Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Saki - 20.01.12 - klo:10:12

Otsikko: Valmet 705
Kirjoitti: Saki - 20.01.12 - klo:10:12
Kannattaisko ostaa takapotku Valmet 705 joka on ensimmäisiä sarjassaan ajettu noin 11000 tuntia. Tulis viisnollakakkosen tilalle. Onko niissä jotakin huomioon otettavia tyyppivikoja?
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: mää vai - 20.01.12 - klo:10:53
Varmasti hyvä peli. Itse en selvinpäin ostaisi mitään yli 5000h ajettua konetta.
Mieti vielä, vähemmän ajettua tarjolla.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: maraani - 20.01.12 - klo:11:07
Kannattaisko ostaa takapotku Valmet 705 joka on ensimmäisiä sarjassaan ajettu noin 11000 tuntia. Tulis viisnollakakkosen tilalle. Onko niissä jotakin huomioon otettavia tyyppivikoja?
On. Lista niistä vioista eli ominaisuuksista on jossain. Eikä se ole lyhyt. :)
 
Mutta niiden pienten kanssa pärjää kyllä. Sylinteriputket lienee rempattu jo kaikkiin vanhempiin, joissa tiivisteiden kuivumisongelma aiheuttaa veden ja öljyn menemisen sekaisin.

Onhan se vähän karu, mutta ite oo ollu todella tyytyväinen. Kolme vuotta sitten tuli vm. 1984, tunteja tosin vasta kuudentonnin paikkeilla, mutta oli aika rähjäinen. On näppärä peli moneen hommaan. Meillä käyttö on niittosilppurin kanssa kesäruokinnassa, lietepumpun pyörittäjänä (tonniperällä) ja on ainoa traktori meillä, jonka pyöriin on ketjut. Talvella telataan rankoja metsästä, takakuuppa on perässä osan vuotta. Keväällä täyttövaunu, kesällä ajettiin pikkupaaleja ym. pikkuhommaa.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: CARINA2 - 20.01.12 - klo:11:18
Kaikenlaista pikkusälää mennee kevyessäki käytösä ajan kans.. Raskaammasa käytösä sitte heikohko.. Mutta pikkukakkosen tilale jos tullee, ni kestää varmasti..
Jarrusylinterien kumet, lämppärin moottorit, oven sylinterit.. Moottorin vesiremontti, joka tuonikäseen lienee jo tehty..? Syylärin ja vespumpun tiiviys. Turbon kunto.. Ulosoton pakka saattaa levitä, nostosylinterin mäntä irrota, Vetovarsien kiinnitykset, erityisesti vasenpuoli, jos ei oo laitettu sitä parempaa kiinnitysrautaa. Nostolaitteen poikkiakselin boorit herkkiä välijähtyyn.. Hydr. pumpun imuputken kumituppelo sieltä perän sisältä.. Heleppo vaihtaa jos sen tietää. Voimanoton pitkän akselin boorit.. Voi kattua tuosta samasta luukusta ku käyttää hydr. pumpun irti..  Itelä oli vuojesta -95 vuoteen -01 nelivetonen 805 vuosimallia -83.  Liikaa oli remonttia, mutta käyttöki oli raskasta, ja 1000 tuntia/vuosi. Kaikki keski-ikäsen rattorin kriisit sattu miula ollesa :(
Saattasin silti tuommosen ostaa pikkuhommiin, ja jos ois tarvetta mennä mettään..
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: mää vai - 20.01.12 - klo:17:53
Ja minä kun luulin että on kestävimpiä pelejä maailmassa?
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: raipe - 20.01.12 - klo:18:04
Ei kai tuossa suuria vikoja voi olla.
Pikavaihdemöykky ja sylinteriputkien alipäitten nestevuoto.
Etuakseli väärässä paikassa jos on kauha.
Nelivedossa vielä pahemmin etuakseli liika takana.
Helppo kalu korjailla jos ei siirtäjähaarukkavikoja tule.
Mulle tollanen kävisi ihan hyvin myös.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Pappa - 20.01.12 - klo:18:49
Ja minä kun luulin että on kestävimpiä pelejä maailmassa?
Uusimmissa 05 musta hyttisissä lastentaudit korjattu, erittäin kestäviä.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: mike - 20.01.12 - klo:18:57
Osta pois..kuulostaa hyvältä koneelta!
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: kylmis - 20.01.12 - klo:19:28
14200 tuntia ja paljon remonttia takana. Silti hintansa tuottanut kone. Huomenna mennään taas metsässä käymään sen kanssa. Usein käy niin, että tullaan vielä samalla porukalla sieltä takaisinkin.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Ropsoni - 20.01.12 - klo:20:13
Vaikka toimis maailman tappiin niin vaihdelaatikko on ihan hirveä. Harvemmin löytyy sopivaa vaihdetta eteen/taakse
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Make - 20.01.12 - klo:21:00
Mulla oli 605 takapotku vuodelta 83. Vähän reilu 11000 tuntia sillä ajettiin. Olis pidetty vieläkin, muttei talosta enää oikein löytynyt siihen sopivia peräkoneita ja ruiskutuksissakin ilmastointi on mieluisa. Käteensopiva kone, munmielstäni jopa paremmin kuin mustahyttinen.
Takuuaikana oli mahdottomasti vikaa ja lastentauteja. Myöhemmin ei mitään ihan mahdiottomia vikoja, ei ainakaan kauhen arvokkaita korjauksia tehty. Sylinteriputkeen syöpyi reikä jossain 8000 tunnin kohdalla. Alatiivisteongelmaa on pääosin vähän uudemmissa malleissa. Nelosvaihteen synkro petti 9000 tunnin paikkeilla. Ulosoton vetolevy vaihdettiin samalla kun kone oli poikki silmälaakerin ääntelyn takia. Nostolaite oli joskus hyvinkin epätarkka, korjaantui vivuston korjauksella kotelon sisältä.
Talossa on edelleen mustahyttinen 655-4. Tuo on tähänasti mennyt lähes oven kaasujousilla ja lämmityslaitepuhaltimilla. Tuossa on myös 11000 tuntia.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: maraani - 20.01.12 - klo:21:22
Tässä yksi versio ilmenevistä vioista:

Lämmityslaitteen moottorit
Ovien lukot
Ovien ja takalasin kaasujouset
Ovien kahvat talvisin jäässä (vanhat mallit)
Sylinterin alapään tiivisteet
Jarrukotelojen nostolaitteen korvat
Nostolaitteen reppu
Vanhan carraron pyörännavat
Kytkimen välivipu
Ohjaamon kumityynyt
Ohjaamon korvien hitsaukset pettää
Pikavaihteen sähkökytkin vaihdekepissä
Tunnustelijan putkisokat vetovarren juuressa

Ei noista itselle ole osunut vielä puoliakaan... ja vaikka kehuinkin olevani tyytyväinen, niin yx juttu tuli mieleen, joka joskus jurppii: kytkin on aivan saaterin jäykkä! Vähänkin uudemmassa olisi kuulemma jo kevennys...
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Make - 20.01.12 - klo:21:33
Sai noihin vanhempiinkin aikoinaan kytkimen kevennysjousisarjan.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: mää vai - 20.01.12 - klo:21:49
Valmetit ylivoimaisesti eniten käytettyjä kappalemäärällisesti ja käyttötunneiltaan. Mitään muita traktoreita ei suomesta keskimäärin noin paljon ajettuna löydy.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: icefarmer - 20.01.12 - klo:22:04
Tässä yksi versio ilmenevistä vioista:

