hommaan tarvittavaa testausta ? Jos tarkastaja huomaa kiinnittää tähän huomion, kuinkahan käy? Yhä enemmän painotetaan ympäristöä, joten on oletettavaa, että tähänkin puoleen kiinnitetään enemmän huomiota.
Puhutaan varmaanki ympin lisätoimenpiteestä lannan vevitys kasvukaudella johon testaus direktiivi liittyy. Taitaapi olla tällä hetkellä kaikki valtamerkit tuon direktiivin täyttäviä jopa nuo tempotkin...
-
Nurmilevityksessä pittää olla säädettävät levitinlautasen siivet ja taitaa rirektiivi puhua jotain muutakin, kyllä koneharmin pojat kertoo tarkemmin jos luvan antaa...ja taitaa niissä berkunkin hinnoissa olla markkinatakouden lait vaikuttamassa, vaikkei sitä ihan suoraan mainostetakkaan...
Tämän alueen "ylitarkastaja" selvitti pykälistä, että nurmelle levitettäessä pitää olla repijäkelat ja lautaset levitykseen eli lautaslevittimet täyttävät direktiivin suoraan. Jos näin ei ole pitää valmistajalla olla esittää hyväksytty testaus kyseisellä kärryllä eli pystytela käy jos tämä direktiivi täyttyy. Tälläinen löytyy Jeantililta. Muista pysty merkeistä ei taida löytyä ? Täällä urakoitsijalla Joskin ja nurmelle vetää. Esim. Joskinilta ei taida löytyä siihen hommaan tarvittavaa testausta ? Jos tarkastaja huomaa kiinnittää tähän huomion, kuinkahan käy? Yhä enemmän painotetaan ympäristöä, joten on oletettavaa, että tähänkin puoleen kiinnitetään enemmän huomiota.
Puhutaan varmaanki ympin lisätoimenpiteestä lannan vevitys kasvukaudella johon testaus direktiivi liittyy. Taitaapi olla tällä hetkellä kaikki valtamerkit tuon direktiivin täyttäviä jopa nuo tempotkin...
Joo nyt on muutamille mennyt puurot ja vellit sekaisin. Useimmilla pystykelavaunuilla saa levittää nurmeen, tarvitsee täyttää tietyt levitystasaisuus vaatimukset.
-
Ei ainaskaan joskinin ja bergmanin jälki eronnu juurikaan ku työleveydes kun rinnakkain ajettiin olkipaskaa
-
Nurmilevityksessä pittää olla säädettävät levitinlautasen siivet ja taitaa rirektiivi puhua jotain muutakin, kyllä koneharmin pojat kertoo tarkemmin jos luvan antaa...ja taitaa niissä berkunkin hinnoissa olla markkinatakouden lait vaikuttamassa, vaikkei sitä ihan suoraan mainostetakkaan...
Tämän alueen "ylitarkastaja" selvitti pykälistä, että nurmelle levitettäessä pitää olla repijäkelat ja lautaset levitykseen eli lautaslevittimet täyttävät direktiivin suoraan. Jos näin ei ole pitää valmistajalla olla esittää hyväksytty testaus kyseisellä kärryllä eli pystytela käy jos tämä direktiivi täyttyy. Tälläinen löytyy Jeantililta. Muista pysty merkeistä ei taida löytyä ? Täällä urakoitsijalla Joskin ja nurmelle vetää. Esim. Joskinilta ei taida löytyä siihen hommaan tarvittavaa testausta ? Jos tarkastaja huomaa kiinnittää tähän huomion, kuinkahan käy? Yhä enemmän painotetaan ympäristöä, joten on oletettavaa, että tähänkin puoleen kiinnitetään enemmän huomiota.
Puhutaan varmaanki ympin lisätoimenpiteestä lannan vevitys kasvukaudella johon testaus direktiivi liittyy. Taitaapi olla tällä hetkellä kaikki valtamerkit tuon direktiivin täyttäviä jopa nuo tempotkin...
