Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: bouli - 02.04.12 - klo:18:08

Otsikko: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: bouli - 02.04.12 - klo:18:08
Tuommoisesta vm -90 Saksan Natikasta kyse.

Eli ei tule startille herätevirtaa. Startin perästä lähtee siis kyllä ruuvarilla.
Virtalukko ehjä, kokeiltu toisen koneen virtalukolla eikä pelaa silläkään.
Kytkinpolkimen katkaisin ehjä, yleismittarilla mitattu että yhdistää ja hyppyjohdolla kokeiltu ohittaa muttei auta.
Mitä seuraavaksi?
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: 2620 - 02.04.12 - klo:18:46
No mites sen virtalukolta startille tulevan johdon kunto. Yhdestä härvelistä tossa taannoin oli ko. johto katkennut keskeltä ja ulospäin näytti ehjältä, joten mittaa se.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: SAS - 02.04.12 - klo:18:55
Kerran oli 604 :ssa käynnistys releen maadotus huono eipä aina tartannut,tein uuden maadotusjohdon ja alkoi toimimaan.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maximus - 02.04.12 - klo:19:02
Tarkista johtosarjan liitin hytin ja konehuoneen väliltä. Siinä yleisin vika, hapettunu, sulanu tai löysällä...
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: bouli - 02.04.12 - klo:19:14
Tarkista johtosarjan liitin hytin ja konehuoneen väliltä. Siinä yleisin vika, hapettunu, sulanu tai löysällä...
Niin tosiaan, unohtui tuossa mainita että ne katsottiin ja putsattiin ensimmäiseksi.  ;)
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: 2620 - 02.04.12 - klo:19:36
Toi sun alotukses ei ole kovin tarkka, joten arvailuksi menee mitä oikeastaan on tehty. Mutta eiköhän se aika selkeä ole, että jos akulta tökkää piuhan solenoidille herätteeseen, jos starttaa ni vika johtosarjassa, jos ei, ni solenoidi vaihtokunnossa.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: axb - 02.04.12 - klo:22:28
Nop, tuleeko siihen heräte johtoon virtaa jos se on irti ja kii mittaris kun kaveri käntelöö avaimesta.... Toinen solenoidi maadottaa hiilien kautta joten moni solenoidin vika on itse asiassa hiilivika... hiilet loppu tai jumis
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: {o|o} - 03.04.12 - klo:07:03
Nop, tuleeko siihen heräte johtoon virtaa jos se on irti ja kii mittaris kun kaveri käntelöö avaimesta.... Toinen solenoidi maadottaa hiilien kautta joten moni solenoidin vika on itse asiassa hiilivika... hiilet loppu tai jumis
solenoidin hiilet?
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: H Hehtolitra - 03.04.12 - klo:07:30
Tuommoisesta vm -90 Saksan Natikasta kyse.

Eli ei tule startille herätevirtaa. Startin perästä lähtee siis kyllä ruuvarilla.
Virtalukko ehjä, kokeiltu toisen koneen virtalukolla eikä pelaa silläkään.
Kytkinpolkimen katkaisin ehjä, yleismittarilla mitattu että yhdistää ja hyppyjohdolla kokeiltu ohittaa muttei auta.
Mitä seuraavaksi?

Minulla oli tuo tapaus, ja vika oli releessä.
Lyhyestä virsi kaunis.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: bouli - 03.04.12 - klo:07:41
Tuommoisesta vm -90 Saksan Natikasta kyse.

Eli ei tule startille herätevirtaa. Startin perästä lähtee siis kyllä ruuvarilla.
Virtalukko ehjä, kokeiltu toisen koneen virtalukolla eikä pelaa silläkään.
Kytkinpolkimen katkaisin ehjä, yleismittarilla mitattu että yhdistää ja hyppyjohdolla kokeiltu ohittaa muttei auta.
Mitä seuraavaksi?

Minulla oli tuo tapaus, ja vika oli releessä.
Lyhyestä virsi kaunis.
Et muista mikä releistä on käynnistimen ohjaus?

Sulakerasian edessä on neljä ja alla kaiketi neljä? Nuo edessä olevat helppo vaikka kokeilla mutta alla olevat hankalampia, johdoissa ei oikein mittaa kääntää rasiaa parempaan asentoon. Tai sitten tietty jos ottaa koko kojelaudan auki pääsee paremmin.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: axb - 03.04.12 - klo:07:47

[/quote]
solenoidin hiilet?
[/quote]
Startin hiilien kautta.... :o
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: H Hehtolitra - 03.04.12 - klo:07:51
Tuommoisesta vm -90 Saksan Natikasta kyse.

