Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: talutehnika - 14.04.12 - klo:12:01
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Ei oo kertaakaa tarvinnu lukea vikakoodeja, eihän tuon ikäisessä mitään erikoista tekniikkaa ole, eikä ole tarvinnut lukea 2000 luvultakaan olevista mersuista ;) Ja itse en ota kantaa tuohon ruostumiseen, hyvä jos 2-3 kertaa jaksan pestä mersut vuodessa enää, ei paljon kiinnosta autojen pesu, nuorempana kyllä niitä jaksoi pestä ;D ainut mistä vähä tahtoo ruostua on ne paikat minne tulee kiven iskuja, mut ne paikat on joskus silloin tällöin halpaa maalauttaa uudestaan kaverilla ;D itse en osaa tosiaan siihen sanoa mitään miten toiset saa mersut ruostumaan hyvinkin kovasti, olisko kenties liika pesu syynä siihen?? ILMEISESTI!
Traktoreita kyllä jaksan pestä ja muita työkoneita ku ne on paljon arvokkaampia ku auto ja pitävät arvonsa paremmin ja koneilla tienataan rahaa ku autolla ajamalla minä en saa rahaa, ainoastaan menee ku en ole taksari!
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva :P Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu ;D
-
Tämä on sikäli ajankohtainen aihe, että viikon verran on taas uskaltanut Volkkarin ovia laittaa lukkoon, kun hallat on asettuneet.
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Ei oo kertaakaa tarvinnu lukea vikakoodeja, eihän tuon ikäisessä mitään erikoista tekniikkaa ole, eikä ole tarvinnut lukea 2000 luvultakaan olevista mersuista ;) Ja itse en ota kantaa tuohon ruostumiseen, hyvä jos 2-3 kertaa jaksan pestä mersut vuodessa enää, ei paljon kiinnosta autojen pesu, nuorempana kyllä niitä jaksoi pestä ;D ainut mistä vähä tahtoo ruostua on ne paikat minne tulee kiven iskuja, mut ne paikat on joskus silloin tällöin halpaa maalauttaa uudestaan kaverilla ;D itse en osaa tosiaan siihen sanoa mitään miten toiset saa mersut ruostumaan hyvinkin kovasti, olisko kenties liika pesu syynä siihen?? ILMEISESTI!
Traktoreita kyllä jaksan pestä ja muita työkoneita ku ne on paljon arvokkaampia ku auto ja pitävät arvonsa paremmin ja koneilla tienataan rahaa ku autolla ajamalla minä en saa rahaa, ainoastaan menee ku en ole taksari!
Missähän se Vito tehtiin, oliko Epsanjassa? ;D Kojelauta muistutti amerikkalaista joulukuusta, yhtä paljon vilkkuvia valoja. Vikakoodeja sai lukea jatkuvasti. Ruostui ihan silmissä takaluukku, ikkunoiden ympäristö ja peltien saumat. Nykyisissä on peltejä kai sinkitty. Kaverilla oli 2001 Vito ja oli ajolleen ja kulutukseltaan hyvä mutta muuten täysi p@ska. Toisella kaverilla oli uusi väyrysmersu 2000-luvun alkupuolella eikä kyllä Noobelia myöntänyt turkkilaisten kasaamalle vispilälle. Alustaongelmia vähintään omiksi tarpeiksi. Mutta kun topicin aiheena oli pariston vaihto VW:n keskuslukon kaukosäätimeen niin päätän omalta osaltani tähän. :)
p.s. Mersua en ole ikinä omistanut ja autoa olen viimeeksi pessyt 1990-luvulla. Hauskaa kevään jatkoa.
p.s.2 Kuningaskuluttajan testissä virolaiset Euro Shopper-vehnäjauhot voittivat vertailun. Siksi vaimonikin luottaa pirkkamersuun.
"Halpamerkit yllättivät vehnäjauhotestissä"
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3071
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva :P Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu ;D
Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa. ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään. ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa. ;)
Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"
p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.
p.s.2 Ajettavuuden parantaminen
SN Mustangeissa ajettavuus ei vastaa läheskään ulkonäköä eikä tehoja. Valmistaja on keskittynyt lähinnä mukavuuteen ajoominaisuuksien kustannuksella. Onneksi siihen on kohtuuhinnalla saatavissa meiltä eritasoisia parannuspaketteja. UPR Products takatukivarret
- Kromi Molybdeeni yla- ja alatakatukivarret uretaanipuslilla & metalliset Spherical puslat taka-akselin taka/yläkorvakkeisiin. Vakiot peltiset alatukivarret alkavat notkua yli 300hv tehoilla
UPR Productsin metalliset Sherical puslat taka-akselin yläkorvakkeisiin käytettäviksi ylläolevien Cro Mo tukivarsien kanssa.