Joo nyt on muutamille mennyt puurot ja vellit sekaisin. Useimmilla pystykelavaunuilla saa levittää nurmeen, tarvitsee täyttää tietyt levitystasaisuus vaatimukset.
Niinpä. Mitenkä sen osoitat ilman kirjallisia testaustuloksia. Pelkkä silmämääräinen maajussin testi ei riitä. Kysykää neuvojilta, ettei tarvi arpoa sieltä selviää. Suuri investointi en ihan tämän palstan mukaan menisi ostamaan kärryä, varmistasin ensin. (kyseessä siis suoraan kasvustoon levitettäessä)
-
Nurmilevityksessä pittää olla säädettävät levitinlautasen siivet ja taitaa rirektiivi puhua jotain muutakin, kyllä koneharmin pojat kertoo tarkemmin jos luvan antaa...ja taitaa niissä berkunkin hinnoissa olla markkinatakouden lait vaikuttamassa, vaikkei sitä ihan suoraan mainostetakkaan...
Tämän alueen "ylitarkastaja" selvitti pykälistä, että nurmelle levitettäessä pitää olla repijäkelat ja lautaset levitykseen eli lautaslevittimet täyttävät direktiivin suoraan. Jos näin ei ole pitää valmistajalla olla esittää hyväksytty testaus kyseisellä kärryllä eli pystytela käy jos tämä direktiivi täyttyy. Tälläinen löytyy Jeantililta. Muista pysty merkeistä ei taida löytyä ? Täällä urakoitsijalla Joskin ja nurmelle vetää. Esim. Joskinilta ei taida löytyä siihen hommaan tarvittavaa testausta ? Jos tarkastaja huomaa kiinnittää tähän huomion, kuinkahan käy? Yhä enemmän painotetaan ympäristöä, joten on oletettavaa, että tähänkin puoleen kiinnitetään enemmän huomiota.
Puhutaan varmaanki ympin lisätoimenpiteestä lannan vevitys kasvukaudella johon testaus direktiivi liittyy. Taitaapi olla tällä hetkellä kaikki valtamerkit tuon direktiivin täyttäviä jopa nuo tempotkin...
Joo nyt on muutamille mennyt puurot ja vellit sekaisin. Useimmilla pystykelavaunuilla saa levittää nurmeen, tarvitsee täyttää tietyt levitystasaisuus vaatimukset.
Niinpä. Mitenkä sen osoitat ilman kirjallisia testaustuloksia. Pelkkä silmämääräinen maajussin testi ei riitä. Kysykää neuvojilta, ettei tarvi arpoa sieltä selviää. Suuri investointi en ihan tämän palstan mukaan menisi ostamaan kärryä, varmistasin ensin. (kyseessä siis suoraan kasvustoon levitettäessä)
...tai sitten käyttää urakoitsijaa, tai ainakin esittää soveltuvalla laitteella levittävän urakoitsijan laskun...
-
Nurmilevityksessä pittää olla säädettävät levitinlautasen siivet ja taitaa rirektiivi puhua jotain muutakin, kyllä koneharmin pojat kertoo tarkemmin jos luvan antaa...ja taitaa niissä berkunkin hinnoissa olla markkinatakouden lait vaikuttamassa, vaikkei sitä ihan suoraan mainostetakkaan...
Tämän alueen "ylitarkastaja" selvitti pykälistä, että nurmelle levitettäessä pitää olla repijäkelat ja lautaset levitykseen eli lautaslevittimet täyttävät direktiivin suoraan. Jos näin ei ole pitää valmistajalla olla esittää hyväksytty testaus kyseisellä kärryllä eli pystytela käy jos tämä direktiivi täyttyy. Tälläinen löytyy Jeantililta. Muista pysty merkeistä ei taida löytyä ? Täällä urakoitsijalla Joskin ja nurmelle vetää. Esim. Joskinilta ei taida löytyä siihen hommaan tarvittavaa testausta ? Jos tarkastaja huomaa kiinnittää tähän huomion, kuinkahan käy? Yhä enemmän painotetaan ympäristöä, joten on oletettavaa, että tähänkin puoleen kiinnitetään enemmän huomiota.
