Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: roadman - 08.04.12 - klo:11:25
-
Mielenkiintoisia ajatuksia tuolla yrityksellä.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2010/05/33270&ext=rss
Kotisivut
http://www.visedo.com/
-
Mielenkiintoisia ajatuksia tuolla yrityksellä.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2010/05/33270&ext=rss
Ei välttämättä kovinpaljoa hyötyä maataloudessa koska suurinosa ajasta kone tekee töitä ja harvoin on tilannetta että moottori jarruttaa. Ehkä teoriassa joku kuormaaminen ja paalaukse pysähtyminen. Enemmänkin taitaa tosiaan olla hyötyä teollisuudessa ja maanrakennuksessa isoissa pyöräkuormaajissa missä massaa joutuu paljon jarruttamaan. Hyvä kuitenkin ette kehitys kehittyy
-
Mielenkiintoisia ajatuksia tuolla yrityksellä.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2010/05/33270&ext=rss
Ei välttämättä kovinpaljoa hyötyä maataloudessa koska suurinosa ajasta kone tekee töitä ja harvoin on tilannetta että moottori jarruttaa. Ehkä teoriassa joku kuormaaminen ja paalaukse pysähtyminen. Enemmänkin taitaa tosiaan olla hyötyä teollisuudessa ja maanrakennuksessa isoissa pyöräkuormaajissa missä massaa joutuu paljon jarruttamaan. Hyvä kuitenkin ette kehitys kehittyy
Etukuormaajaan sähkösylinterit, lataus aisoja laskettaessa.
Murskekuorman kanssa risteykseen hidastaminen.
Kipin lasku.
-
Saiskö ilmajousitetun penkin joustoliikkeestä sähköä? Jollain dynamoilla?
-
Omapaino pitää olla 500 kg,jos meinaa sähköä tuottaa 8)
-
Omapaino pitää olla 500 kg,jos meinaa sähköä tuottaa 8)
Entä pituus? :D
-
Omapaino pitää olla 500 kg,jos meinaa sähköä tuottaa 8)
Entä pituus? :D
metri viisikymmentä hattu päässä ;D
-
Omapaino pitää olla 500 kg,jos meinaa sähköä tuottaa 8)
Entä pituus? :D
metri viisikymmentä hattu päässä ;D
Plus sulka siihen päälle. :D
-
Samaa potentiaalia on digitaalihydrauliikassa jota TTY kehittää Bosch Rexrothin kanssa.
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/automaatio/tty+ja+bosch+rexroth+tutkivat+yhdessa+digitaalihydrauliikkaa/a325463?service=mobile
Samat toimijat kehittelevät myös energian talteenottoa, hybriditekniikkaa.
Sivut 21-22:
http://issuu.com/omnip/docs/fluidfinland1_11
Esim. nostureilla taakkaa laskettaessa vapautuva energia otetaan talteen, kun se nyt pihistellään lämmöksi venttiilissä.
Minä laittaisin rahani maatalous-ja työkonepuolella tuohon hydrauliikkaan. Maantiekalustoon sitten sähköä.
Kokonaispaino ja ylläpitokustannukset tuntuvat oudolta kuviolta kun tulee kaksi rinnakkaista tekniikkaa. Toyota Prius on tainnut kyllä olla hyvää Toyota tasoa luotettavuudessaan.
"Kaikki asiakkaiksemme" on huimaa toiveajattelua. Valmistajille on tärkeää erottua kilpailijoista, eikä muutenkaan kaikkia parhaita teknologioita oteta käyttöön, syystä tai toisesta.
-
Maanrakennuspuolella Komatsu on esitellyt hybridikaivinkoneen, jossa ylävaunun käännön jarrutuksesta saatava energia otetaan talteen ja kierrätetään uudelleen eräänlaisten akkujen kautta käyttöön.
Maailmanlaajuisesti ovat myyneet tuota hybridimallia 2000kpl. Joten kai siihen jossain päin uskotaan.
-
Työkoneet on työkoneita ja etenkin suomen oloissa tuollaiset innovaatiot nostaa niskakarvat pystyyn...
Perustekniikan perään haikailee hän....... ::)
-
Työkoneet on työkoneita ja etenkin suomen oloissa tuollaiset innovaatiot nostaa niskakarvat pystyyn...
Perustekniikan perään haikailee hän....... ::)
Kalliolalla ei ole kunnon urakointia koneilla vaan pienimuotoista täpinöintiä. Silloin ei tällaisten energiatehokkaiden nippeleiden perään haikaile koska niissä on paljon osia jotka ensimmäisenä sesonkipäivänä ei toimi. Sitten kun ollaan tilanteessa että kone pyörii vähintään 8 tuntia päivässä niin kaikki energiatehokkuuteen viittaava on tervetullutta.
Itse näen kuljetuspuolen suurimpana voittajana näissä. Jos ajatellaan ajoneuvoyhdistelmää joka laittaa vakionopeus-säätimeen 85 ja aina alamäessä siirretään vetopyöristä tuleva latausenergia akkuihin mitkä puretaan seuraavassa vastamäessä missä tarvitaan vetotehoa. Ehkä ainut ongelma on käyttäytyminen liukkaalla kun yksi akseli rupee jarruttamaan niin voi aika hätäseen lähteä käpälästä.
-
Kätevää kun muistais moottoria smmuttaessa jättää ek:n aisat ylös ja sitten konetta käynnistäessä laskis aisat alas ja vapautuva potenttiaalienergia käynnistäisi moottorin.
-
Kätevää kun muistais moottoria smmuttaessa jättää ek:n aisat ylös ja sitten konetta käynnistäessä laskis aisat alas ja vapautuva potenttiaalienergia käynnistäisi moottorin.
Tossa ei ole kuin yksi vika.
Lapsiperheessä pitäisi muistaa aina laskea työkoneet alas koneen luota poistuessa.
-
Huomasin tuossa viikonloppuna, että täällä oli keskustelua Visedosta ja sähköratkaisuista työkoneissa.
Alla olevasta linkistä löytyy Koneyrittäjä lehdessä Maaliskuussa julkaistu juttu meistä:
http://www.visedo.com/en/post/91-technical-article-in-finnish-mobile-work-machine-users-trade-magazine-on-visedo-hybrid-solutions (http://www.visedo.com/en/post/91-technical-article-in-finnish-mobile-work-machine-users-trade-magazine-on-visedo-hybrid-solutions)