Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Pro - 10.01.12 - klo:21:12

Otsikko: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: Pro - 10.01.12 - klo:21:12
Onko raatilaisilla kokemuksia MV18 vaunusta? Järeä ja laadukkaasti tehty, mutta miten toimii ajossa?
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: Pro - 12.01.12 - klo:20:34
Lottonumerot taitas saaha helpommin kun vastauksia.  ;D Onko kellään edes naapurissa tai tutulla?
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: realisti - 12.01.12 - klo:22:14
Hyvä se on, tai Näyttää ainakin. Miinusta onkin sitten hinnasta.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 12.01.12 - klo:22:29
Varmasti mainio kärry mutta halvemmat saa latviasta ja on akselistokin jousitettu...  :P 
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: OM366 - 13.01.12 - klo:21:44
Varmasti mainio kärry mutta halvemmat saa latviasta ja on akselistokin jousitettu...  :P

Kerros hintaesimerkki ?
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 14.01.12 - klo:20:58
Varmasti mainio kärry mutta halvemmat saa latviasta ja on akselistokin jousitettu...  :P

Kerros hintaesimerkki ?
LMR 18/20 (paino 5750kg) täysin jousitettuna ja BKT:n renkailla alle 20t€... Multiva 18PRO (paino 4880kg) yli 30t€ ja starkki 18mv (paino 4700kg) hinta samaa luokkaa multivan kanssa mutta jouset ei ole kuin aisassa... 
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: - 14.01.12 - klo:21:20
Varmasti mainio kärry mutta halvemmat saa latviasta ja on akselistokin jousitettu...  :P

Kerros hintaesimerkki ?
LMR 18/20 (paino 5750kg) täysin jousitettuna ja BKT:n renkailla alle 20t€... Multiva 18PRO (paino 4880kg) yli 30t€ ja starkki 18mv (paino 4700kg) hinta samaa luokkaa multivan kanssa mutta jouset ei ole kuin aisassa...

Sitäkö tässä hait että mitä laadukkaampi kärry, sitä kevyempi johtuen laadukkaammista materiaaleista?
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: jusu - 14.01.12 - klo:21:27
eikö ne ajos huomaa mikkä sopii käyttöhön ja mikkä koristeeksi ;)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 14.01.12 - klo:21:41
Varmasti mainio kärry mutta halvemmat saa latviasta ja on akselistokin jousitettu...  :P

Kerros hintaesimerkki ?
LMR 18/20 (paino 5750kg) täysin jousitettuna ja BKT:n renkailla alle 20t€... Multiva 18PRO (paino 4880kg) yli 30t€ ja starkki 18mv (paino 4700kg) hinta samaa luokkaa multivan kanssa mutta jouset ei ole kuin aisassa...

Sitäkö tässä hait että mitä laadukkaampi kärry, sitä kevyempi johtuen laadukkaammista materiaaleista?
Materiaalit on kyllä tuossa LMR:ssä oikeen laadukkaat ja sitä on riittävästi oikeissa paikoissa http://kuvablogi.com/nayta/3088091/  ;D  Multiva ole laadukasta nähnytkään jollei ole sattunut samassa pihassa olemaan joskineitten tai vastaavien kanssa  ;D 
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: retku - 14.01.12 - klo:22:15
onpas pienen näköset akselit  ???

toi peräylitys on myös aika mahoton. mites lavan leveys? eipä silti voi olla ihan hyvä kärry, vaikka itse jousivehkeillä ajaneena vannon hydraulijousituksen nimeen.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: SKN - 14.01.12 - klo:22:19
Varmasti mainio kärry mutta halvemmat saa latviasta ja on akselistokin jousitettu...  :P

Kerros hintaesimerkki ?
LMR 18/20 (paino 5750kg) täysin jousitettuna ja BKT:n renkailla alle 20t€... Multiva 18PRO (paino 4880kg) yli 30t€ ja starkki 18mv (paino 4700kg) hinta samaa luokkaa multivan kanssa mutta jouset ei ole kuin aisassa...

