Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: anulka - 27.04.08 - klo:10:01
-
Meillä on 2005 vuoden CASE JX1100U mallin traktori. Missä vika kun traktorin lämpö
nousee kovilla kierroksilla liian ylös. Onko vika jäähdyttimen viscokytkimessä vai jossain
lämpöanturissa? Huoltomies sanoi että kun viscokytkin kuumenee tarpeeksi niin jäähdyttimen
ropeli pyörii nopeammin meidän tapauksessa se pyörii samalla nopeudella Laitoimme rautapannalla
jäähdyttimen ropelin jäykäksi. Lämmöt kesti alhaalla. Huoltomies sanoi että se viepi traktorista
tehoja jos ropeli pyörii aina täysillä. Onko mahdollista tehdä muutos, että laittaa nelisiipisen
ropelin, tällä hetkellä on kahdeksansiipinen. Tilasimme uuden viscokytkimen kun kukaan ei
osaa sanoa missä vika.
-
Vaihda termostaatti niissäkin on viallisia jo uutena.Viallinen termostaatti voi tehdä vaikka mitä ei esim. aukea tarpeeksi suurelle.
-
termostaatissa ei ole vika otimme sen kokonaan pois
-
Meillä on 2005 vuoden CASE JX1100U mallin traktori. Missä vika kun traktorin lämpö
nousee kovilla kierroksilla liian ylös. Onko vika jäähdyttimen viscokytkimessä vai jossain
lämpöanturissa? Huoltomies sanoi että kun viscokytkin kuumenee tarpeeksi niin jäähdyttimen
ropeli pyörii nopeammin meidän tapauksessa se pyörii samalla nopeudella Laitoimme rautapannalla
jäähdyttimen ropelin jäykäksi. Lämmöt kesti alhaalla. Huoltomies sanoi että se viepi traktorista
tehoja jos ropeli pyörii aina täysillä. Onko mahdollista tehdä muutos, että laittaa nelisiipisen
ropelin, tällä hetkellä on kahdeksansiipinen. Tilasimme uuden viscokytkimen kun kukaan ei
osaa sanoa missä vika.
laita taakse kaksisiipinen ropeli... agroluksi tai muu romu...
-
Meillä on 2005 vuoden CASE JX1100U mallin traktori. Missä vika kun traktorin lämpö
nousee kovilla kierroksilla liian ylös. Onko vika jäähdyttimen viscokytkimessä vai jossain
lämpöanturissa? Huoltomies sanoi että kun viscokytkin kuumenee tarpeeksi niin jäähdyttimen
ropeli pyörii nopeammin meidän tapauksessa se pyörii samalla nopeudella Laitoimme rautapannalla
jäähdyttimen ropelin jäykäksi. Lämmöt kesti alhaalla. Huoltomies sanoi että se viepi traktorista
tehoja jos ropeli pyörii aina täysillä. Onko mahdollista tehdä muutos, että laittaa nelisiipisen
ropelin, tällä hetkellä on kahdeksansiipinen. Tilasimme uuden viscokytkimen kun kukaan ei
osaa sanoa missä vika.
Putsaa syyläri kunnolla.
Se voi olla alasyrjästä alkaen esim. kolmanneksen tukossa. Ei välttämättä näy jos sivusta kattelet.
-
termostaatissa ei ole vika otimme sen kokonaan pois
Ja silti lämmöt nousee, vai?
Onko anturit ok?
Viskon ominaisuus on sellainen että kun laittaa koneen käyntiin tyhjäkäynnille niin visko huutaa muutaman minuutin eli siivet pyörii vinhaa vauhti ja sitten pyöriminen asettuu normaaliin ja äänikin vaimenee.
-
kannattaa putsata jäähdytin kunnolla ensiksi jos lämmöt nousee. säästää polttoainettakin kun ei tartte väkisellä imeä. tuo visco puhallin on hyvä toimii vaan jäähdytys tarpeen mukaan, iso jäähdytin vie paljon tehoa. kyllä minäkin olen viallisen viscon kannalla. jos kerran toimii hyvin muuten. tuo termostaatti kannattaa myös vaihtaa kun kerran konetta purkaa ei ole kallis osa tympeä vaan kun alkaa temppuilla.
