Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: h1sust4j4 - 21.03.12 - klo:10:39
-
traktoriin pitäs eturenkaat ennen kevättä uusia. niin millasia raati suosittelisi? palarenkaat ollu mielessä ku tiellä ajoa on jonku verran. Tekeekö niillä sitte pellolla mitään? Palarenkaat kuitenkin olis kulutus kestävyydeltään aika hyvät. Miettiny että saattasivat pelkästää eturenkaina mennä? Palarenkaat kuitenkin olis kulutus kestävyydeltään aika hyvät. Mites sitte sopii palarenkaiden koot yhteen normirenkaiden kanssa? Renkaat olis koossa 540/65 30 ja 650/65 42
-
No jos sulla on toisessa päässä traktorikuvioiset niin saattaa niillä johonkin päästä pellolla ilman kärryä tai muita työkoneita... Mutta jotain siirtoajettuja traktorikuvioisia saa sen verran edullisesti että nokian nopeasti kuluviin palarenkaisiin ei ainakaan kannata sijoittaa sen verran tullut sivusta seurattua sellaisia :P Ja normi renkaat kestää sentään yli 3500h sekalaista ajoa mihin kuuluu paljon tieajoa... Mutta riippuu paljon tarpeesta että jos täytyy talvellakin paljon ajaa tiellä eikä oo sitä raskasta vetohommaa pellolla niin mukavathan palarenkaat on ;D Kunnon ympäripyöreä vastaus ;)
-
Se on tietty paljonko pellolla ja missä olosuhteissa ajat. Kuitenkin jos märissä ja upottavissakin joudut, ja oletettavasti joskus joudut, niin ripoja minä vieläkin laittaisin alle.
-
Ainakin Nokian TRI-2:t sulaa alle, kulutuskestävyys aika heikkoa tieajossa minun mielestäni.
Itsellä on alla joka kulmalla tri-2:t, enkä varmasti niitä osta jos milloin tarve uusia tulee. Verrattuna hintaansa niin eipä hyötyä ole. Jos olisivat samanhintaiset riparenkaiden kanssa niin siinä ja tässä ostaisinko sittenkään...
-
Oiskoha semmoset kurottajakäyttöön suunnitellut renkaat hyvät kuormainrattorin eturenkaana? Ois tehty kantaan raskaita kuormia, ja kestään kovaa alustaa. Silti vyörenkaat ja ripakuvioiset. Ei vaan taijja saaha noin korkijana..
-
Palarenkaat edessä on kyllä hyvät nurmella ajettaessa-> ei riko pellon pintaa->pystyy ajamaan kovempaa.
-
riparenkaaseen olen kans kallistumassa.
Vanhat TRIt on 6800 Vallussa jolla ei peltohommia tehdä ollenkaan.
uudet TRI2t kuluvat niin nopeasti,että ainakin paikallisurakoitsija sanoi siirtyvänsä takaisin riparenkaisiin.
Nurmiajoista en osaa sanoa mitään,mutta lumessa ja kurassa palareankaat onnettomat
-
Palarenkaat edessä on kyllä hyvät nurmella ajettaessa-> ei riko pellon pintaa->pystyy ajamaan kovempaa.
Nurmella hyvät edessä. Palat on ollu kuormainkoneessa edessä eikä muuta vikaa kun pito mudassa. En koko kierrosta laittaisi, mutta toimivat hommaan rehunteko, etukuormaintyöskentely, tieajo.
-
Ainakin Nokian TRI-2:t sulaa alle, kulutuskestävyys aika heikkoa tieajossa minun mielestäni.
Itsellä on alla joka kulmalla tri-2:t, enkä varmasti niitä osta jos milloin tarve uusia tulee. Verrattuna hintaansa niin eipä hyötyä ole. Jos olisivat samanhintaiset riparenkaiden kanssa niin siinä ja tässä ostaisinko sittenkään...
Sama kokemus nafiildmaisterin kanssa. :'( Talvella kyllä tosi hyvät tiellä, mutta paljas asfaltti oli kyllä TRI2:n tuho.
-
Onko joku keskittynyt jo vähän enemmän renkaiden suuntaukseen raktorissa. Voi meinaan olla että jos paljon ajetaan tiellä esimerkiksi ek nokalla niin etupyörien laaserointi voisi maksaa ittensä takaisin. Autopuolella meinaan rupee oleen sääntö että laaseritodistus pitää olla uuden auton mukana. Säästää tonneja kun renkaat rupee heti aluksi kestämään. Toinen on tietenkin se nelivedon pois kytkeminen tiellä.
-
Onko joku keskittynyt jo vähän enemmän renkaiden suuntaukseen raktorissa. Voi meinaan olla että jos paljon ajetaan tiellä esimerkiksi ek nokalla niin etupyörien laaserointi voisi maksaa ittensä takaisin. Autopuolella meinaan rupee oleen sääntö että laaseritodistus pitää olla uuden auton mukana. Säästää tonneja kun renkaat rupee heti aluksi kestämään. Toinen on tietenkin se nelivedon pois kytkeminen tiellä.
Mulla jontikassa 8000 tuntia ylitetty, kuormaaja ollu nokalta pois muutaman tunnin ja alkuperäiset renkaat. Laakasiiloista otettu rehua eli elukoiden eväät oli betonin päältä, eikä nuo pellotkaan ihan vieressä, keskietäisyys useita kilometrejä... Nelivetoa ei laakasiilossa tarvitse, nelivedon käyttö olisi syönyt melkoisella varmuudella renkaat kun oli käänneltävä jyrkästikin.
Tämä siihen suuntaukseen alustuksena, aiemmin oli suuntavakaa mutta viime vuonna toisen raidetangon vaihdon jälkeen muuttui levottomammaksi. Suuntaus muuttui hieman, ja se selvää, että alkuperäinen oli just kohillaan. Eturenkaat käännetty aikoinaan väärinpän, kun kuluminen alkoi olemaan toispuoleista, Michelinin 540 leveät XM renkaat kyseessä.
-
leveät rivalliset onneton sivuttais pito talvella tuli taas tällä viikolla todistettua lumitöissä pitkin raviojaa veti pr-kele. silloin taas ajattelin palakuvioo mutta se taitaa olla sama juttu.
-
joo voi pian olla että pysyn vielä ripakuviollisessa, vaikka jonkin verran niittohommia tehdäänkin jolloin nurmella liikutaan. no entä onko kellään kokemusta alliancen palapinta renkaista että kestääkö ne tie ajoa miten?
-
Meillä on toisessa TRI2 uudesta, on siinä jo yli 2000 tuntia ja pari omaa lumityötalvea takana, ja menee vielä ainakin ensi talvi, sanoisin. Nastat saattaa kyllä auttaa asiassa.
-
Oman koneen alla tri 2 niitä uudempia. Takana noin 25000km edessä jäljellä 30 % ja takana noin 50 %
Kaksi ensimmäistä vuotta olivat talvirenkaina ja viime keväänä jätin alle. Vedettiin höylää noin 700h viime kesänä ja siirtoa ajot päälle. Ensi kesän menee vielä. Syksyllä varmaan etuset vaihtoon,
Eipä meitin ajoon enää muita renkaita laiteta kuin palapintaa. On niin vitt... oista kun riparenkaat ravistaa niin hel.....sti tietyssä nopeudessa maantiellä höyläys hommissa ja ovat pyöreät ajaa siirrossa.