Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 08.01.12 - klo:09:32

Otsikko: kärvi koera?
Kirjoitti: Heino Leino - 08.01.12 - klo:09:32
Yks kylän ukko laetto neolaltaheitetyn verkutsoonin, joku kuustuhattasarjan tynä se on. Vaen ei pysty vähejää ajamaan maantiellä neliveto peällä, kun kulukoo ku kärvi-koera. Siis talaviaekaan vetelee minne saattuu ja meinovaa mennä mehtään, kesällä ei tohi nelivettoa pittää päällä ollenkaa. Oli keskolta sanottu että ei oo vika, ku ominaesuus. Mikähän tuossa lie?
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: jariman - 08.01.12 - klo:10:44
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: zetor8045 - 08.01.12 - klo:11:09
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.
Tosi kiva ominaisuus  :o
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: Hervast - 08.01.12 - klo:11:10
Mites nuo traktorit käyttäytyy jos rengastus on koon puolesta niin perseellään että kokoajan jonku tassun on pyörittävä tyhjää nopeuseron kumoamiseksi ?
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: Ojala - 08.01.12 - klo:11:12
Jos nopeusero on yli 5% tekee just tuon  :P
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: Heino Leino - 08.01.12 - klo:15:16
Siis Heinopojun verkutsoonista on kysymys.Vika onpi siellä ratin ja penkin välillä.


eipä sattununu apinalalla arvaus kohilleen
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: Heino Leino - 08.01.12 - klo:15:17
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.

pittääpä maenita verkunmiehelle, kun se kilstoelee verkulla vastaan
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: PERSU - 08.01.12 - klo:15:20

Mitenkä on kalaa tullunna ?

Enempikö kuin fegulla vetää kotia kohti ?

 :'(
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: Heino Leino - 08.01.12 - klo:15:45
ei vähejää
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: H Hehtolitra - 08.01.12 - klo:16:52
ei vähejää

Etelässä tuli kuhaa tosi mukavasti.
Nyt ei pääse jään päälle.
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: justus - 08.01.12 - klo:17:01
oisko siinä jäänyt rapuohjaus päälle,silloin se kulkee kuin koira
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: realisti - 08.01.12 - klo:17:33
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.
ei muuten pidä paikkansa! 6400 ja 7400 sarjoissa saa nelivedon pysymään vauhdissakin päällä tuplaklikkauksella nelivedon napista. Tai sitten kun painaa sen päälle yli 20km/h vauhdissa.
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: lypsyukko - 09.01.12 - klo:09:50
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.
ei muuten pidä paikkansa! 6400 ja 7400 sarjoissa saa nelivedon pysymään vauhdissakin päällä tuplaklikkauksella nelivedon napista. Tai sitten kun painaa sen päälle yli 20km/h vauhdissa.

Noin se on 5400 sarjaskin ja ei todellakaan vetele ajaessa.
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: zetor8045 - 09.01.12 - klo:10:46
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.
ei muuten pidä paikkansa! 6400 ja 7400 sarjoissa saa nelivedon pysymään vauhdissakin päällä tuplaklikkauksella nelivedon napista. Tai sitten kun painaa sen päälle yli 20km/h vauhdissa.
Entäs kun hidastat alle kahdenkympin ja kiihdytät uudelleen???
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: lypsyukko - 09.01.12 - klo:10:57
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.
ei muuten pidä paikkansa! 6400 ja 7400 sarjoissa saa nelivedon pysymään vauhdissakin päällä tuplaklikkauksella nelivedon napista. Tai sitten kun painaa sen päälle yli 20km/h vauhdissa.
Entäs kun hidastat alle kahdenkympin ja kiihdytät uudelleen???

5400 ainakin pysyy, jos sen on pistänyt kovemmassa vauhdissa päälle (siinä taitaa olla 14km/h se raja). Tuota "tuplaklikkausta ei taida olla 5400 ? vai enkö ole vaan  havaannu? Tuo 14km/h on muuten liian alhaalla sillä pellollakin saattaa tipahtaa pois päältä ja voi tulla yllätyksiä  :(
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: +250 - 09.01.12 - klo:21:38
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.
ei muuten pidä paikkansa! 6400 ja 7400 sarjoissa saa nelivedon pysymään vauhdissakin päällä tuplaklikkauksella nelivedon napista. Tai sitten kun painaa sen päälle yli 20km/h vauhdissa.
Entäs kun hidastat alle kahdenkympin ja kiihdytät uudelleen???

5400 ainakin pysyy, jos sen on pistänyt kovemmassa vauhdissa päälle (siinä taitaa olla 14km/h se raja). Tuota "tuplaklikkausta ei taida olla 5400 ? vai enkö ole vaan  havaannu? Tuo 14km/h on muuten liian alhaalla sillä pellollakin saattaa tipahtaa pois päältä ja voi tulla yllätyksiä  :(
Onpas muuten tosi typerä ominaisuus :o
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: lypsyukko - 10.01.12 - klo:09:13
Jos oikein muistan, noissa ferkuissahan  4-veto menee pois
päältä vauhdin noustessa yli 20 km /h,  eli  takaveto päällä
täydessä siirtoajovauhdissa, ek- nokalla ja michelinin
renkaat alla, mielenkiintoista ajettavaa :P ;D

näitähän pystyy huoltomies ohjelmoimaan, ton nopeusanturin
osalta.
ei muuten pidä paikkansa! 6400 ja 7400 sarjoissa saa nelivedon pysymään vauhdissakin päällä tuplaklikkauksella nelivedon napista. Tai sitten kun painaa sen päälle yli 20km/h vauhdissa.
Entäs kun hidastat alle kahdenkympin ja kiihdytät uudelleen???

5400 ainakin pysyy, jos sen on pistänyt kovemmassa vauhdissa päälle (siinä taitaa olla 14km/h se raja). Tuota "tuplaklikkausta ei taida olla 5400 ? vai enkö ole vaan  havaannu? Tuo 14km/h on muuten liian alhaalla sillä pellollakin saattaa tipahtaa pois päältä ja voi tulla yllätyksiä  :(
Onpas muuten tosi typerä ominaisuus :o

Kaikkeen oppii  :D Tuo raja sais tosin olla korkeammalla ( taisi olla 15km/h , kun eilen sitä katselin) Jos se olis toi 20 , niin olis aika passeli.
Otsikko: Vs: kärvi koera?
Kirjoitti: Paskervilleri - 10.01.12 - klo:11:55
Töissä aikanaan ajettiin 6495 dyna-6 massikalla maakärry perässä johonki korpeen täyttömaata ja pomon ohjeiden mukaa "neliveto päällä ja täysiä ettei jää muiden jalkoihin" enkä kyllä jäänytkään ;)