-
termostaatissa ei ole vika otimme sen kokonaan pois
Laita nyt ihan ekaks se termostaatti takasin paikalleen ..........ja jos jostain saat niin samalla uus termari ....tuos termostaatin poistos on sellanen juttu et se helposti rupee kierrättää jäähdytysnestettä vain moottorin lohkossa siis ei jäähdyttimen läpi niinkuin se on alunperin suuniteltu ....
-
termostaatti on laitettu paikalleen. Ilmeisesti vika on siinä viscokytkimessä, kun
traktorin käynnistää ropeli ei pyöri vinhaa vauhtia vaan aina samalla nopeudella.
Jäykistettynä se pyörii kierroksien mukaan eikä lämmöt noussu.Viime kesänä oli ongelmia
hienosilppurin kanssa kun konetta joutu jäähdyttelemään kesken ajon.Vaihdamme sen uuden
kytkimen ja termostaatin, jospa se siitä asettus. Syyläri on putsattu.
-
Viime kesänä oli ongelmia
hienosilppurin kanssa
***heinän kanssa touhuttu ---> syyläri tukossa.
-
Joihinki nyykkäreihin on jouduttu joku ohjelma vaihtamaan sen lämmön nousun takia. Kuinka korkeelle ne lämmöt sitte nousee?
-
Agrobaatos.prkl.
Jaahans..saitin pahennuksenaiheuttaja on Saabille hyötykäyttöä löytänyt.
Taitaa koekuljettajat ainakin olla Herran kotinurkista oli sen sortin kuulapäitä. ;D
-
lämmöt nousee punaiselle merkkivalot vilkuttaa stop
-
lämmöt nousee punaiselle merkkivalot vilkuttaa stop
Kohta on männänrenkaat rautalankaa elleivät ole jo. ???
-
lämmöt nousee punaiselle merkkivalot vilkuttaa stop
Nouseeko oikeesti punaiselle... siis käykö oikeesti niin kuumana vaiko vain mittarin mukaan. Joskus 20 vuotta sitten 690:n lämpömittarin viisari hiipi punaselle ihan kevyes ajos talvipakkasella. Kone ei oikeesti tuntunu olevan niin kuuma ja vika oli anturissa.
-
Agrobaatos.prkl.
Jaahans..saitin pahennuksenaiheuttaja on Saabille hyötykäyttöä löytänyt.
Taitaa koekuljettajat ainakin olla Herran kotinurkista oli sen sortin kuulapäitä. ;D
Jep...
Ei saapille täällä päin ole kukkaan tuon kummempaa käyttöä keksinyt...
Ei siinä, kyllähän se tuohon ihan oivallinen ja joutilas onkin... siis saapi
Ei saapi täälläpäin saapilla... paitsi yksi joka ei oo täältäpäinkään î (nuoli osoittaa sinne pohjois-suomeen, suoraan kairalle(
-
nousis punaselle jos ei jäähdyttäs välillä, ei ole tarkotus käräyttää moottoria kiinni Saimme
selville että vika o n siinä viscokytkimessä
-
Itellä oli samanlainen 2004 mallin jxu 1090, ja pistin kiertoon sen. Nyt ajellaan valtralla, siitä voi päätellä kyseisen kamppeen kestävyyden. :(
-
Eli ongelma ei ollut lainkaan paha,toisaalta paljonkohan tuo tuuletin vie tehoa koneesta vaikka pyöriisi ilman viskoakin.Termostaatilla hoidetaan jäähdytysnesteen kierto niin se on siinä.Turhat hienoviritykset aina aiheuttaa turhaa harmia ja myös kuluja.Kuten nyt puheena olleessa jutussa.Jos olisi ollut kiinteä tuuletin moista kulua ei lainkaan.
PS Valmetilla tuskin vielä moiseen kehitsvaiheeseen on päästykään.Nehän keittää jo aivan tyhjäkäynnillä ja venttiilit kärähtää kun hiukankin kuormittaa.