Lämmityslaitteen moottorit
Ovien lukot
Ovien ja takalasin kaasujouset
Ovien kahvat talvisin jäässä (vanhat mallit)
Sylinterin alapään tiivisteet
Jarrukotelojen nostolaitteen korvat
Nostolaitteen reppu
Vanhan carraron pyörännavat
Kytkimen välivipu
Ohjaamon kumityynyt
Ohjaamon korvien hitsaukset pettää
Pikavaihteen sähkökytkin vaihdekepissä
Tunnustelijan putkisokat vetovarren juuressa

Ei noista itselle ole osunut vielä puoliakaan... ja vaikka kehuinkin olevani tyytyväinen, niin yx juttu tuli mieleen, joka joskus jurppii: kytkin on aivan saaterin jäykkä! Vähänkin uudemmassa olisi kuulemma jo kevennys...
täytyy muistaa että ikäkin alkaa jo lähennellä komeakymmentä vuotta ja  valmettihan se on se peli millä *****maisimmat työt tehdään, ei sitä ostettu  silmäteräks vaan käyttökoneeks.  mutta yksinkertaista ja lujaa tekniikkaa ja milläs muulla merkillä sitä viihtis hiiappia heilutella, taitaa olla isot zetorit ja urkit ainoita tasalattiaisia tuohon aikaan....
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: ijasja2 - 20.01.12 - klo:22:13
Valmetit ylivoimaisesti eniten käytettyjä kappalemäärällisesti ja käyttötunneiltaan. Mitään muita traktoreita ei suomesta keskimäärin noin paljon ajettuna löydy.

Sähköinen tuntimittari :P Uskoisin että vanhoissa viiateissa enemmän tunteja kantaan suhteutettuna, olivat aikoinaan niitä urakointikoneita ja edelleenkin, enemmän suhteessa ikäisiinsä valmetteihin.

Aivan saakelisti on vaijerituntejakin salaojaporukan viiateissa, mittarinympärys on yksikkö ja niitä lasketaan ;D

Eihän valmetilla ollut edes isompia urakointiluokan koneita 80-luvulla ::)
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Cornfarmer - 21.01.12 - klo:00:04
Valmetit ylivoimaisesti eniten käytettyjä kappalemäärällisesti ja käyttötunneiltaan. Mitään muita traktoreita ei suomesta keskimäärin noin paljon ajettuna löydy.

Sähköinen tuntimittari :P Uskoisin että vanhoissa viiateissa enemmän tunteja kantaan suhteutettuna, olivat aikoinaan niitä urakointikoneita ja edelleenkin, enemmän suhteessa ikäisiinsä valmetteihin.

Aivan saakelisti on vaijerituntejakin salaojaporukan viiateissa, mittarinympärys on yksikkö ja niitä lasketaan ;D

Eihän valmetilla ollut edes isompia urakointiluokan koneita 80-luvulla ::)

Samaa mieltä olen, fiiatit oli oikeen miesten töissä nevalla 80-luvulla ja on nuota paljon edelleenkin vielä tänäpäivänäkin, ei paljo nevalla 80-luvun valteemia ole näkyny, eikä tulla koskaan enää näkemäänkään-05 sarjalaisia  ;)
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: kylmis - 21.01.12 - klo:07:09
Lämmityslaitteen moottorit
Ovien lukot
Ovien ja takalasin kaasujouset
Ovien kahvat talvisin jäässä (vanhat mallit)
Sylinterin alapään tiivisteet
Vanhan carraron pyörännavat
Pikavaihteen sähkökytkin vaihdekepissä
Nuo on tuttuja ominaisuuksia omasta koneesta. Sylinteriputkien tiivisteet vaihdettiin joskus 90-luvun alkupuolella. Muuten kun tuota listaa katsoo, niin aika edullisia vikoja korjata.