Sitäkö tässä hait että mitä laadukkaampi kärry, sitä kevyempi johtuen laadukkaammista materiaaleista?
Materiaalit on kyllä tuossa LMR:ssä oikeen laadukkaat ja sitä on riittävästi oikeissa paikoissa http://kuvablogi.com/nayta/3088091/  ;D  Multiva ole laadukasta nähnytkään jollei ole sattunut samassa pihassa olemaan joskineitten tai vastaavien kanssa  ;D

Akseli ku paikallisen jumppasalin leukatanko :o Mites toi kestää?
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 14.01.12 - klo:22:47
onpas pienen näköset akselit  ???

toi peräylitys on myös aika mahoton. mites lavan leveys? eipä silti voi olla ihan hyvä kärry, vaikka itse jousivehkeillä ajaneena vannon hydraulijousituksen nimeen.
ADR:n 24tn akselisto ja kuva kans hämää aika paljon... Joo hydraulijousitushan on varmasti paras mutta eipä oo tuohon hintaan missään yhtä tukevassa kärryssä... Lava sisältä 242cm leveä... Ja siis eihän tämä mikään paras ole mutta joskinit olis olleet jo eri hinnoissa  :o  Peräylityksestä ei loppujen lopuksi ole haittaa kun jostain penkaltakin saa kuorman kipattua kunnolla alas niin ettei tartte pyöriä ihan reunalle ajaa tosin kun vetää nauhaksi niin tuntuu vähän hassulta mutta siellä on pienet sylinterit jousien välissä jäykistämässä kun kippisylinterille laitetaan painetta...
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: andrew - 14.01.12 - klo:23:07
Mites olette nuita telipainoja miettinyt, joskinit taitaa olla aika huonot ainakin hyötykuormaltaan..

Kun tieliikennelaillinen massa on normi teliakselistolla se 18 t telille ja 3 t aisalle eli kokonais massa kärrin osalta 21 t.   

Tietysti suljetut alueet asia erikseen..
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 14.01.12 - klo:23:24
Mites olette nuita telipainoja miettinyt, joskinit taitaa olla aika huonot ainakin hyötykuormaltaan..

Kun tieliikennelaillinen massa on normi teliakselistolla se 18 t telille ja 3 t aisalle eli kokonais massa kärrin osalta 21 t.   

Tietysti suljetut alueet asia erikseen..
No jaa kuormat kun on siistejä eikä sieltä putoile mitään ja koneet on kunnossa niin poliiseita ei oo tähän mennessä kiinnostanut muutakuin kuskin puhalluttaminen  ;D 
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: retku - 15.01.12 - klo:14:00
kyllä nyt on LMR azerbaizanin poika juksannu teitä ja laittanu 24t kyltit 8t akseliin  ;)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 15.01.12 - klo:16:03
kyllä nyt on LMR azerbaizanin poika juksannu teitä ja laittanu 24t kyltit 8t akseliin  ;)
Remppaa ei oo ainakaan tarvinnut tehdä  ;D  Eihän yhdelle akselille tule kuin joku kymppitonni jollei aisapainoakaan laske eli 12tn akseli riittää... Paremmin on ainakin kestäneet mitä yhdet karkot missä oli jousiteli ja akselit irtoili vähän väliä  :o
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: Valtramies - 15.01.12 - klo:17:13
Zetor8045 tuntuu ajavan aina parhailla koneilla mitä maa päällään kantaa, muis on aina vikaa, mutta "omissa" ei koskaa... ::)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: nilihaara - 15.01.12 - klo:17:21
Zetor8045 tuntuu ajavan aina parhailla koneilla mitä maa päällään kantaa, muis on aina vikaa, mutta "omissa" ei koskaa... ::)
  Se on yleistä täällä. Ja koneet pyörii ympäri vrk, ihan hirvittää mitenkä minä selviin kun kaikki koneet hallissa odottaa lumien sulamista.  Parhaat kärrit maan päällä realistilta ja parhaat keksinnöt vemssiltä. ;D
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: mää vai - 15.01.12 - klo:17:49
onpas pienen näköset akselit  ???

toi peräylitys on myös aika mahoton. mites lavan leveys? eipä silti voi olla ihan hyvä kärry, vaikka itse jousivehkeillä ajaneena vannon hydraulijousituksen nimeen.

