Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jariman - 06.03.12 - klo:20:51
-
Eipä ole kovin kestäviä Stanadynen ruiskupumput,
kesto noin maximissaan 8000h, ja vähintään 1000€
remonttikulut pelkillä tiivisteiden vaihdoilla.
vuos sitten meni valtran megasta ruiskupumppu,
alko kuseen löpön juorureiästä ja kaasuvivuston juuresta,
käyttötunnit 3000h, tonnin paukku, no tuli syötöt kohilleen 8)
täs kans huomasin saman valtran 6650, ja samalla perkk...
stanadynen pumpulla , juorureiästä tiputtelee ,samoten tyhjäkäynti
aaltoilee, nestepää kulahtanut, käyttötunteja 7500,
pumpun kunnostus 2000 € ja tehdasuus pumppu 2000€
kait tarttis pistää jo boschin tuotteita tilalle,
rivipumpun kun jostain sais...
no boschin vp 44 jakajapumppu, vaatii jakopään sisemmän
kotelon uusinnan ja jakopään rattaan.
joku moisen operaation tehnyt, paljon kustantanut.
-
Mitään en tiedä valmeteista, mut eikö VP44 ole sähköohjattu pumppu, eikä mitenkään kestävän maineessa sekään?
-
Niitä taitaa olla sekä sähköisiä että mekaanisia ? Autoissa nuo satandynet ja vp44:et on ymmärtääkseni ainakin joissain moottorikonstruktioissa pilattu sähköaivojen huonolla sijoituspaikalla, jolloin lämpö hajottaa sähköpuolen.
-
Autopuolelta kokemuksia VP44:sta. Huonoin IKINÄ markkinoille asti päässyt Boschin pumppu. >:(
-
Talvilaadulla ajeltu ilman 2T-öljylisää?
11300h ja stana on alkuperäiskuosissaan :)
-
Autopuolelta kokemuksia VP44:sta. Huonoin IKINÄ markkinoille asti päässyt Boschin pumppu. >:(
eihän ite pumppu hajoa vaan ne aivot siitä pumpusta. tuttu autonasentaja sano että ilman suodattimia pitää ajaa että tuo pumppu hajoaa mekaanisesti :-\
-
Talvilaadulla ajeltu ilman 2T-öljylisää?
11300h ja stana on alkuperäiskuosissaan :)
Kesä ja talvilaadun löpöt on erikseen , ei ajeta talvilaadun aineilla
kesällä, jaahas, vaatii 2- T öljyä talvilaadun joukoon??
järkiään 8000 h paikkeilla stanan pumput porsineet, mitä kuullut,
nestepää loppu, no yhellä kesti motossa 13000 h, sitten katkes
pumpun akseli, olivat muuten ettineet vikaa vähän aikaa metässä.
-
Reilun 4000h ,mitä se meillä oli, kesti moitteetta. Pitää toki tuon verran kestääkkin. Irti se oli kerran kun laitettiin säädöt kohdilleen. Heikoksi moittimisen mä ymmärrän, mutta en mä tuota sen juopommaksi uskalla haukkua kun muitakaan. 8150 oli reilun 180hp virees varsin mukava peli.
-
Eipä ole kovin kestäviä Stanadynen ruiskupumput,
kesto noin maximissaan 8000h, ja vähintään 1000€
remonttikulut pelkillä tiivisteiden vaihdoilla.
vuos sitten meni valtran megasta ruiskupumppu,
alko kuseen löpön juorureiästä ja kaasuvivuston juuresta,
käyttötunnit 3000h, tonnin paukku, no tuli syötöt kohilleen 8)
täs kans huomasin saman valtran 6650, ja samalla perkk...
stanadynen pumpulla , juorureiästä tiputtelee ,samoten tyhjäkäynti
aaltoilee, nestepää kulahtanut, käyttötunteja 7500,
pumpun kunnostus 2000 € ja tehdasuus pumppu 2000€
kait tarttis pistää jo boschin tuotteita tilalle,
rivipumpun kun jostain sais...
no boschin vp 44 jakajapumppu, vaatii jakopään sisemmän
kotelon uusinnan ja jakopään rattaan.
joku moisen operaation tehnyt, paljon kustantanut.
Retku nimimerkki tietää asiasta enemmän ;) Joissakin enemmän syöttöä ruuvatuissa koneissa ainakin stanadyne on muuttunut juopoksi ja savuttavaksi mutta boschin pumppuun vaihdettaessa tehoa on saatu enemmän ilman savua ja pienemmällä polttoaineen kulutuksella ::)
-
Kesä ja talvilaadun löpöt on erikseen , ei ajeta talvilaadun aineilla
kesällä, jaahas, vaatii 2- T öljyä talvilaadun joukoon??
järkiään 8000 h paikkeilla stanan pumput porsineet, mitä kuullut,
nestepää loppu, no yhellä kesti motossa 13000 h, sitten katkes
pumpun akseli, olivat muuten ettineet vikaa vähän aikaa metässä.
Mä olen laittanut kyl aika kauan 2T-öljyä talvilöpön joukkoon ja kesällä ajetaan kesälaadulla. Arktinen nafta on niin kuivaa, ettei voitele kunnolla ja useat kylmäkäynnistykset vielä pahentaa tilannetta. Vanhemmassa avantissa Lombardinin pumppu ei pelaa talvilaadulla kunnolla ollenkaan, sammutin takertuu kiinni tms pikkukiusaa. Öljyn kanssakin saa joskus napauttaa pumpun kylkeen, jotta sulku aukeais.
