Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 12.02.12 - klo:11:31

Otsikko: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 12.02.12 - klo:11:31
Rupee tossa 1 raktori käymään pieneksi jolloin sen päivitys tulee ajankohtaiseksi. Tähän asti etukuormaaja on ollut välttämättömyys. Koneella kuitenkin tullaan jatkossa todennäköisesti työntämään etukarhotinta ja alueauraa huomattavia määriä jolloin ne korkeella olevat aisat on jonkinverran näköhaittana. Olisko vaihtoehtona ettiä sopiva takakuormain etunostolaitteeseen kuormaushommiin ja miksi sen ei voisi kytkeä taakse jos sattuis olee taakseajolaitteet jos oikeasti tarttis paljon kuormata. Onko siitä etunostolaitteesta oikeasti jotain ratkaisevaa haittaa minkä takia ehdottomasti ek. Kääntyvä etunostolaite olis tietty kiva mutta taitaa herra pankinjohtaja olla eri mieltä.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: talutehnika - 12.02.12 - klo:11:44
Rupee tossa 1 raktori käymään pieneksi jolloin sen päivitys tulee ajankohtaiseksi. Tähän asti etukuormaaja on ollut välttämättömyys. Koneella kuitenkin tullaan jatkossa todennäköisesti työntämään etukarhotinta ja alueauraa huomattavia määriä jolloin ne korkeella olevat aisat on jonkinverran näköhaittana. Olisko vaihtoehtona ettiä sopiva takakuormain etunostolaitteeseen kuormaushommiin ja miksi sen ei voisi kytkeä taakse jos sattuis olee taakseajolaitteet jos oikeasti tarttis paljon kuormata.  Kääntyvä etunostolaite olis tietty kiva mutta taitaa herra pankinjohtaja olla eri mieltä.

Joskus Sinulla on ollut parempiakin ideoita? Ei helvetissä takakuormainta etunostolaitteeseen, PROVOHAN TÄMÄ OLI?  ;D

Ainakin jollain yhdistelmillä kuormaaja sekä etunostolaite mahtuvat olemaan kiinni molemmat yhtäaikaa ja mikäli toinen on tiellä niin pudottaa sen pois?

"Onko siitä etunostolaitteesta oikeasti jotain ratkaisevaa haittaa minkä takia ehdottomasti ek."  No ainakin soran kuormaamisessa ek on kätevämpi  :)
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: zetor8045 - 12.02.12 - klo:11:46
Jonkun verran tullut käyteltyä sisu/normetia missä on Euro pikakiinnike ja kyllähän se ihan hyvä pieniin hommiin on mutta ei sitä kauhean helpolla tule hallista silti tule traktorin nokkaan otettua kun on kaksi muutakin traktoria etukuormaimilla... Nykypäivän etukuormaajatkin on kyllä helppo ottaa pois ja pistää takaisin ja etukuormaimessa on kuitenkin nostotehoa ja nostokorkeutta kuitenkin ihan erilailla ja paino jakautuu eri tavalla akseleille... 
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: kimmo - 12.02.12 - klo:11:48
Etunostolaiteiden käytön kannalta on väliä, miten sitä hallitaan. Jos käyttöä on vähänkin enemmän, niin hydraulivivulla ylös-alas toimiminen alkaa tökkiä ja työteho kärsii. Sähköisesti hallittava, työsyvyydensäädöllä (vastaava, kuin takanostolaitteissa), mieluusti päisteajohallintaan ohjelmoitava on paikallaan. Toivottavasti en enään koskaan juodu hankkimaan/käyttämään tarvike-etunostolaitetta. Helppokäyttöinen etunostolaite on muuten varsin monipuolinen työkalu.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: JD6630 - 12.02.12 - klo:11:53
Pudottaa sen etukuormaimen pois rehunteko ajaksi.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: Mannine - 12.02.12 - klo:12:43
Ostaa molemmat ja ek pois kun käytetään nostolaitetta. Jos työskennellään pääasiassa nostolaitteella, kannattaa tosiaan perehtyä siihen, mistä sitä ajetaan. Hydr. venttiilistä ei kovin kiva ajaa, varsinkin jos työkonekin tarvitsee hydrauliikkaa. Esim lumiauran nosto ja kääntö ei kovin ergonominen ajettava kahdesta eri hydr. vivusta.