MaximumMotorsportsin Camber/Caster -säätölevyt -79-09 vähentävät oleellisesti Mustangien perusongelmana olevaa liian vähäisen casterkulman aiheuttamaa puskemistaipumusta ja parantavat samalla suuntavakautta ja ohjauksen reagointia. Metallinen Sherical Bearing nivel on välyksetön ja kantaa myös Coil Ower jousituksen painon.
Jarruosia esim. SN / FOX
13" jarrulevy pari Powerslot uritettu
Cobra / Mach 1 jarrusatula sis. jarrupalat
13" Baer takajarrulevyt 450€ (kuvassa) sis satulan siirtopalat . Kiinnikket saatavana myös FOXiin.
Maximum Motorsport teräspunos/teflonjarruletkut eteen
Levyjarrusarjoja taakse, FOX ja early!
HHP Spacereita raidevälin säätöön.
GT jarrusatulan siirtopala 13" etulevyjarrulevykonversioon HHP 70€
Hawk ja EBC Performance jarrupalat.
Korijäykisteet
Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät ) -79-04 500 - 600€ asennettuna.
HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!
HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector 50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus.
SN mustangista tulee jo aivan urheiluautomainen ajettava. Niin hyvä että sillä on sen puolesta miellyttävä ajaa vaikka radalla ja aivan taatusti ero vakioon on valtava!
Tehon lisäys
Tässä muutamia vinkkejä erityyppisten Mustangin moottoreiden suorituskyvyn parantamiseen... ;D
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva :P Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu ;D
Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa. ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään. ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa. ;)
Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"
p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.
No oli pakko hankkia eibachit kun alkuperäiset oli kuitenkin vaihtokunnossa niin täytyy vielä ajella tuommosella kun pystyy mutta pakua tai avo-lavaa tarttis jossain vaiheessa katsella että sais työkalut ja löpöt kuljetettua työmaille hiukan mukavammin ;D Eikä tuo ole edes vielä jäykkä alusta eikä edes matala sen verran kuitenkin arvostan mukavuutta ja täytyy täältä metsästä päästä liikkeelle kelillä kuin kelillä... Mutta alkuperäiseen asiaan liittyen tämä netti on kyllä kätevä varsinkin tuo youtube kun saa tuollaiset opetusvideot jaettua muidenkin nähtäville...
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva :P Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu ;D
Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa. ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään. ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa. ;)
Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"
p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.
p.s.2 Ajettavuuden parantaminen
SN Mustangeissa ajettavuus ei vastaa läheskään ulkonäköä eikä tehoja. Valmistaja on keskittynyt lähinnä mukavuuteen ajoominaisuuksien kustannuksella. Onneksi siihen on kohtuuhinnalla saatavissa meiltä eritasoisia parannuspaketteja. UPR Products takatukivarret
- Kromi Molybdeeni yla- ja alatakatukivarret uretaanipuslilla & metalliset Spherical puslat taka-akselin taka/yläkorvakkeisiin. Vakiot peltiset alatukivarret alkavat notkua yli 300hv tehoilla
UPR Productsin metalliset Sherical puslat taka-akselin yläkorvakkeisiin käytettäviksi ylläolevien Cro Mo tukivarsien kanssa.
MaximumMotorsportsin Camber/Caster -säätölevyt -79-09 vähentävät oleellisesti Mustangien perusongelmana olevaa liian vähäisen casterkulman aiheuttamaa puskemistaipumusta ja parantavat samalla suuntavakautta ja ohjauksen reagointia. Metallinen Sherical Bearing nivel on välyksetön ja kantaa myös Coil Ower jousituksen painon.
Jarruosia esim. SN / FOX
13" jarrulevy pari Powerslot uritettu
Cobra / Mach 1 jarrusatula sis. jarrupalat
13" Baer takajarrulevyt 450€ (kuvassa) sis satulan siirtopalat . Kiinnikket saatavana myös FOXiin.
