Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 28.12.11 - klo:22:10
-
onko kellään mainitusta tuotteesta kokemusta? Ei oikein valot tahdo kestää, varsinkaan lavetissa joka tärisee ja maansiirtokärryssä jolla kolutaan kaikki kivikot. Maakärryyn laittelin tänään ikh:n halppis-ledit noiden perusvalojen tilalle, mutta heppoisen tuntuinen rakenne pistää epäilyttämään jo lähteissä. Ainakin valmistaja lupaa että kilpi-valot olisi "särkymättömät"
-
Kokeileppa tehä ihan kumimatosta takavaloille kiinnikkeet
Antaa periksi jos törmää johki esteeseen ja vaimentaa tärinät
Alkaa kestämään ihan perus ihk:n takavalotki
-
Kokeileppa tehä ihan kumimatosta takavaloille kiinnikkeet
Antaa periksi jos törmää johki esteeseen ja vaimentaa tärinät
Alkaa kestämään ihan perus ihk:n takavalotki
Meillä on tehty kumista vai olikohan jostain vanhan puimakoneen hihnasta 5 sentin soirot, jotka toimii saranana, johon sitten pultattu parin millin pellistä palat, johon kiinnitetty sitten ne valot ja heijastimet.
-
Ikh:n halppisledit ostin minäkin tänään. Ei ollutkaan ihan tunnin eikä parin homma kytkeä ledilamput edes jotenkin laatuisasti. Yksi iso työsarka on haaroittelu, kun pitäis saada virrat sivuledeillekin. Itse takavalot pulttasin ihan u-palkin sisälle ja johtoliitokset tein juottamalla. En tiedä miksi ledilamppuihin on laitettu niin lyhyet piuhanpätkät(20cm) , kun ei se metrin johto olis paljoa maksanut ja jäis yksi liitoskohta pois.
-
Kokeileppa tehä ihan kumimatosta takavaloille kiinnikkeet
Antaa periksi jos törmää johki esteeseen ja vaimentaa tärinät
Alkaa kestämään ihan perus ihk:n takavalotki
juu 5mm kudoskumimatot ja isoot prikat molemmin puolin ni toimii.. ja viä ne pyöriät tiivistetyt umpiot..
-
tossa isossa ERTissä onkin valot noissa matoissa kiinni, ei ole vielä kovin pitkää käyttökokemusta kylläkään. No jos ne olisi tuossa matossa paremmin kestävät kuin lavetissa tai multivan puskurissa.
-
Hirveitä sötöstyksiä noi kumilärpättimet.
Kunnon valopalkki ja valot ja peilit kunnossa traktorissa niin pärjää. Ei ole valot kappaleina.
-
Hirveitä sötöstyksiä noi kumilärpättimet.
Kunnon valopalkki ja valot ja peilit kunnossa traktorissa niin pärjää. Ei ole valot kappaleina.
ei ne kyllä oikeen kestänyt 150hd multivassa ainakaan, valot oli palkissa ritilän takana. Kuitenkin kantojen ja kivien ajossa jostakin pääsi risu joka työnsi valon lasin hajalleen. Nimenomaan haen sellaista valoa jota ei tarvisi jokaiseen ajoon lähtiessä tarkistaa.
-
Hirveitä sötöstyksiä noi kumilärpättimet.
Kunnon valopalkki ja valot ja peilit kunnossa traktorissa niin pärjää. Ei ole valot kappaleina.
ei ne kyllä oikeen kestänyt 150hd multivassa ainakaan, valot oli palkissa ritilän takana. Kuitenkin kantojen ja kivien ajossa jostakin pääsi risu joka työnsi valon lasin hajalleen. Nimenomaan haen sellaista valoa jota ei tarvisi jokaiseen ajoon lähtiessä tarkistaa.
No ei varmaan kestä kun palkki sojottaa olla niin alhaalla.Kun kärrissä kunnon renkaat ja palkki saranan alreunassa niin kestää...
-
Hirveitä sötöstyksiä noi kumilärpättimet.
Kunnon valopalkki ja valot ja peilit kunnossa traktorissa niin pärjää. Ei ole valot kappaleina.
ei ne kyllä oikeen kestänyt 150hd multivassa ainakaan, valot oli palkissa ritilän takana. Kuitenkin kantojen ja kivien ajossa jostakin pääsi risu joka työnsi valon lasin hajalleen. Nimenomaan haen sellaista valoa jota ei tarvisi jokaiseen ajoon lähtiessä tarkistaa.
No ei varmaan kestä kun palkki sojottaa olla niin alhaalla.Kun kärrissä kunnon renkaat ja palkki saranan alreunassa niin kestää...
riippuu mitä ajaa ja mihinä.. niis ajos missä mä oon ollu niin ei oo palkkivalot pysyny ehjänä saati palkit.. perälautaan suunniteltiin mutta pakkasella johdot menis kumminki..