Voi esim. tilata siten, että toimii samasta joystikistä. Kun ek otetaan pois, hanan kääntö ja samasta kepistä toimii etunostolaite.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, en kyllä tekisi etunostolaitteella etukuormaajan töitä ja myös päinvastoin.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: zetor8045 - 12.02.12 - klo:13:59
Ostaa molemmat ja ek pois kun käytetään nostolaitetta. Jos työskennellään pääasiassa nostolaitteella, kannattaa tosiaan perehtyä siihen, mistä sitä ajetaan. Hydr. venttiilistä ei kovin kiva ajaa, varsinkin jos työkonekin tarvitsee hydrauliikkaa. Esim lumiauran nosto ja kääntö ei kovin ergonominen ajettava kahdesta eri hydr. vivusta.

Voi esim. tilata siten, että toimii samasta joystikistä. Kun ek otetaan pois, hanan kääntö ja samasta kepistä toimii etunostolaite.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, en kyllä tekisi etunostolaitteella etukuormaajan töitä ja myös päinvastoin.
Hanasta  ;D  Sähköventtiili taitaa olla nykypäivää mutta ymmärsin kyllä ajatuksen...  Ergo-kahva on osoittautunut oikein mukavaksi käytössä (etunostolaitteen kanssa) ja lisänappuloita saa niin paljon kuin haluaa eli se kannattaa pitää vaihtoehtona eikä ole kalleimmasta päästä...  Mutta jos uuden traktorin ostaa niin aikas monessa on jo oma kahva josta saa käytettyä EN tai EK ergonomisesti ja vielä takalohkojakin..
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 12.02.12 - klo:14:10
Ei nyt tarkoitus ollut kauheaa provoa tehdä. Ihan puoli tosissaan mietin jotain levyrunkoista kuormaajaa asennettaviksi niin että saranat olisi melkein nokkapellin päällä. Toi etukuormaajan käyttö menee oikeasti aika pieneen kun ainut käyttö on paalien nosto.

Vun ajatukselle antaa pikkusormen niin se tahtoo viedä koko käden mutta olisihan tollanen kääntyvä etunostolaite aika keksintö jos se viellä toimis päisteautomatiikan kanssa kun esim päisteeseen tultaessa painais nappia niin karhotin nousis ilmaan ja kun rupeis kääntämään niin karhotin heilahtais sisäkurviin väistäen samalla sen koivun siinä päisteojassa ja samalla nousis paalaajan noukin ilmaan. Karholle mentäessä tietenkin toisinpäin. Auratessakin kääntyvästä nostolaitteesta olisi hyötyä.

Niistä aisoista ei oikeasti ole kyllä mitään hyötyä missään työssä.

Kuinkakohan monipuoliseksi tollasen etunostolaitteen ohjauksen saa tähän suomalaiseen merkkiin. Olis meinaan äkkiä tarvetta sitten sille öljylle aika paljon.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: klapikasa - 12.02.12 - klo:14:17
http://www.swedeloader.com/
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: nilihaara - 12.02.12 - klo:14:19
  Meinaakkona koko talven jahkailla sen ykköskoneen kanssa.  Alan jo vähän epäillä onko sulla multaa ees kynsienkään alla.   :)
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: welger - 12.02.12 - klo:14:22
Ei nyt tarkoitus ollut kauheaa provoa tehdä. Ihan puoli tosissaan mietin jotain levyrunkoista kuormaajaa asennettaviksi niin että saranat olisi melkein nokkapellin päällä. Toi etukuormaajan käyttö menee oikeasti aika pieneen kun ainut käyttö on paalien nosto.

Vun ajatukselle antaa pikkusormen niin se tahtoo viedä koko käden mutta olisihan tollanen kääntyvä etunostolaite aika keksintö jos se viellä toimis päisteautomatiikan kanssa kun esim päisteeseen tultaessa painais nappia niin karhotin nousis ilmaan ja kun rupeis kääntämään niin karhotin heilahtais sisäkurviin väistäen samalla sen koivun siinä päisteojassa ja samalla nousis paalaajan noukin ilmaan. Karholle mentäessä tietenkin toisinpäin. Auratessakin kääntyvästä nostolaitteesta olisi hyötyä.

Niistä aisoista ei oikeasti ole kyllä mitään hyötyä missään työssä.