Eikös Retkulla ollut kans Metakat (hydraulijousitus). Meilläkin on ja täällä oli yks isäntä vaihtanut Karkot (oli paalilavat ja kaikki) niin Metakaan ja oli positiivisesti yllättynyt kuulema.
Meillä laitettu sähköinen jousituksen jäykistys (kytkee paineakut pois käytöstä) niin on kipatessa ym. tilanteissa tukevampi.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: - 15.01.12 - klo:17:50
Zetor8045 tuntuu ajavan aina parhailla koneilla mitä maa päällään kantaa, muis on aina vikaa, mutta "omissa" ei koskaa... ::)

Siis POMON "omissa" ;D
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: JD6630 - 15.01.12 - klo:19:06
Zetor8045 tuntuu ajavan aina parhailla koneilla mitä maa päällään kantaa, muis on aina vikaa, mutta "omissa" ei koskaa... ::)
Eihän täällä kukaan aja kuin parhailla vehkeillä 8) Jos ei kaupasta löydy sopivaa niin teherähään itte paras ;)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: realisti - 15.01.12 - klo:19:11
Zetor8045 tuntuu ajavan aina parhailla koneilla mitä maa päällään kantaa, muis on aina vikaa, mutta "omissa" ei koskaa... ::)
  Se on yleistä täällä. Ja koneet pyörii ympäri vrk, ihan hirvittää mitenkä minä selviin kun kaikki koneet hallissa odottaa lumien sulamista.  Parhaat kärrit maan päällä realistilta ja parhaat keksinnöt vemssiltä. ;D

en mää noita kääryjä parhaaksi väitä, mutta hinta-laatusuhteen uskoisin olevan sitä! Jos olisi turhaa rahaa niin ajaisin itte joko hilkenillä tai krampella.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 15.01.12 - klo:19:52
Zetor8045 tuntuu ajavan aina parhailla koneilla mitä maa päällään kantaa, muis on aina vikaa, mutta "omissa" ei koskaa... ::)
  Se on yleistä täällä. Ja koneet pyörii ympäri vrk, ihan hirvittää mitenkä minä selviin kun kaikki koneet hallissa odottaa lumien sulamista.  Parhaat kärrit maan päällä realistilta ja parhaat keksinnöt vemssiltä. ;D

en mää noita kääryjä parhaaksi väitä, mutta hinta-laatusuhteen uskoisin olevan sitä! Jos olisi turhaa rahaa niin ajaisin itte joko hilkenillä tai krampella.
Pomon kukkaro on kyllä suhteessa mun kukkaroon jos se ei tee tulosta niin mistä se mulle maksaisi??? Jos päivät keskeytyisi kokoajan rikkoontumisiin niin se olis taas multa pois kun tuntipalkalla olen... Ja tuokin yli 10 000€ erotus on aikamoinen varsinkin nimenomaan kärryssä  :P Ja eikös parhaisiin koneisiin yleensä tähdätä mutta tietenkin jos ostaa kalliilla jotain sellaisia tuoteitta mitä mainostetaan isolla rahalla joka lehdessä ja isännät tyytyy näiden laitteitten huonoin ominaisuuksiin niin eihän niitä kehdata kertoa... Ja olen kyllä huonojakin laitteita haukkunut mutta yleensä niiden huonoutta ei ennen tajua kuin vasta silloin saa paremman käyttöönsä  :-[   Olen pahoillani etten osaa ennustaa...   
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: retku - 15.01.12 - klo:20:13
onpas pienen näköset akselit  ???

toi peräylitys on myös aika mahoton. mites lavan leveys? eipä silti voi olla ihan hyvä kärry, vaikka itse jousivehkeillä ajaneena vannon hydraulijousituksen nimeen.