Maximum Motorsport teräspunos/teflonjarruletkut eteen
Levyjarrusarjoja taakse, FOX ja early!
HHP Spacereita raidevälin säätöön.
GT jarrusatulan siirtopala 13" etulevyjarrulevykonversioon HHP 70€
Hawk ja EBC Performance jarrupalat.
Korijäykisteet
Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät ) -79-04 500 - 600€ asennettuna.
HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!
HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector 50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus.
SN mustangista tulee jo aivan urheiluautomainen ajettava. Niin hyvä että sillä on sen puolesta miellyttävä ajaa vaikka radalla ja aivan taatusti ero vakioon on valtava!
Tehon lisäys
Tässä muutamia vinkkejä erityyppisten Mustangin moottoreiden suorituskyvyn parantamiseen... ;D
SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D Kaikkista paskimmat autot tulee juuri länsi-venäjältä juuri sieltä missä joku foortti mustangi teherähän.... Sen myönnän et nuo ekat eli etuvetoiset vitot oli huonoja, mutta ei enää nämä takavetoiset.
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva :P Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu ;D
Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa. ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään. ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa. ;)
Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"
p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.
p.s.2 Ajettavuuden parantaminen
SN Mustangeissa ajettavuus ei vastaa läheskään ulkonäköä eikä tehoja. Valmistaja on keskittynyt lähinnä mukavuuteen ajoominaisuuksien kustannuksella. Onneksi siihen on kohtuuhinnalla saatavissa meiltä eritasoisia parannuspaketteja. UPR Products takatukivarret
- Kromi Molybdeeni yla- ja alatakatukivarret uretaanipuslilla & metalliset Spherical puslat taka-akselin taka/yläkorvakkeisiin. Vakiot peltiset alatukivarret alkavat notkua yli 300hv tehoilla
UPR Productsin metalliset Sherical puslat taka-akselin yläkorvakkeisiin käytettäviksi ylläolevien Cro Mo tukivarsien kanssa.
MaximumMotorsportsin Camber/Caster -säätölevyt -79-09 vähentävät oleellisesti Mustangien perusongelmana olevaa liian vähäisen casterkulman aiheuttamaa puskemistaipumusta ja parantavat samalla suuntavakautta ja ohjauksen reagointia. Metallinen Sherical Bearing nivel on välyksetön ja kantaa myös Coil Ower jousituksen painon.
Jarruosia esim. SN / FOX
13" jarrulevy pari Powerslot uritettu
Cobra / Mach 1 jarrusatula sis. jarrupalat
13" Baer takajarrulevyt 450€ (kuvassa) sis satulan siirtopalat . Kiinnikket saatavana myös FOXiin.
Maximum Motorsport teräspunos/teflonjarruletkut eteen
Levyjarrusarjoja taakse, FOX ja early!
HHP Spacereita raidevälin säätöön.
GT jarrusatulan siirtopala 13" etulevyjarrulevykonversioon HHP 70€
Hawk ja EBC Performance jarrupalat.
Korijäykisteet
Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät ) -79-04 500 - 600€ asennettuna.
HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!
HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector 50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus.
SN mustangista tulee jo aivan urheiluautomainen ajettava. Niin hyvä että sillä on sen puolesta miellyttävä ajaa vaikka radalla ja aivan taatusti ero vakioon on valtava!
Tehon lisäys
Tässä muutamia vinkkejä erityyppisten Mustangin moottoreiden suorituskyvyn parantamiseen... ;D
SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D Kaikkista paskimmat autot tulee juuri länsi-venäjältä juuri sieltä missä joku foortti mustangi teherähän.... Sen myönnän et nuo ekat eli etuvetoiset vitot oli huonoja, mutta ei enää nämä takavetoiset.
