Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 26.02.12 - klo:17:00

Otsikko: jontikka vikoo
Kirjoitti: realisti - 26.02.12 - klo:17:00
arvauksia otetaan vastaan, mikä muu vaivaa jontikkaa kuin väärän väriset vanteet? Eli kone on jd 6830 premium -07, 4v-cr koneella siis. Kone ei starttaa, moottorin päällä olevassa laatikossa (välittömästi konepeiton alla) jokin rele naksuu kun avainta kääntää.
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Täpinäreiska - 26.02.12 - klo:17:08
Tyhjä akku.
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: 10-80 - 26.02.12 - klo:17:22
Saisko huonosti akulta virtaa,akunkenkä hapettunu tai löysällä?
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Kalliola - 26.02.12 - klo:17:30
Ota se rele pois nii ei naksu ;D ;D
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Mannine - 26.02.12 - klo:17:34
Ei saa tarpeeksi virtaa. Akku tyhjä, akunkenkä huonosti tai hapettunut. Katso myös startin johdot.
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Halliorja - 26.02.12 - klo:18:07
Sähkönen päävirtakatkaisin rikki?
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: realisti - 26.02.12 - klo:18:41
on laitettu just ennen tänne kirjoittamista boschin älylaturin jatkeeksi, ja akunkengät tarkistin myös. Täytyy aamulla päivänvalossa käydä nuo kaapelit läpi, samoin tuo sähköinen pääkytkin.
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Vekkuli - 26.02.12 - klo:19:03
Maadotus vika.
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: JarJar - 26.02.12 - klo:19:41
on laitettu just ennen tänne kirjoittamista boschin älylaturin jatkeeksi, ja akunkengät tarkistin myös. Täytyy aamulla päivänvalossa käydä nuo kaapelit läpi, samoin tuo sähköinen pääkytkin.
Jos akku on tosi tyhjä (niin kuin voisi tuossa tilanteessa kuvitella olevan) ei älylaturi välttämättä lähde lataamaan, vaan luulee akun olevan vikatilassa...Kokeile myös perinteisellä laturilla.
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: realisti - 26.02.12 - klo:19:44
Lähti lataamaan.
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Pasi - 26.02.12 - klo:19:52
Se "jokin napsuva rele" voi olla startin rele. Jos se on rikki, niin kone ei starttaa vaikka akku olisi täpötäys ja kaikki johtoliitokset kullattu ja kiillotettu viimeisen päälle. Näissä nykyhärveleissä avaimen kääntäminen käynistysasentoon ei yhdistä sähkövirtaa suoraan starttimoottoriin vaan releelle, joka vasta kytkee virran starttimoottoriin. On olevinaan hyvä systeemi, koska suurta virtaa ei tarvitse kierrättää virtalukon kautta. Mutta lisää samalla vikapaikkojen mahdollisuutta...
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Ojala - 26.02.12 - klo:20:29
Se "jokin napsuva rele" voi olla startin rele. Jos se on rikki, niin kone ei starttaa vaikka akku olisi täpötäys ja kaikki johtoliitokset kullattu ja kiillotettu viimeisen päälle. Näissä nykyhärveleissä avaimen kääntäminen käynistysasentoon ei yhdistä sähkövirtaa suoraan starttimoottoriin vaan releelle, joka vasta kytkee virran starttimoottoriin. On olevinaan hyvä systeemi, koska suurta virtaa ei tarvitse kierrättää virtalukon kautta. Mutta lisää samalla vikapaikkojen mahdollisuutta...

"Apusolenoidi"  se se on  :o
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: bobbari - 26.02.12 - klo:20:33
on laitettu just ennen tänne kirjoittamista boschin älylaturin jatkeeksi, ja akunkengät tarkistin myös. Täytyy aamulla päivänvalossa käydä nuo kaapelit läpi, samoin tuo sähköinen pääkytkin.
Yksinkertaisesti se älylaturi ei vaan ala lataamaan tyhjää akkua.      Se on monta kertaa huomattu.
Reilun kokoisella starttiboosteri laturilla reilusti virtaa akkuun niin se herää ja alkaa ottamaan virtaa vastaan.

Joskus on myös maadoitusjohtoja kierrelty tehtaalla paksun maalin päälle.    EI hyvä kontakti.
Kahteen Deutziin olen siivonnut ne maadoituskohdat paksusta maalista puhtaaksi.    :(
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Hevi - 27.02.12 - klo:19:29
Kannattaa tarkistaa seuraavat liitokset. Akun + ja - napa ja katsoa ettei vaan napakenkä hiushalkeamalla, eli poikki. Seuraavaksi kannattaa katsoa onko maajohdon liitos runkoon syöpynyt ja pultti täysin ruosteessa. Sitten päävirtakytkimen mutteriliitokset ja vielä solenoidin päässä olevat mutteriliitokset. Tällä tavoin on varsinainen starttivirtapiiri käyty läpi. mikäli epäilet ettei solenoidi saa herätevirtaa voi kokeilla yhdistää sähköt suoraan solenoin mutterilta solenoidin apikoliittimeen. Jos viimeksi mainittu pakkokäynnistys onnistuu on vika apureleessä tai virtalukossa. jos pakkokäynnistys ei onnistu on vika itse solenoidissa.
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Vekkuli - 27.02.12 - klo:19:41
Kannattaa tarkistaa seuraavat liitokset. Akun + ja - napa ja katsoa ettei vaan napakenkä hiushalkeamalla, eli poikki. Seuraavaksi kannattaa katsoa onko maajohdon liitos runkoon syöpynyt ja pultti täysin ruosteessa. Sitten päävirtakytkimen mutteriliitokset ja vielä solenoidin päässä olevat mutteriliitokset. Tällä tavoin on varsinainen starttivirtapiiri käyty läpi. mikäli epäilet ettei solenoidi saa herätevirtaa voi kokeilla yhdistää sähköt suoraan solenoin mutterilta solenoidin apikoliittimeen. Jos viimeksi mainittu pakkokäynnistys onnistuu on vika apureleessä tai virtalukossa. jos pakkokäynnistys ei onnistu on vika itse solenoidissa.
Mitäs jonnu tykkää ,jos vähä kipinöi?
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: SKN - 27.02.12 - klo:19:51
Mahtaaks olla viisasta antaa vanhan mallin jakari/meisseli starttia uuden päheelle peuralle :o
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: JuhaPekka - 28.02.12 - klo:07:48
no mites kävi ? Tarina jäänyt kesken tässä... Latasiko/starttasiko ?
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: Teerinki - 28.02.12 - klo:07:51
Eiköhän ole parasta kysyä neuvoa agrihuollosta!
Otsikko: Vs: jontikka vikoo
Kirjoitti: realisti - 28.02.12 - klo:08:33
erillinen starttirele konepellin alla olevaan laatikkoon on tulossa tänään, todennäköisesti vika on siinä.