Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jep jep - 08.02.12 - klo:13:46

Otsikko: Engconin asennus
Kirjoitti: jep jep - 08.02.12 - klo:13:46
Otteekko ite asentaneet rototilltejä koneisiin?

Liekkö miten tähtitieteellistä hommaa?

Kyseessä engcon ec02b nappiohjauksella.

Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: vms1 - 08.02.12 - klo:16:02
Eikai se mitään tähtitiedettä ole. Kaks öljyputkea se tarvii ja johdot millä käytetään venttiilejä siinä pyörittäjässä. Itte olen ajanut konetta jossa valittiin napista mitä venttiiliä käytettiin ja sitten painettiin jalkapolkimella vauhtia. Toimi se niinkin. Sitten voi olla vähän haastavemmat kilkkeet jos haluais propoventtiilit ja automaattisen öljyn syötön. En sitten tiedä että onko siinä tapauksessa jatkuva kierto ja sitten vaan avataan karoja tarvittaessa vai tarvitaanko oma venttiili joka päästä öljyt liikkeelle. Kaivuri huoltomiehilt saa varmasti tarvittavat ohjeet mutta luulis onnistuvan ihan kotikonstein
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: Astral - 08.02.12 - klo:16:16
Ei helvetti mitään jalkapolkimii mistä annetaan virtaus.

Sua vituttaa ihan joka ikinen kerta ku joudut sitä käyttää, eli kannattaa oikeesti miettii onko se NIIN paljo kalliimpi
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: ijasja2 - 08.02.12 - klo:16:36
Ei helvetti mitään jalkapolkimii mistä annetaan virtaus.

Sua vituttaa ihan joka ikinen kerta ku joudut sitä käyttää, eli kannattaa oikeesti miettii onko se NIIN paljo kalliimpi

Kai tuossa VMS:n tapauksessa käytetään kallistajan propoa pyöritykseen, napilla valitaan pyöritys japolkimella määrätään tahti. Kallistaja toimii "normaalisti" polkimesta ilman nappia. Ittellä polkimessa propoventtiili jolla kallistajaa käytetään, tykkään.

Voisi kai tuosta hätätilassa käyttää pyörittäjääkin, sähköventtiili puominnokkaan kuten VMS sanoi. Olisi ainakin yksinkertaisempi kuin vetää lisää letkutuksia ja rakentaa alusta saakka lisälinjaa ::)
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: klapikasa - 08.02.12 - klo:16:43
Pitää tietää oikeesti mistä ottaa öljyä. Olen ajanut polji+nappi ja kaikki napit yhdessä kahvassa. Oli aina väärä nappia painamassa. Toisessa oli öljyt rosvottu jostain väärästä paikasta, kun käytti roto muut liikeet nyki. Sen takia kun tilasin uuden oli ehto että propot on koneessa ja rullat molemissa vivuissa. Siis neljät letkut pyöritäjään ja yksi sähkö.
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: Masinisti - 08.02.12 - klo:18:17
Mä laitoin Engconin Swabin ohjaussysteemillä kiinni Hitachiin, kaksi päivää siihen meni kun kaikki laitettiin kunnolla ja relekortteihin yhdistettiin äänimerkit, kertapyyhkäisyt, sun muut. Swab maksoi muistaakseni 2800€ nolla verolla, siihen kuului sitten jo lisähydrauliikan ohjauspropo ja yks rullaset danfossin kahvat.
Jos aiot tehdä sen ohjausjärjestelmän itse etkä polje vauhtia, laita lisähydrauliikkaa ohjaamaan kaksi erillistä suuntaventtiiliä ja niille kuristin niin saat säädettyä nopeudet erikseen, eikä kaikkea öljyä ajeta tilttiin.
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: jep jep - 08.02.12 - klo:20:45
Ei helvetti mitään jalkapolkimii mistä annetaan virtaus.

Sua vituttaa ihan joka ikinen kerta ku joudut sitä käyttää, eli kannattaa oikeesti miettii onko se NIIN paljo kalliimpi

On se vaan niin paljon kalliimpi  :o
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: vms1 - 08.02.12 - klo:21:02
niin siis ekassa oli tosiaan niin että kahvan päästä valittiin mitä tehdään eli kallistetaanko kumpaan suuntaan tai pyöritetään kumpaan suuntaan. Sitten kun oli valittu niin painettiin jalkapolkimella liikkeelle ja nopeutta pystyi säätämään portaattomasti. Pyörittäjän hyödyt saavutettiin mutta käytettävyys oli vähän niin ja näin. Sitten olen kokeillu konetta jossa jonkinnäköisellä on/off tyylisesti hallitaan pyörittäjää enkä kyllä tykkäis ollenkaan. Viimeinen versio oli sitten propo rullat kahvojen päissä ja ne toimi sitten kuin ajatus. Kaikki versiot on kyllä ollu siten että pyörittäjälle on menny kaksi oljyletkua ja sähköjohdot. Sähköjohdon liitin on sitten aika vaurioherkkä.
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: klapikasa - 08.02.12 - klo:21:10
Mä laitoin Engconin Swabin ohjaussysteemillä kiinni Hitachiin, kaksi päivää siihen meni kun kaikki laitettiin kunnolla ja relekortteihin yhdistettiin äänimerkit, kertapyyhkäisyt, sun muut. Swab maksoi muistaakseni 2800€ nolla verolla, siihen kuului sitten jo lisähydrauliikan ohjauspropo ja yks rullaset danfossin kahvat.
Jos aiot tehdä sen ohjausjärjestelmän itse etkä polje vauhtia, laita lisähydrauliikkaa ohjaamaan kaksi erillistä suuntaventtiiliä ja niille kuristin niin saat säädettyä nopeudet erikseen, eikä kaikkea öljyä ajeta tilttiin.

