Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: volvobm500 - 02.01.12 - klo:00:38
-
Miten mehtärenkaat käyttäytyy maantieajossa? Kuluvatko nopeasti? Onko pomppivaa kyytiä? ???Ja muutkin tiedot tulevat tarpeeseen!!
T: Mettärengas ensikertalainen :-X
-
Kyllähän ne melko epämukavat on, pienenkin montun huomaa.. Hyvän vyörenkaan jälkeen melkein kun laittais rautapyörät alle.
Käärintäurakoitsijalla oli pari kesää rätti nokialaiset uudessa ännäläisessä, nyt oli hankkinu kesäksi toiset gummit.
Ittelläkin ollu nyt mettävallun takasina 14pr Trelleborgin agriforestit, kesäksi sitten contit alle.
-
14pr Trelleborgin renkaat on koneessa jolla metsässä ajellaan ja kestävät ovat olleeet. Ilman muuta kovat verrattuna vyörenkaisiin mutta jos metsän puolelle käännät niin alle vaan eihän nuo ilmapallot ( vyörenkaat ) ole metsäajoon suunniteltu. Jää paljon harmia pois kun koneen varustaa metsärenkailla aikanaan jos on muutakin kuin yhden rankakuorman haku kerran vuodessa metsän reunasta.
-
Mielenkiinnosta ajoin kerran lenkin korttelin ympäri ännäläisellä jossa oli alla forest multiplussat. Aika epämukavaa kyytiä oli kun ainoa jousitus oli penkki.
Ja joskus vuosia sitten oli koeajossa ihan "oikeilla" metsärenkailla varustettu 6300, ei sillä ois voinut kuvitellakaan ajavansa näitä sorateitä pitkin.
-
14pr trellet oli 6800ssa.kauheet on tieajossa.
-
Kiitos paljon tiedoista, viikonloppuna saapuvasta 6000 valumötustä siis häipyy nokian forestit nopeesti pois. :)
-
6850 ja 14pr foresti alliancet. Kauhee värkki kuoppasella tiellä, mutta silosella asfaltilla menee tosi tasasesti. Eipä oo muuta vaihtoehtoa, kuin kärsiä, kone 100% metsäperävaunun eessä.
-
Ja samaa tarinaa täälläkin. 6400:ssa Nokian tr forest-renkaat ja varsinkin hiekkatiellä tai kuoppaisella asfalttitiellä erittäin epämukavat ajettavat. Tuo "rautapyörävertaus" kuvaa parhaiten menoa. Mutta tasaisella asfaltilla voi pääästellä kovaa - renkaat ovat kyllä pyöreät. Kuluminen lienee samalla tasolla kuin vyörenkaissa - en ole huomannut mitään erityistä.