Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: turos_88 - 02.01.12 - klo:20:09
-
Tilttisylinteri työnti öljyt pihalle siitä hitsauksen yläpuolelta olevasta reiästä. Ihmetyttää vaan että mikä aiheutti tuon. Kone ollut tosiaan itsellä vasta vuoden ja eipä ole kuormaajaa oikeastaan vielä edes hirveästi käytetty. Sen verran katselin tuota sylinteriä, että edellinen omistaja oli saanut sen takatangon suojaputken vääräksi. Ilmeisesti ajettu johonkin oviaukon yläreunaan tms. Putki heittää puolivälistä n. 1mm. Voiko tuo millin heitto olla syynä tuon takatiivisteen pettämiseen, joka tod. näk antautui. Onko tuo sylinteritangon takatanko kuinka tiukka tuohon suojaputkeen, että suojaputki voisi ottaa kiinni tuohon takatankoon.
Mikä muuten tuon takatangon merkitys on? Onkohan kenelläkään vastaavia kokemuksia ko. sylinterin vuodoista/ korjauksesta. Ei ainakaan erityisen kestävältä rakenteelta vaikuta jos antautuu noin pienestä. Hintaa sylinterillä on varmasti se +1000€ että sinänsä ei huvittaisi alkaa kylmiltään vaihtamaan koko sylinteriä...
-
Kyseisessä sylinterissä on läpimenevä mäntä, eli sinne putkeen työntyy sylinterin toinen pää. Tällä saadaan yhtä nopeat liikkeet molempiin suuntiin, ja siinä ne hyvät puolet sitten olikin. Eli, se sylinterin mäntä on varmasti ottanut kipeää, ja tiivisteet on paskana. Eli todennäköisesti se sylkky on antautunut paljon enemmän, miltä se näyttää nyt.
-
Ja se nopeuskin nyt on vähä niinjanäin. Ite teetin ihan normaalisylkyt noiden tilalle kun toiselle kävi juuriki niinkun edellä on mainittu ja ei siinä mitään ihmeellistä eroa nopeudessa ole.
Sen sijaan tollasella normaalisylkyllä voimaa taidetaan saada enemmän?
Ja ero hinnassa on niin paljo suurempi ku nopeudessa et kannattaa miettiä kahesti :D
Olisko ollu tonnin pintaan per sylinteri Agrista ja kaks teetettyy makso 620€ sis. alv
-
Kyseisessä sylinterissä on läpimenevä mäntä, eli sinne putkeen työntyy sylinterin toinen pää. Tällä saadaan yhtä nopeat liikkeet molempiin suuntiin, ja siinä ne hyvät puolet sitten olikin. Eli, se sylinterin mäntä on varmasti ottanut kipeää, ja tiivisteet on paskana. Eli todennäköisesti se sylkky on antautunut paljon enemmän, miltä se näyttää nyt.
On näköjään sylinterin osien nimet vähän hakusessa ::) , mutta asiaan tossa ei oo kovin iso ja kallis remppa. Kyseessä on ns. keskimäntä sylinteri eli yläpuoleiseen vääntyneeseen suojaputkeen työntyvä männänvarsi on vaurioitunut ja särkenyt varrentiivisteet, siitäpä vuoto. Uusi männänvarsi ja tiivisteet paikoilleen ja ei ku hommiin. Kustannus satasen luokkaa jos itse osaa purkaa ja kasata.
-
Kyseisessä sylinterissä on läpimenevä mäntä, eli sinne putkeen työntyy sylinterin toinen pää. Tällä saadaan yhtä nopeat liikkeet molempiin suuntiin, ja siinä ne hyvät puolet sitten olikin. Eli, se sylinterin mäntä on varmasti ottanut kipeää, ja tiivisteet on paskana. Eli todennäköisesti se sylkky on antautunut paljon enemmän, miltä se näyttää nyt.
On näköjään sylinterin osien nimet vähän hakusessa ::) , mutta asiaan tossa ei oo kovin iso ja kallis remppa. Kyseessä on ns. keskimäntä sylinteri eli yläpuoleiseen vääntyneeseen suojaputkeen työntyvä männänvarsi on vaurioitunut ja särkenyt varrentiivisteet, siitäpä vuoto. Uusi männänvarsi ja tiivisteet paikoilleen ja ei ku hommiin. Kustannus satasen luokkaa jos itse osaa purkaa ja kasata.
Niin ja samalla satasella vaihtaa sen vinon sylkyn suojaputken? Eli uutta ei tulis ku tiivisteet, männänvarsi ja suojaputki. Jäähän sinne vielä silmukat vanhasta :D
-
Minulla katkes 640 kuikasta molemmat sylkyt sauman vierestä jolla sylinteriputki on kiinni suojaputkessa. Oisko reunahaavasta saanut alkunsa ? Samasta kuormaimesta vääntyi/naarmuuntui sylinterinvarsi, tokikin se sisempi varsi oli sitten senverran lyhyt ettei käynyt vaihdokiksi >:(
-
olihan se aika kiero se takaputki. Heitti reilun 10mm. silmän kohdalla... Sen seurauksena takatanko otti reunaan kiinni ja oli ilmeisemmin vängännyt ja syönyt takatiivisteen horoksi... että näin...
-
Ja se nopeuskin nyt on vähä niinjanäin. Ite teetin ihan normaalisylkyt noiden tilalle kun toiselle kävi juuriki niinkun edellä on mainittu ja ei siinä mitään ihmeellistä eroa nopeudessa ole.
Sen sijaan tollasella normaalisylkyllä voimaa taidetaan saada enemmän?
Ja ero hinnassa on niin paljo suurempi ku nopeudessa et kannattaa miettiä kahesti :D
Olisko ollu tonnin pintaan per sylinteri Agrista ja kaks teetettyy makso 620€ sis. alv
Kun teetit normaalisylinterit niin voimaa on sitten kauhan ojennuksessa lähes tuplat alkuperäiseen verrattuna, koukistuksessa voima ennallaan. Kannattaa käyttää ojennuksen voimaa harkiten ettei säry kuormain. Tuossa läpimenevässä männänvarressa on nimenomaan haettu nopeampaa kauhan kippausta voiman kustannuksella.
Mika
-
Ja se nopeuskin nyt on vähä niinjanäin. Ite teetin ihan normaalisylkyt noiden tilalle kun toiselle kävi juuriki niinkun edellä on mainittu ja ei siinä mitään ihmeellistä eroa nopeudessa ole.
Sen sijaan tollasella normaalisylkyllä voimaa taidetaan saada enemmän?
Ja ero hinnassa on niin paljo suurempi ku nopeudessa et kannattaa miettiä kahesti :D
Olisko ollu tonnin pintaan per sylinteri Agrista ja kaks teetettyy makso 620€ sis. alv
Kun teetit normaalisylinterit niin voimaa on sitten kauhan ojennuksessa lähes tuplat alkuperäiseen verrattuna, koukistuksessa voima ennallaan. Kannattaa käyttää ojennuksen voimaa harkiten ettei säry kuormain. Tuossa läpimenevässä männänvarressa on nimenomaan haettu nopeampaa kauhan kippausta voiman kustannuksella.
Mika
Voimaahan ei siihen suuntaan yleensä tarvita.