No just kysyin että miten toimii yhdeltä viton omistajalta jolla on takavetonen niin sanos että kyllä se nyt pelaa kun kaikki viat on korjattu niin ei malta uuteen vaihtaa kun uus on varmaan taas samanlainen :P Takaoven kahvan ympäriltä ruostuu ja kylkilistojen alta.. Taitaa kyllä viimeiset oikeat mersut olla tehty joskus 90-luvun puolessavälissä sanoo pitkänlinjan mersumiehetkin :-[
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva :P Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu ;D
Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa. ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään. ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa. ;)
Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"
p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.
p.s.2 Ajettavuuden parantaminen
SN Mustangeissa ajettavuus ei vastaa läheskään ulkonäköä eikä tehoja. Valmistaja on keskittynyt lähinnä mukavuuteen ajoominaisuuksien kustannuksella. Onneksi siihen on kohtuuhinnalla saatavissa meiltä eritasoisia parannuspaketteja. UPR Products takatukivarret
- Kromi Molybdeeni yla- ja alatakatukivarret uretaanipuslilla & metalliset Spherical puslat taka-akselin taka/yläkorvakkeisiin. Vakiot peltiset alatukivarret alkavat notkua yli 300hv tehoilla
UPR Productsin metalliset Sherical puslat taka-akselin yläkorvakkeisiin käytettäviksi ylläolevien Cro Mo tukivarsien kanssa.
MaximumMotorsportsin Camber/Caster -säätölevyt -79-09 vähentävät oleellisesti Mustangien perusongelmana olevaa liian vähäisen casterkulman aiheuttamaa puskemistaipumusta ja parantavat samalla suuntavakautta ja ohjauksen reagointia. Metallinen Sherical Bearing nivel on välyksetön ja kantaa myös Coil Ower jousituksen painon.
Jarruosia esim. SN / FOX
13" jarrulevy pari Powerslot uritettu
Cobra / Mach 1 jarrusatula sis. jarrupalat
13" Baer takajarrulevyt 450€ (kuvassa) sis satulan siirtopalat . Kiinnikket saatavana myös FOXiin.
Maximum Motorsport teräspunos/teflonjarruletkut eteen
Levyjarrusarjoja taakse, FOX ja early!
HHP Spacereita raidevälin säätöön.
GT jarrusatulan siirtopala 13" etulevyjarrulevykonversioon HHP 70€
Hawk ja EBC Performance jarrupalat.
Korijäykisteet
Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät ) -79-04 500 - 600€ asennettuna.
HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!
HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector 50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus.
SN mustangista tulee jo aivan urheiluautomainen ajettava. Niin hyvä että sillä on sen puolesta miellyttävä ajaa vaikka radalla ja aivan taatusti ero vakioon on valtava!
Tehon lisäys
Tässä muutamia vinkkejä erityyppisten Mustangin moottoreiden suorituskyvyn parantamiseen... ;D
SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D
Ai jaa? :)
-
(http://s15.postimage.org/6r7uxqhlj/IMG_2244.jpg) (http://postimage.org/image/6r7uxqhlj/)
(http://s15.postimage.org/u6ps331cn/IMG_2245.jpg) (http://postimage.org/image/u6ps331cn/)
(http://s15.postimage.org/ez9siq9hz/IMG_2246.jpg) (http://postimage.org/image/ez9siq9hz/)
Se pesemätön hetekka. Ei oo ***** Viton voittanutta!
-
Taitaa kyllä viimeiset oikeat mersut olla tehty joskus 90-luvun puolessavälissä sanoo pitkänlinjan mersumiehetkin.
...mikähän lie ollut malli...ässäkö...eka c:hän on melkein yhtä vankka kuin etuveto eskortti...yli neljä sylinteriset meluntorjunnaltaan ja muultakin toteutukseltaan hieman perusteellisempia...203:een saa isompaa kiintolevyä tietsikkaan, ettei ala virheilmoitukset välittömästi menoa hidastamaan... ekoissa vitoissa sähköliittimet ihan vakio abikoita, ilman minkäänlaista kosteudentorjuntaa...aito epsanjan mese...ihan kaikista ei tainnut tulla veet etulasista sisälle...
-
SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D Kaikkista paskimmat autot tulee juuri länsi-venäjältä juuri sieltä missä joku foortti mustangi teherähän.... Sen myönnän et nuo ekat eli etuvetoiset vitot oli huonoja, mutta ei enää nämä takavetoiset.
