Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Lokinpaska - 19.01.12 - klo:17:03
-
Kokemuksia kuulavetolaitteesta onko se oikeesti hyvä ja tarpeelinen...? Kertokaa kokemuksia :)
-
Kokemuksia kuulavetolaitteesta onko se oikeesti hyvä ja tarpeelinen...? Kertokaa kokemuksia :)
Aivan ehdotoon samoin kuin lietekärryyn. En keksi mitään negatiivistä
-
Dromode käyttömukava, jos tarvii enempi vaihdella vaunuja. (JD hydr koukku)
-
En vielä tiedä. lavetti suuntaamassa vuosaaren satamasta hallille, pitäs kuulaveto peli olla kyydissä.
Ens kesällä enemmän kokemusta,tulee kaikkiin kärreihin.Ei nytkyttämisen takia vaan kulumisen.
-
ja sitten kun vahinko tulee ja kärry kaatuu tulee mutkaista rautaa :o Siis jos kuppi ei nivelly aisassa kuten useimmiten on.
-
Onhan se aika vanhanaikainen käyttää, esim ylävetolaitteessa--->noukin vaunut, mutta ei rynkytä, hyvä ajaa maantiellä. vältettävä erityisesti kaatumista.... 8)
-
Tuttu vaihtoi takaisin perinteiseen-oli kuulemma "pikkuisen" levotoon maantiellä toi kuula.Muuta en asiasta tiedä...
-
vaikuttaa todennäköisesti etuakselikuormaan, ainakin hissikiinnityksessä vetopiste tulee taaemmas, keulapainoa lisää ni alkaa asettua..
-
vaikuttaa todennäköisesti etuakselikuormaan, ainakin hissikiinnityksessä vetopiste tulee taaemmas, keulapainoa lisää ni alkaa asettua..
<15cm siirtää dromode ja jd orgis koukkua taakseppäin, eikä tarvii sovitella sokkaa tabbiin, niissä on semmonen synsteemi...
-
Sen verran mitä tullut ajettua kulevetolaitteella varustetulla traktorilla ja isolla lietekärryllä niin ehdottomasti 8) Ja muuta ongelmaa ei ole sitten enää kuin ne muut kärryt ;D
-
Ehdoton varuste.
Joutuu tosin joka rihneeseen, kuten äkeeseen, vanhaan Velsaan ja muihin sellaisiin tekemään pientä päivitystä muun kaluston lisäksi
Mutta tämä ehdottomasti kannattaa, sillä koneiden lainaus kyselyt putoavat tehtyjen toimenpiteiden jälkeen oletukseni mukaan dramaattisesti.
-
vaikuttaa todennäköisesti etuakselikuormaan, ainakin hissikiinnityksessä vetopiste tulee taaemmas, keulapainoa lisää ni alkaa asettua..
<15cm siirtää dromode ja jd orgis koukkua taakseppäin, eikä tarvii sovitella sokkaa tabbiin, niissä on semmonen synsteemi...
Tä... siis siirtyy taaemmas koukku ko...
Ei saakeli. Straussi jo muutenkin niin kaukana...
-
vaikuttaa todennäköisesti etuakselikuormaan, ainakin hissikiinnityksessä vetopiste tulee taaemmas, keulapainoa lisää ni alkaa asettua..
<15cm siirtää dromode ja jd orgis koukkua taakseppäin, eikä tarvii sovitella sokkaa tabbiin, niissä on semmonen synsteemi...
Tä... siis siirtyy taaemmas koukku ko...
Ei saakeli. Straussi jo muutenkin niin kaukana...
siirtyy joo... saat kattella keulalle reilusti lisäpainoo kun laitat kuulaan.
-
vaikuttaa todennäköisesti etuakselikuormaan, ainakin hissikiinnityksessä vetopiste tulee taaemmas, keulapainoa lisää ni alkaa asettua..
<15cm siirtää dromode ja jd orgis koukkua taakseppäin, eikä tarvii sovitella sokkaa tabbiin, niissä on semmonen synsteemi...
Tä... siis siirtyy taaemmas koukku ko...
Ei saakeli. Straussi jo muutenkin niin kaukana...
Edit...näytäis kuula olevan noin viisi cm taempana kuin vakio koukku. Ja sitten germaani-malli, jos umpi kiinteä mahdollista...http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-yli-200-hv/JOHN_DEERE-7920-mit-Frontzapfwelle/bd7i7dfb.html
-
Ei omakohtaasta kokemusta, mutta joku joka kiskoo raktorilla oikiasti suuria kuormia, siirtyi takaasin perinteiseen vetokoukkuun. Sanoo jotta äes on ainut kelvollinen kuulalla vedettävä (11m Maxer), mutta isompien kuormien kans aivan kauhia tiellä ajettava. Vetokuula kun on välyksetön, niin kaikki kärryltä tuleva sivusuuntaanen kuormitus vispaa raktorin etupäätä sivusuunnas, ei kuulemma meinaa tiellä pysyä. Rakensi yhteen koneeseen kuulan samalle linjalle vetokoukun kans, mutta ei ollut siitä kiinni.
Ehkä toimii paremmin alle 3-akselisis kärryys ja alle 30t kytkentämassoilla.
-
Ei omakohtaasta kokemusta, mutta joku joka kiskoo raktorilla oikiasti suuria kuormia, siirtyi takaasin perinteiseen vetokoukkuun. Sanoo jotta äes on ainut kelvollinen kuulalla vedettävä (11m Maxer), mutta isompien kuormien kans aivan kauhia tiellä ajettava. Vetokuula kun on välyksetön, niin kaikki kärryltä tuleva sivusuuntaanen kuormitus vispaa raktorin etupäätä sivusuunnas, ei kuulemma meinaa tiellä pysyä. Rakensi yhteen koneeseen kuulan samalle linjalle vetokoukun kans, mutta ei ollut siitä kiinni.
Ehkä toimii paremmin alle 3-akselisis kärryys ja alle 30t kytkentämassoilla.
Samaa oon kans kuullu jonku sanovan...