Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Agrimatik - 22.02.12 - klo:21:37
-
Joku laittanut kyseisen vempeleen? Kertokaa käytännön kokemuksia. Lähinnä kiinnostaa tuo rakenteen kestävyys, Tempon 18t mallista. Saakohan 3akselisena tai omin lavamitoin ja mitä hintaluokkaa suurinpiirtein.
Mitenkähän poikkeaa krassortista muuten kuin (halvemman?) hinnan puolesta. Krassortia ei ilmeisesti kukaan maahan tuo?
Siis tämmöinen perävaunu:
http://www.youtube.com/watch?v=_2EkcjiM1r0
-
Ois kiva kuulla landehuun kokemuksia vaunusta. ERT ei kai pahan hintainen muihin verrattuna edes laidoilla varustettuna.
-
Joku laittanut kyseisen vempeleen? Kertokaa käytännön kokemuksia. Lähinnä kiinnostaa tuo rakenteen kestävyys, Tempon 18t mallista. Saakohan 3akselisena tai omin lavamitoin ja mitä hintaluokkaa suurinpiirtein.
Mitenkähän poikkeaa krassortista muuten kuin (halvemman?) hinnan puolesta. Krassortia ei ilmeisesti kukaan maahan tuo?
Siis tämmöinen perävaunu:
http://www.youtube.com/watch?v=_2EkcjiM1r0
Taittaa see sit aika huan oll ku sitä ny joku jo o laittanu ;D
-
ei landehande voi kommentoida, kun vaunu on vasta tehtaalla menossa maalaukseen.
-
Kui pitkä toimitusaika noilla sitten oikein on?
-
ei landehande voi kommentoida, kun vaunu on vasta tehtaalla menossa maalaukseen.
Kommentoin kuitenkin: musta runko, lava ja laidat verkunpunaiset. :D
-
Kui pitkä toimitusaika noilla sitten oikein on?
Voishan tuon saada keltaisella rungolla ja vihreällä lavallakin.
-
Jos vielä ritilä pohjalla sais... ***taa talvella umpilavat paalihommas tai siis ***ti nykynen rhs ritilällä hyvä kesät talvet paalisavottaan
-
Tuolta löytyy myös kohta vastausta tähän huutoon, saa halutuilla mitoilla, kantavuudella ja myös verkkopohjalla. Hieman erilainen laitarakenne kuin ERT.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/granger-16/1022109
-
landehanden kärry on nimenomaan uudella laitarakenteella, ja pohjan saa millaisen hyvänsä ERT:n profiin.
-
Saisikohan tuon modulina koukkukärryyn. Tekeekö ert?
saa sen koukkutartunnalla.
-
landehanden kärry on nimenomaan uudella laitarakenteella,
*** Nopeeta toimintaa, viikko sitten piirsin... ;)
ja pohjan saa millaisen hyvänsä ERT:n profiin.
-
Alusta on ollu jo jonkin aikaa valmis, mutta sinne on itse kukin varmaan jättänyt oman näkemyksensä aiheesta laidat. En sitten tiedä onko sinun laidat samat kun meidän.
-
saa sen koukkutartunnalla.
Kui paljon se on kalliimpi koukkualustalla?
-
Alusta on ollu jo jonkin aikaa valmis, mutta sinne on itse kukin varmaan jättänyt oman näkemyksensä aiheesta laidat. En sitten tiedä onko sinun laidat samat kun meidän.
Luullakseni ei, toi mulle tuleva on periaatteessa ihan eri kärry kuin ERT/Tempo, mutta samalta pajalta tulee.
Tässä vaiheessa pitäis varmaan lainata Mertarantaa: " Taivas varjele mitä sieltä tulee..."
No kevät näyttää, onko piirrokset taipuneet kärryksi.
-
Onko tempon sileä lava hankala lumen kerääjä? Entä verkkopohja, siitä kokemuksia?. Mikä pituus olisi paalivaunussa kätevin 8,5m, 9m, jotain muuta?
Nykyinen alkaa olla finaalissa, ritilä pohja johon ei tartu lumi kuin keskelle runkopalkkiin. 6 paalia menee peräkkäin,kun piukkaan pukkaa.
-
Optimi pituus riippuu mitä ajetaan, kevyttä vai painavaa? Nyt jos tekisin/teettäisin uuden paalikärryn. Pituutta noin 10, auton alusta, kallistuksen vakaajilla oleva teli, hydraulinen veto jolla voi auttaa pahoissa paikoissa, teli olisi hydraulisesti siirrettävä, olisi ketterämpi kääntymään, korkeat etu ja takalaidat ja tolpat, laittaisi pituus suuntaiset liinat vaan tolppien väliin sidonnaksi ja tietenkin päältä sitominen. Pituus suuntainen ritiläpohja niin paalit ei luistele sivusuunnassa lavalla
-
Pari peltilaita junkkaria peräkkäin ilman laitoja. Taakse ja eteen vinot laidat ja pohjalle neliöputkesta kehikko, joka pitää paalit paikallaan. Kolme 160 cm paalia mahtuu peräkkäin per kärry eli alakertaan 6+6. Ylös sitten kantavuuden mahdollistaessa enintään 4+4 eli 20 paalia max kulkee tuolla yhdistelmällä. Pienempi paaleja ei valitettavasti mahdu sen enempää. Muuna aikana sitten kärryt muussa käytössä. Jarrut on hyödyllinen varuste. Yhdistelmä on kapeissa liittymissä ketterämpi kuin pitkä ykköskärry. Pakittaminen vaatii tietty hiukan eri metodin. Toki jos sitä paalinajoa on koko ajan niin silloin erillinen paalikärry puolustaa paikkaansa. Omalla 1500-2000 paalin vuosimäärillä ei ollut tarvista hankkia erillistä vaunua, vaan olen oman junan lisänä käyttänyt vuokrakärryä.
-
Mitä tykkäätte ert grangerista, joka suunniteltu paljolti käyttäjäkokemuksien pohjalta?