Eikös Retkulla ollut kans Metakat (hydraulijousitus). Meilläkin on ja täällä oli yks isäntä vaihtanut Karkot (oli paalilavat ja kaikki) niin Metakaan ja oli positiivisesti yllättynyt kuulema.
Meillä laitettu sähköinen jousituksen jäykistys (kytkee paineakut pois käytöstä) niin on kipatessa ym. tilanteissa tukevampi.

***joo, ekasta metakasta otin paineakut heti pois ku oli horjakka 4.2m korkeella hakekontilla. ne 2 akseliset jäi hiukka pieniksi niin ostin 3 akseliset. 2 akselinen olis ollu huono rehunajosa ja kippitehoa kaipasin lisää. nykyinen kärry kippaa 30t, eli kaikki nousee aina! näihin ei tullu alunperinkään niitä paineakkuja, ihan turhat. tukevampia kärryjä en tiedä. saa ajaa 4.20 korkella kontilla 50km/h mutkissa huoletta akseliohjaus päällä. tommonen LMR mallinen jousitus ihan hirveä korkeella kontilla, yhden hakekärryn meinasin kaataa vauhissa (pyörät kävi jo ilmassa) pikkusen veteli mb-trakia ja tais vähän paskaakin tulla housuun... silloin päätin että keinuteli tai hydraulijousitus on mun juttu :-)

oman kehumiseksi meni väkisin, zori.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 15.01.12 - klo:20:24
onpas pienen näköset akselit  ???

toi peräylitys on myös aika mahoton. mites lavan leveys? eipä silti voi olla ihan hyvä kärry, vaikka itse jousivehkeillä ajaneena vannon hydraulijousituksen nimeen.

Eikös Retkulla ollut kans Metakat (hydraulijousitus). Meilläkin on ja täällä oli yks isäntä vaihtanut Karkot (oli paalilavat ja kaikki) niin Metakaan ja oli positiivisesti yllättynyt kuulema.
Meillä laitettu sähköinen jousituksen jäykistys (kytkee paineakut pois käytöstä) niin on kipatessa ym. tilanteissa tukevampi.

***joo, ekasta metakasta otin paineakut heti pois ku oli horjakka 4.2m korkeella hakekontilla. ne 2 akseliset jäi hiukka pieniksi niin ostin 3 akseliset. 2 akselinen olis ollu huono rehunajosa ja kippitehoa kaipasin lisää. nykyinen kärry kippaa 30t, eli kaikki nousee aina! näihin ei tullu alunperinkään niitä paineakkuja, ihan turhat. tukevampia kärryjä en tiedä. saa ajaa 4.20 korkella kontilla 50km/h mutkissa huoletta akseliohjaus päällä. tommonen LMR mallinen jousitus ihan hirveä korkeella kontilla, yhden hakekärryn meinasin kaataa vauhissa (pyörät kävi jo ilmassa) pikkusen veteli mb-trakia ja tais vähän paskaakin tulla housuun... silloin päätin että keinuteli tai hydraulijousitus on mun juttu :-)