-
JD 5820 mittarissa 5500h, toistaiseksi ongelmitta...
-
Minkälaisia seoksia olette tehneet tankkiin. Eli paljonko 2 tahti öljyä 100 litraan polttoainetta? Ja mitä öljyä?
-
Eipä ole kovin kestäviä Stanadynen ruiskupumput,
kesto noin maximissaan 8000h, ja vähintään 1000€
remonttikulut pelkillä tiivisteiden vaihdoilla.
vuos sitten meni valtran megasta ruiskupumppu,
alko kuseen löpön juorureiästä ja kaasuvivuston juuresta,
käyttötunnit 3000h, tonnin paukku, no tuli syötöt kohilleen 8)
täs kans huomasin saman valtran 6650, ja samalla perkk...
stanadynen pumpulla , juorureiästä tiputtelee ,samoten tyhjäkäynti
aaltoilee, nestepää kulahtanut, käyttötunteja 7500,
pumpun kunnostus 2000 € ja tehdasuus pumppu 2000€
kait tarttis pistää jo boschin tuotteita tilalle,
rivipumpun kun jostain sais...
no boschin vp 44 jakajapumppu, vaatii jakopään sisemmän
kotelon uusinnan ja jakopään rattaan.
joku moisen operaation tehnyt, paljon kustantanut.
Aika vaikealta kuulostaa VP44 on sähköpumppu – pitäisi hommata sähköinen kaasupoljin, ja vissiin myös ecu.
VE on sitten mekaaninen ovat vissin laittaneet NHoon pumppuja ja netti koneessa joku myy valtroihin Bosch rivipumppuja, hintakin oli esillä.
-
Minkälaisia seoksia olette tehneet tankkiin. Eli paljonko 2 tahti öljyä 100 litraan polttoainetta? Ja mitä öljyä?
Itse en menisi 2t öljyjä lisäilemään, joskus oli neste olin tyypin kanssa puhetta asiasta ja hän ei suositellut mitään lisäilemään lisäksi epäili että 2-t öljy ei sekoitu diiseliin.
-
http://www.x1r.fi/tuotteet/polttoaineen-lisaaineet/diesel-booster/
Tuommosta olen itte työntänyt pikku lirun talvilöpön sekaan tankkiin tankatessa. Ei ole tappokallista ja on ehkä parempi vaihtoehto kuin 2-t öljy ? Stanalla varustetussa 6850.ssä tunteja nyt reilut 8500, kylmästartin jälkeen vähä rytkyttelee ja yläpäästä puuttuu puhti, mut muuten toimii vielä.
Melkein väittäsin että 702:n kulunut import? pumppu toimii tuon lisäaineen kanssa pikkusen paremmin.
-
Kirves---------------------->>>>
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...........................ååå
Tappara-------->>>>>>>>>>>>>>>> Worssa>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> SAuna
Tampere---------->>>>>>>
å
å
å
å
å
å
å
å
å 8)
8) 8)
8)
8)
8) :-X
:-X
:-X
:-X :'(
:'( :'(
:'(
-
Stanadynen pumppu oli mulla motossa, montakin. Ei ne pitkään ikinä kestäneet, pumpun suunnittelussa ei ole otettu huomioon lainkaan materiaalien erilaisia lämpölaajenemisia. Mistään voitelu/ lisäaineista ei ollut apua, koska vika oli pumpun välyksissä tai niiden puuttumisesta. Uuden stanan sai 850 eurolla, vastaava Bosch maksaa huomattavasti enemmän. Lopullinen ratkaisu oli vaihtaa jakopäänlevy, suuttimet ja rivipumppu koneeseen.
-
Minkälaisia seoksia olette tehneet tankkiin. Eli paljonko 2 tahti öljyä 100 litraan polttoainetta? Ja mitä öljyä?
Itse en menisi 2t öljyjä lisäilemään, joskus oli neste olin tyypin kanssa puhetta asiasta ja hän ei suositellut mitään lisäilemään lisäksi epäili että 2-t öljy ei sekoitu diiseliin.
Se on pumppuhuollon neuvo, siis alan ammattilaisten. Olen pitänyt määrät pieninä, reilusti alle 0.5%. Ja se on laitettu farmarisäiliöön ennen täyttöä. Sekoaa varmasti.
-
Minkälaisia seoksia olette tehneet tankkiin. Eli paljonko 2 tahti öljyä 100 litraan polttoainetta? Ja mitä öljyä?
Itse en menisi 2t öljyjä lisäilemään, joskus oli neste olin tyypin kanssa puhetta asiasta ja hän ei suositellut mitään lisäilemään lisäksi epäili että 2-t öljy ei sekoitu diiseliin.
Se on pumppuhuollon neuvo, siis alan ammattilaisten. Olen pitänyt määrät pieninä, reilusti alle 0.5%. Ja se on laitettu farmarisäiliöön ennen täyttöä. Sekoaa varmasti.