Kuinkakohan monipuoliseksi tollasen etunostolaitteen ohjauksen saa tähän suomalaiseen merkkiin. Olis meinaan äkkiä tarvetta sitten sille öljylle aika paljon.
No jos kerran pääsääntöinen käyttö on paalien nosto niin siihen mitään etukuormaajaa tarvita. Eikun vaan rakentamaan "takakuormaajaa" etunostolaitteisiin, tai voihan tuollainen vanha takakuormaajakin asiansa ajaa.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 12.02.12 - klo:14:25
  Meinaakkona koko talven jahkailla sen ykköskoneen kanssa.  Alan jo vähän epäillä onko sulla multaa ees kynsienkään alla.   :)

Juu ja kuule viellä ensi kesänkin. Eli yksi kesä menee ainakin viellä vanhalla mutta syksyä kohden täytyy ruveta miettimään seuraavaa siirtoa. Tän talven investoinnit on kyllä jo kuitattu niin että ei tartte ihan heti tehdä seuraavia rahan siirtoja. Täytyy vaan ajoissa miettiä seuraavaa siirtoa jotta ei tule hätiköityjä ratkaisuja.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: piki1 - 12.02.12 - klo:14:29
Ei nyt tarkoitus ollut kauheaa provoa tehdä. Ihan puoli tosissaan mietin jotain levyrunkoista kuormaajaa asennettaviksi niin että saranat olisi melkein nokkapellin päällä. Toi etukuormaajan käyttö menee oikeasti aika pieneen kun ainut käyttö on paalien nosto.

Vun ajatukselle antaa pikkusormen niin se tahtoo viedä koko käden mutta olisihan tollanen kääntyvä etunostolaite aika keksintö jos se viellä toimis päisteautomatiikan kanssa kun esim päisteeseen tultaessa painais nappia niin karhotin nousis ilmaan ja kun rupeis kääntämään niin karhotin heilahtais sisäkurviin väistäen samalla sen koivun siinä päisteojassa ja samalla nousis paalaajan noukin ilmaan. Karholle mentäessä tietenkin toisinpäin. Auratessakin kääntyvästä nostolaitteesta olisi hyötyä.

Niistä aisoista ei oikeasti ole kyllä mitään hyötyä missään työssä.

Kuinkakohan monipuoliseksi tollasen etunostolaitteen ohjauksen saa tähän suomalaiseen merkkiin. Olis meinaan äkkiä tarvetta sitten sille öljylle aika paljon.
saa aika monipuoliseksi.itellä 141 köyhänmiehen advance elikkä kyynärnojalla ja joystigillä etunostolaite.edellisessä oli hydrauliikka vivusta ja kääntö sähköllä saman vivun päässä oli rasittavampi olkapäälle.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 12.02.12 - klo:14:37
http://www1.trekkerweb.nl/nl/25251452-%5BLink_page_rechterkolom_NW%5D.html?location=5244488591998776,10771463,true

jotain tällaista ajattelin. Ehkä vähän matalemmilla pystyaisoilla ja jotenkin ihan perus nostosylintereilla. Tossa on joku ihme rakennelma tonne raktoriin kiinni mistä ei nyt oikein noista kuvista saa selvää
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: Greenpwr - 12.02.12 - klo:15:47
http://www1.trekkerweb.nl/nl/25251452-%5BLink_page_rechterkolom_NW%5D.html?location=5244488591998776,10771463,true

jotain tällaista ajattelin. Ehkä vähän matalemmilla pystyaisoilla ja jotenkin ihan perus nostosylintereilla. Tossa on joku ihme rakennelma tonne raktoriin kiinni mistä ei nyt oikein noista kuvista saa selvää

 Mikä siitä etukarhottimesta niin mainion tekee...mulla ainakin tarkkaavaisuus jo täyskäytössä heinän mutistelun tiimoilta ja sekä vielä erillisellä karhotuksella saapi ajoituksella kuivumista säädettyä mieleisekseen?
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: JD6630 - 12.02.12 - klo:15:56
Kuinkakohan monipuoliseksi tollasen etunostolaitteen ohjauksen saa tähän suomalaiseen merkkiin. Olis meinaan äkkiä tarvetta sitten sille öljylle aika paljon.
No se on hyvä, että merkki on selvillä jo näin aikasessa ;D

Mihin sä siinä paalauskoneessa tarvit ek:ta? Eikös se toisella traktorilla paalien kuskaus kotiin ollut se oikea tapa?

