Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ala-Pertti - 18.05.08 - klo:21:43
-
Olen tuossa pitkin kevättä katsellut "sillä silmällä" kyseistä vechilettä, lähinnä tuo voimansiirto olisi kiinnostuksen kohteena.
Nyt kuitenkin paria VT:n omistajaa jututettuani on noussut muutama kysymys hillitsemään kuumeilua.
Molemmat olivat melkolailla käärmeissään moottorin tehottomuudesta. Jos ymmärsin oikein rivien välistä, molemmat käytetty lastukolla ja siitä huolimatta "yksiä helevetin turisijoita".
Ts. onko Sisu-diesel vieläkin se saman tyylinen ali-tehoinen juoppo, joista minäkin olen useamman vuosikymmenen saanut nauttia.
Teholuokassa parisataa hepoa kiinostaisi saada kokemuksia polttoaine-taloudesta ja nimenomaan silloin, kun tehot otetaan ulos, eikä liruutella pintakaasulla alamittaisten työkoneiden kanssa.
Myöskin voimansiirron toimintavarmuus, onko ilmennyt mitään ylimääräistä valohoidon (merkkivalojen sammuttaminen) tarvetta.
Vai pitäisikö yrittää perustella pankki-ukolle suoraan ventin ostoa, siellä asiat valmiiksi kohdallaan???
-
Juoppo se on,siitä aioin kirjoitella tässä aikaisemmin mutta sukulaisten Valtramafia käski rauhoittua kun tuli keskustelua kylvökoneen vedosta eli nyt ollaan :-X.
Osta 7480 onpahan sentään Brittimoottorilla,huoltomiehellä täällä rannikolla on,laiska uutena paranee huomattavasti vajaassa tuhannessa tunnissa.En tiä sitte komiampaa konetta maan päällä.
(http://www.maatilan.pirkka.fi/mp3_03/kuvat/mf7400.jpg)
-
Olen tuossa pitkin kevättä katsellut "sillä silmällä" kyseistä vechilettä, lähinnä tuo voimansiirto olisi kiinnostuksen kohteena.
Nyt kuitenkin paria VT:n omistajaa jututettuani on noussut muutama kysymys hillitsemään kuumeilua.
Molemmat olivat melkolailla käärmeissään moottorin tehottomuudesta. Jos ymmärsin oikein rivien välistä, molemmat käytetty lastukolla ja siitä huolimatta "yksiä helevetin turisijoita".
Ts. onko Sisu-diesel vieläkin se saman tyylinen ali-tehoinen juoppo, joista minäkin olen useamman vuosikymmenen saanut nauttia.
Teholuokassa parisataa hepoa kiinostaisi saada kokemuksia polttoaine-taloudesta ja nimenomaan silloin, kun tehot otetaan ulos, eikä liruutella pintakaasulla alamittaisten työkoneiden kanssa.
Myöskin voimansiirron toimintavarmuus, onko ilmennyt mitään ylimääräistä valohoidon (merkkivalojen sammuttaminen) tarvetta.
Vai pitäisikö yrittää perustella pankki-ukolle suoraan ventin ostoa, siellä asiat valmiiksi kohdallaan???
7485 lähtee hyvin pienellä ohjelmamuutoksella 269 hv ja vähä reilummalla yli 300hv ja tuolla 269 hv maksimi kulutus 51litraa ja epäilempä ettet millään alle 200hv,n traktorilla pärjää vakio 7485 massikoissa on nykyisin enemmän tehoa mitä ilmoitetaan mutta se hiljainen ohjaamo ja hyvä jousitus ja voimansiirron tasaisuus hämää ;) fentti kesken tekoinen varsinki 800 sarja 900 sitten jo asiallisempi
-
7485 lähtee hyvin pienellä ohjelmamuutoksella 269 hv ja vähä reilummalla yli 300hv ja tuolla 269 hv maksimi kulutus 51litraa ja epäilempä ettet millään alle 200hv,n traktorilla pärjää vakio 7485 massikoissa on nykyisin enemmän tehoa mitä ilmoitetaan
1 litra polttoöljyä sisältää energiaa 10 kWh.
7485 kuluttaa energiaa 510 kW tunnissa antaakseen voimaa (v.o.a:lta?)
269 hp/198kW tunnin ajan.
Hyötysuhde polttoöljylle voimantuotossa Massikan (7485) tankista voa-tapille on 38%.
Onko se sitten hyvin vai huonosti? En kommentoi, mieti ihan ite.