Ei siitä 2 tahtiöljystä vanhemmissa vehkeissä ole haittaakaan jossei kyllä hyötyäkään. Jotkut dieselkorjaajat sitä suosittelee ja toiset kieltää lisäilemästä, taitaa olla niitä uskonasioita ;D Kesällä 2010 hajosi paljon pumppuja, kun oli niin lämmintä ja voitelu petti, pitäisikö sitä öljyä käyttää sitten kesälläkin? Olisivatko kaikki öljy-yhtiöt väärässä? Uudempiin koneisiin miettisin kyllä kaksi kertaa ennen kuin sekoitan mitään polttoaineen sekaan, kun ei se välttämättä jää suodattimiin.
-
Tammer dieselin asentajan kanssa juttelin 2T lisäämisestä löpön joukkoon. Ei kieltänyt, sanoi vaan että määrä 100l kohti on jotain 2 dl. Pieni määrä siitä syystä, alkaa tulla teho häviöitä koneessa jos määrä on suurempi. Öljy tulee suutimilta vähän erilailla läpi ja palaa hitaammin sylinterissä.
-
Kaksi kuutosmoottoria stanadynen jakajalla ajossa, molemmat valmistettu 1997. Valmetissa nyt 9940 tuntia ja kaivurin Cumminsissa 14000. Molemmat koskemattomia säädöiltään ja ei remontteja ole tarvinnut tehdä muuta kuin kaivurista hajosi sammutussolenoidi pumpun kyljestä. Dieselkorjaamolla eivät uskoneet että sellainenkin osa voi olla rikki mutta myivät osan kuitenkin ja sillähän se kuntoon tuli.
-
Tuossa Hitech:ssä (420DWRE) oli jo valmiina Stanan tilalla se NH:n Bosch minulle tullessa. Tunteja oli tuolloin 4500 ja yksi Stana oli vaihdettu takuuseeen ja sillä toisella oli muutama vuosi mennyt, kunnes vaihdettu em. Bosch. Oli tullessaan sellaisissa säädöissä että savua tuli mutta ei pahemmin vetoja. Dieselpajalla vähän säätöjä ja savutus loppui ja viimeisetkin vedot. Sitten työnalle rivibosch:in etsintä ja nimenomaan 6800:sesta (hukkaportillinen kone). Löytyi, edullisesti ja loput muutososat vielä halvempia. 411:sen osat käy, jos on Boschin pumpulla. Vaihto tyssäsi kiutenkin nokka-akseliin, jota ei saatu pois ilman että yläpuolen osat olisi vajonneet sen tilalle kanavaan (nostimen kupit ym.). Kamat kasaan ja pumppu Ylivieskaan, jossa koki uuden elämän. Samoin koko kone kun pantiin pumppu paikalleen. Suuttimet vaihdettiin Kiinan Bosch:iin (1029. 1044 olisi ollut ehkä tarpeettoman iso).
Entinen 402 DW oli ruuvattu jonnekin 115 hv:n tietämille, mutta tämä tällä jakajaboschilla lievällä savulla varustettuna on kyllä aika erilainen. Riemuun verrattuna savu ei haittaa. Kulutus pieneni säädön jälkeen oleellisesti. Vielä pitäisi päästä sorakuormalla testaamaan.
Pisteet Ylivieskan pajalle.
-
Tuossa Hitech:ssä (420DWRE) oli jo valmiina Stanan tilalla se NH:n Bosch minulle tullessa. Tunteja oli tuolloin 4500 ja yksi Stana oli vaihdettu takuuseeen ja sillä toisella oli muutama vuosi mennyt, kunnes vaihdettu em. Bosch. Oli tullessaan sellaisissa säädöissä että savua tuli mutta ei pahemmin vetoja. Dieselpajalla vähän säätöjä ja savutus loppui ja viimeisetkin vedot. Sitten työnalle rivibosch:in etsintä ja nimenomaan 6800:sesta (hukkaportillinen kone). Löytyi, edullisesti ja loput muutososat vielä halvempia. 411:sen osat käy, jos on Boschin pumpulla. Vaihto tyssäsi kiutenkin nokka-akseliin, jota ei saatu pois ilman että yläpuolen osat olisi vajonneet sen tilalle kanavaan (nostimen kupit ym.). Kamat kasaan ja pumppu Ylivieskaan, jossa koki uuden elämän. Samoin koko kone kun pantiin pumppu paikalleen. Suuttimet vaihdettiin Kiinan Bosch:iin (1029. 1044 olisi ollut ehkä tarpeettoman iso).
Entinen 402 DW oli ruuvattu jonnekin 115 hv:n tietämille, mutta tämä tällä jakajaboschilla lievällä savulla varustettuna on kyllä aika erilainen. Riemuun verrattuna savu ei haittaa. Kulutus pieneni säädön jälkeen oleellisesti. Vielä pitäisi päästä sorakuormalla testaamaan.
Pisteet Ylivieskan pajalle.
Miksi pitää nokka-akseli irroittaa?