Eli ei tule startille herätevirtaa. Startin perästä lähtee siis kyllä ruuvarilla.
Virtalukko ehjä, kokeiltu toisen koneen virtalukolla eikä pelaa silläkään.
Kytkinpolkimen katkaisin ehjä, yleismittarilla mitattu että yhdistää ja hyppyjohdolla kokeiltu ohittaa muttei auta.
Mitä seuraavaksi?

Minulla oli tuo tapaus, ja vika oli releessä.
Lyhyestä virsi kaunis.
Et muista mikä releistä on käynnistimen ohjaus?

Sulakerasian edessä on neljä ja alla kaiketi neljä? Nuo edessä olevat helppo vaikka kokeilla mutta alla olevat hankalampia, johdoissa ei oikein mittaa kääntää rasiaa parempaan asentoon. Tai sitten tietty jos ottaa koko kojelaudan auki pääsee paremmin.

Tein helpoimman mukaan. Kun oli kojelaudassa valmis reikäkin, ja romuloorassa painonappikytkin.
Siitä virtajohto suoraan solenoidin napaan.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: volvo88 - 03.04.12 - klo:08:01
Kyllä tuos nyt kannattaa ensin selvittää onko vika starttipiirissä vai solenoidissa/starttimoottorissa. Ota kaveri starttaamaan ja itse mittaat solenoidin herätejohdosta jännitteen, siis montako volttia. Ja johto pitää olla mitattaessa kiinni. Jos jännite on alle 10v, vika on starttipiirissä. Jos jännite on 12v tai yli vika on todennäköisesti startin hiilissä.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: JoHaRa - 03.04.12 - klo:08:02
Kyllä tuos nyt kannattaa ensin selvittää onko vika starttipiirissä vai solenoidissa/starttimoottorissa. Ota kaveri starttaamaan ja itse mittaat solenoidin herätejohdosta jännitteen, siis montako volttia. Ja johto pitää olla mitattaessa kiinni. Jos jännite on alle 10v, vika on starttipiirissä. Jos jännite on 12v tai yli vika on todennäköisesti startin hiilissä.

Entäs jos jännite on välillä 10-12 volttia ??
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: volvo88 - 03.04.12 - klo:08:05
Kyllä tuos nyt kannattaa ensin selvittää onko vika starttipiirissä vai solenoidissa/starttimoottorissa. Ota kaveri starttaamaan ja itse mittaat solenoidin herätejohdosta jännitteen, siis montako volttia. Ja johto pitää olla mitattaessa kiinni. Jos jännite on alle 10v, vika on starttipiirissä. Jos jännite on 12v tai yli vika on todennäköisesti startin hiilissä.

Entäs jos jännite on välillä 10-12 volttia ??

Ei ole. ;)
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: bouli - 03.04.12 - klo:08:08
Kyllä tuos nyt kannattaa ensin selvittää onko vika starttipiirissä vai solenoidissa/starttimoottorissa. Ota kaveri starttaamaan ja itse mittaat solenoidin herätejohdosta jännitteen, siis montako volttia. Ja johto pitää olla mitattaessa kiinni. Jos jännite on alle 10v, vika on starttipiirissä. Jos jännite on 12v tai yli vika on todennäköisesti startin hiilissä.
Kuten aloituksessa sanoin ei tule herätevirtaa ja käynnistin toimii tuomalla herätejohtoon jännitteen esim. ruuvimeissleillä navat yhdistämällä. En sitten taas älynnyt erikseen kirjoittaa että on mitattu ettei tule herätevirtaa..  ::)

Toki voi olla mahdollista että on mittauksessa huolimattomuuttaa. Täytynee vielä mitata uudelleen.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Last Man Standing - 03.04.12 - klo:08:23
Pojaat ei ole pelailleet OHC-taunuksen kanssa,kun ehdottelvat kaikenlaista.

Solenoidi auki ja putsataan solenoidin mäntä öljymäskistä,niin alkaa kummasti paremmin vetelemään.

Noista jutuista ei oikein selvinnyt tuliko sinne virtaa virtalukolta vai ei..
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: JoHaRa - 03.04.12 - klo:10:06
Kyllä tuos nyt kannattaa ensin selvittää onko vika starttipiirissä vai solenoidissa/starttimoottorissa. Ota kaveri starttaamaan ja itse mittaat solenoidin herätejohdosta jännitteen, siis montako volttia. Ja johto pitää olla mitattaessa kiinni. Jos jännite on alle 10v, vika on starttipiirissä. Jos jännite on 12v tai yli vika on todennäköisesti startin hiilissä.

Entäs jos jännite on välillä 10-12 volttia ??