oman kehumiseksi meni väkisin, zori.
Ei tuo kyllä juuri vinossakaan kipattaessa juuri periksi anna ei oo mikään kuorma-auton runkoon verrattavissa mutta uskon kyllä  ;D  Eikä täällä mitään saa kehua kaikki pitää haukkua  :P   
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: Pro - 15.01.12 - klo:21:08
Perinteisesti  offtopiciin taas meni.  ;D Edelleen starkin vaunuista kaipaisin kokemuksia.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 15.01.12 - klo:21:15
Perinteisesti  offtopiciin taas meni.  ;D Edelleen starkin vaunuista kaipaisin kokemuksia.
Varmasti mainiot kärryt jos budjetti kestää...  :o
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: spudman - 15.01.12 - klo:21:51
ollu muutaman vuoden kyseinen kärry sekalaisessa ajossa, ei ainakaan vielä ole mitään valittamista, kertaakaan ei ole jäänyt kärryn takia ajot ajamatta...
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 16.01.12 - klo:10:00
ollu muutaman vuoden kyseinen kärry sekalaisessa ajossa, ei ainakaan vielä ole mitään valittamista, kertaakaan ei ole jäänyt kärryn takia ajot ajamatta...
Ja telikin on tukevan näköisesti tehty  ;)  Ja muutenkin tukevan näköiset ja ajateltu asioita käyttäjänkin kannalta...
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: kyntaja - 16.01.12 - klo:17:33
Eikös se tää 16 stark oo melko kauhee esitys. Vissiin on runko hieman pehmyt jos oikeesti ajetaan.
(erikosiempihan se onkin,kotelo rakenne)
Jämyn näköinen kärry se 18 varsinkin 700 renkailla. Osta pois jos halvalla saa
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: realisti - 16.01.12 - klo:18:19
paljonko se keinuteli 18t starkki oikeen maksaa? ei taida ihan kahta profi-erttiä sillä kuitenkaan saada?
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 16.01.12 - klo:18:20
Eikös se tää 16 stark oo melko kauhee esitys. Vissiin on runko hieman pehmyt jos oikeesti ajetaan.
(erikosiempihan se onkin,kotelo rakenne)
Jämyn näköinen kärry se 18 varsinkin 700 renkailla. Osta pois jos halvalla saa
Se 16 on aikas erikoisen näköinen hökötys kyllä en ois uskonut starkin tekeleeksi kun ensi kerran näin  ;D
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 16.01.12 - klo:18:20
paljonko se keinuteli 18t starkki oikeen maksaa? ei taida ihan kahta profi-erttiä sillä kuitenkaan saada?
Joku 33t€....
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: realisti - 16.01.12 - klo:18:25
eli siis saa just kaksi...
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: kyntaja - 16.01.12 - klo:18:46
Taitaa vaan kuopion valtralla olla PRO ihastuksen kohde.... ;)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: antti-x - 16.01.12 - klo:20:47
Suomessa täytyy olla yllättävän paljon porukkaa jotka ajavat ihan julmetun paljon maata traktorilla kun nämä +30 000€ ei vaihtolava-kärryt tuntuvat tekevän kauppaansa vaikka joku 10 000 kuutiota vuodessa menisi puolta halvemmallakin. Meillä pistettiin joku halpa lava ja venäläinen teli johonkin ikivanhaan runkoon ja kyllä silläkin ihan kohtuudella siirtää sen about 5-10 000 kuutiota mitä yhden 150-paikkaisen navetan rakentaminen vaatii (toki lyhyitä matkoja, sora ja murske tulee rekalla).

Ja toisaalta yli 30 tonnilla saa jo kohtuukuntoisen käytetyn version joka ei tarvitse traktoria nokalle.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: jusu - 17.01.12 - klo:09:23
ja sitten kun sitä maata ihan oikiasti ajetaan urakkatahdilla niin ilman vetua ei tuu mitää.. kah kun viedään kuormat perille asti niin ei tarvi vastaannotto kolesta ;)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: kyntaja - 17.01.12 - klo:16:03
ja sitten kun sitä maata ihan oikiasti ajetaan urakkatahdilla niin ilman vetua ei tuu mitää.. kah kun viedään kuormat perille asti niin ei tarvi vastaannotto kolesta ;)
Juu.. kertoilee kuorkin pyörä mies. Missä karko 165cm korkeilla renkailla ja topakalla aisapainolla tule perässä niin
ei enää tartte kulkeekkaan. Hajoo vaan koneet.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: retku - 17.01.12 - klo:16:10
ja sitten kun sitä maata ihan oikiasti ajetaan urakkatahdilla niin ilman vetua ei tuu mitää.. kah kun viedään kuormat perille asti niin ei tarvi vastaannotto kolesta ;)
Juu.. kertoilee kuorkin pyörä mies. Missä karko 165cm korkeilla renkailla ja topakalla aisapainolla tule perässä niin
ei enää tartte kulkeekkaan. Hajoo vaan koneet.