-
Nokka-akseli täytyy irrottaa ihan sen takia, kun jakopään taustalevyä ei voi irrottaa ennen kuin nokka-akseli
on poistettu. Ja taustalevy on erillainen jakajapumpulla kuin rivipumpulla. :)
Menee kyllä sinne seitsemän veljeksen osastolle, mutta jos päästäs polttoaineet ja öljyt pois koneesta,
niin traktorin voisi nosturilla hallitusti kallistaa toiselle kyljelle, niin nokka-akselin seuraajat pysyisivät
oikeilla paikoillaan. :-\
Työläämpi vaihtoehto olisi tietysti moottorin irroittaminen traktorista ja moottoritelineessä kääntö
ylösalaisin. ::)
-
rivipumppu on ainut ja oikee. on oikeesti tosi terävä reagoimaan kuormitukseen (oikeilla säädöillä) käyntiinlähtö on hyvä ja löpönkulutus maltillista. kaikkein tärkeintä on kuitenkin se reagointi ja teho.
uus jakopää vaan sisudieseliltä. toisin sanoen taka-levy ja pumpunratas pitää vaihtaa.
nokan saa pois vetämällä. nostotangot "pingottaa" kiinni toisiinsa niin ei nostimenkupit tipu.
---------------------
suuttimet on vähintään yhtä tärkeä asia. noi viimisimmät stanadyne valtrat on tosipienillä suuttimilla. pumppu rasittuu koska löpö ei tahdo mahtua suutinten läpi. suuttimet on pienet päästömääräysten takia, jotkut oxidit saattaa pienentyä, mutta ominaisuudet katoaa.
suuttimeksi suosittelen 1044 mallia. se on iso, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole. savua ei rivipumppukoneilla tule toisin kuin jakajapumpullisilla. itselläni on tuotakin isommat 1116 suuttimet.
pumppuun vielä 10mm elenentit niin alkaa olla hyvä. syötön voi pitää tosi pienenä, iso suutin ja elementti toimittaa löpön optimiaikaan männänpäälle. eli näistä on hyötyä jopa silloin vaikka ei huipputehoa tarvita.
-----------
mulla on kokemusta yhestä stanadynestä, se on 8550:ssä vielä toistaseksi. isoilla suuttimilla ja säätö pohjassa pto tehoa mitattiin 223hv. puunajossa metsässä menee 7l/h vaikka kone savuttaa tyhjäkäynnilläkin, eli ei ihan täyspaska oo stanadynekään.
-
Casessa oli Stanan suuttimet aivan finaalissa 4000 tunnissa.
-
Joo. 8100-sarjan Massikan Perkinsseissäkin tätä Stanadynen pumppua on käytetty. Omassanikin sellainen on. Kyllähän se ihan hyvin on pelannut ja vetojakin löytyy. Tunteja on nyt aika tarkka 5000. Suutinkärjet olen vaihdattanut ihan äskettäin oikeastaan tyhjäkäyntisavutuksen takia. Ei auttanut. Se on vissiin sitten jokin tyyppivika tuo Stanadynen jakajapumpun tyhjäkäyntisavutus?
-
Syrjähyppy asian sivulle: saako turbotonta Perkinsin 6.354 konetta sellaiseksi että se ei savuta? Tuntuu aina työntävän sellaista kitkua, joka näkyy metsää vasten mutta ei niinkään kirkasta taivasta. Oikein kylmänä savuttaa oikeastaan vähemmän. Kuormalla työntää sitten nokea normaaliin malliin, tämä ei yllätä.
CAV:n perinteinen jakajapumppu.
Laitettu venttiilit, kansi, suuttimet. Ei ihmeesti syö öljyäkään, tunteja takana tuntematon määrä, luultavasti riittävästi :-)
-
Tuota, tuota. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin CAV:n jakajapumpuissa säätötangon pituuden säädöllä on merkitystä mm. tässä asiassa. Onko se tarkistettu.
-
Tuota, tuota. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin CAV:n jakajapumpuissa säätötangon pituuden säädöllä on merkitystä mm. tässä asiassa. Onko se tarkistettu.
Pumppua itseään ei ole tarkistettu eikä säädetty.
Samaa moottoria on ainakin MF 2000-sarjassa, ja kovin moni näkemäni yksilö on myös savuttanut reippaan puoleisesti - osa saattaa olla myös tulosta lievästä ruuvaamisesta..
Mutta ehkä pumppu kannattaisi sitten tarkistuttaa.
-
http://www.x1r.fi/tuotteet/polttoaineen-lisaaineet/diesel-booster/
Tuommosta olen itte työntänyt pikku lirun talvilöpön sekaan tankkiin tankatessa. Ei ole tappokallista ja on ehkä parempi vaihtoehto kuin 2-t öljy ?
Oletko kokeillut nuita muita X-1R- tuotteita? Onkohan vaikutus esim metallinhoitoaineella sellainen mitä lupaavat...?
-
Ei ole tullut kokeiltua muita tuotteita, tuon diesel lisäaineen hinta niin pieni per tankillinen että uteliaisuus heräsi. Joskus näin materiaalinkäsittelykoneita valmistavalla konepajalla X1R tuubirasvaa, pitäis joskus muistaa kysellä onko siitä millaisia kokemuksia. Paljon hyvää nuo markkinoijat toki lupaavat tuotteidensa tekevän...
-
Kirves---------------------->>>>
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...........................ååå
Tappara-------->>>>>>>>>>>>>>>> Worssa>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> SAuna
Tampere---------->>>>>>>
å
å
å
å
å
å
å
å
å 8)
8) 8)
8)
8)
8) :-X
:-X
:-X
:-X :'(
:'( :'(
:'(
Saunaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!
