Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mikko9b - 08.01.12 - klo:15:58
-
tuo 6850 on alusta asti pelleillyt tuon käynnistyvyyden kanssa heti kun keli menee alle nollan. Syytin akkua, mut sen vaihtokaan ei auttanut. myös laturi on vasta vaihdettu 120 A:ksi. onko normaalia tai löytyykö joku knoppi mistä johtus... ??? :-[
-
siis eikö jaksa startata vai starttaa muttei käynnisty? Ja vm yms tieto voisi myös auttaa diagnoosin teossa.. ;)
-
Paljonko tunteja , onko väljä siis
Onko joskus aiemmin käynnistynyt hyvin kylmästä ?
::)
-
4 kW:n startti auttaa. Ei jaksa kylmät öljyt sisällä veivata niin kovaa, että se Stanadyne saisi kunnon ruiskutuspaineita aikaiseksi.
-
Osassa koneita taitaa tosiaan olla heiveröisempiä startteja. (ainakin ulkomailta tuoduissa) Kannattanee ehkä kuitenkin käyttää startti autosähkökorjaamossa, voihan siellä olla jotain hapettumaa tai muuta syntyvikaakin.
Bendixin olen starttiin pariin otteeseen vaihtanut, muuten ovat pelittäneet.
-
Kaikesta ensimmäiseksi pitää kiinnittää huomio maajohdon kuntoon. Johdon pitää mennä oikeasti moottorilohkoon ja halpis pääkytkin toimii tehokkaana jarruna sähkön kulkemiselle.Ja saa niissä piuhoissa olla vähän halkaisijaakin.
-
siis eikö jaksa startata vai starttaa muttei käynnisty? Ja vm yms tieto voisi myös auttaa diagnoosin teossa.. ;)
siis ei jaksa startata, hyvin kyl pamahtaa tulille kun saa vähänkin kiertämään...
virrankulkua itsekkin epäilisin kengät jo kuurasin, pitää tutkia tuo maakaapelin toinen pää aamusella... latausjännite on 14,5 v luokissa... suomikone on...
-
Uusi startti tai vanha huoltoon...
-
Uusi startti tai vanha huoltoon...
just näin, startti vaihtoon.
-
Jep, 4kW startti kiinni ja lähtee ku palmun alta
-
Starttia saa epäillä hyvällä syyllä. Meilläkin vaihdettiin muutaman sadan tunnin käytön jälkeen nopeakierroksisempaan starttiin ja käynnistysongelmat loppui siihen. On sama motti kuin on käytössä T-sarjalaisessa. Kannattaa ottaa startti mukaan ja hieroa huoltomiehen kanssa vaihtokauppaa. Voivat ottaa vanhan varaosiksi ja hyvittävät vähän.
-
6400 käynnistyy huonosti pakkasilla. Huoltomiehen mukaan yksi mahdollinen syy on polttoainejärjestelmässä. Järjestelmä saa ilmaa jostakin. Polttoainetankilta lähteville letkuille pitäisi tehdä jotakin.
-
siis eikö jaksa startata vai starttaa muttei käynnisty? Ja vm yms tieto voisi myös auttaa diagnoosin teossa.. ;)
siis ei jaksa startata, hyvin kyl pamahtaa tulille kun saa vähänkin kiertämään...
virrankulkua itsekkin epäilisin kengät jo kuurasin, pitää tutkia tuo maakaapelin toinen pää aamusella... latausjännite on 14,5 v luokissa... suomikone on...
Kyl se startti vaan on kaput.
-
6400 käynnistyy huonosti pakkasilla. Huoltomiehen mukaan yksi mahdollinen syy on polttoainejärjestelmässä. Järjestelmä saa ilmaa jostakin. Polttoainetankilta lähteville letkuille pitäisi tehdä jotakin.
Ainakin 90 luvulla käytetyt teräspunosletkut halkeilee sen teräspunoksen alta, näkee vasta jos alkavat tihkumaan löpöä ulospäin. Joskus imuletku saattaa murtua silleen ettei edes vuoda ulospäin.
-
6400 käynnistyy huonosti pakkasilla. Huoltomiehen mukaan yksi mahdollinen syy on polttoainejärjestelmässä. Järjestelmä saa ilmaa jostakin. Polttoainetankilta lähteville letkuille pitäisi tehdä jotakin.
Ainakin 90 luvulla käytetyt teräspunosletkut halkeilee sen teräspunoksen alta, näkee vasta jos alkavat tihkumaan löpöä ulospäin. Joskus imuletku saattaa murtua silleen ettei edes vuoda ulospäin.
Juu let ;)kut vaihtoon ja väliin suodatinjalan Banjoliittimessä moskaa, viime talvena ei käynnistyny suodattimen vaihdonkaan jälkeen ja tuolta suodattimelta puhallettiin tankkiin päin ja heti alko käsipumppu nostaan ainetta
-
Minulla oli tuon 2002 mallisen Valtra 120X kanssa kylmäkäynnistys probleema. Jos pakkasta oli yli -7C niin ei edes yrittänyt. Ongelma korjautui kun huoltomies ohitti sähköpuolelta käynnistyksen eston vaihde päällä. Eli traktori käynnistyy vaihde päällä kytkinpolkimeen koskematta, mutta sillä oli selkeä vaikutus kylmäkäynnistyksiin? ::) ???