[/quote]
Jaa. Se kaveri jolla oli se umpisurkee 110 CDI uskalsi vaihtaa sen uudempaan kun myyjä lupasi että uudessa on sinkitty kori eikä se ole samanlainen ruosteläjä kuin se 110 CDI. Se uudempi on kyllä 4x4 eikä takaveto. Onks tää nyt sitten huono vai ei? :-\
Siinä uudessakin on kyllä ihme vikoja että vedot häviää. Kun sitten sammuttaa auton niin tehot tulevat takaisin. Kyllä sillä pärjää jos ei ole mihkään kiire mutta moottoritiellä ei oo kaiken kätevin peli. Joku 115 on sen uudemman malli.
Sinänsä kumma juttu kun yrittää antaa vinkin että joku pirkkamersun omistaja säästäisi muutaman kympin, niin eikös joku kiho jolla on autona MERCEDES-BENZ ala urveltaa ettei MERCEDES-BENZISSÄ ole noin antiikkista avainta nähty sitten vuoden 1997, vaikka tuostakin olen kyllä erimieltä, viitaten siihen umpipaskaan vitoon MERCEDES-BENZ VITOon jolla olen aikas monta kertaa ollut kaverilleni kuskina.
-
(http://s15.postimage.org/6r7uxqhlj/IMG_2244.jpg) (http://postimage.org/image/6r7uxqhlj/)
(http://s15.postimage.org/u6ps331cn/IMG_2245.jpg) (http://postimage.org/image/u6ps331cn/)
(http://s15.postimage.org/ez9siq9hz/IMG_2246.jpg) (http://postimage.org/image/ez9siq9hz/)
Se pesemätön hetekka. Ei oo ***** Viton voittanutta!
Jaa tämä on nyt se jaloin tehty eli jalkamitoilla kasattu auto ;D Noilla amerikkalaisilla on pahoon nuo mitatkin vielä hakusessa, ku jotain tuuma mittayksikköä vielä yrittävät käyttää ;)
-
SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D Kaikkista paskimmat autot tulee juuri länsi-venäjältä juuri sieltä missä joku foortti mustangi teherähän.... Sen myönnän et nuo ekat eli etuvetoiset vitot oli huonoja, mutta ei enää nämä takavetoiset.
Jaa. Se kaveri jolla oli se umpisurkee 110 CDI uskalsi vaihtaa sen uudempaan kun myyjä lupasi että uudessa on sinkitty kori eikä se ole samanlainen ruosteläjä kuin se 110 CDI. Se uudempi on kyllä 4x4 eikä takaveto. Onks tää nyt sitten huono vai ei? :-\
Siinä uudessakin on kyllä ihme vikoja että vedot häviää. Kun sitten sammuttaa auton niin tehot tulevat takaisin. Kyllä sillä pärjää jos ei ole mihkään kiire mutta moottoritiellä ei oo kaiken kätevin peli. Joku 115 on sen uudemman malli.
Sinänsä kumma juttu kun yrittää antaa vinkin että joku pirkkamersun omistaja säästäisi muutaman kympin, niin eikös joku kiho jolla on autona MERCEDES-BENZ ala urveltaa ettei MERCEDES-BENZISSÄ ole noin antiikkista avainta nähty sitten vuoden 1997, vaikka tuostakin olen kyllä erimieltä, viitaten siihen umpipaskaan vitoon MERCEDES-BENZ VITOon jolla olen aikas monta kertaa ollut kaverilleni kuskina.
[/quote]
Ja toiset ottaa pulttia heti, ku vähä leikillä kiusaa ;) ihan hyvä mustangi on vähä erikoisempana autona ku ei niitä joka päivä vastaan tule!
-
Tässä on talutehnika komia mustang cobra :D Hienosti kuski ajaa!!
http://www.youtube.com/watch?v=Te0V71sGoxA&feature=share
-
Pidä se uusi patteri... ja työnnä se volkkari suohautaan
-
Pidä se uusi patteri... ja työnnä se volkkari suohautaan
...versio aiheesta...volvo343, ajaa keväällä jäälle, laittaa satasen hanskalokeroon että edes pieni tappio tulee...
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva :P Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu ;D
Kohta 20 vuoden kokemus on pitkittäismoottorisista vagineista nelikolla ja ilman. Osoittaa jonkinsortin asiantuntemattomuutta verrata jotain 1,8T farkkupassattia nelivetoiseen malliin. Emännän 3B AFN tdi;lläkin kun ensimmäisen kerran lähdettiin ajamaan niin tuli mieleen enemmän koeajetut A4 Turboquattrot kuin etuvetoiset passatit tai A6 Audit. Nelikoissa on vakiona melko järeät jarrut ja takakallistuksenvaimentimet ym. Myös äänieristys tuntuu paremmalta kuin peruspassatissa, mikälie siihenkin syynä ? Ajolleen nelivetoinen versio on erilainen kuin vajaavetoinen, veljellä oli joskus taannoin 1.8 20v farkku B3.