Sitten asia joka varmasti miellyttää VT:n omistajaa:
7485 hörppää maks.(198 kW) teholla 51 ltr tunnissa, eli grammoiksi muutettuna 51ltr*pö-ominaispaino 0,8 kg/ltr= 41 kg.
41kg : 198 kW = 0,207 kg/kW, näinhän ne ilmoittelee maks. tehon kulutuslukemia nuissa vertailutaulukoissakin.
Ei ollenkaan paha lukema, tehoihin nähden.
-
8400 valtra noin 180hv vie 15tn noin 18 kuution joskinin vedossa 15 litraa tunnissa ja kaikki hevot on käytössä
-
8400 valtra noin 180hv vie 15tn noin 18 kuution joskinin vedossa 15 litraa tunnissa ja kaikki hevot on käytössä
Reilut 90 grammaa/kW. Ei mahda puoltakaan ajetusta ajasta käydä kone maks. teholla tuossa hommassa. Korkeintaan 10-15 min. tunnin ajosta maks. teholla.
-
8400 valtra noin 180hv vie 15tn noin 18 kuution joskinin vedossa 15 litraa tunnissa ja kaikki hevot on käytössä
Kukaan ei usko tuota. Pelkkä traktori maantieajossa vie tuon verran, ylämäkeen kiipiessä yksistään traktori vie n. 25 litraa tunnissa.
-
Pitää muistaa että kaikilla valmetin omistajilla tuntuu olevan suolahden lasit päässä. Välillä ihan huvittaa lukea eräiden henkilöiden ilmoittamia kulutuslukemia. Vannotaan et antaa kaikkensa ja tehoja on +200hv mut silti kulutukset on nissan micran tasoa :D
-
Juoppo se on,siitä aioin kirjoitella tässä aikaisemmin mutta sukulaisten Valtramafia käski rauhoittua kun tuli keskustelua kylvökoneen vedosta eli nyt ollaan :-X.
Osta 7480 onpahan sentään Brittimoottorilla,huoltomiehellä täällä rannikolla on,laiska uutena paranee huomattavasti vajaassa tuhannessa tunnissa.
En tiä sitte komiampaa konetta maan päällä.
Tosson yksi...:
(http://thebestthings.files.wordpress.com/2007/10/hayden-panettiere-1152x864-27800.jpg)
(http://www.maatilan.pirkka.fi/mp3_03/kuvat/mf7400.jpg)
-
7485 lähtee hyvin pienellä ohjelmamuutoksella 269 hv ja vähä reilummalla yli 300hv ja tuolla 269 hv maksimi kulutus 51litraa ja epäilempä ettet millään alle 200hv,n traktorilla pärjää vakio 7485 massikoissa on nykyisin enemmän tehoa mitä ilmoitetaan
1 litra polttoöljyä sisältää energiaa 10 kWh.
7485 kuluttaa energiaa 510 kW tunnissa antaakseen voimaa (v.o.a:lta?)
269 hp/198kW tunnin ajan.
Hyötysuhde polttoöljylle voimantuotossa Massikan (7485) tankista voa-tapille on 38%.
Onko se sitten hyvin vai huonosti? En kommentoi, mieti ihan ite.
Sitten asia joka varmasti miellyttää VT:n omistajaa:
7485 hörppää maks.(198 kW) teholla 51 ltr tunnissa, eli grammoiksi muutettuna 51ltr*pö-ominaispaino 0,8 kg/ltr= 41 kg.
41kg : 198 kW = 0,207 kg/kW, näinhän ne ilmoittelee maks. tehon kulutuslukemia nuissa vertailutaulukoissakin.
Ei ollenkaan paha lukema, tehoihin nähden.
Koneeseen polttoaineessa annettu teho jakautuu karkeasti 1/3 pyörii kampiakselilta ulos 1/3 lämpönä jäähdyttäjään ja 1/3 pakokaasuina(lämpönä) ulos. Nyky koneissa kampiakselin ja jäähdyttäjän ero parantunut pikkuisen kampiakselin suuntaan.
-
Juoppo se on,siitä aioin kirjoitella tässä aikaisemmin mutta sukulaisten Valtramafia käski rauhoittua kun tuli keskustelua kylvökoneen vedosta eli nyt ollaan :-X.
Osta 7480 onpahan sentään Brittimoottorilla,huoltomiehellä täällä rannikolla on,laiska uutena paranee huomattavasti vajaassa tuhannessa tunnissa.