Ei ole. ;)

Täydellinen vastaus ja hyvä vinkki  8) Kiitän tästä vihjeestä myös omasta puolestani  8)
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: bouli - 03.04.12 - klo:13:01
Oli remonttireissun jäljiltä yksi maadoitus huonosti. Nyt toimii.
Otsikko: IH 475 käynnistysongelma
Kirjoitti: maraani - 29.11.16 - klo:20:16
Panen nyt tähän vähän samantyyppistä vikaa koskevan ketjun jatkoksi oman kokemukseni tältä päivältä. Eilen "Intikka" (Eli International 475, jota kutsutaan meillä Intikaksi sen vuoksi, että meillä on myös "Natikka" = B414) startatessa naksahti ensin, mutta pyöritti Perkinsiä toisella yrityksellä. Tänään olikin juu kylmempi, mutta eipä pyörittänyt, naksui vain avaimenkääntelyn tahtiin.

Annoin herätettä myös suoraan startin päältä, mutta sama tulos. Akun varauksen varmistin, että on varauksessa. Tosin voi olla, että kylmänä ei tykkää virtaa luovuttaa. Päävirtakytkinkin voi olla isolle virralle menemätön paikka.

Mutta todennäköisimmäksi ongelman aiheuttajskai päättelin startin hiilet. Vai?
Otsikko: Vs: IH 475 käynnistysongelma
Kirjoitti: Köntys - 29.11.16 - klo:20:23
Panen nyt tähän vähän samantyyppistä vikaa koskevan ketjun jatkoksi oman kokemukseni tältä päivältä. Eilen "Intikka" (Eli International 475, jota kutsutaan meillä Intikaksi sen vuoksi, että meillä on myös "Natikka" = B414) startatessa naksahti ensin, mutta pyöritti Perkinsiä toisella yrityksellä. Tänään olikin juu kylmempi, mutta eipä pyörittänyt, naksui vain avaimenkääntelyn tahtiin.

Annoin herätettä myös suoraan startin päältä, mutta sama tulos. Akun varauksen varmistin, että on varauksessa. Tosin voi olla, että kylmänä ei tykkää virtaa luovuttaa. Päävirtakytkinkin voi olla isolle virralle menemätön paikka.

Mutta todennäköisimmäksi ongelman aiheuttajskai päättelin startin hiilet. Vai?

Solenoidi.
Otsikko: Vs: IH 475 käynnistysongelma
Kirjoitti: maraani - 29.11.16 - klo:20:34
Panen nyt tähän vähän samantyyppistä vikaa koskevan ketjun jatkoksi oman kokemukseni tältä päivältä. Eilen "Intikka" (Eli International 475, jota kutsutaan meillä Intikaksi sen vuoksi, että meillä on myös "Natikka" = B414) startatessa naksahti ensin, mutta pyöritti Perkinsiä toisella yrityksellä. Tänään olikin juu kylmempi, mutta eipä pyörittänyt, naksui vain avaimenkääntelyn tahtiin.

Annoin herätettä myös suoraan startin päältä, mutta sama tulos. Akun varauksen varmistin, että on varauksessa. Tosin voi olla, että kylmänä ei tykkää virtaa luovuttaa. Päävirtakytkinkin voi olla isolle virralle menemätön paikka.

Mutta todennäköisimmäksi ongelman aiheuttajskai päättelin startin hiilet. Vai?

Solenoidi.
Joo, sekin. On vaan niin kiiltävät mutterit siinä, että päädyin aattelemaan, josko sen olis joku aikaisemmista omistajista hiljakkoin vaihtanu. Tosin voi se silti olla rikki.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: jusu - 29.11.16 - klo:20:36
heitä maa apukaapelilla akusta runkoon niin tuloo se pv kytkytinki suljettua pois

sikälimikäli se maapuolella on..
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 29.11.16 - klo:20:45
heitä maa apukaapelilla akusta runkoon niin tuloo se pv kytkytinki suljettua pois

sikälimikäli se maapuolella on..
Jostan isyystä tässä se kytkin on plussassa, mutta helpossa paikkaa siirtää saman mutterin alle kaapelikengät. Sen sijaan se akun miinuksen yhteys runkoon näytti kyl siltä, että ei mee siihen huomenna kohdistuvat toimenpiteet hukkaan nekään.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: - 29.11.16 - klo:20:58
heitä maa apukaapelilla akusta runkoon niin tuloo se pv kytkytinki suljettua pois

sikälimikäli se maapuolella on..
Jostan isyystä tässä se kytkin on plussassa, mutta helpossa paikkaa siirtää saman mutterin alle kaapelikengät. Sen sijaan se akun miinuksen yhteys runkoon näytti kyl siltä, että ei mee siihen huomenna kohdistuvat toimenpiteet hukkaan nekään.