Itse en ole innostunut ajelemaan enemmälti pakulla tai sitten avolavoilla. Jos jotain tarviaa kuskata, niin riittävän iso peräkärri perään ja 90 quattro tai syncro passatti vetämään.
-
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle ;D Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.
Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.
Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin? ;) Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee. ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa? Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti :o
Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva :P Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu ;D
Kohta 20 vuoden kokemus on pitkittäismoottorisista vagineista nelikolla ja ilman. Osoittaa jonkinsortin asiantuntemattomuutta verrata jotain 1,8T farkkupassattia nelivetoiseen malliin. Emännän 3B AFN tdi;lläkin kun ensimmäisen kerran lähdettiin ajamaan niin tuli mieleen enemmän koeajetut A4 Turboquattrot kuin etuvetoiset passatit tai A6 Audit. Nelikoissa on vakiona melko järeät jarrut ja takakallistuksenvaimentimet ym. Myös äänieristys tuntuu paremmalta kuin peruspassatissa, mikälie siihenkin syynä ? Ajolleen nelivetoinen versio on erilainen kuin vajaavetoinen, veljellä oli joskus taannoin 1.8 20v farkku B3.
Itse en ole innostunut ajelemaan enemmälti pakulla tai sitten avolavoilla. Jos jotain tarviaa kuskata, niin riittävän iso peräkärri perään ja 90 quattro tai syncro passatti vetämään.
Juu olen joskus näin ymmärtänytkin että nelikoissa (tai no mikä haldexi nyt onkaan passateissa) olis jotain eroja juurikin tuon alustan osalta...
-
Mää oon luullu et saksalaisissa autoissa on virtalukosta lataantuva avain :o
-
Mää oon luullu et saksalaisissa autoissa on virtalukosta lataantuva avain :o
No jos se on niissä mersuissa tai bimmereissä :D
-
Juu olen joskus näin ymmärtänytkin että nelikoissa (tai no mikä haldexi nyt onkaan passateissa) olis jotain eroja juurikin tuon alustan osalta...
Älkääpäs nyt viitsikö loukata noin karkeasti. :D Ei sekoiteta sähköapuvetoja mekaaniseen jatkuvatoimiseen torsen keskitasauspyörästöllä varustettuun nelivetojärjestelmään jollainen löytyy molemmista meidän talouden nelikoistakin.
Haldex löytyy sitten 3C mallin pasaateista, pitkittäismoottoriset olympiavolkkarit jatkoivat takapainotteiseksi säädetyn torsen tekniikan käyttämistä.
-
Juu olen joskus näin ymmärtänytkin että nelikoissa (tai no mikä haldexi nyt onkaan passateissa) olis jotain eroja juurikin tuon alustan osalta...
Älkääpäs nyt viitsikö loukata noin karkeasti. :D Ei sekoiteta sähköapuvetoja mekaaniseen jatkuvatoimiseen torsen keskitasauspyörästöllä varustettuun nelivetojärjestelmään jollainen löytyy molemmista meidän talouden nelikoistakin.
Haldex löytyy sitten 3C mallin pasaateista, pitkittäismoottoriset olympiavolkkarit jatkoivat takapainotteiseksi säädetyn torsen tekniikan käyttämistä.
Haldexia eivät suostu nelivetopenkissä edes testaamaan kun tulee kuulemma kalliiksi :P Harinen sanoi että osat rupee lentelee... Johdot ja sulakkeet kun vetää irti niin on etuvetoinen... Torsen on ainoa kunnollinen...
-
Haldexia eivät suostu nelivetopenkissä edes testaamaan kun tulee kuulemma kalliiksi :P Harinen sanoi että osat rupee lentelee... Johdot ja sulakkeet kun vetää irti niin on etuvetoinen... Torsen on ainoa kunnollinen...
