Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 19.05.08 - klo:23:21
-
Pitäs 455 valmuttiin laittaa koko rengaskerta uusiksi. Menee vanteetki vaihtoon ko 11-24 ja 16-30 ihan lapsellisen pienet renkaat. Eteen tulee 14-24 ja taakse 18-34. Oisko kellään vanteita tai vaikka koko rengaskerta myynnissä?? Jos ei tätäkautta löydy niin mitkä ois hinta/laatusuhteeltaan hyväostos? Vähätalon traktorissa oli 14r 24 250 e kpl, en vielä oo merkkiä kysyny mutta pitääpä huomenna. Baarumit pistin viimeksi eteen mutta 3 ssa vuodessa molemmista kyljet auki, pettymys oli suuri >:( Kyllähän etukuormaaja tietysti rasittaa mutta ei nokialaiset ollu moksiskaan, kuluvat vaan 7 vuodessa melko sileiksi. Good-yerit on jontussa ja niihin kyllä oon ollu aikas tyytyväinen, talvipito tosin surkea.
-
Kysäsepä Hyväkoneen pojilta Dneproshinaa vanteineen, uuden setin hinta ei häpeä pelkkää ranskalaista rengassarjaa.
-
Tuli vain mieleen että onko kukaan laittanut 455 malliin 18.4-34 takasia. Harjanvarsimittauksien mukaan pitäs ainaki misukoiden sopia pyörimään, ohjekirjan suurin mahdollinen pari ois 360/70-24 ja 480/70-34??? Minkä maalainen tää deproshine on? Onko siitä kellään omakohtaisia kokemuksia?
-
Minkä maalainen tää deproshine on? Onko siitä kellään omakohtaisia kokemuksia?
Dneproshina on ukrainalainen rengasmerkki, ja ainakin omien kokemuksien perusteella hinta/laatusuhde on ihan kohdallaan. Tähän mennessä kokemusta 30.5LR32-takarenkaista ja sitten 600/50R22.5 kärrynrenkaista.
-
dneproshinat ollu muutaman vuoden paripyörinä. koko 18.4-38 muuten ok mutta kumi on kapeampi profiililtaan kuin esin gy:n vastaava. myös puhdistuvuudessa toivomisen varaa. tuntumalta talvipito voi olla hyvä suuren kumi %:n ansiosta.
-
kannattaa harkita myös taurusta. on viime vuosina tullut vaihdettua useampaan koneeseen, ajaa aivan samat ajot mitä kalliimmillakin renkailla. rengas kulut on melkoiset jos ostaa noita kalliimpia renkaita monen tuhannen euron ero per kone vaikka micheliiniin. minusta tauruksessa on hinta laatu kohdallaan ja ihan siedettävä ajaa talvellakin varsinkin 65 sarjalainen, pito tuntuu paremmalta kuin 70 sarjalaisessa. kannattaa verrata
-
Firestoneista sain kans aikahyvän tarjouksen (siirtoajetut) Onko kellään kokemusta?
-
Toisessa traktorissa Firestonen 520/70R38:t ja 420/70R28:t alla, ja toimivat kumeksit ovat nekin. Ei oo ollu goodyearia ollenkaan ikävä, kun niistä eroon pääsi.
-
Firestoneista sain kans aikahyvän tarjouksen (siirtoajetut) Onko kellään kokemusta?
Mulla tuollaiset Klopin mainitsemat Firestonet jontikan paripyörinä 600/65R38 misukoiden rinnalla. Mukavaa kyytiä paripyörien kanssakin,ei hypi eikä keiku.
-
Tauruksen kumit puhdistuu varmaan paremmin kuin drepnat mutta talvipito on mielestäni huonompi kuin vaikkapa goodyearissa. Taurus tuntuu kulutuskestävältä renkaalta, 7000 ajettu 6850:n takasilla ja vielä niillä ajelee minun ajoilla ehkä jopa 2000 tuntia. Etuset alkavat olla finito ja pintakumi on jo hieman repeillyt irti rungosta, on tietty voitu lastata sontaa liian pienillä painella. Tuntuu myös kestävän hieman paremmin metsäajoa ja pistoja kuin Kormoran stomilit jotka talvipidoltaan olivat paremmat.
Itte ajattelin kokeilla tauruksien tilalle etusiksi jotain muuta merkkiä, ehkä firestonea.
Onko muuten kellään kokemusta pistosuojatuista renkaista liikennekoneessa ? Onko ihan toimimaton yhdistelmä eturenkaina ? koko olisi 14.9r28