***ei ihan noinkaan. vetävät kärryt on hyvät liukkaalla ja hangessa. vetävät kärryt alliancen 700mm renkailla on ihan ok kompromissi. kärryn runko pitää olla joku jakelumallin 1 palkkinen ja kevyt ja lavaksi uusi ei lämpölava.

Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: Pro - 18.01.12 - klo:17:14
Taitaa vaan kuopion valtralla olla PRO ihastuksen kohde.... ;)

Mikäs siellä kuopion valtralla ois sitte tarjolla?  :)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: Pro - 18.01.12 - klo:17:21
Suomessa täytyy olla yllättävän paljon porukkaa jotka ajavat ihan julmetun paljon maata traktorilla kun nämä +30 000€ ei vaihtolava-kärryt tuntuvat tekevän kauppaansa vaikka joku 10 000 kuutiota vuodessa menisi puolta halvemmallakin. Meillä pistettiin joku halpa lava ja venäläinen teli johonkin ikivanhaan runkoon ja kyllä silläkin ihan kohtuudella siirtää sen about 5-10 000 kuutiota mitä yhden 150-paikkaisen navetan rakentaminen vaatii (toki lyhyitä matkoja, sora ja murske tulee rekalla).

Ja toisaalta yli 30 tonnilla saa jo kohtuukuntoisen käytetyn version joka ei tarvitse traktoria nokalle.

Lähinnä haen semmosta kärryä että uskaltaa talvellakin ajella. Eli ympärivuotiseen käyttöön tulee. Se on vaan äkkiseltään aika veikeen tuntusta kun vetää vaunua kippi pystyssä 50km/h ja hiekottaa kun aisapaino on miinusnolla. Siinä korostuu aikalailla vaunun tukevuus ja ajo-ominaisuudet. Kesällä nyt ajaa kaikilla kärryillä..   ::)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 18.01.12 - klo:17:43
Suomessa täytyy olla yllättävän paljon porukkaa jotka ajavat ihan julmetun paljon maata traktorilla kun nämä +30 000€ ei vaihtolava-kärryt tuntuvat tekevän kauppaansa vaikka joku 10 000 kuutiota vuodessa menisi puolta halvemmallakin. Meillä pistettiin joku halpa lava ja venäläinen teli johonkin ikivanhaan runkoon ja kyllä silläkin ihan kohtuudella siirtää sen about 5-10 000 kuutiota mitä yhden 150-paikkaisen navetan rakentaminen vaatii (toki lyhyitä matkoja, sora ja murske tulee rekalla).

Ja toisaalta yli 30 tonnilla saa jo kohtuukuntoisen käytetyn version joka ei tarvitse traktoria nokalle.