Mitkäköhän osat sieltä oikein lentää? Kaikki romut tuli auton mukana ulos mitkä sinne sisään vein, kun joitain vuosia sitten omaa Haldex Audia penkissä käytin! Joissain vanhemmissa suosittelivat sulakkeen irrotusta (on sitten etuveto) mutta ei ainakaan enää -05 mallissa tarvinnu. Ja penkkikin näytti oikeita lukemia vain pari heppaa ja 5 nm vähemmän mitä lastuntekijä lupaili!
No ammattimiehiä ku käyttää ni homma toimii.
http://www.amwdynoservice.com/ ;D
-
Haldexia eivät suostu nelivetopenkissä edes testaamaan kun tulee kuulemma kalliiksi :P Harinen sanoi että osat rupee lentelee... Johdot ja sulakkeet kun vetää irti niin on etuvetoinen... Torsen on ainoa kunnollinen...
Mitkäköhän osat sieltä oikein lentää? Kaikki romut tuli auton mukana ulos mitkä sinne sisään vein, kun joitain vuosia sitten omaa Haldex Audia penkissä käytin! Joissain vanhemmissa suosittelivat sulakkeen irrotusta (on sitten etuveto) mutta ei ainakaan enää -05 mallissa tarvinnu. Ja penkkikin näytti oikeita lukemia vain pari heppaa ja 5 nm vähemmän mitä lastuntekijä lupaili!
No ammattimiehiä ku käyttää ni homma toimii.
http://www.amwdynoservice.com/ ;D
Jep, Maatsilla tullu joskus autoa penkitettyä. Ennen minun autoa penkissä ollut auto ampui 600 hevosvoiman kohdalla renkaan räjähtäessä tavaraa sisäkatosta läpi ja auton kyljet olivat käytetyn näköiset kun renkaanjämät pieksivät kylkeä. Maatsi kokeili harjanvarrella sisäkattoa että jotain siitä on mennyt... :D Sanoin että minun pitää päästä autolla kotiinkin...
-
Kaverilla (VW/Audi asentaja) oli taannoin kokonainen haldex golffin haldexpumpun moottoria puuttuva takaperä kotonaan kun merkkiliikkeessä oli alkuun ainoa lääke haldexin pumpun hiilien loppuunkulumiseen koko haldexpaketin vaihto. :o Ensialkuun haldexin omistajat hommas niitä sähkömoottoreita ulkomailta ja nyt kai niitä osaa vaihtaa paikalleen merkkiliikekin. Myös johtoliitoksissa on ollut ongelmia, joku haldexpaketin luona oleva liitos hapettuu ja sitten takana voi olla välillä veto ja välillä ei... Tosi kiva vaikkapa talvikelissä kun ohittaessa veto saattaakin hävitä.
Ei senpuoleen, osasin moisia ongelmia jo odottaakin. Jos perän veto on sähkön varassa, niin selvähän se on että vikaantuminen on todennäköisempää kuin täysin mekaanisessa systeemissä. Eihän toyotan land cruiserissakaan mitään sähköohjattuja kytkimiä ole, siellä on torsen keskitasuri kytkettävällä lukolla.
Noista lastuista tuli mieleen eräs hauska juttu jonka em. asentaja kertoi. Sanoi erään tuttavansa kerran tilanneen lastun 150 heppaiseen tdi leoniin. Siinä kun oli vakiota autoa ensin ajettu penkissä, niin kävikin ilmi että siinä oli jo tehtaalta tullessaan 179 heppaa ja vääntöä normaalia enempi, ei paljoa lämmitä asentaa 180 hepan lupaavaa lastua...
-
Haldexia eivät suostu nelivetopenkissä edes testaamaan kun tulee kuulemma kalliiksi :P Harinen sanoi että osat rupee lentelee... Johdot ja sulakkeet kun vetää irti niin on etuvetoinen... Torsen on ainoa kunnollinen...
Mitkäköhän osat sieltä oikein lentää? Kaikki romut tuli auton mukana ulos mitkä sinne sisään vein, kun joitain vuosia sitten omaa Haldex Audia penkissä käytin! Joissain vanhemmissa suosittelivat sulakkeen irrotusta (on sitten etuveto) mutta ei ainakaan enää -05 mallissa tarvinnu. Ja penkkikin näytti oikeita lukemia vain pari heppaa ja 5 nm vähemmän mitä lastuntekijä lupaili!