Miten sait sen pyyhkijän toimimaan? Yhdistetty varsinaiseen katkaisijaan?
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: Masinisti - 08.02.12 - klo:21:33
Mä laitoin Engconin Swabin ohjaussysteemillä kiinni Hitachiin, kaksi päivää siihen meni kun kaikki laitettiin kunnolla ja relekortteihin yhdistettiin äänimerkit, kertapyyhkäisyt, sun muut. Swab maksoi muistaakseni 2800€ nolla verolla, siihen kuului sitten jo lisähydrauliikan ohjauspropo ja yks rullaset danfossin kahvat.
Jos aiot tehdä sen ohjausjärjestelmän itse etkä polje vauhtia, laita lisähydrauliikkaa ohjaamaan kaksi erillistä suuntaventtiiliä ja niille kuristin niin saat säädettyä nopeudet erikseen, eikä kaikkea öljyä ajeta tilttiin.

Miten sait sen pyyhkijän toimimaan? Yhdistetty varsinaiseen katkaisijaan?

Johtosarjasta vaan haaroittaa halutun toiminnan piuhat relekortille, nopea ajo kahvan napistakin on kätevä.
Swabilla olis saanut vielä ajonkin toimiin kahvojen rullilta lisäämällä 3. ja 4. rullan tai vaihtonapilla 1. ja 2. rullasta. Vois olla ihan mukavakin ominaisuus jos toisesta kahvasta valitaan suunta ja toisesta ohjataan muuttamalla vetosuhdetta. Jalathan on tarkoitettu kävelyyn ;)
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: jep jep - 12.02.12 - klo:19:26
Ens viikolla pitäs engconin tulla niin pitää sitten tutkailla josko sen saisi itse laitettua.

Lisähdrauliikka on jo puomin päässä valmiina tarvii vaan muuttaa yksi toimiseksi onneksi on kolmitieventtiili valmiina. Toki myyjä sanoi että toimisi kaksitoimisenakin, mutta vissiin paremmin yksitoimisena.
Vakiona ois tullut jollain helkkarin liima napeilla niin otin omilla kahvoilla + 500€
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: jep jep - 19.03.12 - klo:20:11
Viime viikolla sain laitettua engconin paikoilleen. Asentaja kävi kytkemässä johdot poksiin.

On se vaan näppärä vielä kun vähän harjottelee niin jospa se alkas sujua ku tanssi  ;D  Jospa seuraavaan koneeseen raaskis ottaa jo propo ohjauksella  ::)
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: volvo88 - 19.03.12 - klo:23:30
Mulla oli alunperin kauhan kallistus jalkapolkimella, omalla venttiili. Siis käyttö ilman nappia. Tiltin pyörityksen otin magneettiventtiilillä alkuperäisestä kallistuksen putkituksesta. Oikean kahvan nappi ohjaa magneettiventtiiliä. Eihän tuo mitään propoja vastaa kun liikkeet ei tapahdu yhtä aikaa. Joko pyörii tai kallistuu. Yllättävän hyvin tuo kuitenkin toimii, eikä ollut kallis.

PS. miten sitten teetkin, tee rakenneratkaisut niin että saat tarvittaessa tuon enconin suht kätevästi pois ja voit kaivaa pelkällä tiltillä. Edellyttää käytännössä rototiltin kiinnitystä NTP:llä, mikä valitettavasti lisää hiukan pituutta.

Tappisulkeisia tietysti voi luiskakauhan kanssa pitää, mutta en suosittele.
Otsikko: Vs: Engconin asennus
Kirjoitti: Ana - 20.03.12 - klo:21:06
Mulla oli alunperin kauhan kallistus jalkapolkimella, omalla venttiili. Siis käyttö ilman nappia. Tiltin pyörityksen otin magneettiventtiilillä alkuperäisestä kallistuksen putkituksesta. Oikean kahvan nappi ohjaa magneettiventtiiliä. Eihän tuo mitään propoja vastaa kun liikkeet ei tapahdu yhtä aikaa. Joko pyörii tai kallistuu. Yllättävän hyvin tuo kuitenkin toimii, eikä ollut kallis.

PS. miten sitten teetkin, tee rakenneratkaisut niin että saat tarvittaessa tuon enconin suht kätevästi pois ja voit kaivaa pelkällä tiltillä. Edellyttää käytännössä rototiltin kiinnitystä NTP:llä, mikä valitettavasti lisää hiukan pituutta.

Tappisulkeisia tietysti voi luiskakauhan kanssa pitää, mutta en suosittele.

Siis sulla ilmeisesti kallistuvaliitin mihnä engconin pelkkä pyöritin? mites hydr kiila toimii? 

Täällä pari kappaletta engconin rototilttiä.. ec30 suoraa tappikiinnitteisenä 22tn konees ja ec20 ntp 10 kiinnikkees 16tn konees. Molemmat suoraan nappiohjattuja kunnon kahvoilla ettei mitään liimanappia, itte oon kyllä enempi tuon suoran tappikiinnityksen kannalla, ylimääräinen liitin vain omanlaisensa riesa pitää tivihinä ja painoa tulee turhaa, kumpikaan ei oo ikinä ollu pois/tarvetta ottaa pois rikkoontumisen tai muun syyn takia, on se niin onnetonta kaivaa kun ei kallistu/pyöri kun siihen on oppinu :D