;D
:(
8)
8)
8)
:o
:o
:o
:o
:-X
:-X
:-X
:-X
Nyyh hyynyyynhyy..
lääkkeet.....
simperfekti :o :o :-X :-X
-
Ei ole tullut kokeiltua muita tuotteita, tuon diesel lisäaineen hinta niin pieni per tankillinen että uteliaisuus heräsi. Joskus näin materiaalinkäsittelykoneita valmistavalla konepajalla X1R tuubirasvaa, pitäis joskus muistaa kysellä onko siitä millaisia kokemuksia. Paljon hyvää nuo markkinoijat toki lupaavat tuotteidensa tekevän...
http://www.orapinordic.net/165-NE2249.pdf
KÄYTTÖTURVALLISUUSTIEDOTE Sivu 2 / 7
DIESEL BOOSTER
Hiilivedyt, C9-C11, n-alkaanit,
isoalkaanit, sykliset, < 2 %
aromaatteja
DIESEL BOOSTER Petroolia?
-
Kaksi kuutosmoottoria stanadynen jakajalla ajossa, molemmat valmistettu 1997. Valmetissa nyt 9940 tuntia ja kaivurin Cumminsissa 14000. Molemmat koskemattomia säädöiltään ja ei remontteja ole tarvinnut tehdä muuta kuin kaivurista hajosi sammutussolenoidi pumpun kyljestä. Dieselkorjaamolla eivät uskoneet että sellainenkin osa voi olla rikki mutta myivät osan kuitenkin ja sillähän se kuntoon tuli.
Päivitystä: Kaivuri myyty ehjänä ja traktorissa nyt 10900 tuntia ja pientä hiipumista Stanapumpussa ehkä alkaa olla, voi toki olla nuo 10900 tuntia suuttimiakin väsyttäneet.
-
Stanadynen pumpusta kun puhutaan. Täytyy tuoda omat kokemukset tähän soppaan.
Mezzossa (-02) hieman yli 4 000 tuntia ja pumppu on jo harva. Lämpimänä kone ei lähde käyntiin. Sanovat, että ehkä polttoaineeseen päässyt vesi olisi syynä. Uskon tuota syytä. Tunteja on vähän ja se merkitsee farmarisäiliön vähäistä käyttöä. Diesel -asiantuntija sanoikin Farmarisäiliöt vihoviimeiseksi keksinnöksi.
Mutta näkisittepä konemiesten ilmeet kun hakee kastelukannulla vettä ja antaa Mezzolle ryypyn. Pumpun päälle kun laskee kastelukannullisen vettä niin lähtee käyntiin.
Diesel -korjaamon kustannusarvio ei ole paha.
604 ja 903 pumput pelaavat kuin unelma. Ja ovat olleet talossa pidempään kuin Mezzo.
-
Kannattas tosiaan kattoa joka vuosi farmaritankin pohjalle ja puhistaa sieltä kököt pois.
Polttoaine kasvaa myös levää .
Suurin osa pumppuvaurioista johtuu farmaritankin likaisesta polttoaineesta.
Myös traktorin tankki pitäisi tyhjätä kerran vuodessa.
-
Diesel -asiantuntija sanoikin Farmarisäiliöt vihoviimeiseksi keksinnöksi.
Olisko sentään ihan noin pahoja, parin vuoden jälkeen kun putsaa farmisäiliön niin voi sieltä ruokalusikallinen vettä tulla. Manuaalisen tankkauspumpun vivun tiiviste voi joskus laskea vettä joskus sisään jos pytty taivasalla. Traktorin vedenerottimesta tahtoo joka vuosi talvihuollon yhteydessä filttereitä vaihtaessa löytyä myös lusikallinen kummallista mustahkoa möhnää ja tippa vettä.
-
Ei ole tullut kokeiltua muita tuotteita, tuon diesel lisäaineen hinta niin pieni per tankillinen että uteliaisuus heräsi. Joskus näin materiaalinkäsittelykoneita valmistavalla konepajalla X1R tuubirasvaa, pitäis joskus muistaa kysellä onko siitä millaisia kokemuksia. Paljon hyvää nuo markkinoijat toki lupaavat tuotteidensa tekevän...
http://www.orapinordic.net/165-NE2249.pdf
KÄYTTÖTURVALLISUUSTIEDOTE Sivu 2 / 7
DIESEL BOOSTER
Hiilivedyt, C9-C11, n-alkaanit,
isoalkaanit, sykliset, < 2 %
aromaatteja
DIESEL BOOSTER Petroolia?
Sitä siinä purkin kyljessäkin lukee, eli kerosiinia. Sehän on englanniksi kerosene, eli jonkinsortin lamppuöljystä puhutaan ? Ei välttämäti kallista evästä kun osais oikealla nimellä ostaa...
Farmaritankit on nykyään peltikopissa, luulen että veden muodostus niiden pohjalle on aika minimaalista.
-
Ei ole tullut kokeiltua muita tuotteita, tuon diesel lisäaineen hinta niin pieni per tankillinen että uteliaisuus heräsi. Joskus näin materiaalinkäsittelykoneita valmistavalla konepajalla X1R tuubirasvaa, pitäis joskus muistaa kysellä onko siitä millaisia kokemuksia. Paljon hyvää nuo markkinoijat toki lupaavat tuotteidensa tekevän...
http://www.orapinordic.net/165-NE2249.pdf
KÄYTTÖTURVALLISUUSTIEDOTE Sivu 2 / 7
DIESEL BOOSTER
Hiilivedyt, C9-C11, n-alkaanit,
isoalkaanit, sykliset, < 2 %
aromaatteja
DIESEL BOOSTER Petroolia?