No ammattimiehiä ku käyttää ni homma toimii.
http://www.amwdynoservice.com/ ;D
Varmaan neliveto tullut kesken peliin mukaan tai poistunut välillä kesken vedon en tiedä eikä kiinnostanut mutta kavereiden Haldexeja ei suostuneet nelivetopenkkiin laittamaaan eikä ole kyllä tarviskaan... No noi lastuhommat nyt on vähän semmosia ja tämmösiä... Penkkiin ensin ja sitten säädetään sen verran kuin halutaan eikä mitään valmisohjelmia... :P
-
Varmaan neliveto tullut kesken peliin mukaan tai poistunut välillä kesken vedon en tiedä eikä kiinnostanut mutta kavereiden Haldexeja ei suostuneet nelivetopenkkiin laittamaaan eikä ole kyllä tarviskaan... No noi lastuhommat nyt on vähän semmosia ja tämmösiä... Penkkiin ensin ja sitten säädetään sen verran kuin halutaan eikä mitään valmisohjelmia... :P
Epäilen vahvasti et ne on niitä 1-gen Haldexeja esim. 8l Audit oli niitä. Niissä suositellaan sitä sulakkeen irrotusta just sen takia ettei se välttämättä toimi ihan oikein penkissä, mut 2-gen ja tuoreemat pitäs kyllä toimia. Kylläkai ne osaa tuotteita kehittää Ruotsisakin! Eikai se Haldex nyt ihan paskin systeemi kuitenkaan ole kelpaahan se Volvoihinkin ja sellasiikin marginaali autoihin kuin Aventador ja Veyron.
Ja niistä lastuista sen verta et kyl mun mielest ihan riittävä tollaseen käyttö kippoon ja pääasiassa emännän käyttöön toi vajaa 250hp ja 400nm ja hintaakin tais ohjelmoinnilla olla vähä reilu 300€ ja jo 70tkm mukana kulkenu. Mulle riittää ku pojat ruotsissa on siihen Bensaa polttannet. Penkissä käytin kun sattu Maatsilla olee sellanen yleinen penkkipäivä.
Ne on ne hierottavat harraste autot sit erikseen, esim tohon naapurin pojan Ässään on säätämisissä menny varmaan bensoihi sama raha kun kun mulla koko auton viritykseen mut kukin tyylillään!
-
Varmaan neliveto tullut kesken peliin mukaan tai poistunut välillä kesken vedon en tiedä eikä kiinnostanut mutta kavereiden Haldexeja ei suostuneet nelivetopenkkiin laittamaaan eikä ole kyllä tarviskaan... No noi lastuhommat nyt on vähän semmosia ja tämmösiä... Penkkiin ensin ja sitten säädetään sen verran kuin halutaan eikä mitään valmisohjelmia... :P
Epäilen vahvasti et ne on niitä 1-gen Haldexeja esim. 8l Audit oli niitä. Niissä suositellaan sitä sulakkeen irrotusta just sen takia ettei se välttämättä toimi ihan oikein penkissä, mut 2-gen ja tuoreemat pitäs kyllä toimia. Kylläkai ne osaa tuotteita kehittää Ruotsisakin! Eikai se Haldex nyt ihan paskin systeemi kuitenkaan ole kelpaahan se Volvoihinkin ja sellasiikin marginaali autoihin kuin Aventador ja Veyron.
Ja niistä lastuista sen verta et kyl mun mielest ihan riittävä tollaseen käyttö kippoon ja pääasiassa emännän käyttöön toi vajaa 250hp ja 400nm ja hintaakin tais ohjelmoinnilla olla vähä reilu 300€ ja jo 70tkm mukana kulkenu. Mulle riittää ku pojat ruotsissa on siihen Bensaa polttannet. Penkissä käytin kun sattu Maatsilla olee sellanen yleinen penkkipäivä.
Ne on ne hierottavat harraste autot sit erikseen, esim tohon naapurin pojan Ässään on säätämisissä menny varmaan bensoihi sama raha kun kun mulla koko auton viritykseen mut kukin tyylillään!
Juu näin se varmaan on ;) Ja jos auto toimii tuolla valmisohjelmalla niin ei siinä mitään mutta kaikilla ei oo heposet olleet VAGineissa edes kotona ja toisilla on ollut enemmän ;D
-
Helppo varastaa kuin avaimeton auto
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201204162437
;)