Eniten ihmetyttää nuo lämmityslaitteen moottorit, ne on tämän tästä pimeänä (viiden vuoden sykli?). Nytkin on toinen moottori hiljainen ja kieltämättä näillä keleillä sitä hiukan kaipailisi ;D
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: maraani - 21.01.12 - klo:08:50
...
Eniten ihmetyttää nuo lämmityslaitteen moottorit, ne on tämän tästä pimeänä (viiden vuoden sykli?). Nytkin on toinen moottori hiljainen ja kieltämättä näillä keleillä sitä hiukan kaipailisi ;D
Varsinkin kun ne on niin kiihottavat vaihtaa!  >:(
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: TDK - 21.01.12 - klo:08:54
Varmasti hyvä peli. Itse en selvinpäin ostaisi mitään yli 5000h ajettua konetta.
Mieti vielä, vähemmän ajettua tarjolla.

No tuohan onki jo RR:n 9kk ajomäärä. Tuon ikäisellä koneella ei ole mitään väliä tunneilla. 15000H ajettu voi olla parempikuntonen ku 3000H ajettu. Huolto ja käyttö ratkasee.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: 42 - 21.01.12 - klo:09:34
Valmetin moottorin ominaisuudet on fiiattia paremmat, vääntöä löytyy.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Veijo Esso - 21.01.12 - klo:09:43
Mulla 7000 tuntia ajettu 705 neliveto. Heikkoja kohtia just noi edellämainitut,paitsi turbo poksahti 5000 tunnin kohdalla. Kytkin vaihdettu isommaksi,ei kestäny kun ruuvattiin tehoooo lisää ;D. Carraron etuakseli eri paras,raidetangonpäät,olkaakseli laakerointi,ohjauksen sylinteri arassa paikassa varsinkin jos peruuttaa metsässä sopivasti kantoon kiinni,niin sitte se perkeleen lämmityslaitteen moottori. Oli jo viikon verran vinkunu eilen lykkäs kitkerät savut kapiiniin,ei yksi puhallinmoottori riitä pitään lämpöjä hytissä. Koko lämppäri on varmaan jonkun insnörtin diplomityö,miljoona pientä mutteri jotka voi kätevästi pudotella rungon sisään,löytyypähän sitten kytkinremontin yhteydessä :o
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: 42 - 21.01.12 - klo:09:56
Mulla 7000 tuntia ajettu 705 neliveto. Heikkoja kohtia just noi edellämainitut,paitsi turbo poksahti 5000 tunnin kohdalla. Kytkin vaihdettu isommaksi,ei kestäny kun ruuvattiin tehoooo lisää ;D. Carraron etuakseli eri paras,raidetangonpäät,olkaakseli laakerointi,ohjauksen sylinteri arassa paikassa varsinkin jos peruuttaa metsässä sopivasti kantoon kiinni,niin sitte se perkeleen lämmityslaitteen moottori. Oli jo viikon verran vinkunu eilen lykkäs kitkerät savut kapiiniin,ei yksi puhallinmoottori riitä pitään lämpöjä hytissä. Koko lämppäri on varmaan jonkun insnörtin diplomityö,miljoona pientä mutteri jotka voi kätevästi pudotella rungon sisään,löytyypähän sitten kytkinremontin yhteydessä :o

Naapurien 05set on kestäneet ihan kohtalaisesti – no yhdessä oli laatikko remppa – mielestäni fiat on on enemmän pikku vikainen.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: mää vai - 21.01.12 - klo:11:11
110/90 = ennenaikainen kuolema, sanotaan meillä päin (mulla ei kokemusta asiasta) Onhan se ns .ergonomia ja hajasijoittelu varmaan omalla tasollaan ;D
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Make - 21.01.12 - klo:12:26

Sähköinen tuntimittari :P Uskoisin että vanhoissa viiateissa enemmän tunteja kantaan suhteutettuna, olivat aikoinaan niitä urakointikoneita ja edelleenkin, enemmän suhteessa ikäisiinsä valmetteihin.