Kokeile tökätä sitten seuraavaksi ruuvarilla ne navat solenoidin perseessä hetkellisesti yhteen, jos startti ottaa sillee rundia, on solenoidin kosketuspinnat ehkä sököt tai paskaaset. MUISTA LAITTAA VAIHDE VAPAALLE KUN MEET SINNE TÖKKIMÄÄN  :D ;D
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: SKN - 29.11.16 - klo:21:11
heitä maa apukaapelilla akusta runkoon niin tuloo se pv kytkytinki suljettua pois

sikälimikäli se maapuolella on..
Jostan isyystä tässä se kytkin on plussassa, mutta helpossa paikkaa siirtää saman mutterin alle kaapelikengät. Sen sijaan se akun miinuksen yhteys runkoon näytti kyl siltä, että ei mee siihen huomenna kohdistuvat toimenpiteet hukkaan nekään.

Kokeile tökätä sitten seuraavaksi ruuvarilla ne navat solenoidin perseessä hetkellisesti yhteen, jos startti ottaa sillee rundia, on solenoidin kosketuspinnat ehkä sököt tai paskaaset. MUISTA LAITTAA VAIHDE VAPAALLE KUN MEET SINNE TÖKKIMÄÄN  :D ;D

Perusjutut kuten maadotukset ja liitokset kans syyniin.

Ton ikäluokan vempeleessä todennäkösesti tartti loppu, uutta tilalle ja töihin.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Mopomies - 29.11.16 - klo:21:26
Eikä töni hammaskehää?
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 29.11.16 - klo:22:52
heitä maa apukaapelilla akusta runkoon niin tuloo se pv kytkytinki suljettua pois

sikälimikäli se maapuolella on..
Jostan isyystä tässä se kytkin on plussassa, mutta helpossa paikkaa siirtää saman mutterin alle kaapelikengät. Sen sijaan se akun miinuksen yhteys runkoon näytti kyl siltä, että ei mee siihen huomenna kohdistuvat toimenpiteet hukkaan nekään.

Kokeile tökätä sitten seuraavaksi ruuvarilla ne navat solenoidin perseessä hetkellisesti yhteen, jos startti ottaa sillee rundia, on solenoidin kosketuspinnat ehkä sököt tai paskaaset. MUISTA LAITTAA VAIHDE VAPAALLE KUN MEET SINNE TÖKKIMÄÄN  :D ;D
V1ttu juu...naapurin 165 massikassa oli kaikenmaailman starttihäiriöö kun se oli meillä lainassa. Ohitin siiitä sitten sujuvasti kertojassa olevan startin turvakatkaisijan "tilapäisesti" asiaa selvittäessäni (vika oli lopulta virtalukossa). No onneksi tuli vaan pieni muistutus asiasta kun puitapilkkoessa oli tapana startata sitä vierestä...olikin vaihde päällä! Oli myös sammutin päällä niin ei tullu fyysisiä vahinkoja.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: 42 - 30.11.16 - klo:09:46
heitä maa apukaapelilla akusta runkoon niin tuloo se pv kytkytinki suljettua pois

sikälimikäli se maapuolella on..
Jostan isyystä tässä se kytkin on plussassa, mutta helpossa paikkaa siirtää saman mutterin alle kaapelikengät. Sen sijaan se akun miinuksen yhteys runkoon näytti kyl siltä, että ei mee siihen huomenna kohdistuvat toimenpiteet hukkaan nekään.

Kokeile tökätä sitten seuraavaksi ruuvarilla ne navat solenoidin perseessä hetkellisesti yhteen, jos startti ottaa sillee rundia, on solenoidin kosketuspinnat ehkä sököt tai paskaaset. MUISTA LAITTAA VAIHDE VAPAALLE KUN MEET SINNE TÖKKIMÄÄN  :D ;D
V1ttu juu...naapurin 165 massikassa oli kaikenmaailman starttihäiriöö kun se oli meillä lainassa. Ohitin siiitä sitten sujuvasti kertojassa olevan startin turvakatkaisijan "tilapäisesti" asiaa selvittäessäni (vika oli lopulta virtalukossa). No onneksi tuli vaan pieni muistutus asiasta kun puitapilkkoessa oli tapana startata sitä vierestä...olikin vaihde päällä! Oli myös sammutin päällä niin ei tullu fyysisiä vahinkoja.

Tarkista ny ensin onko se akku oikeasti vireessä.  Napsuu jos ei ole ampeereita riittävästi.

Jos akussa on virtaa kunnolla >  Solenoidin päässä olevat navat kun yhdistää jollain paksulla raudalla niin silloin pitäisi pyöriä – jollei niin sitten startti tarkistukseen.