Puhutaan varmaanki ympin lisätoimenpiteestä lannan vevitys kasvukaudella johon testaus direktiivi liittyy. Taitaapi olla tällä hetkellä kaikki valtamerkit tuon direktiivin täyttäviä jopa nuo tempotkin...
Joo nyt on muutamille mennyt puurot ja vellit sekaisin. Useimmilla pystykelavaunuilla saa levittää nurmeen, tarvitsee täyttää tietyt levitystasaisuus vaatimukset.
Niinpä. Mitenkä sen osoitat ilman kirjallisia testaustuloksia. Pelkkä silmämääräinen maajussin testi ei riitä. Kysykää neuvojilta, ettei tarvi arpoa sieltä selviää. Suuri investointi en ihan tämän palstan mukaan menisi ostamaan kärryä, varmistasin ensin. (kyseessä siis suoraan kasvustoon levitettäessä)
Esimerkiksi tuosta metaltechin vaunusta on DLG:n testiraportti, samoin suurimmasta osasta muita vaunuja. Olikohan että hollannissa ei edes ole saanut myydä sellaisia vaunuja enää jotka ei tuota normia täytä, mutta sielläkin näkyy siítä huolimatta olevan kaikki pystykelavaunut myynnissä. Ja itse siinä lakipykälässähän lukee että pitää olla joko hyväksytynlainen tai tarkkuuslevitin. Meidän vähän kuivikelannat ajaa urakoitsija puolessa päivässä samsonilla levälleen.
-
Levitettävä paska tosiaan on pääosin erittäin löysää joka meinaa valahtaa samantien peltoon kun peräportin nostaa, joten hieman kyllä epäilyttää levittää nurmeen pystykelaisella. Eri asia tietenkin olisi, jos olisi tunkio katon alla ja palanutta paskaa jota kelat nakkelisi koko pituudeltaan. Siksi olisikin mukava kuulla kokemuksia samanlaisen paskan levityksestä näillä malleilla.
Ei meinaa nimittäin enään tuon paskan kanssa mahtua mihinkään ja pienempi apupaska lasku kuulostaa myös hyvältä.
Käytetty tebbe/ bergman olisi varmaan paras vaihtoehto. Suomessa tarjonta on vain hyvin rajallista ja pienet renkaat epäilyttää hyvin paljon.
-
Kaippa sitä pystykelaasillakin pystyy peräportilla rajoittamaan ettei vellimpikään tavara tule liian vauhdikkaasti?
-
Ilmajoen K-maatalouteen on tulos Bergmanni vaihtokoneena ellei ole jo myyty.
-
16-12 Jeantililla on jonkin verran levitelty. Aika tarkka on, tehokas ja kestävä myös. Hyvillä lisälaidoilla on tilaa reippaasti eikä yli tippuva sonta jää lokasuojien päälle :)
-
Levitettävä paska tosiaan on pääosin erittäin löysää joka meinaa valahtaa samantien peltoon kun peräportin nostaa, joten hieman kyllä epäilyttää levittää nurmeen pystykelaisella. Eri asia tietenkin olisi, jos olisi tunkio katon alla ja palanutta paskaa jota kelat nakkelisi koko pituudeltaan. Siksi olisikin mukava kuulla kokemuksia samanlaisen paskan levityksestä näillä malleilla.
Ei meinaa nimittäin enään tuon paskan kanssa mahtua mihinkään ja pienempi apupaska lasku kuulostaa myös hyvältä.
Käytetty tebbe/ bergman olisi varmaan paras vaihtoehto. Suomessa tarjonta on vain hyvin rajallista ja pienet renkaat epäilyttää hyvin paljon.
