Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Makkis - 13.01.12 - klo:10:14
-
Tuli ongelma. Siilon alla on tasoruuvi. (Ruuvi ei ole viljamassan sisällä, vaan tunnelissa). Siilon pohjareijässä on veitsisulkija. Jostain syystä sulkija on päästänyt viljaa läpi ja kuljetin on nyt täynnä jyvää ja jumissa. Putkipihdillä saa aksilan päästä pyöritettyä, mutta sillä ei oikeen homma etene. Keksiiskö kukaan sanoa millä sais pyöritettyä ruuvia aksilan päästä? Jos saisi hiljaakin pyöritettyä ruuvin voisi saada tyhjemmäksi ja pyörimään omalla moottorilla. Sillä oletuksella, että sulkija päästää vain hitaasti viljaa läpi. Reijän tekeminen siilon kylkeen on sitten viimeinen vaihtoehto. Sekin vaatii aika kovan työn ennen kuin onnistuu.
-
Hitsaa siihen mutteri ja pyöritä jollain pulttipyssyllä ;D Mut... kato sitten että lähtee pyörimään oikeaan suuntaan ja laita isku aika pienelle ;D
-
Tuli ongelma. Siilon alla on tasoruuvi. (Ruuvi ei ole viljamassan sisällä, vaan tunnelissa). Siilon pohjareijässä on veitsisulkija. Jostain syystä sulkija on päästänyt viljaa läpi ja kuljetin on nyt täynnä jyvää ja jumissa. Putkipihdillä saa aksilan päästä pyöritettyä, mutta sillä ei oikeen homma etene. Keksiiskö kukaan sanoa millä sais pyöritettyä ruuvia aksilan päästä? Jos saisi hiljaakin pyöritettyä ruuvin voisi saada tyhjemmäksi ja pyörimään omalla moottorilla. Sillä oletuksella, että sulkija päästää vain hitaasti viljaa läpi. Reijän tekeminen siilon kylkeen on sitten viimeinen vaihtoehto. Sekin vaatii aika kovan työn ennen kuin onnistuu.
Onkö jäässä se jyväklimppi siel kuljettimessa?
Odota kesää.
-
Ei taida olla ensimmäinen eikä viimeinen siilokaira mikä on jumissa. Lietsolla niitä on paljon imetty tyhjäksi...
-
:D Minulta katkes kerran kierre putken sisään pystysiilon sisään. Kourakuormaajalla koko paska pellolle ja samalla koneella hitaasti syöttäen uusi ruuvi siiloon. Tuo joharan konsti on ihan hyvä.
-
hitsattu mutteri ei yleensä kestä pulttikoneen iskuja, parempi rälläköirä akselin pää mutterin muotoon ???
teollisuusimuri ja läjä sopivan kokoosia uponal putkia, yleensä tasokuljettimes pitäis olla ylänurkis sen verran tilaa että pitäis imurointi onnistua
-
hitsattu mutteri ei yleensä kestä pulttikoneen iskuja, parempi rälläköirä akselin pää mutterin muotoon ???
teollisuusimuri ja läjä sopivan kokoosia uponal putkia, yleensä tasokuljettimes pitäis olla ylänurkis sen verran tilaa että pitäis imurointi onnistua
Juu, ei se hitsaaminen kyllä ihan helppoa ole.
-
Pystyisiköhän ruuvia vetämään pois tunnelista? Eli moottori irti ja ruuvi suojakuoren sisältä ulos. Tämän jälkeen imurilla putki tyhjäksi ja ruuvi takaisin tunneliin...
-
Jos se kerran pyörii niin, muuta välityksiä moottorin jälkeen, että saat vääntöä lisää. Tai vaihda suurempi moottori.
-
Jos se kerran pyörii niin, muuta välityksiä moottorin jälkeen, että saat vääntöä lisää. Tai vaihda suurempi moottori.
Akselin päähän hitsaten voimanottoakselin tumppi ja traktorilla pyöräyttää.. ???