Aivan saakelisti on vaijerituntejakin salaojaporukan viiateissa, mittarinympärys on yksikkö ja niitä lasketaan ;D

Eihän valmetilla ollut edes isompia urakointiluokan koneita 80-luvulla ::)

Paikallinen urakoitsija aikoinaan hankki 705 Vallun kun tonninen Fiatti paloi. Kuulemma Valmettiin tuli vähemmän tunteja. Fiatilla on työnteossa ajettava aina urkuauki ja sillon tulee toistatuntia tunnissa.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Hervast - 21.01.12 - klo:13:19
Moni fiiatti oli myös kenttäsahaa pyörittämässä, siinäkin hommassa tunteja tulee, mut traktori ei hirveästi rasitu eikä rähjäänny.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: sorkkis - 21.01.12 - klo:13:42

Sähköinen tuntimittari :P Uskoisin että vanhoissa viiateissa enemmän tunteja kantaan suhteutettuna, olivat aikoinaan niitä urakointikoneita ja edelleenkin, enemmän suhteessa ikäisiinsä valmetteihin.

Aivan saakelisti on vaijerituntejakin salaojaporukan viiateissa, mittarinympärys on yksikkö ja niitä lasketaan ;D

Eihän valmetilla ollut edes isompia urakointiluokan koneita 80-luvulla ::)

Paikallinen urakoitsija aikoinaan hankki 705 Vallun kun tonninen Fiatti paloi. Kuulemma Valmettiin tuli vähemmän tunteja. Fiatilla on työnteossa ajettava aina urkuauki ja sillon tulee toistatuntia tunnissa.
Molempii tullu ajetuksi , ei fiiu mene yhtään hunommin kuin valmetti . Valmetti on kyllä sitkeempi kuin fiiu mutta kuutosen fiiu kyllä kiertää vaikka kierroskone .

Fiiat 850 on kyllä sitkein traktori mitä koskaan olen ajanut .
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: bouli - 21.01.12 - klo:15:06
Valmetti on kyllä sitkeempi kuin fiiu mutta kuutosen fiiu kyllä kiertää vaikka kierroskone .
Aika yllättävää sinänsä että kierroskone kiertää..   ::) Eipä olisi tullut mieleen.. :P
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: CARINA2 - 21.01.12 - klo:15:36
Meilä oli aikanaan yhtäaikaa tuo L85 nylqvisti hieman piristettynä, ja etukuormaimela (ei pikavaihetta) ja 805 Ei kuormainta, ylentävä pikavaihe, ei piristetty muuten, mutta uuvvemmanmallinen turbo (shwizer s2) ja uudemmanmalliset suutinkäret.  Kun vertailin soranajosa kumpi tuo saman kärryn kotio nopiampaa, ni arvatkaapa kumpi voitti? :o   
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: jusu - 21.01.12 - klo:22:52
ohan niis kaikenmoista pikkuvikaa tyyppivikaa mutta osat löytyy ja halpoja, sekä remontit pystyy tekeen itte vaikka silimät kii.. ei raskaaseen ajoon.. taitaa viimmesenä lähtiä vaikka 14th mittaris jokei enää koko ajan kerää..
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: CARINA2 - 21.01.12 - klo:23:27
Naapurien 05set on kestäneet ihan kohtalaisesti – no yhdessä oli laatikko remppa – mielestäni fiat on on enemmän pikku vikainen.