-
Meillä on 2005 vuoden CASE JX1100U mallin traktori. Missä vika kun traktorin lämpö
nousee kovilla kierroksilla liian ylös. Onko vika jäähdyttimen viscokytkimessä vai jossain
lämpöanturissa? Huoltomies sanoi että kun viscokytkin kuumenee tarpeeksi niin jäähdyttimen
ropeli pyörii nopeammin meidän tapauksessa se pyörii samalla nopeudella Laitoimme rautapannalla
jäähdyttimen ropelin jäykäksi. Lämmöt kesti alhaalla. Huoltomies sanoi että se viepi traktorista
tehoja jos ropeli pyörii aina täysillä. Onko mahdollista tehdä muutos, että laittaa nelisiipisen
ropelin, tällä hetkellä on kahdeksansiipinen. Tilasimme uuden viscokytkimen kun kukaan ei
osaa sanoa missä vika.
Joko Casen lämmöt on kurissa ja oliko se visko rikki?
-
Joo vika oli siinä viscossa , isäntä on tehny kevät töitä ja ei oo lämmöt noussu. Olen samaa
mieltä että nyky traktorit on tietokonetoimisia ja liian hienoksi viritettyjä eikä tavan maajussi
osaa korjata mitään. Eikä monet huoltomiehet pysy kehityksessä mukana.
-
Joo vika oli siinä viscossa , isäntä on tehny kevät töitä ja ei oo lämmöt noussu. Olen samaa
mieltä että nyky traktorit on tietokonetoimisia ja liian hienoksi viritettyjä eikä tavan maajussi
osaa korjata mitään. Eikä monet huoltomiehet pysy kehityksessä mukana.
Kommenttina tuohon että huoltomiehet eivät pysy kehityksessä mukana, sanoisin että monasti ongelmana se kun äkkiä tyrkätään uutta mallia markkinoille ja sitten on vaan pirun kiire markkinoida tätä uutta hienoutta ympäri pitäjiä ja sitten vasta kun rupeaa ongelmia ilmenemään ni muistetaan että voi hitsin hitsi eihän myö nyt taaskaan keretä enää mitään kursseja huoltomiehille pitämään saatikka kirjallisuutta hommaamaan. Mutta eiköhän se siellä taas sen uuenkin mallin kanssa yksin yössä pärjää niinku on pärjänny aina ennenkin, VOI H*L*V*TTI sanon tätä tämä on ollu monen merkin ja koneen kanssa niin pitkään kun minä jaksan muistaa! >:(
-
Joo vika oli siinä viscossa , isäntä on tehny kevät töitä ja ei oo lämmöt noussu. Olen samaa
mieltä että nyky traktorit on tietokonetoimisia ja liian hienoksi viritettyjä eikä tavan maajussi
osaa korjata mitään. Eikä monet huoltomiehet pysy kehityksessä mukana.
Kommenttina tuohon että huoltomiehet eivät pysy kehityksessä mukana, sanoisin että monasti ongelmana se kun äkkiä tyrkätään uutta mallia markkinoille ja sitten on vaan pirun kiire markkinoida tätä uutta hienoutta ympäri pitäjiä ja sitten vasta kun rupeaa ongelmia ilmenemään ni muistetaan että voi hitsin hitsi eihän myö nyt taaskaan keretä enää mitään kursseja huoltomiehille pitämään saatikka kirjallisuutta hommaamaan. Mutta eiköhän se siellä taas sen uuenkin mallin kanssa yksin yössä pärjää niinku on pärjänny aina ennenkin, VOI H*L*V*TTI sanon tätä tämä on ollu monen merkin ja koneen kanssa niin pitkään kun minä jaksan muistaa! >:(
Maksaako maahantuojat mitään koulutuksesta?
Luultavasti tietenkään ei?
Visco on vanaha keksintö,ikävä kyllä menee joskus särki mutta en ensimmäisenä sitä jumiin vetäisi jos rikki menee. Meinaan että näillä löpön hinnoilla kyllä itseään maksaa?