Sitä siinä purkin kyljessäkin lukee, eli kerosiinia. Sehän on englanniksi kerosene, eli jonkinsortin lamppuöljystä puhutaan ? Ei välttämäti kallista evästä kun osais oikealla nimellä ostaa...
Farmaritankit on nykyään peltikopissa, luulen että veden muodostus niiden pohjalle on aika minimaalista.
Tankkiauto sitä vettä tuo ja muuta mötäskää.
Kerran meille toi koko let*****sen vettä tullessaan kun oli uusi auto joka oli koeponnistettu vedellä ja letkuun oli jäänyt vesi.
-
Kannattas tosiaan kattoa joka vuosi farmaritankin pohjalle ja puhistaa sieltä kököt pois.
Polttoaine kasvaa myös levää .
Suurin osa pumppuvaurioista johtuu farmaritankin likaisesta polttoaineesta.
Myös traktorin tankki pitäisi tyhjätä kerran vuodessa.
Valitettavasti minun koneet tahtoo syyä tota poltoainetta sitä tahtia että hyvä kun päivää pääsen tankilla...
Eikä kerkee mitään levää kertyä farmisäiliöihin...
Laitahan vielä jotain myyntimiesten "levänpoisto" aineita farmisäiliöön niin ongelmia löydät traktorin siirtopumpusta/suodattimista
aina on höynäytettäviä
-
Syrjähyppy asian sivulle: saako turbotonta Perkinsin 6.354 konetta sellaiseksi että se ei savuta? Tuntuu aina työntävän sellaista kitkua, joka näkyy metsää vasten mutta ei niinkään kirkasta taivasta. Oikein kylmänä savuttaa oikeastaan vähemmän. Kuormalla työntää sitten nokea normaaliin malliin, tämä ei yllätä.
CAV:n perinteinen jakajapumppu.
Laitettu venttiilit, kansi, suuttimet. Ei ihmeesti syö öljyäkään, tunteja takana tuntematon määrä, luultavasti riittävästi :-)
Vanhaan viestiin vastaus,ajoitus pielessä.
Kuinkahan lämmintä tuo polttoaine
on valmetissa?
-
Syrjähyppy asian sivulle: saako turbotonta Perkinsin 6.354 konetta sellaiseksi että se ei savuta? Tuntuu aina työntävän sellaista kitkua, joka näkyy metsää vasten mutta ei niinkään kirkasta taivasta. Oikein kylmänä savuttaa oikeastaan vähemmän. Kuormalla työntää sitten nokea normaaliin malliin, tämä ei yllätä.
CAV:n perinteinen jakajapumppu.
Laitettu venttiilit, kansi, suuttimet. Ei ihmeesti syö öljyäkään, tunteja takana tuntematon määrä, luultavasti riittävästi :-)
Vanhaan viestiin vastaus,ajoitus pielessä.
Kuinkahan lämmintä tuo polttoaine
on valmetissa?
Voi olla vikaa myös suutimissa
-
Ei ole tullut kokeiltua muita tuotteita, tuon diesel lisäaineen hinta niin pieni per tankillinen että uteliaisuus heräsi. Joskus näin materiaalinkäsittelykoneita valmistavalla konepajalla X1R tuubirasvaa, pitäis joskus muistaa kysellä onko siitä millaisia kokemuksia. Paljon hyvää nuo markkinoijat toki lupaavat tuotteidensa tekevän...
http://www.orapinordic.net/165-NE2249.pdf
KÄYTTÖTURVALLISUUSTIEDOTE Sivu 2 / 7
DIESEL BOOSTER
Hiilivedyt, C9-C11, n-alkaanit,
isoalkaanit, sykliset, < 2 %
aromaatteja
DIESEL BOOSTER Petroolia?
Sitä siinä purkin kyljessäkin lukee, eli kerosiinia. Sehän on englanniksi kerosene, eli jonkinsortin lamppuöljystä puhutaan ? Ei välttämäti kallista evästä kun osais oikealla nimellä ostaa...
http://www.nesteoil.fi/default.asp?path=35,52,63,310,4589
" Myös valopetroli ja lamppuöljy kuuluvat tuotevalikoimaan."
-
Stanadynen pumpusta kun puhutaan. Täytyy tuoda omat kokemukset tähän soppaan.
Mezzossa (-02) hieman yli 4 000 tuntia ja pumppu on jo harva. Lämpimänä kone ei lähde käyntiin. Sanovat, että ehkä polttoaineeseen päässyt vesi olisi syynä. Uskon tuota syytä. Tunteja on vähän ja se merkitsee farmarisäiliön vähäistä käyttöä. Diesel -asiantuntija sanoikin Farmarisäiliöt vihoviimeiseksi keksinnöksi.
Mutta näkisittepä konemiesten ilmeet kun hakee kastelukannulla vettä ja antaa Mezzolle ryypyn. Pumpun päälle kun laskee kastelukannullisen vettä niin lähtee käyntiin.
Diesel -korjaamon kustannusarvio ei ole paha.
604 ja 903 pumput pelaavat kuin unelma. Ja ovat olleet talossa pidempään kuin Mezzo.
Huoltotiedote ( valtra ) käskee alentamaan suuttimien avautumispaineen 230 bar – siten kestää stana – väliemmillä 029 suuttimilla saa myös lisää voimaa ilman pumpunroplausta – sinun tapauksessa vahinko lienee jo tapahtunut.