Jotku fiiu mallit on pikkuvikasia.. Aikanaan oli 80-90 ja ei kovin häävi ollu. Nykynen L85 ollu lujempi. Joskus siis näinkinpäin.. Mutta tojenperrään, kyllä vanahoila grandeila ja ysikasikympeilä ja satakympeilä jne. tehhään nykysi yllättävän palio töitä. Esim. yksi kaveri hoitaa varsin mittavaa turveurakointia ko. kalustolla. :D
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: kahala - 21.01.12 - klo:23:48
Mulla ei ole kokemusta 705:sta kuin 7 vuoden ajalta. -87 mallinen 6000 tuntia mittarissa. Ostaessa oli tiedossa että sylinteriputkien ongelmat oli korjattu. Remonttia on vuosien mittaan tar***** toisen puolen oven kaasupumpun kanssa ja viime talvena kun tietä lingotessa ajoin ojaan niin ohjauksen hydrauliletku otti siipeensä kun ojasta löytyi hyvin kohdalleen osunut kanto.
Erittäin positiivisia kokemuksia todella lämpimästä hytistä (arvostan suuresti talvella aurauskeikoilla) ja vaihteistosta, aina löytyy oikea pykälä tarpeeseen.
 No joo.. joku voi moittia mutta paremmastakaan ei ole kokemusta.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: DB 1690 - 16.07.13 - klo:21:43
vetääkö seiskalla 320 meno-paluu nm:ää
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: jusu - 16.07.13 - klo:21:54
vetääkö seiskalla 320 meno-paluu nm:ää

vakiollakin vetää josei oo kiire eikä mäkiä, ehkä turhan hidas hydr käännöksis..
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Petri - 17.07.13 - klo:10:24
vetääkö seiskalla 320 meno-paluu nm:ää
Edeltäjällään 803:lla vetää 280 'toispuoleista' tasaisilla mailla sujuvasti, joten eiköhän...
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Paskervilleri - 17.07.13 - klo:10:44
Maamieskoulussa vedettiin 605 takapotkulla junkkarin 320 meno-paluu konetta
H 2 vaihteella meni ihan hyvin, normaalisti H ykkösellä.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: SKN - 17.07.13 - klo:11:00
vetääkö seiskalla 320 meno-paluu nm:ää
Edeltäjällään 803:lla vetää 280 'toispuoleista' tasaisilla mailla sujuvasti, joten eiköhän...
Nälkänappi jumitettuna?
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: hankkijamies - 22.07.13 - klo:08:57
Kyllähän 705 sen hirveä vaihteisen 502 voittaa....
Siinähän ei ole mitään muuta hyvää kun ohjaamo ja sekin o tehty härmässä...
Ei kai tunnitkaan ole ongelma jos on hyvin huolettu...
Ainakin näissä Traktoreissa 705 valmetista en tiiä :)
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Mopomies - 22.07.13 - klo:23:44
Kyllähän 705 sen hirveä vaihteisen 502 voittaa....
Siinähän ei ole mitään muuta hyvää kun ohjaamo ja sekin o tehty härmässä...
Ei kai tunnitkaan ole ongelma jos on hyvin huolettu...
Ainakin näissä Traktoreissa 705 valmetista en tiiä :)

Päinvastoinhan toi just on. Nollakakkosen laatikko on paljon parempi käyttää kuin nollaviitosen. Niin meinaan jos jotain töitä tekee.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: miller - 23.07.13 - klo:05:18
Kyllähän 705 sen hirveä vaihteisen 502 voittaa....
Siinähän ei ole mitään muuta hyvää kun ohjaamo ja sekin o tehty härmässä...
Ei kai tunnitkaan ole ongelma jos on hyvin huolettu...
Ainakin näissä Traktoreissa 705 valmetista en tiiä :)

Päinvastoinhan toi just on. Nollakakkosen laatikko on paljon parempi käyttää kuin nollaviitosen. Niin meinaan jos jotain töitä tekee.

