Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 7050 - 23.12.11 - klo:10:00
-
Ajattelin tuossa vaihtaa öljyt autoon ja katselin ostamani Mobil 1 Rallyformulan api luokitusta purkinkyljestä. Ei siinä kyllä dieselin luokkaa ollut.. Mitä raati on mieltä? Kaajetaanko mömmöt koneeseen vai onko kyseistä 0w-40:ä bensa ja dieselmoottoriin erikseen?
-
Onhan noita olemassa erikseen dieselille ja bensakoneille. Ihmetyttää kyllä, kun yleensä nuo autoöljyt käyt kummallekin. Mutta jos ei luokitusta löydy niin ajattelis ettei ole sopiva tuote. Aika tavalla dieselillä on erilaiset vaatimukset kuin bensalle. Suurempi paineensieto- ja liansitomiskyky näin päälimäisinä ainakin.
-
Ainakin Mobilin sivuilla oli että käy kiisseliin ja bensakoneeseen.
-
Eikös se yleensä ole turmiollisinta jos vuosien normiöljyjen käytön jälkeen siirtyy sellaisiin litkuihin joissa on näitä ns. peseviä lisäaineita jotka saa vanhat ryönät liikkeelle ?
Dieselöljyissä lie kai enempi niitä aineita jotta noki yms. jaska lähtis öljyn mukana moottoria likaamasta.
-
Eikös se yleensä ole turmiollisinta jos vuosien normiöljyjen käytön jälkeen siirtyy sellaisiin litkuihin joissa on näitä ns. peseviä lisäaineita jotka saa vanhat ryönät liikkeelle ?
Dieselöljyissä lie kai enempi niitä aineita jotta noki yms. jaska lähtis öljyn mukana moottoria likaamasta.
Just näin! Vanhoissa ja väljissä öljynpaineet heikkenee näillä litkuöljyillä.
-
Mobil 1 muuttu jossain kohtaa peaklifeksi. Liekö ollut vain
hinnannosto uudistus. 0W: tä en menis laittamaan, jos ei sitä
erikseen valmistaja suosittele. Api luokitus dieselille cd tai käytännössä
cf. Mietin tossa jo siirtyä TB: n öljyihin. ;D
-
Joku voitelualan ammattilainen sanoi puolenkymmentä vuotta sitten että pakussa pitää öljyn olla 5w- alkuinen lopun ratkaisee sitten miten kuumassa ajetaan. Pakussa minulla käytössä diesel diamont 5w-40.
-
Ajattelin tuossa vaihtaa öljyt autoon ja katselin ostamani Mobil 1 Rallyformulan api luokitusta purkinkyljestä. Ei siinä kyllä dieselin luokkaa ollut.. Mitä raati on mieltä? Kaajetaanko mömmöt koneeseen vai onko kyseistä 0w-40:ä bensa ja dieselmoottoriin erikseen?
Täyttää vaatimukset
API SL*/SM*/CF
-
(http://www.agrimarket.fi/Liitetiedostot/Pics/diamond_diesel_5w40_200.jpg)
unohda ne mobilit ja hae kannu diamondia
-
(http://www.agrimarket.fi/Liitetiedostot/Pics/diamond_diesel_5w40_200.jpg)
unohda ne mobilit ja hae kannu diamondia
Miten se menikään.. "Timantit, naisen paras ystävä!" ;D ;D
-
Mobil 1 muuttu jossain kohtaa peaklifeksi. Liekö ollut vain
hinnannosto uudistus. 0W: tä en menis laittamaan, jos ei sitä
erikseen valmistaja suosittele. Api luokitus dieselille cd tai käytännössä
cf. Mietin tossa jo siirtyä TB: n öljyihin. ;D
ihmetyttää toi ralliformulan, nykyisen peak lifen hinta, esimerkiksi foortin omat öljyt halvempia, samoin gm.n dexos huokeampaa mutta ne taitaa olla vaan 5w-30 luokan öljyjä.
saatana ku saisivat 6 litran kannun, noi 4 litran pänikät liian pieniä kun lähes kaikkiin 2 litrasiin taitaa mennä se 4,5- 5,5 litraa >:(
-
no siinähän se idea on kannu ja vaikka litrahintakin kilpailukykyinen. Mutta ostat 2 kannua. ja se vajaa onkin sitten hukkunut tai käytetty teräketjuöljynä seuraavaan vaihtoon mennessä.
-
Juu ilman muuta 5W -ööliä. esim. Tepuilan 5W-30 tai 5W-40. Mikä ny kone olikaan, pensa vai riisseli.
-
muistelen jossain nähneeni testin ööleistä ja tuntu olevan useammalla merkillä onkelmana tinkiminen ja siinä oli tepoilin öölit liki järestään parraita kestään käyttöä! en sit tiiä kun vielä 1960-luvulla ne olivat semmosii sääliöölejä! mut kehitys menee eteen päin!
-
Kaikissa testeissä mobilin ykköset ovat aina huippua ,ihan sama mitä noista ykkösistä laittaa ,se vaan että 0 alkuiset on niin kalliita ettei kannata siitä se johtuu ,laatu on huippua.
Yleisin ongelma on ettei öljy lähde kiertämään mutta ykkönen kiertää .Omassa paketti maasturissa ykköset ja sitä menee lähes 8 litraa kerralla on kallista.