Oikein vetelää paskaa on veemäinen levittää bergmannillakin. Kerran otin kuorman kyytiin ja ajoin pellolle. Yhtään en ajatellu asiaa sen kummemmin vaan vedin normaalisti ulosoton päälle ja avasin portin. Hetki meni ihmetelles että miksi kone meinaa sammua... Puoli kuormaa tuli pihalle siinä paikas ;D Se piti levittää niin että ensin ajaa ilman pohjakuljetinta puoli kuormaa. Säätöporttia vaan pikku hiljaa suuremmalle. Lopuksi vasta pohjakuljetin päälle. Jos vähänkin koitti nytkäyttää kuljetinta niin se oksensi sen puoli kuormaa heti pihalle...
-
Vetelän lannan levitykseen Compon vaunu parhaiten soveltuva, luukku miltei vesipitävä.
-
Kyllä se nyt siellä pysyy ihan tavallisella peräportillakin, mutta ilman ei kyllä tielle uskalla lähteä. Uskoisin, että lautaslevittimellä päästään selvästi parhaimpaan tarkkuuteen tuon paskan kanssa, pystykeloilla työleveys jää ainakin pieneksi.
-
Toissakesän kokeilin omalla Jeantilin 16-12 vaunulla levittää erittäin löysää lypsylehmien "kuivalantaa"..
Ei onnistunu ei huonostikkaan.. Tasasella ehkä kovan pelleilyn kera, mutta rinteessä alamäkeen ei tullu mitään ja ylämäes aivan liikaa. Jeantilin ongelmana, että portti täytyy olla kolmanneksen auki ennenkuin saa pohjakuljettimen päälle. Lanta oli löysää, jossa olkikasoja seassa, ei onnistu..
Jos lantaa jossa kuivikkeena pelkkää turvetta eikä ihan vettä, niin voi onnistua jotenkin ainakin tasasella..
-
Toissakesän kokeilin omalla Jeantilin 16-12 vaunulla levittää erittäin löysää lypsylehmien "kuivalantaa"..
Ei onnistunu ei huonostikkaan.. Tasasella ehkä kovan pelleilyn kera, mutta rinteessä alamäkeen ei tullu mitään ja ylämäes aivan liikaa. Jeantilin ongelmana, että portti täytyy olla kolmanneksen auki ennenkuin saa pohjakuljettimen päälle. Lanta oli löysää, jossa olkikasoja seassa, ei onnistu..
Jos lantaa jossa kuivikkeena pelkkää turvetta eikä ihan vettä, niin voi onnistua jotenkin ainakin tasasella..
Teippaa se hana joka avaa öljyvirtauksen pohjakuljettimelle, aukiasentoon niin saat pohjakuljettimen liikkeelle vaikka olisi vaan viis senttiä portti raollaan :-\ Pian se hana lakkaa toimimasta muutenkin...
Nyt tuntuu sille että on kuivakakkakärry ja lietekärry mennyt sekaisin, vaikka lietekärryn kanssa ne olkikasat vasta onkin hauskoja ::)
Omassa jeantillissa on pohjakuljettimena korkeaprofiiliset u-palkit. On jotain 70mm valssattua u-palkkia alunperin, noita olen korvannut levystä leikatuilla ja taitetuilla pätkillä sitä mukaa kun on taittunut tai ripaannut pois. Latanpätkä hitsillä kiinni ketjuun ja palkkiin :P Vaikea kuvitella mikä olisi kolakuljettimena kovempi sana, jos tuolla ei alamäkeen siirtyessä tavara siirry niin eikö se tuu takalasille se liemi sieltä kärrystä etulaidan yli :(
-
Välillä paska voi lillua kärryssä, mutta pääosin se on hieman kuivempaa tavaraa. Kauhan tilavutta enempää ei kuitenkaan oikein pysty nostamaan, sen verran löysää se on.
Turve+kuivalanta systeemissä pihatossa tahtoo tuo kusi mennä turpeen seassa tunkiolle. Lietekaivo ei sitten kovin vauhdilla täytykkään.
-
Välillä paska voi lillua kärryssä, mutta pääosin se on hieman kuivempaa tavaraa. Kauhan tilavutta enempää ei kuitenkaan oikein pysty nostamaan, sen verran löysää se on.
Turve+kuivalanta systeemissä pihatossa tahtoo tuo kusi mennä turpeen seassa tunkiolle. Lietekaivo ei sitten kovin vauhdilla täytykkään.