-
Jos se kerran pyörii niin, muuta välityksiä moottorin jälkeen, että saat vääntöä lisää. Tai vaihda suurempi moottori.
Akselin päähän hitsaten voimanottoakselin tumppi ja traktorilla pyöräyttää.. ???
Tuhannenperä päälle, 2600 kierrosta koneeseen ja sitten akseli pyörimään mahdollisimman pienellä luistolla ;D
-
Jos on ongelmia, C-4 auttaa.
-
Moottorin takapään kun purkaa,että pääsee akseliin käsiksi,moottoria ei siis heti kannata poistaa,ja siihen kun hitsaa sopivan jatkon.Jatkoon liittää polkupyörän polkimen,tms.Ja siitä pyörittää edes takaisin.
Tuo kannattaa tehdä irroitettavaksi.
Parhaassa tapauksessa ruuvi katkeaa...
-
Ei oo jäässä kun pyörii putkipihdeillä. Tuo mutterihomma on mullakin nyt päällimmäisenä mielessä, mutta hajottaako iskukone kierukan jostakin. Pitäisi olla joku tasaisesti vääntävä kone. Lietsolle toivottoman pitkät etäisyydet.
Imuriakin oon kokeillu. Ongelma on kun uutta jyvää valuu koko ajan kun tilaa tulee. Putkipihdeillä ruuvi pyörähtää varttikierroksen kerralla niin pienikin vuoto täyttää heti vapaan tilan.
Millään isolla koneella ei pääse lähelle kun siilo ja ruuvi on riihen sisällä.
Ruuvi on remmivetoinen. Omalla moottorilla ei onnistu kun remmit luistaa.
-
Vaihdat ne hihnapyörät niin että kierokset putoaa niin saat vääntöä lisää,,kestääköhän kierrukan akseli tai jatkot?
-
Ruuvi on remmivetoinen. Omalla moottorilla ei onnistu kun remmit luistaa.
Auttaisko kitkaspray? Vai onko noi mömmöt vaan pienempiin tehon välityksiin tarkoitettu.
esim. http://www.attuote.fi/index.php?node_id=347
-
Ongelma on kun uutta jyvää valuu koko ajan kun tilaa tulee. Putkipihdeillä ruuvi pyörähtää varttikierroksen kerralla niin pienikin vuoto täyttää heti vapaan tilan.
Saisiko sitä sulkua tiiviiksi niin, ettei uutta tavaraa tule tilalle?
-
Ruuvi on remmivetoinen. Omalla moottorilla ei onnistu kun remmit luistaa.
Auttaisko kitkaspray? Vai onko noi mömmöt vaan pienempiin tehon välityksiin tarkoitettu.
esim. http://www.attuote.fi/index.php?node_id=347
Tai vaikka.... remmin kiristäminen ;D Tai remmin vaihtaminen uuteen
-
Ruuvi on remmivetoinen. Omalla moottorilla ei onnistu kun remmit luistaa.
Auttaisko kitkaspray? Vai onko noi mömmöt vaan pienempiin tehon välityksiin tarkoitettu.
esim. http://www.attuote.fi/index.php?node_id=347
Humbuugia. Kaada siirappia tai melassia remmeihin niin kyllä alkaa pitämään ;)
-
Humbuugia. Kaada siirappia tai melassia remmeihin niin kyllä alkaa pitämään ;)
[/quote]
Komppaan,se kitkaspray tekee aluksi remmin vielä liukkaammaksi eikä kyllä kuluneisiin remmeihin saa pitoa sillälailla kuin nuo..Vanhanajan hautatervakin vois olla sana..
-
Iso ketjupyörä hihnavälityksen paikalle?
Riihen seinään reikä josta voisi pyörittää ulkopuolelta?
-
sinun pitää saada tukittua viljan tulo jollain konstilla aina kun koitat pyörittää niin lisää tulee ja tukos eikun pahenee .