-
Syrjähyppy asian sivulle: saako turbotonta Perkinsin 6.354 konetta sellaiseksi että se ei savuta? Tuntuu aina työntävän sellaista kitkua, joka näkyy metsää vasten mutta ei niinkään kirkasta taivasta. Oikein kylmänä savuttaa oikeastaan vähemmän. Kuormalla työntää sitten nokea normaaliin malliin, tämä ei yllätä.
CAV:n perinteinen jakajapumppu.
Laitettu venttiilit, kansi, suuttimet. Ei ihmeesti syö öljyäkään, tunteja takana tuntematon määrä, luultavasti riittävästi :-)
Vanhaan viestiin vastaus,ajoitus pielessä.
Mitenkäs tuon ajoituksen voisi tee-se-itse-menetelmillä tarkistaa - merkit pumpun laipassa ovat kyllä kohdillaan. Tämä yksilö lähtee muuten käsittämättömän hyvin talvellakin käyntiin, yleensähän tämä moottorimalli ei lähde kesälläkään ennenkuin heinäseipään varjo on siirtynyt pois...
-
ettäkökö 6650 hitekki valtraan saapi saatanandynen tilalle vaihettua rivipumpun? olis tuossa yks 411 moottori jääny nurkkiin missä ois ehjä pumppu.. tästä jos jollain on parempaa tietoa jne niin vois laittaa vaikka yvtä...
-
siitä 411 moottorista jakopään takakansi siihen uudenpaan. pumppu orimuksen samin kautta ja jakopäähän kiinni. pumpun ratas siitä 05n jakopäästä.
-
mites kun tuossa jakajapumpussa on joku sähköhärpäke pumpun kylessä? pois vaan?
-
joo vipukirveellä irti koko sähkö härpäke,stana.
-
Syrjähyppy asian sivulle: saako turbotonta Perkinsin 6.354 konetta sellaiseksi että se ei savuta? Tuntuu aina työntävän sellaista kitkua, joka näkyy metsää vasten mutta ei niinkään kirkasta taivasta. Oikein kylmänä savuttaa oikeastaan vähemmän. Kuormalla työntää sitten nokea normaaliin malliin, tämä ei yllätä.
CAV:n perinteinen jakajapumppu.
Laitettu venttiilit, kansi, suuttimet. Ei ihmeesti syö öljyäkään, tunteja takana tuntematon määrä, luultavasti riittävästi :-)
Vanhaan viestiin vastaus,ajoitus pielessä.
Mitenkäs tuon ajoituksen voisi tee-se-itse-menetelmillä tarkistaa - merkit pumpun laipassa ovat kyllä kohdillaan. Tämä yksilö lähtee muuten käsittämättömän hyvin talvellakin käyntiin, yleensähän tämä moottorimalli ei lähde kesälläkään ennenkuin heinäseipään varjo on siirtynyt pois...
Todennäköisesti se ei sit enää lähdekkään sillai käymään, jos ennakkoa pitelet. Boschin jakajissa, autoissa ainakin, heittokellolla. CAV ei mitään muistikuvaa.
-
mites kun tuossa jakajapumpussa on joku sähköhärpäke pumpun kylessä? pois vaan?
***ota irti pumpun kylestä ja laita nippusiteellä johonkin roikkuun. johto pitää olla kiinni.
-
[/quote]
Mitenkäs tuon ajoituksen voisi tee-se-itse-menetelmillä tarkistaa - merkit pumpun laipassa ovat kyllä kohdillaan. Tämä yksilö lähtee muuten käsittämättömän hyvin talvellakin käyntiin, yleensähän tämä moottorimalli ei lähde kesälläkään ennenkuin heinäseipään varjo on siirtynyt pois...
[/quote]
Aikaisemmalle menee kun kääntää vasten pyörimis suuntaa ja siihen suuntaan pitääkin kääntää jos savutus sinertävää,eikä tartte kääntää paljoa.Tuo tarina heinäseipäästä ei pidä paikkaansa ellei pumppu loppu tai moottori harva.
-
MF 35 ja nelipyttyinen on surkee lähtee käyntiin siihen tuo heinäseiväs vertaus sopii. mf 35 ja 3 pyttyinen on ihan erimaata lähtemään käyntiin pakkasillakin.
-
Aikaisemmalle menee kun kääntää vasten pyörimis suuntaa ja siihen suuntaan pitääkin kääntää jos savutus sinertävää,eikä tartte kääntää paljoa.Tuo tarina heinäseipäästä ei pidä paikkaansa ellei pumppu loppu tai moottori harva.
Pitänee varovasti luokkaa 0,5 astetta kokeilla muuttuuko tuolla. Ei ole tarkoitus hajottaa koko myllyä, kun on näinkin pitkälle palvellut :-/
En mä muuta tuosta koneesta tiedä, 3 eri 2000-sarjan verkutsonnia olen tavannut, ja yhtään niistä ei kyllä pakkasella ilman liekaa käyntiin saanut - ehkä eetterillä sitten. Eikö niissä ollut vakionakin eetterivehkeet? Yksi syy saattaa olla myös alamittaiset tai huonokuntoiset sähköt, ei vaan jaksa kunnolla pyörittää. Tuossa omassa ikiliikkujassani on 24 V starttisysteemit, ja se pyörittääkin ihan pirteästi.