Olki toimii "salaojana" turvepaskassa johdatellen nestefraktiota alaspäin...entäs sitten tuo hillspridaren, onkos sen kanssa kukaan kokenut euforisia levittelyhetkiä?
-
Hilssillä sen parempi mitä vetelämpää :) Jäykällä paskalla luukun pitää olla aina täysin auki, mutta vetelämmällä voi rajoittaa ja leviää tasaisemmin sen takia.
-
Levitettävä paska tosiaan on pääosin erittäin löysää joka meinaa valahtaa samantien peltoon kun peräportin nostaa, joten hieman kyllä epäilyttää levittää nurmeen pystykelaisella. Eri asia tietenkin olisi, jos olisi tunkio katon alla ja palanutta paskaa jota kelat nakkelisi koko pituudeltaan. Siksi olisikin mukava kuulla kokemuksia samanlaisen paskan levityksestä näillä malleilla.
Ei meinaa nimittäin enään tuon paskan kanssa mahtua mihinkään ja pienempi apupaska lasku kuulostaa myös hyvältä.
Käytetty tebbe/ bergman olisi varmaan paras vaihtoehto. Suomessa tarjonta on vain hyvin rajallista ja pienet renkaat epäilyttää hyvin paljon.
Oikein vetelää paskaa on veemäinen levittää bergmannillakin. Kerran otin kuorman kyytiin ja ajoin pellolle. Yhtään en ajatellu asiaa sen kummemmin vaan vedin normaalisti ulosoton päälle ja avasin portin. Hetki meni ihmetelles että miksi kone meinaa sammua... Puoli kuormaa tuli pihalle siinä paikas ;D Se piti levittää niin että ensin ajaa ilman pohjakuljetinta puoli kuormaa. Säätöporttia vaan pikku hiljaa suuremmalle. Lopuksi vasta pohjakuljetin päälle. Jos vähänkin koitti nytkäyttää kuljetinta niin se oksensi sen puoli kuormaa heti pihalle...
Teekkös urakkaa sillä bergmannilla ympäri pitäjää!!!!?
-
minkäslaisia nämä 1-akseliset vaunut on vetää tiellä?? hyppyyttääkö raktoria kui paljo?
-
minkäslaisia nämä 1-akseliset vaunut on vetää tiellä?? hyppyyttääkö raktoria kui paljo?
Kyllä mulla ainaski joskini tulee nätistäs perässä tielläki
Pääosin kuitenki levitetään aumasta ja koitetaan tieajo vaunulla minimoida
-
Levitettävä paska tosiaan on pääosin erittäin löysää joka meinaa valahtaa samantien peltoon kun peräportin nostaa, joten hieman kyllä epäilyttää levittää nurmeen pystykelaisella. Eri asia tietenkin olisi, jos olisi tunkio katon alla ja palanutta paskaa jota kelat nakkelisi koko pituudeltaan. Siksi olisikin mukava kuulla kokemuksia samanlaisen paskan levityksestä näillä malleilla.
Ei meinaa nimittäin enään tuon paskan kanssa mahtua mihinkään ja pienempi apupaska lasku kuulostaa myös hyvältä.
Käytetty tebbe/ bergman olisi varmaan paras vaihtoehto. Suomessa tarjonta on vain hyvin rajallista ja pienet renkaat epäilyttää hyvin paljon.
Oikein vetelää paskaa on veemäinen levittää bergmannillakin. Kerran otin kuorman kyytiin ja ajoin pellolle. Yhtään en ajatellu asiaa sen kummemmin vaan vedin normaalisti ulosoton päälle ja avasin portin. Hetki meni ihmetelles että miksi kone meinaa sammua... Puoli kuormaa tuli pihalle siinä paikas ;D Se piti levittää niin että ensin ajaa ilman pohjakuljetinta puoli kuormaa. Säätöporttia vaan pikku hiljaa suuremmalle. Lopuksi vasta pohjakuljetin päälle. Jos vähänkin koitti nytkäyttää kuljetinta niin se oksensi sen puoli kuormaa heti pihalle...