Pitää olla isoot ja tasaset pellot jos etukarhottimella meinaa karhottaa. Mun mielestä on parempi jos ajaa sillä paalin kuskaus traktorilla karholle edeltä.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 12.02.12 - klo:17:14
Kyllähän siinä toisessa tulee todennäköisesti ek säilymään. On vaan niin pieni että kauempaa ei viitti sillä hakea jos olisi tehokkaampi pihalla. Toi etukarhotin on aika kakspiippunen asia. Toki normi karhotuksella sais pientä etua tehoon ja kuivumiseen mutta rehu tuskin sillä edullistuu. Raktori, työvoima ja siirtokustannukset on kuitenkin niin isot että mielummin ajaa paalaajalla yksittäisiä karhoja kun ajattaa rengin jonnekkin maailman ääriin karhottamaan jonkun pienen läntin.
Ittellä on onneksi sen vertaa hyvät pellot että etukarhoitin vois toimia ja muutamilla urakointitiloilla kanssa. Lopuille tarttis sitten ajaa eri kone karhottamaan.

Niin tohon merkkiuskollisuuteen. Olen jonkinverran ajellu muillakin enkä niistä kyllä ole kauheasti hyötyjä löytänyt. Ainoo tuiki tuntemaaton on oikeasti case mutta en nyt välttämättä siihenkään kallistu. Malli ei kuitenkaan ole ihan tarkkaan tiedossa että sitäkin täytyy pohtia. Toki ei välttämättä keskustelupalstan välityksellä.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: heinämies - 13.02.12 - klo:18:01
Kyllä ne siinä samassa koneessa menee ek ja nostolaite. Eikä se kuormaajan pois ottaminen nykyään ole ku parin minuutin työ
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 13.02.12 - klo:18:06
Kyllä ne siinä samassa koneessa menee ek ja nostolaite. Eikä se kuormaajan pois ottaminen nykyään ole ku parin minuutin työ

Niin kait ne menee mutta pointti onkin siinä että onko ek turha. Saisiko nykyaikaisella "takakuormaimella" enemmin käyttöä. Nostotehot on kuitenkin vähintään samat ja taakseajolaitteilla taakseppäin sais oikeasti aika tehokkaan kuormaajan. Lähes pyöräkonetta vastaavan. Lisäksi en kyllä tykkää kattella missään vaiheessa niitä ek:n aisoja jotka toimii vähän samalla tyylillä kuin hevosen silmälaput. Tulee liikaa putkinäköä.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: heinämies - 13.02.12 - klo:18:45
Kyllä ne siinä samassa koneessa menee ek ja nostolaite. Eikä se kuormaajan pois ottaminen nykyään ole ku parin minuutin työ

Niin kait ne menee mutta pointti onkin siinä että onko ek turha. Saisiko nykyaikaisella "takakuormaimella" enemmin käyttöä. Nostotehot on kuitenkin vähintään samat ja taakseajolaitteilla taakseppäin sais oikeasti aika tehokkaan kuormaajan. Lähes pyöräkonetta vastaavan. Lisäksi en kyllä tykkää kattella missään vaiheessa niitä ek:n aisoja jotka toimii vähän samalla tyylillä kuin hevosen silmälaput. Tulee liikaa putkinäköä.
Niin no joo, mutta mimmonen se kone on? jos laittaa vanhan kuormaimen uuteen traktoriin? Sitten täytyy kyllä olla koneet samalta vuosikymmeneltä..  ??? muttei tarttis ainakaan ostaa uutta kuormainta jos pelkää sen jäävän turhaks. Mutta samaa mieltä kyllä siinä että takakuormaimellakin saa työt tehtyä
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: talutehnika - 13.02.12 - klo:19:42
Kyllä ne siinä samassa koneessa menee ek ja nostolaite. Eikä se kuormaajan pois ottaminen nykyään ole ku parin minuutin työ

Niin kait ne menee mutta pointti onkin siinä että onko ek turha. Saisiko nykyaikaisella "takakuormaimella" enemmin käyttöä. Nostotehot on kuitenkin vähintään samat ja taakseajolaitteilla taakseppäin sais oikeasti aika tehokkaan kuormaajan. Lähes pyöräkonetta vastaavan. Lisäksi en kyllä tykkää kattella missään vaiheessa niitä ek:n aisoja jotka toimii vähän samalla tyylillä kuin hevosen silmälaput. Tulee liikaa putkinäköä.