En tiä sitte komiampaa konetta maan päällä.
Tosson yksi...:
(http://thebestthings.files.wordpress.com/2007/10/hayden-panettiere-1152x864-27800.jpg)
(http://www.maatilan.pirkka.fi/mp3_03/kuvat/mf7400.jpg)
Onhan niitä halvempia ryssäläisiä koneita, esim. Hassen mielestä ryssäläinen menee ihan täydestä.
Tuossa esimerkki:
http://i9.photobucket.com/albums/a73/cimmerianbloke/VeronikaZemanova11.jpg
Ihan saman homman tekee varmasti.
-
7485 lähtee hyvin pienellä ohjelmamuutoksella 269 hv ja vähä reilummalla yli 300hv ja tuolla 269 hv maksimi kulutus 51litraa ja epäilempä ettet millään alle 200hv,n traktorilla pärjää vakio 7485 massikoissa on nykyisin enemmän tehoa mitä ilmoitetaan
1 litra polttoöljyä sisältää energiaa 10 kWh.
7485 kuluttaa energiaa 510 kW tunnissa antaakseen voimaa (v.o.a:lta?)
269 hp/198kW tunnin ajan.
Hyötysuhde polttoöljylle voimantuotossa Massikan (7485) tankista voa-tapille on 38%.
Onko se sitten hyvin vai huonosti? En kommentoi, mieti ihan ite.
Sitten asia joka varmasti miellyttää VT:n omistajaa:
7485 hörppää maks.(198 kW) teholla 51 ltr tunnissa, eli grammoiksi muutettuna 51ltr*pö-ominaispaino 0,8 kg/ltr= 41 kg.
41kg : 198 kW = 0,207 kg/kW, näinhän ne ilmoittelee maks. tehon kulutuslukemia nuissa vertailutaulukoissakin.
Ei ollenkaan paha lukema, tehoihin nähden.
Omituinen tapa laskea hyötysuhde.
-
7485 lähtee hyvin pienellä ohjelmamuutoksella 269 hv ja vähä reilummalla yli 300hv ja tuolla 269 hv maksimi kulutus 51litraa ja epäilempä ettet millään alle 200hv,n traktorilla pärjää vakio 7485 massikoissa on nykyisin enemmän tehoa mitä ilmoitetaan
1 litra polttoöljyä sisältää energiaa 10 kWh.
7485 kuluttaa energiaa 510 kW tunnissa antaakseen voimaa (v.o.a:lta?)
269 hp/198kW tunnin ajan.
Hyötysuhde polttoöljylle voimantuotossa Massikan (7485) tankista voa-tapille on 38%.
Onko se sitten hyvin vai huonosti? En kommentoi, mieti ihan ite.
Sitten asia joka varmasti miellyttää VT:n omistajaa:
7485 hörppää maks.(198 kW) teholla 51 ltr tunnissa, eli grammoiksi muutettuna 51ltr*pö-ominaispaino 0,8 kg/ltr= 41 kg.
41kg : 198 kW = 0,207 kg/kW, näinhän ne ilmoittelee maks. tehon kulutuslukemia nuissa vertailutaulukoissakin.
Ei ollenkaan paha lukema, tehoihin nähden.
Omituinen tapa laskea hyötysuhde.
Mites muuten? saatu energia/käytetty energia on miusta aika oikein.
-
Tuossa on vain mennyt tehon ja energian yksiköt sekaisin, mutta lopputulos on muuten oikein.
Tehon yksikkö on kW. Energian kWh.
teho*aika = energia
hyötysuhde*polttoaineteho = akseliteho
-
7485 lähtee hyvin pienellä ohjelmamuutoksella 269 hv ja vähä reilummalla yli 300hv ja tuolla 269 hv maksimi kulutus 51litraa ja epäilempä ettet millään alle 200hv,n traktorilla pärjää vakio 7485 massikoissa on nykyisin enemmän tehoa mitä ilmoitetaan
1 litra polttoöljyä sisältää energiaa 10 kWh.
7485 kuluttaa energiaa 510 kW tunnissa antaakseen voimaa (v.o.a:lta?)
269 hp/198kW tunnin ajan.
Hyötysuhde polttoöljylle voimantuotossa Massikan (7485) tankista voa-tapille on 38%.
Tuossa on vain mennyt tehon ja energian yksiköt sekaisin, mutta lopputulos on muuten oikein.