Teekkös urakkaa sillä bergmannilla ympäri pitäjää!!!!?
Ohan sitä tullu kierrettyä.
-
Onko kukaan kokeillu tai nähny toiminnassa Hillspridarenia?
-
Onko kukaan kokeillu tai nähny toiminnassa Hillspridarenia?
Siinä oli joku erikoisuus pohjakuljettimessa, toimintavarmuuteen liittyi jotenkin :-\
-
Millainen tuo Joskin Ferti-CAP on, onko kellään vielä kokemuksia? Onnistuuko nurmelle levitys?
-
Onko kukaan kokeillu tai nähny toiminnassa Hillspridarenia?
En oo nähnyt kuin etäämmältä livenä, sekä pellolle levinneestä pskasta että laskusta. Toimivaksi todennut ;D
-
Ei varmaan paljon naurata siinä vaiheessa kun tuommosen hillsin pohjakuljetin heittää pyörimästä? ::)
-
Ei varmaan paljon naurata siinä vaiheessa kun tuommosen hillsin pohjakuljetin heittää pyörimästä? ::)
Ei naurata minkään paskakärryn kans jos niin käy ;D
-
No ei kyllä, mutta millä tuommosen voi tyhjentää kun on kuitenki aika korkealaitainen peli, eikä ole ruuvien päällä varmaan ole kovin kiva talikon kanssa heilua. Kaivurilla nurin?
-
minkäslaisia nämä 1-akseliset vaunut on vetää tiellä?? hyppyyttääkö raktoria kui paljo?
Jeantili venäläisillä kummeillaan pomppii niin hel...isti ja pyöränpultit katkeilee..
Ny ajettiin liki kaikki lannat pattereihin valmiiksi talvella ku kyllästyttiin jeantilin puuttuviin tieominaisuuksiin..
-
Kerran on joutunut talikoimaan ihan tosissaan kun hillsissä on kierukan murtopultti katkesi "kuormatilassa". Joku laittoikin vinkin että hitsata tönköksi... Nivelakselissa on levykytkin.
-
minkäslaisia nämä 1-akseliset vaunut on vetää tiellä?? hyppyyttääkö raktoria kui paljo?
Jeantili venäläisillä kummeillaan pomppii niin hel...isti ja pyöränpultit katkeilee..
Ny ajettiin liki kaikki lannat pattereihin valmiiksi talvella ku kyllästyttiin jeantilin puuttuviin tieominaisuuksiin..
Ryssäpyörät ei varmaan sovellu parhaiten nopeaan tieajoon. Oma jeantill ei kyllä juuri pompi vaikka yön yli olisi kuorma ollut kummien päällä, traktori pomppii pahemmin :)
-
Ryssäpyöriä on niin monenlaisia. Jeantilin perseessä on se 25 km/h lappu eikä renkaat ole muutenkaan tehty 50km/h nopeuteen vaikka täysillä päästellään ainakin tyhjänä. Tempoista kun ketjut meni vinoon ja veto lakkasi, aloin Vammaksella ojakauhalla kauhomaan niin oli laita pehmiätä kun huulilevy tuli lavan kyljestä ulos.
-
Ryssäpyöriä on niin monenlaisia. Jeantilin perseessä on se 25 km/h lappu eikä renkaat ole muutenkaan tehty 50km/h nopeuteen vaikka täysillä päästellään ainakin tyhjänä. Tempoista kun ketjut meni vinoon ja veto lakkasi, aloin Vammaksella ojakauhalla kauhomaan niin oli laita pehmiätä kun huulilevy tuli lavan kyljestä ulos.
Kyllä se tulee jeantillinkin kyljestä huulilevyn nurkka läpi jos huolettomasti sekoittelee keppejä ::)
-
Onko kellään kokemuksia tuosta fliegelin paskakärrystä? Siis isorenkaisesta, ei puskulavasta.
-
Onko kukaan kokeillu tai nähny toiminnassa Hillspridarenia?
