Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JuhaPekka - 03.01.12 - klo:09:25

Otsikko: doitsi ?
Kirjoitti: JuhaPekka - 03.01.12 - klo:09:25
Mites raadin mielipide kertoo:
Onko Deutz Fahrista traktoriksi ?  Uusien myyntihän on melkein nollassa tänä päivänä.
Käytettyä konetta kaveri hamuaa ja olen koettanut topputella.
Olis semmoinnen 150hp versio tuolla maakunnissa hällä... ???
Otsikko: Vs: doitsi ?
Kirjoitti: Kloppi - 03.01.12 - klo:09:47
Vähäistähän uusien myynti on, se pitää paikkaansa. Mutta se taas ei ole juurikaan Deutzin syy vaan myyntiorganisaatioiden (Kesko ja Yrma) ja niiden vaihteluiden. Itsellä nyt ollut muutaman vuoden Agrotron 110, ja ei pahaa sanottavaa. Paitsi että ilmastointia ei vielä ole saatu kunnolla toimimaan, mutta eiköhän sekin kuntoon saada. :) Etukuormaajakoneeksi tuo itselle tuli, ja siihen se on kyllä tosi hyvä luiskan keulan ja soppelin painojakauman vuoksi.

Itse suosittelisin että kun pysyy erossa K-sarjasta (ja kaikista muistakin joissa ZF:n 7100-loota eli kolmiportaisella pikavaihteella oleva) niin ihan asiallisia pelejä ovat.
Otsikko: Vs: doitsi ?
Kirjoitti: CARINA2 - 03.01.12 - klo:11:22
10 vuotta, ja 5000 tuntia on ollu 110 deutzi. Kyllä se ihan hyvä rattori o ollu. Perustekniikka on luja, mutta pientä sälää on riittäny. Mutta ei sen enempää ku muisakaa nykyrattoreisa. Huolto on pelannu tääläpäin loistavasti.
Otsikko: Vs: doitsi ?
Kirjoitti: hvinnamo - 03.01.12 - klo:15:19
Vähäistähän uusien myynti on, se pitää paikkaansa. Mutta se taas ei ole juurikaan Deutzin syy vaan myyntiorganisaatioiden (Kesko ja Yrma) ja niiden vaihteluiden. Itsellä nyt ollut muutaman vuoden Agrotron 110, ja ei pahaa sanottavaa. Paitsi että ilmastointia ei vielä ole saatu kunnolla toimimaan, mutta eiköhän sekin kuntoon saada. :) Etukuormaajakoneeksi tuo itselle tuli, ja siihen se on kyllä tosi hyvä luiskan keulan ja soppelin painojakauman vuoksi.

Itse suosittelisin että kun pysyy erossa K-sarjasta (ja kaikista muistakin joissa ZF:n 7100-loota eli kolmiportaisella pikavaihteella oleva) niin ihan asiallisia pelejä ovat.

 Just näin, eli käytännössä kun pysyy Italian malleista erossa.
Otsikko: Vs: doitsi ?
Kirjoitti: mää vai - 03.01.12 - klo:22:28
Älä osta ihan paska natsivehje ;D meilläkin 4. (hullu) on niin huonoja ettei edes huoltomiestä oo näkyny ;D
Otsikko: Vs: doitsi ?
Kirjoitti: Verku - 03.01.12 - klo:23:21
Älä osta ihan paska natsivehje ;D

meikäkin (hullu) niin huono ettei edes huoltomiestä oo näkyny ;D


 ::)
Otsikko: Vs: doitsi ?
Kirjoitti: agricult - 04.01.12 - klo:11:13
Vähäistähän uusien myynti on, se pitää paikkaansa. Mutta se taas ei ole juurikaan Deutzin syy vaan myyntiorganisaatioiden (Kesko ja Yrma) ja niiden vaihteluiden. Itsellä nyt ollut muutaman vuoden Agrotron 110, ja ei pahaa sanottavaa. Paitsi että ilmastointia ei vielä ole saatu kunnolla toimimaan, mutta eiköhän sekin kuntoon saada. :) Etukuormaajakoneeksi tuo itselle tuli, ja siihen se on kyllä tosi hyvä luiskan keulan ja soppelin painojakauman vuoksi.

Itse suosittelisin että kun pysyy erossa K-sarjasta (ja kaikista muistakin joissa ZF:n 7100-loota eli kolmiportaisella pikavaihteella oleva) niin ihan asiallisia pelejä ovat.

 Just näin, eli käytännössä kun pysyy Italian malleista erossa.

K:ssa ei juuri muuta italialaista ole kuin uusien kokoamispaikkakunta (Treviglio) ja käytetyistä useimmat on kasattukin Lauingenissa. 7100:sen käyttöominaisuudetkaan, oli ne sitten huonoja tai hyviä, ei liity Italiaan mitenkään.

OT-varoitus:

Sen sijaan usein täälläkin suitsutetut PC-laatikot sun muut Pumat on valmistusmaasta (Englanti/Itävalta) huolimatta suurimmilta osin italialaista insinööriosaamista. Joskus vaan laittaa vituttamaan täällä Suomessa tuo italialaisten koneiden ja laitteiden dissaus.

Kuitenkin viimeisiä EU-maita, joissa ihan oikeasti tehdään isojen teollisuusklustereiden ulkopuolellakin vielä käsinkosketeltavia masiinoita jopa ihan OEM-tasolle asti, siis valmiiseen laitteeseen ja jopa pystytään kisaamaan Kiina-tuonnin kanssa edullisemmissakin hintaluokissa mm. kompuroissa.
Otsikko: Vs: doitsi ?
Kirjoitti: Heino Leino - 04.01.12 - klo:13:34
viitasaaren valtralla oes meleko kovan näkönen 620:nen

Koo-sarja siirty italijaanojen tehtäväksi käsittääkseni vuonna 2008. siihen asti saksan maalla, mutta voen olla väärässäe. Sinälläähä tuo koo-sarja on aeto teussi, toesin kun nuio akrolussat. Mutta näkkyy sitä niihinnii tuntie karttuvan, mitä nyt tullo vaehtokonelistoja seorattuo
Otsikko: Vs: doitsi ?
Kirjoitti: JuhaPekka - 05.01.12 - klo:13:29
no kiitosta raadille. Eli kone siinä missä muutkin loppupelissä !
Etukuormain ISME tulee olemaan nokassa siinä, tekivät kaupat tuosta tiistaina he.
Olikos se nyt J-kylän Keskolla se kone. Vajaat 5000h mittarissa. Ilmastointi ei kuulemma
pelitä kunnolla siinä. (kloppi...)