Molemmat on aika syvältä >:(
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: hankkijamies - 23.07.13 - klo:20:45
Kyllähän 705 sen hirveä vaihteisen 502 voittaa....
Siinähän ei ole mitään muuta hyvää kun ohjaamo ja sekin o tehty härmässä...
Ei kai tunnitkaan ole ongelma jos on hyvin huolettu...
Ainakin näissä Traktoreissa 705 valmetista en tiiä :)

Päinvastoinhan toi just on. Nollakakkosen laatikko on paljon parempi käyttää kuin nollaviitosen. Niin meinaan jos jotain töitä tekee.
En kovin hyvänä pidä jos puolet pykälistä on samoja ja ei taho mennä pykälät vauhissa pienmäälle.  8)
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Varjo79 - 27.07.13 - klo:21:42
Hiukan aihettasivuten mutta olis tyrkylä yksi ihan asiallinen 905nen vm89. Kuinkas paljon vahvempi voimansiirto siinä on kuin tuossa 705sesa. Meinaan ostaisin ns varakoneen varakoneeksi. Mutta mietin vain että 705sen voa ainakin pakkaa luistaan paalaimen edessä.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Toivo Tonta - 27.07.13 - klo:22:00
Hiukan aihettasivuten mutta olis tyrkylä yksi ihan asiallinen 905nen vm89. Kuinkas paljon vahvempi voimansiirto siinä on kuin tuossa 705sesa. Meinaan ostaisin ns varakoneen varakoneeksi. Mutta mietin vain että 705sen voa ainakin pakkaa luistaan paalaimen edessä.
Myöhemmissä 705 sissa on jo sama kytkin, vetopyörästöt 805,905 eri kun 705. Voimanottopakka varmaan sama.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: klapiman - 11.09.16 - klo:19:35
osaaks kukaan kertoa mikä on väljä kun 705 valmetin vetokoukku pitää ääntä kärry perässä.

liikkutelin vetokoukkua niin se liikkuu sivusuunnassa (lukko sakaroiden päällä) edes takas ja tällöin kyllä kuuluu tuo "kolina"


Pitäis ajella 100 mottia hiekkaa
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.09.16 - klo:20:07
osaaks kukaan kertoa mikä on väljä kun 705 valmetin vetokoukku pitää ääntä kärry perässä.

liikkutelin vetokoukkua niin se liikkuu sivusuunnassa (lukko sakaroiden päällä) edes takas ja tällöin kyllä kuuluu tuo "kolina"


Pitäis ajella 100 mottia hiekkaa

Koukun sivuttaisheiluntaa estävät raudat varmaan  :-\
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: junttieinari - 11.09.16 - klo:20:11
osaaks kukaan kertoa mikä on väljä kun 705 valmetin vetokoukku pitää ääntä kärry perässä.

liikkutelin vetokoukkua niin se liikkuu sivusuunnassa (lukko sakaroiden päällä) edes takas ja tällöin kyllä kuuluu tuo "kolina"


Pitäis ajella 100 mottia hiekkaa

6400:n koukussa on uudesta asti ollut sivuttaista klappia, kolahtaa kivasti kun kääntyy täydellä kuormalla sivukaltevalla.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: SKN - 11.09.16 - klo:21:06
osaaks kukaan kertoa mikä on väljä kun 705 valmetin vetokoukku pitää ääntä kärry perässä.

liikkutelin vetokoukkua niin se liikkuu sivusuunnassa (lukko sakaroiden päällä) edes takas ja tällöin kyllä kuuluu tuo "kolina"


Pitäis ajella 100 mottia hiekkaa

SAS tietää.
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: Toivo Tonta - 11.09.16 - klo:21:45
Varmaan 30 vuotta jo lusiinnuttanu paikkoja. En varsinaisesti takaamaan pysty mitään, mutta eiköhän ole melko normaalia. Kukaan järkevähän ei ajele varret maata viistäen, vai?
Otsikko: Vs: Valmet 705
Kirjoitti: paalipoika - 11.09.16 - klo:22:07
Varmaan 30 vuotta jo lusiinnuttanu paikkoja. En varsinaisesti takaamaan pysty mitään, mutta eiköhän ole melko normaalia. Kukaan järkevähän ei ajele varret maata viistäen, vai?


Eiköhän se ole iän tuomaa kolinaa, pistä luurit tiukemmin päähän ja usvaa putkeen! Omassa punatulkussa on jo kymmenkunta vuotta kolissu....