Täällä oli yksi, ei ole enään. Tarkoitettu löysälle tavaralle. Kuivalantaa ei kanna levittää.
-
Onko kellään kokemuksia tuosta fliegelin paskakärrystä? Siis isorenkaisesta, ei puskulavasta.
Niitä on isoillakin renkailla puskupurkuvaunuja, piikkikylän urakoitsija vaihtoi pohjaketjulliseen varsioon. Ja hillsin sisällä on sen verran poikkirautoja, että pehkusempi tavara voi jäädä riipuksiin niiden päälle...
-
Nostellaas aihetta.
^ Mikäs siinä puskevalla keulalla varustetussa on vikana? Fliegl ei kuitenkaan ole kovin hirveen kallis ja laadukkaan oloinen saksalainen kärry..
Koneagriaan kai mentävä katselemaan eri vaihtoehtoja.
-
Nostellaas aihetta.
^ Mikäs siinä puskevalla keulalla varustetussa on vikana? Fliegl ei kuitenkaan ole kovin hirveen kallis ja laadukkaan oloinen saksalainen kärry..
Koneagriaan kai mentävä katselemaan eri vaihtoehtoja.
Tietynlaisella levitettävällä siitä tulee sivuillepurkava...
-
No kylläpäs vastauksesi olikin erittäin täydentävä ;D Kertoisitko minkälaisella materiaalilla?
Meillä pääosin paska on vetelää ja osa patterissa hieman kuivunutta, tuottaako tällainen materiaali ongelmia?
-
No kylläpäs vastauksesi olikin erittäin täydentävä ;D Kertoisitko minkälaisella materiaalilla?
Meillä pääosin paska on vetelää ja osa patterissa hieman kuivunutta, tuottaako tällainen materiaali?
No, eiku sori, kun koneharmin ja agrin myyjien jutuista yhdisteltyjä hajatelmia, omakohtaiset havainnot puuttuvat...berkun mallinen taatusti kaikkein tunteettomin materiaalin laadulle...
-
Jeantilien hinta tuntuu karkaavan pikkuhiljaa käsistä, ero fliegeliin on erittäin huomattava. Myös muiden pystykelaisten hinnat vaikuttavat nousseen useilla tuhansilla parin vuoden takaisesta, hieman alkaa jo ihmetyttää fliegelin edullisuus...
Joskinista on vielä tarjous saamatta, mutta fliegl on kyllä nyt erittäin vahvoilla.
-
Jos asiallinen hinta-laatu suhde kiinnostaa niin: www.metaltech.com.pl
-
Minä oon jo muutaman vuoden miettinyt tuon compon rinnalle pystykelavaunua jolla pystys levittämään pehku(pitkän)lannan ja rehun jätteet, muutenkin menis toinen "apuvaunu". On vaan karannut näissäkin koneissa hinnat niin ylös etten oo raaskinut ja ulkomaan vaunut järestään paljon ajettuja.
-
Onkos metaltechil murskauskeloil/levitys lautasil saatavis?
-
Täältä saattaa tulla myyntiin 15tn joskin tornado vaunu jos jollain sattuis tarvetta oleen
-
Onkos metaltechil murskauskeloil/levitys lautasil saatavis?
Tällä hetkellä ei ole kuin perus pystykelamalleja. Niihin sitten saakin vaikka minkälaista varustetta.
-
Minä oon jo muutaman vuoden miettinyt tuon compon rinnalle pystykelavaunua jolla pystys levittämään pehku(pitkän)lannan ja rehun jätteet, muutenkin menis toinen "apuvaunu". On vaan karannut näissäkin koneissa hinnat niin ylös etten oo raaskinut ja ulkomaan vaunut järestään paljon ajettuja.
Meillä taas on vähän pakon eessä kärryn vaihto. Nykyisellä ei saa nurmelle levittää ja tunkio meinaa käydä pieneksi varsinkin tälläisinä vuosina kun pellolle ei vaan pääse. Vanhalla kärryllä alkaa oleen jo sitä ikääkin eikä tuo teli pienillä renkailla toimi kuin kovilla mailla.
