Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Rami - 29.04.08 - klo:16:56
-
Onko muilla arvon raatilaisilla ollut samoja ongelmia. Mielestäni kyseisen kuormaajan "Softdr" vaimennus aivan olematon entiseen 970 verrattuna. Täytyisi selvittää onko laite viallinen, vai onko kyseiset vermeet muuttuneet todella huonoiksi?
Kauhan kärjellä miehen(100 kg, ei punnita enään koukkuvaa`alla) hyppiessä , liike nostosylinterissä 1-2 mm, vanhemmassa useita millimetrejä.
Huoltomiehelle oli "kursseilla" kerrottu, että vaimennus paljon olemattomampaa kuin vanhemmissa malleissa. Koneesta on yritetty tehdä hieno päällisin puolin mutta näyttäisi menneen pahasti reisille. :-\
-
muistaakseni siinä on säädettävä tuo vaimennus
-
Just samoja "oireita" oli täälläkin.
Pienemmässä verkussa on 55 kuike ja vaimennus pelaa tosi herkästi.
Isommassa taas on 65 kuike ja käyttäytyy juuri kun Rami kertoi.
Uutena tuota 65:sta tutkittiin ja siinä oli joku venttiili rikki. Sillon se oli aivan yhtä puuta, ei vaimennusta milliäkään. Nyt kummiski on hiukan parempi.
Siinä on tosiaan 3 asentoinen säätömorkula aisojen välissä. Muistaakseni asento 1 lyö aisat jäykäksi, 2 vaimentaa molempiin suuntiin ja 3 on tarkoitettu esim alueauran käyttöön eli rajoittaa alaspäin suuntautuvaa tehoa. Sillä asennolla ei saa etes eturenkaita nostettua ilmaan, muilla saa. Korjatkoon joku jos meni pahasti metsään.
Elikkä jos säätö ei auta niin oireet on ominaisuus, ei vika. :)
-
ompa kyllä kumma miksi se on laitettu noin jäykäksi. vanhoissa 990 ja 950 toimii tosi hienosti. meno on tosi tasaista huonolla teillä meno on tasaisempaa kuormaajan kanssa kun ilman sitä. kyllä kannattaa vähän valittaa mikään ei ole tieajossa niin epämukavaa kuin vaimentamaton kuormaaja. mikähän siinä on mennyt pieleen. ???.
-
Just samoja "oireita" oli täälläkin.
Pienemmässä verkussa on 55 kuike ja vaimennus pelaa tosi herkästi.
Isommassa taas on 65 kuike ja käyttäytyy juuri kun Rami kertoi.
Uutena tuota 65:sta tutkittiin ja siinä oli joku venttiili rikki. Sillon se oli aivan yhtä puuta, ei vaimennusta milliäkään. Nyt kummiski on hiukan parempi.
Siinä on tosiaan 3 asentoinen säätömorkula aisojen välissä. Muistaakseni asento 1 lyö aisat jäykäksi, 2 vaimentaa molempiin suuntiin ja 3 on tarkoitettu esim alueauran käyttöön eli rajoittaa alaspäin suuntautuvaa tehoa. Sillä asennolla ei saa etes eturenkaita nostettua ilmaan, muilla saa. Korjatkoon joku jos meni pahasti metsään.
Elikkä jos säätö ei auta niin oireet on ominaisuus, ei vika. :)
oikein meni
-
ompa kyllä kumma miksi se on laitettu noin jäykäksi. vanhoissa 990 ja 950 toimii tosi hienosti. meno on tosi tasaista huonolla teillä meno on tasaisempaa kuormaajan kanssa kun ilman sitä. kyllä kannattaa vähän valittaa mikään ei ole tieajossa niin epämukavaa kuin vaimentamaton kuormaaja. mikähän siinä on mennyt pieleen. ???.
voi olla ,että 5 sarjassa kestää paremmin pallot
-
Kyllä pallot kesti edellisessä vaikka aina päällä ja vaimennus toimi moitteettomasti. Täytyy tutkia ohjeidenne mukaan ja yrittää antaa lisää palautetta jos toiminta ei parane. Tästä vaimennuksesta on maksettu täysi hinta, mutta 1/4 on tullut koneen mukana.
-
Kyllä pallot kesti edellisessä vaikka aina päällä ja vaimennus toimi moitteettomasti. Täytyy tutkia ohjeidenne mukaan ja yrittää antaa lisää palautetta jos toiminta ei parane. Tästä vaimennuksesta on maksettu täysi hinta, mutta 1/4 on tullut koneen mukana.
3000 tuhannessa tunnissa piti uusia 970 pallot
-
Perjantaina just asensin tollasen 65 kuiken jd 6820 keulille! täytyypä maanantaina ihan mielen kiinnosta kokeilla softin toimintaa, tullut kyllä jo useampia aikaisemminkin asennettua, mutta ei oo kyllä meille kukaan vielä tuosta ongelmasta infonnu! Eli siis täytyypi ite testata!
-
Mulle tuli viime kesänä trima +5.0 eli kait sama kuin Ålö 65.
Ihmettelin kans hiukan jäykähköä softia,tosin edellisessä 660:ssa ei moista hienoutta ollu ollenkaan.
Joustaa tosiaan vasta raskaan kauhan kanssa reilummin.
Asialle en ole tehnyt mitään,vaimennus minusta toimii,etupää ei juuri pompi.Etujousia ei traktorissa ole,renkaat Pirellin 480/65-28.Eipä ole säätömahdollisuuksiakaan tullu opiskeltua..
km