Tehon yksikkö on kW. Energian kWh.
teho*aika = energia
hyötysuhde*polttoaineteho = akseliteho
Eikös nuo punaisella olevat tarkoita kWh?
h vain korvattu sanallisesti, hoksottimien helpotukseksi. ;)
-
7485 lähtee hyvin pienellä ohjelmamuutoksella 269 hv ja vähä reilummalla yli 300hv ja tuolla 269 hv maksimi kulutus 51litraa ja epäilempä ettet millään alle 200hv,n traktorilla pärjää vakio 7485 massikoissa on nykyisin enemmän tehoa mitä ilmoitetaan
1 litra polttoöljyä sisältää energiaa 10 kWh.
7485 kuluttaa energiaa 510 kW tunnissa antaakseen voimaa (v.o.a:lta?)
269 hp/198kW tunnin ajan.
Hyötysuhde polttoöljylle voimantuotossa Massikan (7485) tankista voa-tapille on 38%.
Onko se sitten hyvin vai huonosti? En kommentoi, mieti ihan ite.
Sitten asia joka varmasti miellyttää VT:n omistajaa:
7485 hörppää maks.(198 kW) teholla 51 ltr tunnissa, eli grammoiksi muutettuna 51ltr*pö-ominaispaino 0,8 kg/ltr= 41 kg.
41kg : 198 kW = 0,207 kg/kW, näinhän ne ilmoittelee maks. tehon kulutuslukemia nuissa vertailutaulukoissakin.
Ei ollenkaan paha lukema, tehoihin nähden.
Omituinen tapa laskea hyötysuhde.
Mitenkä se pitää laskea?
-
7485 lähtee hyvin pienellä ohjelmamuutoksella 269 hv ja vähä reilummalla yli 300hv ja tuolla 269 hv maksimi kulutus 51litraa ja epäilempä ettet millään alle 200hv,n traktorilla pärjää vakio 7485 massikoissa on nykyisin enemmän tehoa mitä ilmoitetaan
1 litra polttoöljyä sisältää energiaa 10 kWh.
7485 kuluttaa energiaa 510 kW tunnissa antaakseen voimaa (v.o.a:lta?)
269 hp/198kW tunnin ajan.
Hyötysuhde polttoöljylle voimantuotossa Massikan (7485) tankista voa-tapille on 38%.
Tuossa on vain mennyt tehon ja energian yksiköt sekaisin, mutta lopputulos on muuten oikein.
Tehon yksikkö on kW. Energian kWh.
teho*aika = energia
hyötysuhde*polttoaineteho = akseliteho
Eikös nuo punaisella olevat tarkoita kWh?
h vain korvattu sanallisesti, hoksottimien helpotukseksi. ;)
Ei tarkoita.
vaan näin:
7485 kuluttaa energiaa 510 kWh tunnissa antaakseen voimaa (v.o.a:lta?)
269 hp/198kW tunnin ajan.
-
Juoppo se on,siitä aioin kirjoitella tässä aikaisemmin mutta sukulaisten Valtramafia käski rauhoittua kun tuli keskustelua kylvökoneen vedosta eli nyt ollaan :-X.
Osta 7480 onpahan sentään Brittimoottorilla,huoltomiehellä täällä rannikolla on,laiska uutena paranee huomattavasti vajaassa tuhannessa tunnissa.
En tiä sitte komiampaa konetta maan päällä.
Tosson yksi...:
(http://thebestthings.files.wordpress.com/2007/10/hayden-panettiere-1152x864-27800.jpg)
(http://www.maatilan.pirkka.fi/mp3_03/kuvat/mf7400.jpg)
hei lisää tollasia............ siis noita massikoita heh heh. niin varmaan.
-
En tiä sitte komiampaa konetta maan päällä.
(http://www.maatilan.pirkka.fi/mp3_03/kuvat/mf7400.jpg)
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200805237695123_ul.shtml
-
Traktorin rakastelu on vaikiaa.
Täytyy keikkua tikapuilla sivupakoputken päällä.
Korinostin ON DynaVt:n raiskauksessa melko välttämätön.
-
elekää nyt niitä traktoreita rakastelko ;D. eikohän jätetä lapset, kotieläimet ja traktorit niiden hommien ulkopuolelle. :D. mitä minä olen joskus tuolla dyna-vt llä ajanut. ihan mukava ajaa hiljainen hytti yms. harmi vaan kun uusien traktorien hinnat on niin korkealla että pitää vaan ajella vanhoilla sotaratsuilla ;D.