Niin jos ajelee aisat ylhäällä????
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: talutehnika - 13.02.12 - klo:19:50
Kyllä ne siinä samassa koneessa menee ek ja nostolaite. Eikä se kuormaajan pois ottaminen nykyään ole ku parin minuutin työ

Niin kait ne menee mutta pointti onkin siinä että onko ek turha. Saisiko nykyaikaisella "takakuormaimella" enemmin käyttöä. Nostotehot on kuitenkin vähintään samat ja taakseajolaitteilla taakseppäin sais oikeasti aika tehokkaan kuormaajan. Lähes pyöräkonetta vastaavan. Lisäksi en kyllä tykkää kattella missään vaiheessa niitä ek:n aisoja jotka toimii vähän samalla tyylillä kuin hevosen silmälaput. Tulee liikaa putkinäköä.
Niin no joo, mutta mimmonen se kone on? jos laittaa vanhan kuormaimen uuteen traktoriin? Sitten täytyy kyllä olla koneet samalta vuosikymmeneltä..  ??? muttei tarttis ainakaan ostaa uutta kuormainta jos pelkää sen jäävän turhaks. Mutta samaa mieltä kyllä siinä että takakuormaimellakin saa työt tehtyä

http://www.valtra.fi/tradeIn/tracpic/358/387-RAA_1.jpg

http://www.uurastajan.com/mahtikuormain1.jpg

Joo. Kyllä niillä varmaan työt tulee tehtyä. Meidän tilallakin takakuormaajalla tuli työt tehtyä ennenkuin 1960-luvulla rikastuttiin senverran että ostettiin Majori keulapumpulla ja etukuormaajalla.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: zetor8045 - 13.02.12 - klo:20:29
Kyllä ne siinä samassa koneessa menee ek ja nostolaite. Eikä se kuormaajan pois ottaminen nykyään ole ku parin minuutin työ

Niin kait ne menee mutta pointti onkin siinä että onko ek turha. Saisiko nykyaikaisella "takakuormaimella" enemmin käyttöä. Nostotehot on kuitenkin vähintään samat ja taakseajolaitteilla taakseppäin sais oikeasti aika tehokkaan kuormaajan. Lähes pyöräkonetta vastaavan. Lisäksi en kyllä tykkää kattella missään vaiheessa niitä ek:n aisoja jotka toimii vähän samalla tyylillä kuin hevosen silmälaput. Tulee liikaa putkinäköä.

Niin jos ajelee aisat ylhäällä????
Tai on quicke...
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: talutehnika - 13.02.12 - klo:20:31
Ruohonleikkuri vaatii kyllä etukuormaajan.

http://www.traktorpool.co.hu/media/8093/1278093/864303/John-Deere-2720-864303.jpg
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: klapikasa - 13.02.12 - klo:20:33
Noi vaatimukset mitä esität, siihen sopis kurottaja missä olis kolmepistelaite takana. Olis järeä kuormaaja ainakin.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 13.02.12 - klo:23:43
Ei taida olla kurottaja enää vaihtoehto kun lähetään auraileen tai paalainkäärimään karhottimella maailmalle. Kyllä niihin hommiin on se 150 heeppanen jousitettu 50 kulkeva raktori kääntyvällä etunostolaitteella aika peli. Tosin aika arvokaskin.

Monella tuntuu olevan aika traumat tota "takakuormaajaa" kohtaan. Ittellä vaihtoehtona vois olla joku avantin puomia muistuttava malli mikä olisi kiinni nostolaitteissa. Huom nostolaitteita ei käytettäisi vaan ne olisi ainoastaan kannattimet. Nosturi toimis nelisuunta vivulla ja jatko olisi napeilla vivun päällä. Saranapiste olisi juuri konepellin päällä tai vastaavasti takaikkunan alla. Mun käsityksen mukaan vois toimia ja vois jopa olla tukevampi kun pitkillä aisoilla oleva kuormaaja. Ainakin olisi todennäköisesti kevyempi kuin ek runkoineen päivineen ja halvempi kun ei tarvitsisi olla erillistä lohkoakaan ek:lle
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.12 - klo:10:21
Ei taida olla kurottaja enää vaihtoehto kun lähetään auraileen tai paalainkäärimään karhottimella maailmalle. Kyllä niihin hommiin on se 150 heeppanen jousitettu 50 kulkeva raktori kääntyvällä etunostolaitteella aika peli. Tosin aika arvokaskin.