Lähinnä haen semmosta kärryä että uskaltaa talvellakin ajella. Eli ympärivuotiseen käyttöön tulee. Se on vaan äkkiseltään aika veikeen tuntusta kun vetää vaunua kippi pystyssä 50km/h ja hiekottaa kun aisapaino on miinusnolla. Siinä korostuu aikalailla vaunun tukevuus ja ajo-ominaisuudet. Kesällä nyt ajaa kaikilla kärryillä..   ::)
Niin juu no sitten kannattaa harkita kärryn teettämistä sellaista missä on hydraulisesti siirrettävä teli... Liedossa ainakin ovat sellaisia tehneet tilauksesta ja kestävät http://www.directa.fi/yritykset/4329556/Konepaja+R+Rauta/
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: kyntaja - 18.01.12 - klo:20:23
Taitaa vaan kuopion valtralla olla PRO ihastuksen kohde.... ;)

Mikäs siellä kuopion valtralla ois sitte tarjolla?  :)

No tommonen 18 starkki,melkein kuin uusi. Lisäkasetilla.

Elä hiekotus hommaan tommosta laita. Sitten kun oikeesti on liukasta niin oot kusessa. Tai ainakin kuupalla
oleva hiekotin jottei kokoajan kippi pystyssä tarvii ajaa.
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: Pro - 18.01.12 - klo:20:43
Taitaa vaan kuopion valtralla olla PRO ihastuksen kohde.... ;)

Mikäs siellä kuopion valtralla ois sitte tarjolla?  :)

No tommonen 18 starkki,melkein kuin uusi. Lisäkasetilla.

Elä hiekotus hommaan tommosta laita. Sitten kun oikeesti on liukasta niin oot kusessa. Tai ainakin kuupalla
oleva hiekotin jottei kokoajan kippi pystyssä tarvii ajaa.

Alkutalven ainakin pysyin tiellä tempon 14t:lla, sirottimella ja ílman nastoja. Nousi trelleborgeihin luotto todellapaljon lisää.  ;D 15t mursketta kyydissä.  8)
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 18.01.12 - klo:20:51
Taitaa vaan kuopion valtralla olla PRO ihastuksen kohde.... ;)

Mikäs siellä kuopion valtralla ois sitte tarjolla?  :)

No tommonen 18 starkki,melkein kuin uusi. Lisäkasetilla.

Elä hiekotus hommaan tommosta laita. Sitten kun oikeesti on liukasta niin oot kusessa. Tai ainakin kuupalla
oleva hiekotin jottei kokoajan kippi pystyssä tarvii ajaa.

Alkutalven ainakin pysyin tiellä tempon 14t:lla, sirottimella ja ílman nastoja. Nousi trelleborgeihin luotto todellapaljon lisää.  ;D 15t mursketta kyydissä.  8)
Tämmönen olis varmaan hyvä kun itse olen yhden linjan vetänyt alas lavan kanssa tosin lanka ei ollut kuin 3,5m korkeudessa mutta unohdin kumminkin  :P  http://www.ati-teras.fi/Kuvat/IMG_1034_9000_800x600.jpg  http://www.ati-teras.fi/Kuvat/IMG_1027_9000_800x600.jpg http://www.ati-teras.fi/Kuvat/IMG_1042_9000_800x600.jpg 
Otsikko: Vs: Starkin maansiirtovaunu
Kirjoitti: kyntaja - 19.01.12 - klo:07:20
Taitaa vaan kuopion valtralla olla PRO ihastuksen kohde.... ;)

Mikäs siellä kuopion valtralla ois sitte tarjolla?  :)

No tommonen 18 starkki,melkein kuin uusi. Lisäkasetilla.

Elä hiekotus hommaan tommosta laita. Sitten kun oikeesti on liukasta niin oot kusessa. Tai ainakin kuupalla
oleva hiekotin jottei kokoajan kippi pystyssä tarvii ajaa.

Alkutalven ainakin pysyin tiellä tempon 14t:lla, sirottimella ja ílman nastoja. Nousi trelleborgeihin luotto todellapaljon lisää.  ;D 15t mursketta kyydissä.  8)

Kyllä varmaan pärjää kun järjellä touhuaa ja keulassa vielä hiekoitus kauha mut kova stressin laskija tommonen
pienempi kuuppanen. Täällä ainakin kun on mäkeä ja sitten alamäkeä. 8)