Juu eikä oo hyvä olla pyörien välissä vaihde päällä  kun tän pyöritys tempun tekee, eikös muuten noissa natikoissa oo turvakatkaisin kytkinpolkimessa?
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 30.11.16 - klo:09:53
Juu eikä oo hyvä olla pyörien välissä vaihde päällä  kun tän pyöritys tempun tekee, eikös muuten noissa natikoissa oo turvakatkaisin kytkinpolkimessa?
On siinä, mut huomasin jossain vaiheessa, et on jumiutunu pohjaan. Tai sit on joku edellisistä ohittanu jostain muualta, kaksi johtoa siihen napille tulee. Mut en oo tutkinu enempää.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Köntys - 30.11.16 - klo:10:07
Juu eikä oo hyvä olla pyörien välissä vaihde päällä  kun tän pyöritys tempun tekee, eikös muuten noissa natikoissa oo turvakatkaisin kytkinpolkimessa?
On siinä, mut huomasin jossain vaiheessa, et on jumiutunu pohjaan. Tai sit on joku edellisistä ohittanu jostain muualta, kaksi johtoa siihen napille tulee. Mut en oo tutkinu enempää.

Jos nuo turvakatkaisimet ei toimi, ei startti edes napsu.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: 42 - 30.11.16 - klo:10:27
Juu eikä oo hyvä olla pyörien välissä vaihde päällä  kun tän pyöritys tempun tekee, eikös muuten noissa natikoissa oo turvakatkaisin kytkinpolkimessa?
On siinä, mut huomasin jossain vaiheessa, et on jumiutunu pohjaan. Tai sit on joku edellisistä ohittanu jostain muualta, kaksi johtoa siihen napille tulee. Mut en oo tutkinu enempää.

Jos nuo turvakatkaisimet ei toimi, ei startti edes napsu.


Jos akussa on virtaa kunnolla >  Solenoidin päässä olevat navat kun yhdistää jollain paksulla raudalla niin silloin pitäisi pyöriä – jollei niin sitten startti tarkistukseen.

Tuolla turvakytkimen toiminnalla tai toimimatta olemisella ei ole mitään väliä kun tehdään käynnistys suoraan solenoidinpäästä.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: - 30.11.16 - klo:10:44
Juu eikä oo hyvä olla pyörien välissä vaihde päällä  kun tän pyöritys tempun tekee, eikös muuten noissa natikoissa oo turvakatkaisin kytkinpolkimessa?
On siinä, mut huomasin jossain vaiheessa, et on jumiutunu pohjaan. Tai sit on joku edellisistä ohittanu jostain muualta, kaksi johtoa siihen napille tulee. Mut en oo tutkinu enempää.

Jos nuo turvakatkaisimet ei toimi, ei startti edes napsu.


Jos akussa on virtaa kunnolla >  Solenoidin päässä olevat navat kun yhdistää jollain paksulla raudalla niin silloin pitäisi pyöriä – jollei niin sitten startti tarkistukseen.

Tuolla turvakytkimen toiminnalla tai toimimatta olemisella ei ole mitään väliä kun tehdään käynnistys suoraan solenoidinpäästä.

Ei ole ei, mutta kuitenkaan lopullinen vika ei voi olla nois turvakatkaisimis, kun kerta starttimoottorissa napsuu, ja se mikä siellä napsuu on solenoidi, joka ei yhdistä niitä isoja napoja, tai sitten virtaa on akuissa liian vähän pyörittämään starttia.

Akun voisit mitata/mittauttaa akun rasitusmittarilla, tietääksesi sen oikean kunnon. Tai sama se on mitata ruuvarilla tökkäämällä niitä solenoidin napoja yhteen.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 30.11.16 - klo:11:34
Akun voisit mitata/mittauttaa akun rasitusmittarilla, tietääksesi sen oikean kunnon. Tai sama se on mitata ruuvarilla tökkäämällä niitä solenoidin napoja yhteen.
Hyvä, ettei kukaan vielä neuvonut testaamaan akun kuntoa yhdistämällä akunnavat jakoavaimella - sillä vois todeta, että akku OLI kunnossa! :D
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: 42 - 03.12.16 - klo:10:35
Akun voisit mitata/mittauttaa akun rasitusmittarilla, tietääksesi sen oikean kunnon. Tai sama se on mitata ruuvarilla tökkäämällä niitä solenoidin napoja yhteen.
Hyvä, ettei kukaan vielä neuvonut testaamaan akun kuntoa yhdistämällä akunnavat jakoavaimella - sillä vois todeta, että akku OLI kunnossa! :D
Tuli tässä mieleen notta sää taidat epäillä notta köntsä ja mä on jotenkin kusetettu sua ?  Kerrattakoon että tuo ruuvimensseli solenoidinpäähän on ihan sallittu ja toimiva konsti.