Realisti: Itä kärryistä on sen verran pahat traumat, että ei uskallus vielä ainakaan seuraavaan 10 vuoteen valitettavasti riitä sellaista ostaa :'( En väitä etteikö tuotteesi ole hyvä ja kestävä, edullinen se kyllä on, mutta tällä kertaa taitaa kuitenkin jäädä väliin...
Isommille liikkeille voi myös laittaa vanhan kärryn vaihdossa kun silläkin vielä jotain arvoa edes on.
-
Juu ei ole mikään pakko-osto. Mutta älä itäkärryksi sano kun pojilla on pari sakemannia suunnittelemassa, ja suurin osa tuotannostakin myydään sinne. P.s katso metatechin nettisivuilta mitä materiaaleja käyttävät, ja Vaihtokin onnistuu.
-
Minä oon jo muutaman vuoden miettinyt tuon compon rinnalle pystykelavaunua jolla pystys levittämään pehku(pitkän)lannan ja rehun jätteet, muutenkin menis toinen "apuvaunu". On vaan karannut näissäkin koneissa hinnat niin ylös etten oo raaskinut ja ulkomaan vaunut järestään paljon ajettuja.
Meillä taas on vähän pakon eessä kärryn vaihto. Nykyisellä ei saa nurmelle levittää ja tunkio meinaa käydä pieneksi varsinkin tälläisinä vuosina kun pellolle ei vaan pääse. Vanhalla kärryllä alkaa oleen jo sitä ikääkin eikä tuo teli pienillä renkailla toimi kuin kovilla mailla.
Realisti: Itä kärryistä on sen verran pahat traumat, että ei uskallus vielä ainakaan seuraavaan 10 vuoteen valitettavasti riitä sellaista ostaa :'( En väitä etteikö tuotteesi ole hyvä ja kestävä, edullinen se kyllä on, mutta tällä kertaa taitaa kuitenkin jäädä väliin...
Isommille liikkeille voi myös laittaa vanhan kärryn vaihdossa kun silläkin vielä jotain arvoa edes on.
Vanhan kärryn hinta "erittäin" venyvä käsite, puolitäsmäjiiäffän vaihtonoteeraukset 3-26t€... entäs vaakakela-unia, hieman sirot ainevahvuudet, mutta työleveys pystykeloja leveempi?
-
No fliegelistä on vaihtotarjous ja kyllä tuo kärry kannattaa vaihdossa laittaa, jos siis fliegeliin päätyy. Muiden liikkeiden hyvityksistä ei ole tietoa, kun ei ole vielä kuvia otettu ja lähetetty.
Pitääpä vielä tutustua tarkemmin tuohon realistin kauppaamaan vaunuun.
-
Olisko kenelläkään mitään tietoa, kokemuksia tai mielipiteitä Brittiläisen K twon kärryistä?
Mulle tyrkytettiin ton firman kärryjä ja pidin niitä melko edullisina. Briteissä noita näkee aika paljonkin, mutta muualla en ole kyllä nähny..
Tos on linkki, jos joku haluaa arvostella.
http://www.ktwosales.co.uk/muck-spreaders/
-
Siinä koppisen vaihtoehto
http://www.agencykoppinen.net/A1012kuvat/Bunning120-a.jpg
-
Bunning on vissii britannias aika suosittu urakoitsijoil..
@realisti mites noi ainevahvuudet et onko miten paksut levyt pohjas/sivuil kilpailijoilla? Mielenkiintoiselta kyl vaikuttaa..
-
onks kettinki flyykelistä kellään kokemust? 110 ois vaihtoehtona...
http://www.agrimarket.fi/Koneet/peltotyokoneet/Lannankasittely/Fliegl-lannanlevitin/
-
onks kettinki flyykelistä kellään kokemust? 110 ois vaihtoehtona...
http://www.agrimarket.fi/Koneet/peltotyokoneet/Lannankasittely/Fliegl-lannanlevitin/
Berkkulasta vaunulle kyytiä tilaamaan...