Monella tuntuu olevan aika traumat tota "takakuormaajaa" kohtaan. Ittellä vaihtoehtona vois olla joku avantin puomia muistuttava malli mikä olisi kiinni nostolaitteissa. Huom nostolaitteita ei käytettäisi vaan ne olisi ainoastaan kannattimet. Nosturi toimis nelisuunta vivulla ja jatko olisi napeilla vivun päällä. Saranapiste olisi juuri konepellin päällä tai vastaavasti takaikkunan alla. Mun käsityksen mukaan vois toimia ja vois jopa olla tukevampi kun pitkillä aisoilla oleva kuormaaja. Ainakin olisi todennäköisesti kevyempi kuin ek runkoineen päivineen ja halvempi kun ei tarvitsisi olla erillistä lohkoakaan ek:lle
No jos sen "takakuormaajan" aloittaa kokonaan alusta ja tekeekin siitä etunostolaiteisiin kiinnitettävän etukuormaajaan niin voihan tuo olla hyväkin  ;D  Mutta vanha renki tai normet/sisu ei sovi kuin pieneen käyttöön ei mielellään mihinkään paalien nosteluun kun etukuormaajaksi niistä ei ole ainakaan jos vertaa tuon 150hv traktorin quicke 65/stoll 50 kuormaimiin mutta vanhan ja pienen 620 quicken kanssa se saattaa olla samassa sarjassa  :P 
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: jps - 14.02.12 - klo:10:40
Ratkaisu sun ongelmaas: Vanha TM Nyykkäri Super Steerillä. Etunostolaitteen kun nyppäät etuakseliin kiinni niin hyvin kääntyy mukana. Hytti on sellanen hirvitorni, että ek:n aisat on vaakana sun munies tasolla, eli putkinäkö efektin saamiseksi täytyy maata mahallaan hytissä. Voimaa saa tarpeen mukaan 120-300 hv (tulevaisuus huomioiden) ja vauhtiakin löytyy ainakin 50km/h (2600r/min). ;)
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.12 - klo:10:44
Ratkaisu sun ongelmaas: Vanha TM Nyykkäri Super Steerillä. Etunostolaitteen kun nyppäät etuakseliin kiinni niin hyvin kääntyy mukana. Hytti on sellanen hirvitorni, että ek:n aisat on vaakana sun munies tasolla, eli putkinäkö efektin saamiseksi täytyy maata mahallaan hytissä. Voimaa saa tarpeen mukaan 120-300 hv (tulevaisuus huomioiden) ja vauhtiakin löytyy ainakin 50km/h (2600r/min). ;)
Noilla kierroksillahan kuuluisi jo mennä reilusti yli kuuttakymppiä  :o 
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: klapikasa - 14.02.12 - klo:18:55
Entäpä unimogi? Kaikki löytyy mitä tarvii, myös etukuormain. http://www.special-trucks.eu/webspecial_unimog_agrologistik/en/
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 14.02.12 - klo:19:05
toi moggi on ollu ajatuksissa joskus ihan puoli vakavissaan. En vaan tiedä kuinka rajusti verottaja rankaisee moisen kulkijan. Kuorma-autona ja dieselin käyttämänä sekä kuorma-auton veroilla voi tulla aika kalliit tunnit.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: Vekkuli - 14.02.12 - klo:19:29
Oli moggi joskus.Turhan kallis pitää edel mainituista syistä.Ek:n kehitys on tr. puolella jäänyt junnaan pellin rypytykseen.Suorat umpilevy aisat kuten kaivureis.Ei aisat haittaa vaikka on kauhas mitä.Ja jos olis etunostolaite,niin aisat olis konepellin tasolla.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: klapikasa - 14.02.12 - klo:19:31
http://www.farmphoto.com/thread.aspx?mid=109514 tommonen kuormaaja moggiin, ei ole kuorma auto sen jälkeen.