Mensseli ei kyllä saa olla mikään sähkökynä vaan jytkyni mitä talosta löytyy.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: jusu - 03.12.16 - klo:13:06
Akun voisit mitata/mittauttaa akun rasitusmittarilla, tietääksesi sen oikean kunnon. Tai sama se on mitata ruuvarilla tökkäämällä niitä solenoidin napoja yhteen.
Hyvä, ettei kukaan vielä neuvonut testaamaan akun kuntoa yhdistämällä akunnavat jakoavaimella - sillä vois todeta, että akku OLI kunnossa! :D

juu ei se akulta napoja yhyristäes tarttaa ;D

joko on selevinny?
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 03.12.16 - klo:20:29
Akun voisit mitata/mittauttaa akun rasitusmittarilla, tietääksesi sen oikean kunnon. Tai sama se on mitata ruuvarilla tökkäämällä niitä solenoidin napoja yhteen.
Hyvä, ettei kukaan vielä neuvonut testaamaan akun kuntoa yhdistämällä akunnavat jakoavaimella - sillä vois todeta, että akku OLI kunnossa! :D
Tuli tässä mieleen notta sää taidat epäillä notta köntsä ja mä on jotenkin kusetettu sua ?  Kerrattakoon että tuo ruuvimensseli solenoidinpäähän on ihan sallittu ja toimiva konsti.

Mensseli ei kyllä saa olla mikään sähkökynä vaan jytkyni mitä talosta löytyy.
Sori aiheuttamani väärinkäsitys, siitä ei ole kyse. Kyllä multa nää sähköhommat sujuu, mutta kyl joku joutilaampi raudanpätkä olis parempi tuohon yhdistelyyn. Olen mää sillai jotain muuta konetta starttaillutkin. Sitä en sitten tässä tarvinnut, kun asensin akun maajohdon uusiksi ja akun paikoilleen. Tuli sitten kokeiltua oikein avaimesta ja sehän toimi! Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Köntys - 03.12.16 - klo:20:50
Akun voisit mitata/mittauttaa akun rasitusmittarilla, tietääksesi sen oikean kunnon. Tai sama se on mitata ruuvarilla tökkäämällä niitä solenoidin napoja yhteen.
Hyvä, ettei kukaan vielä neuvonut testaamaan akun kuntoa yhdistämällä akunnavat jakoavaimella - sillä vois todeta, että akku OLI kunnossa! :D
Tuli tässä mieleen notta sää taidat epäillä notta köntsä ja mä on jotenkin kusetettu sua ?  Kerrattakoon että tuo ruuvimensseli solenoidinpäähän on ihan sallittu ja toimiva konsti.

Mensseli ei kyllä saa olla mikään sähkökynä vaan jytkyni mitä talosta löytyy.
Sori aiheuttamani väärinkäsitys, siitä ei ole kyse. Kyllä multa nää sähköhommat sujuu, mutta kyl joku joutilaampi raudanpätkä olis parempi tuohon yhdistelyyn. Olen mää sillai jotain muuta konetta starttaillutkin. Sitä en sitten tässä tarvinnut, kun asensin akun maajohdon uusiksi ja akun paikoilleen. Tuli sitten kokeiltua oikein avaimesta ja sehän toimi! Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.

No ei ollut ihme ettei startannut, jos ei edes akku ollut paikoillaan  ::)
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 04.12.16 - klo:17:10
...Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.
Ja niinhän siinä kävi, että eipä lähtenyt avaimesta. Eikä yhdistämällä suoraan startinpäästä. Mutta kun antoi raudalla yhdistämällä herätettä ja samalla koputeli startin kylkeen, niin käynnistyi sen verran, että sain puita pilkottua. Seuraavaksi kasasta tulikin niin suuria pöllejä, että pitää tehdä moottorisahan ja hydraulihalkaisijan kanssa. Siinä käytän yleensä Maxxumia, kun on reilummin hydetuottoa.

Startti pitänee jostain nyt hommata, luultavimmin tilaan Marjakankaalta.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: SKN - 04.12.16 - klo:17:13
...Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.
Ja niinhän siinä kävi, että eipä lähtenyt avaimesta. Eikä yhdistämällä suoraan startinpäästä. Mutta kun antoi raudalla yhdistämällä herätettä ja samalla koputeli startin kylkeen, niin käynnistyi sen verran, että sain puita pilkottua. Seuraavaksi kasasta tulikin niin suuria pöllejä, että pitää tehdä moottorisahan ja hydraulihalkaisijan kanssa. Siinä käytän yleensä Maxxumia, kun on reilummin hydetuottoa.