956 Case ja Maxxumit tuntuivat olevan myös paremmin kesämallin koneita - viikonlopuksi jos metsään jätit niin maanantaina pakkasaamun hämärässä kuski oli ainoa jolla saattoi olla edes hiukan työhaluja. Oikeastaan niitä ei voinut jättää ellei jotakin lämmitysmenetelmää ollut takataskussa. Eikä tarvinnut kovin montaa pakkasastetta olla.
-
Kalkkimiehet oli joskus jättäneet 956 meidän pihalle yöksi. Pakkasta oli 25 astetta. Aamulla menin katsomaan, tarvitaanko lämppäriin virtaa. Ei tar*****. Ei tarvinnu kuin muutama metri nykäistä kuorma-autolla ni johan Natikka kävi. Ei sitä edes yritetty startilla herättää.
Myöhemmin niillä oli tuliterä 6499 Verku ja sattu samanlainen pakkanen meillä. Verku heräsi ihan nätisti startilla tulille. Oli kovin pakkanen siihenmennessä tuolle Verkulle.
-
Stanadynen pumpusta kun puhutaan. Täytyy tuoda omat kokemukset tähän soppaan.
Mezzossa (-02) hieman yli 4 000 tuntia ja pumppu on jo harva. Lämpimänä kone ei lähde käyntiin.
Mutta näkisittepä konemiesten ilmeet kun hakee kastelukannulla vettä ja antaa Mezzolle ryypyn. Pumpun päälle kun laskee kastelukannullisen vettä niin lähtee käyntiin.
Sammutinsolenoidi sieltä on hajalla. Saattaa hajota niinkin, että napsahdus kyllä kuuluu avainta kääntäessä, mutta siltikään ei saa polttoainetta. Vedellä kun jäähdyttää, yhdistyy taas katkenneen solenoidin kelan päät tai lämpölaajenemisesta jumittanut kara lähtee liikkeelle. En tiedä kummasta johtuu. Kannattaa kokeilla vaihtaa ensin uusi solenoidi, ennenkuin koko pumppua remppaa.
-
Mitä mieltä olette kannattaako käyttää 2-tahtiöljyä polttoaineen seassa stanadynen kanssa. Kyseessä on 8550 valmetti vm -01
-
Mitä mieltä olette kannattaako käyttää 2-tahtiöljyä polttoaineen seassa stanadynen kanssa. Kyseessä on 8550 valmetti vm -01
****2-tahtiöljyä ei ole suunniteltu tähän käyttöön,
Parempiakin aineita on, voitelukeskuksen / LE- tuote
Gougar polttoaineen lisäaine, 20 L kannussa,
1:1000 sekoitusuhde, tätä tuotetta itse käyttänyt,
Huomaa kun vw transportterissa 2,5 tdi käyttää,
Käypi tasaisemmin.
-
Mitä mieltä olette kannattaako käyttää 2-tahtiöljyä polttoaineen seassa stanadynen kanssa. Kyseessä on 8550 valmetti vm -01
Ainakin ohjekirjassa tuota suositellaan jossen ihan väärin muista. Oma on siis pienempi mutta kait sama kirja.
-
Mitä mieltä olette kannattaako käyttää 2-tahtiöljyä polttoaineen seassa stanadynen kanssa. Kyseessä on 8550 valmetti vm -01
Laitan omaan 8450:n 2t öljyä polttoaineen sekaan, kone on -97 ja 11000 mittarissa muutaman tunnin ajopäästä.
-
mulla pihassa vain 17500h sisäänajettu 8550 hitekki ja stanadyne loppu. kolmas stana pitäs noihin tunteihin laittaa, mutta laitampa bossin jakajan 8)
-
6850 ja 18950h alkuperäinen stana. Jo vuosia talvilaatuun pitänyt lisätä 2- t öljyä, jos meinaa saada käyntiin. Kesälaadun pööllä pelannut ilmankin.
-
Urakoitsija lehdessä haastateltiin Stanadynen korjaamon vastaavaa,se sanoi että 2-t öljyn lisäämistä EI suositella missään tapauksessa vaan vedenpoistoaine vai mikä se oli sitä suositteli ja moitti miten veteliä on isännät huoltamaan farmarisäiliöitään .Juttu oli hiljan kyseissä lehdessä.
Uudessa koneviestissä on juttu uusista ongelmista polttoainelaitteissa,joko lehti on ilmestynyt ja mitä siinä oli ?
-
No aika vetelä saa olla huoltamaan jos vedestä ongelma tulee, aika tarkka erottelu noissa jakapumpuissa jo on.
Tuskin stana voitelusta pilaantuu, omat kokemukset kerosiinilisästä positiivisia. Jotain sellaista ainetta x1r litku oli. Myös 702n kulunut tsekkipumppu tykkäs kun talvipöön sekaan laittoi hieman liukastetta.
Ennen oli tuokin paremmin, lasikupista näkee heti jos polttoaineen seassa on vettä tai muuta haitallista ainetta.
-
Ennen oli tuokin paremmin, lasikupista näkee heti jos polttoaineen seassa on vettä tai muuta haitallista ainetta.
Onhan nuita vielä ainakin nyykkärin uusissa, https://www.flickr.com/photos/cjp24/6884779734/in/photostream/