-
Hirveitä sötöstyksiä noi kumilärpättimet.
Kunnon valopalkki ja valot ja peilit kunnossa traktorissa niin pärjää. Ei ole valot kappaleina.
ei ne kyllä oikeen kestänyt 150hd multivassa ainakaan, valot oli palkissa ritilän takana. Kuitenkin kantojen ja kivien ajossa jostakin pääsi risu joka työnsi valon lasin hajalleen. Nimenomaan haen sellaista valoa jota ei tarvisi jokaiseen ajoon lähtiessä tarkistaa.
No ei varmaan kestä kun palkki sojottaa olla niin alhaalla.Kun kärrissä kunnon renkaat ja palkki saranan alreunassa niin kestää...
riippuu mitä ajaa ja mihinä.. niis ajos missä mä oon ollu niin ei oo palkkivalot pysyny ehjänä saati palkit.. perälautaan suunniteltiin mutta pakkasella johdot menis kumminki..
perälaudassa ollu monta vuotta eikä ole johdot katkennu.
-
Tänään sain ledivalourakan saatettua loppuun. Kyl ne palaa sitten tasaisesti ja kauniisti! :)
-
Ikh:n halppisledit ostin minäkin tänään. Ei ollutkaan ihan tunnin eikä parin homma kytkeä ledilamput edes jotenkin laatuisasti. Yksi iso työsarka on haaroittelu, kun pitäis saada virrat sivuledeillekin. Itse takavalot pulttasin ihan u-palkin sisälle ja johtoliitokset tein juottamalla. En tiedä miksi ledilamppuihin on laitettu niin lyhyet piuhanpätkät(20cm) , kun ei se metrin johto olis paljoa maksanut ja jäis yksi liitoskohta pois.
On muuten melkoista paskaa se ikh ledien kuparijohdon laatu menee aikaa myöden poikki :o Mutta muutamassa minuutissa on kyllä kuorinut johdon ja liittänyt uudestaan kun normaalit takavalot ei tahdo palaa uutenakaan ;D
-
Hirveitä sötöstyksiä noi kumilärpättimet.
Kunnon valopalkki ja valot ja peilit kunnossa traktorissa niin pärjää. Ei ole valot kappaleina.
ei ne kyllä oikeen kestänyt 150hd multivassa ainakaan, valot oli palkissa ritilän takana. Kuitenkin kantojen ja kivien ajossa jostakin pääsi risu joka työnsi valon lasin hajalleen. Nimenomaan haen sellaista valoa jota ei tarvisi jokaiseen ajoon lähtiessä tarkistaa.
No ei varmaan kestä kun palkki sojottaa olla niin alhaalla.Kun kärrissä kunnon renkaat ja palkki saranan alreunassa niin kestää...
riippuu mitä ajaa ja mihinä.. niis ajos missä mä oon ollu niin ei oo palkkivalot pysyny ehjänä saati palkit.. perälautaan suunniteltiin mutta pakkasella johdot menis kumminki..
perälaudassa ollu monta vuotta eikä ole johdot katkennu.
ja palioko ja mitä on ajettu ja onko talvella?
-
Pistä valot u-palkin pätkään, palkkiin sitten panssari pleksiä suojaksi ja u-palkki saranalla lavanpohjaan niin että saa ryskähommissa lukittua pohjaa vasten suojaan. Ja kaikki osat sen verran paksusta tavarasta että kestää nostaa niistä kärry vaikka ilmaan.
-
Hirveitä sötöstyksiä noi kumilärpättimet.
Kunnon valopalkki ja valot ja peilit kunnossa traktorissa niin pärjää. Ei ole valot kappaleina.
ei ne kyllä oikeen kestänyt 150hd multivassa ainakaan, valot oli palkissa ritilän takana. Kuitenkin kantojen ja kivien ajossa jostakin pääsi risu joka työnsi valon lasin hajalleen. Nimenomaan haen sellaista valoa jota ei tarvisi jokaiseen ajoon lähtiessä tarkistaa.
No ei varmaan kestä kun palkki sojottaa olla niin alhaalla.Kun kärrissä kunnon renkaat ja palkki saranan alreunassa niin kestää...
riippuu mitä ajaa ja mihinä.. niis ajos missä mä oon ollu niin ei oo palkkivalot pysyny ehjänä saati palkit.. perälautaan suunniteltiin mutta pakkasella johdot menis kumminki..
perälaudassa ollu monta vuotta eikä ole johdot katkennu.
ja palioko ja mitä on ajettu ja onko talvella?
200kuormaa vuodessa, reilu puolet talvella.