Startti pitänee jostain nyt hommata, luultavimmin tilaan Marjakankaalta.

Kato myös hatanpään autosähkön nettikauppa.


http://www.hata-autosahko.fi/
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Dr.Who - 04.12.16 - klo:17:23
Solenoidihan siinä jumii,ehkä putsaamalla hetken toimii,mutta uusi startti niin ei tarvi meisseliä polttaa piloille.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 04.12.16 - klo:18:17
...Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.
...
Startti pitänee jostain nyt hommata, luultavimmin tilaan Marjakankaalta.

Kato myös hatanpään autosähkön nettikauppa.


http://www.hata-autosahko.fi/
Pari laturia tuli tuolta kerran tilattua, laatu ei vakuuttanut. Vaikka samaa paskaa tietysti kaikki myy...
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Dr.Who - 04.12.16 - klo:18:19
ikh laatua jos sitä haluaa,sitten on sitä parempaa jos taaloista luopuu.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: SKN - 04.12.16 - klo:18:31
...Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.
...
Startti pitänee jostain nyt hommata, luultavimmin tilaan Marjakankaalta.

Kato myös hatanpään autosähkön nettikauppa.


http://www.hata-autosahko.fi/
Pari laturia tuli tuolta kerran tilattua, laatu ei vakuuttanut. Vaikka samaa paskaa tietysti kaikki myy...

Mulla ei valittamista.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Dr.Who - 04.12.16 - klo:18:38
Toimiva kauppa kyllä,pojilta löytyy asiantuntemusta nimen omaan sähköosista.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: jusu - 04.12.16 - klo:21:16
...Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.
Ja niinhän siinä kävi, että eipä lähtenyt avaimesta. Eikä yhdistämällä suoraan startinpäästä. Mutta kun antoi raudalla yhdistämällä herätettä ja samalla koputeli startin kylkeen, niin käynnistyi sen verran, että sain puita pilkottua. Seuraavaksi kasasta tulikin niin suuria pöllejä, että pitää tehdä moottorisahan ja hydraulihalkaisijan kanssa. Siinä käytän yleensä Maxxumia, kun on reilummin hydetuottoa.

Startti pitänee jostain nyt hommata, luultavimmin tilaan Marjakankaalta.

Kato myös hatanpään autosähkön nettikauppa.


http://www.hata-autosahko.fi/

yhyren pikkukoneen startin oon tuolta hommannu ja ei kestäny ku vajaan puoli vuotta 4kertaa päiväs käynnistystä.. noh tulihan se takuusehen mutta hävitin ja laitoon orkkiksen..
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Köntys - 04.12.16 - klo:21:46
...Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.
Ja niinhän siinä kävi, että eipä lähtenyt avaimesta. Eikä yhdistämällä suoraan startinpäästä. Mutta kun antoi raudalla yhdistämällä herätettä ja samalla koputeli startin kylkeen, niin käynnistyi sen verran, että sain puita pilkottua. Seuraavaksi kasasta tulikin niin suuria pöllejä, että pitää tehdä moottorisahan ja hydraulihalkaisijan kanssa. Siinä käytän yleensä Maxxumia, kun on reilummin hydetuottoa.

Startti pitänee jostain nyt hommata, luultavimmin tilaan Marjakankaalta.

Olisko tuosta mennyt vain hiilet loppuun, kun koko roskaa kopistelemalla lähti pyörimään. Kannattaako hyvää starttia paskaan tarvikestarttiin vaihtaa noin pienen vian takia?
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 05.12.16 - klo:06:13
...Toimi vielä seuraavanakin päivänä, tänään en kokeillut. Huomenna pitäis ehkä puita pieniä, sit taas kokeillaan.
Ja niinhän siinä kävi, että eipä lähtenyt avaimesta. Eikä yhdistämällä suoraan startinpäästä. Mutta kun antoi raudalla yhdistämällä herätettä ja samalla koputeli startin kylkeen, niin käynnistyi sen verran, että sain puita pilkottua. Seuraavaksi kasasta tulikin niin suuria pöllejä, että pitää tehdä moottorisahan ja hydraulihalkaisijan kanssa. Siinä käytän yleensä Maxxumia, kun on reilummin hydetuottoa.

Startti pitänee jostain nyt hommata, luultavimmin tilaan Marjakankaalta.