http://steffensystems.com/Handlers/Loaders/100-1.htm aisat ei haittaa etunäkyvyyttä
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: Vekkuli - 14.02.12 - klo:19:49
Eipä haittaa joo.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: vms1 - 15.02.12 - klo:09:57
unko jollain tarkahkoa tietoa paljonko joutuu tollasesta lh-linkistä maksamaan. Eli tää kääntyvä etunostolaite.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: Naturalis - 15.02.12 - klo:10:18
Oli moggi joskus.Turhan kallis pitää edel mainituista syistä.Ek:n kehitys on tr. puolella jäänyt junnaan pellin rypytykseen.Suorat umpilevy aisat kuten kaivureis.Ei aisat haittaa vaikka on kauhas mitä.Ja jos olis etunostolaite,niin aisat olis konepellin tasolla.
Toi Jameksen kuormain levyaisoilla olikin myyntimenestys?  ::)
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.12 - klo:14:21
Oli moggi joskus.Turhan kallis pitää edel mainituista syistä.Ek:n kehitys on tr. puolella jäänyt junnaan pellin rypytykseen.Suorat umpilevy aisat kuten kaivureis.Ei aisat haittaa vaikka on kauhas mitä.Ja jos olis etunostolaite,niin aisat olis konepellin tasolla.
Toi Jameksen kuormain levyaisoilla olikin myyntimenestys?  ::)
Tais nousta tie pystyyn ennen...
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: Snowman - 15.02.12 - klo:22:03
Oli moggi joskus.Turhan kallis pitää edel mainituista syistä.Ek:n kehitys on tr. puolella jäänyt junnaan pellin rypytykseen.Suorat umpilevy aisat kuten kaivureis.Ei aisat haittaa vaikka on kauhas mitä.Ja jos olis etunostolaite,niin aisat olis konepellin tasolla.
Toi Jameksen kuormain levyaisoilla olikin myyntimenestys?  ::)
Tais nousta tie pystyyn ennen...
Idea oli hyvä toteutus persiistä.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: koivumaki - 15.02.12 - klo:22:04
Oli moggi joskus.Turhan kallis pitää edel mainituista syistä.Ek:n kehitys on tr. puolella jäänyt junnaan pellin rypytykseen.Suorat umpilevy aisat kuten kaivureis.Ei aisat haittaa vaikka on kauhas mitä.Ja jos olis etunostolaite,niin aisat olis konepellin tasolla.
Toi Jameksen kuormain levyaisoilla olikin myyntimenestys?  ::)
Tais nousta tie pystyyn ennen...

Umpilevyaisoista tulee samalla lujuudella painavammat kuin kotelosta.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.12 - klo:22:17
Oli moggi joskus.Turhan kallis pitää edel mainituista syistä.Ek:n kehitys on tr. puolella jäänyt junnaan pellin rypytykseen.Suorat umpilevy aisat kuten kaivureis.Ei aisat haittaa vaikka on kauhas mitä.Ja jos olis etunostolaite,niin aisat olis konepellin tasolla.
Toi Jameksen kuormain levyaisoilla olikin myyntimenestys?  ::)
Tais nousta tie pystyyn ennen...

Umpilevyaisoista tulee samalla lujuudella painavammat kuin kotelosta.
Keveyttä noilla tuskin haettiinkaan vaan kestävyyttä ja hyvää näkyvyyttä...
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: realisti - 15.02.12 - klo:22:22
tuo takakuormain edessä olisi välillä ihan hyvä, mutta ei ole oikein markkinoilla sopivia tarjolla. Swedeloader on ihan vitsi, ja vanhat ei kestä eikä yllä. Sellainen jossa olisi euro-kiinnike, kohtuullinen näkyvyys, 3,5m kuormauskorkeus, helppo kiinnitettävyys, keveys ja edullisuus samassa paketissa voisi olla meilläkin käyttöä sesonki-aikoina.
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: nilihaara - 16.02.12 - klo:20:31
   No nyt on tilattu etunostolaite isoimpaan koneeseen. Hyvä etten niitä etupainoja silloin vuoden lopussa ostanut, nyt on keulalla sitten jotain käyttöäkin.   
Otsikko: Vs: Raktorin ek/etunostolaite takakuormaajalla
Kirjoitti: klapikasa - 16.02.12 - klo:21:01
Harmi ettei ne rakenna tämmösiä enää http://www.puddingsworld.com/Machinery/Moffett/Moffett_Multi_Function_Tractor.html penkkiä kääntämällä, etu tai takakuormain? Hiab osti ton firman.