-
Minulla oli tuon 2002 mallisen Valtra 120X kanssa kylmäkäynnistys probleema. Jos pakkasta oli yli -7C niin ei edes yrittänyt. Ongelma korjautui kun huoltomies ohitti sähköpuolelta käynnistyksen eston vaihde päällä. Eli traktori käynnistyy vaihde päällä kytkinpolkimeen koskematta, mutta sillä oli selkeä vaikutus kylmäkäynnistyksiin? ::) ???
Vallu hukkaa vissiin liikaa virtaa noihin turhiin antureihin eikä virta riitä enää startille ;D
Kiinalaiset 2 euron päävirtakytkimet ovat kanssa aikamoisia virtasyöppöjä :(
-
Jos sulla on päävirtakytkin -> sen johdot tilapaisesti saman mutterin alle.
Sitten hyppyjohdolla sähköä solenoidin isosta +-navasta siihen toiseen ohueen johtoon. Ruuvimeisseli hyppyjohtona on perinteinen tapa :)
Näillä kahdella kikalla voit eliminoida jännitehäviöt sekä startin että solenoidin johdoissa.
Ellei startti vieläkään pyöritä reippasti -> vaihtoon.
-
Minulla oli tuon 2002 mallisen Valtra 120X kanssa kylmäkäynnistys probleema. Jos pakkasta oli yli -7C niin ei edes yrittänyt. Ongelma korjautui kun huoltomies ohitti sähköpuolelta käynnistyksen eston vaihde päällä. Eli traktori käynnistyy vaihde päällä kytkinpolkimeen koskematta, mutta sillä oli selkeä vaikutus kylmäkäynnistyksiin? ::) ???
Vallu hukkaa vissiin liikaa virtaa noihin turhiin antureihin eikä virta riitä enää startille ;D
Kiinalaiset 2 euron päävirtakytkimet ovat kanssa aikamoisia virtasyöppöjä :(
Jännitteen laskusta tuossa oli kyse. Jännite laski kylmän takia "liikaa" jonka jälkeen elektroniikka ei antanut käynnistää?
Vikaa ei ollut akussa eikä startissa, eikä päävirtakatkaisijassa, nämä kaikki katsottiin. Seppo Posiolta Keminmaan Valtrasta voi kysellä. Sen kanssa tuota taikinoitiin...
-
Minulla oli tuon 2002 mallisen Valtra 120X kanssa kylmäkäynnistys probleema. Jos pakkasta oli yli -7C niin ei edes yrittänyt. Ongelma korjautui kun huoltomies ohitti sähköpuolelta käynnistyksen eston vaihde päällä. Eli traktori käynnistyy vaihde päällä kytkinpolkimeen koskematta, mutta sillä oli selkeä vaikutus kylmäkäynnistyksiin? ::) ???
Vallu hukkaa vissiin liikaa virtaa noihin turhiin antureihin eikä virta riitä enää startille ;D
Kiinalaiset 2 euron päävirtakytkimet ovat kanssa aikamoisia virtasyöppöjä :(
Jännitteen laskusta tuossa oli kyse. Jännite laski kylmän takia "liikaa" jonka jälkeen elektroniikka ei antanut käynnistää?
Vikaa ei ollut akussa eikä startissa, eikä päävirtakatkaisijassa, nämä kaikki katsottiin. Seppo Posiolta Keminmaan Valtrasta voi kysellä. Sen kanssa tuota taikinoitiin...
Sotketaan lisää tätä soppaa.
Uudehkoon Valtraan vaihdettiin X-merkkinen uusi akku. Pakkasella normaali lämmitys koneelle, mutta ei käynnisty. Starttaa, mutta ei käynnisty.
Huoltomieheltä vinkkiä ja käskee vaihtaa sen uuden akun toisenmerkkiseen!!!???
No se akku vaihdettiin siihen toisenmerkkiseen ja se kone käynnistyi ja on käynnistynyt aina sen vaihdon jälkeen.
Huoltomiehen diaknoosi; Siinä X-merkkisessä akussa laski pakkasella jännite liian alas ja se alhainen jännite ei antanut koneen käynnistyä, vaikka starttasi ja tämä toisenmerkkinen taas piti pakkasessakin jännitteen riittävän korkealla.
-
Oisko siinäkin vikapaikka jos Saatandynen sammutussolenoidi ei kytkeydy pois päältä alijännitteen takia jakajapumppukoneissa ?
-
Onhan noissa akuissa eroja :o Itsekin aikoinani akkuja myyneenä voin sanoa ettei halvalla saa hyvää. Halvoissa akuissa ei vaan yksinkertaisesti ollut pakkasella paukkuja :-[
Tosin työkoneiden normaalit HD-akutkin antaa heikommin kylmäkäynnistysvirtaa koska levyt on aika paksuja -> vähemmän pinta-alaa missä reaktio tapahtuu.
Mulla on kanssa fergussa mystinen startti. Uusittiin ikh:n tarvikestartilla reilu vuosi sitten ja välillä pyörittää hyvin ja välillä huonosti vaikka akussa ei varmasti ole vikaa >:( Laitettiin vanha startti sähkömiehelle hoitoon - Jospa siitä tulisi vielä kunnollinen ???
-
nyt tuo lähtee ainakin, 3,8 kw laitoin... 8)
3 kw iskra näytti entinen olleen
zettorissa kun aikanaan startti män, män se kerralla tälläiseen hiipuvaan en ollu tottunut :-[
prkl. nyt ois sit yks akku liikana :o