Olisko tuosta mennyt vain hiilet loppuun, kun koko roskaa kopistelemalla lähti pyörimään. Kannattaako hyvää starttia paskaan tarvikestarttiin vaihtaa noin pienen vian takia?
Ei kannatakaan. Hinnan erotuksella voin käyttää päivän hiilien vaihtoon (ja voi siihen päivä mennäkin)
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: maraani - 15.12.16 - klo:17:30
Olisko tuosta mennyt vain hiilet loppuun, kun koko roskaa kopistelemalla lähti pyörimään. Kannattaako hyvää starttia paskaan tarvikestarttiin vaihtaa noin pienen vian takia?
Ei kannatakaan. Hinnan erotuksella voin käyttää päivän hiilien vaihtoon (ja voi siihen päivä mennäkin)
No eipä ollu hiilet loppu, mutta ongelma niissä oli silti. Tuota konetta on edellisten omistajien toimesta (ja myös meillä) ilmattu aika paljonkin. Ilmattaessa helpointa on avata kolmos- ja nelospytyn suutinputket. Meille tullessa jo kolmosputken liitin vuoti polttoainetta kiristettynäkin. Sen tiputtelevan polttoaineputken hollilla on startin "hiilipää". En tiedä johtuuko polttoaineesta vai vedestä, mutta kaikki hiilet olivat turvonneet pidikkeisiinsä niin, etteivät liikkuneet ollenkaan. Kyllä mää sit ne hankkimani uudet hiilet siihen laitoin vaikka eihän niistä edellisistä ollu kulunu ku kolmasosa... jäi siihen vielä jotain tuskaa johonkin, luultavimmin päävirtakytkimeen tai virtalukkoon. Mutta startti pyörittää nyt tarvittaessa.

Ilmansuodatin piti vaihtaa. Tiä koska oli vaihdettu, sillä joku edellisistä omistajista oli ansiokkaasti tehnyt traktorisähkötöitä. Tosin sillä seurauksella, että moottoritilaan asennettu sulakerasia esti ilmansuodattimen panoksen vaihtamisen. Eli sitä ei oltu vaihdettu pitkään aikaan?

Vaihtamatta jäi nytkin, sillä ostamani suodatin vaikka oli täsmälleen oikean kokoinen, ei sopinut paikoilleen. Tai sopi, mutta lukkosalpa ei mennyt kiinni koska suodattimen päädyn syvennys oli noin yhden sentin verran liian matala. Ilmoitan asiasta myyjälle, mutta luultavimmin taklaan asian tekemällä toisenlaisen kiristyssalvan siihen päähän.
Otsikko: Vs: 845 käynnistys ongelma
Kirjoitti: SKN - 15.12.16 - klo:20:10
Olisko tuosta mennyt vain hiilet loppuun, kun koko roskaa kopistelemalla lähti pyörimään. Kannattaako hyvää starttia paskaan tarvikestarttiin vaihtaa noin pienen vian takia?
Ei kannatakaan. Hinnan erotuksella voin käyttää päivän hiilien vaihtoon (ja voi siihen päivä mennäkin)
No eipä ollu hiilet loppu, mutta ongelma niissä oli silti. Tuota konetta on edellisten omistajien toimesta (ja myös meillä) ilmattu aika paljonkin. Ilmattaessa helpointa on avata kolmos- ja nelospytyn suutinputket. Meille tullessa jo kolmosputken liitin vuoti polttoainetta kiristettynäkin. Sen tiputtelevan polttoaineputken hollilla on startin "hiilipää". En tiedä johtuuko polttoaineesta vai vedestä, mutta kaikki hiilet olivat turvonneet pidikkeisiinsä niin, etteivät liikkuneet ollenkaan. Kyllä mää sit ne hankkimani uudet hiilet siihen laitoin vaikka eihän niistä edellisistä ollu kulunu ku kolmasosa... jäi siihen vielä jotain tuskaa johonkin, luultavimmin päävirtakytkimeen tai virtalukkoon. Mutta startti pyörittää nyt tarvittaessa.

Ilmansuodatin piti vaihtaa. Tiä koska oli vaihdettu, sillä joku edellisistä omistajista oli ansiokkaasti tehnyt traktorisähkötöitä. Tosin sillä seurauksella, että moottoritilaan asennettu sulakerasia esti ilmansuodattimen panoksen vaihtamisen. Eli sitä ei oltu vaihdettu pitkään aikaan?

Vaihtamatta jäi nytkin, sillä ostamani suodatin vaikka oli täsmälleen oikean kokoinen, ei sopinut paikoilleen. Tai sopi, mutta lukkosalpa ei mennyt kiinni koska suodattimen päädyn syvennys oli noin yhden sentin verran liian matala. Ilmoitan asiasta myyjälle, mutta luultavimmin taklaan asian tekemällä toisenlaisen kiristyssalvan siihen päähän.

Kyl säilyy..... :)