"Paa sähköposti asialle ja soita ite perästä"
Eihän kunnon varaosamyyjät jouda netissä roikkumaan ja yksisormijärjetelmällään sähköposteihin vastailemaan. Vaan ehkä ne asiaan ryhtyy, jos niille kohta soittaa ja muistuttaa.
"Paa sähköposti asialle ja soita ite perästä"
Eihän kunnon varaosamyyjät jouda netissä roikkumaan ja yksisormijärjetelmällään sähköposteihin vastailemaan. Vaan ehkä ne asiaan ryhtyy, jos niille kohta soittaa ja muistuttaa.
No, sitten pitää ottaa osoitteet pois esiltä ja tiedottaa että emme osaa käyttää sähköpostia.
No, sitten pitää ottaa osoitteet pois esiltä ja tiedottaa että emme osaa käyttää sähköpostia.Samaa mieltä. Vaikka määkin oon netissä kokopäivän päivätöissä ollessani, niin en mää siellä töissä ehdi mitään funteeraamaan saati soittelemaan - koneet on kotona 55 km päässä, jos tarttis jotain yksityiskohtaa tarkistaa (melkein ainakyl otan kohteesta puhelimella kuvan). Iltaisin sitten kun muistaa/tulee mieleen, niin mieluusti netistä homman tutkin ja jos ei selviä niin postia mahdollisesti johonkin, tarjouspyyntöä tms. Ei siihen aikaan mihinkään enää soitella.
Samalla vaivalla v-osia voi tilata myös nettiikaupasta tai ulkomailtakin.
Voi sitten kaikkien rakastamat kimit itkettää toisiaan marmoripalatseissaan.
No, on niitä myös tosi pro myyjiä. Niitten tiskintaakse tulee mentyä vaikka
olis aavistuksen kalliimpaakin. ;)
Kuormaajaan jos on tarvinnu osia taikka tietoa niin Farmiforestilla on kans tuommonen nuffin mainitsema jälkimarkkinoija jolle sähkönen tiedonvälitys ei tuota tuskaa.Samaa mieltä. En nyt muista sen jampan nimeä, mutta useammankin kerran hänen kanssaan asioineena homma on toiminut nopeasti, tehokkaasti, huumorilla ja aina oikein. Varmuuden vuoksi laittaa vielä maililla kuvia ja kaavioita vaikken niitä erikseen pyytänytkään. Kaveri ansaitsisi tuntuvan palkankorotuksen.
joskus kyllä ajattelee että isäntä osais ihan ittekin syöttää johonkin järjestelmään varaosakirjan numeron ja sen osan nuumeron. Siitä tulis ruudulle osa kuvana ja hinta. Tämän jälkeen painais tilaa ja joku kiikuttais sen postiin ennen kello neljää. Seuraavana aamuna se olis ulko-ovella postineidin tuomana. Liian hyvää palvelua vai että pitää varaosamyyjää vaivata.loistoidea, mutta valitettavasti bisnes kaatuu siihen että 97% asiakkaista ei ole antaa sitä varaosanumeroa... Varaosatiskiltä tilataan yleensä kannen tiiviste, jarrusylinteri, se pumulta lähtevä putki, pyöreä osa joka tulee NN ja UU osien väliin. Ei osaa NN2568987H58..
Tai sitten käy niin kuten Sampon hihnan kanssa. Varaosa kirjasta katsottu numero ja soitto varaosa myyjälle. Katsoo koneelta että ei ole hyllyssä mutta huomisaamuksi tulee. No seuraavana päivänä sitten kaveri hakee hihnan ja varaosa myyjä sanoo että olisihan niitä ollutkin siellä hyllyssä useita kappaleita vaikka järjestelmä näytti nollaa.. Siis ***** ei sitten voinut varmistaa hyllystä silloin heti..joskus kyllä ajattelee että isäntä osais ihan ittekin syöttää johonkin järjestelmään varaosakirjan numeron ja sen osan nuumeron. Siitä tulis ruudulle osa kuvana ja hinta. Tämän jälkeen painais tilaa ja joku kiikuttais sen postiin ennen kello neljää. Seuraavana aamuna se olis ulko-ovella postineidin tuomana. Liian hyvää palvelua vai että pitää varaosamyyjää vaivata.loistoidea, mutta valitettavasti bisnes kaatuu siihen että 97% asiakkaista ei ole antaa sitä varaosanumeroa... Varaosatiskiltä tilataan yleensä kannen tiiviste, jarrusylinteri, se pumulta lähtevä putki, pyöreä osa joka tulee NN ja UU osien väliin. Ei osaa NN2568987H58..
Tai sitten käy niin kuten Sampon hihnan kanssa. Varaosa kirjasta katsottu numero ja soitto varaosa myyjälle. Katsoo koneelta että ei ole hyllyssä mutta huomisaamuksi tulee. No seuraavana päivänä sitten kaveri hakee hihnan ja varaosa myyjä sanoo että olisihan niitä ollutkin siellä hyllyssä useita kappaleita vaikka järjestelmä näytti nollaa.. Siis ***** ei sitten voinut varmistaa hyllystä silloin heti..joskus kyllä ajattelee että isäntä osais ihan ittekin syöttää johonkin järjestelmään varaosakirjan numeron ja sen osan nuumeron. Siitä tulis ruudulle osa kuvana ja hinta. Tämän jälkeen painais tilaa ja joku kiikuttais sen postiin ennen kello neljää. Seuraavana aamuna se olis ulko-ovella postineidin tuomana. Liian hyvää palvelua vai että pitää varaosamyyjää vaivata.loistoidea, mutta valitettavasti bisnes kaatuu siihen että 97% asiakkaista ei ole antaa sitä varaosanumeroa... Varaosatiskiltä tilataan yleensä kannen tiiviste, jarrusylinteri, se pumulta lähtevä putki, pyöreä osa joka tulee NN ja UU osien väliin. Ei osaa NN2568987H58..
Toinen juttu tuli mieleeni, voi olla että jossain ketjussa olen sen jo kertonut mutta menköön taas.
Hihna homma taas yllättäen Sampoon ::). Varaosa kirjasta katsoin pellolla numeron ja kaveri soittamaan Agrimarkettiin, viimein neljännellä yrittämällä sai jonkun kiinni n.20 minuuttia ennen sulkemisaikaa. Myyjä aikansa tutki ja totesi että hihna löytyy kyllä ja samaan hengen vetoon että et sä sitä kyllä tänään saa, me lähdetään 10 minuutin päästä kotia..
Kaveri totesi hälle että kyllä se homma nyt vaan järjestetään niin että se hihna SAADAAN tänään, pitkin hampain suostui sitten jättämään hihnan liikkeen postilaatikkoon.. Ja sieltä missä oltiin puimassa ei autolla aja kuin korkeintaan 20 minuttia liikkeeseen..
Joo, Nhk:lla on oma numero varaosanumerolla tilaaville joka myös toimii!!! Vaikka jotkut moittii Nhk:ta niin itsellä ei ole muutakun hyvää sanottavaa. Kaikki varaosat ovat tulleet tähänmennessä seuraavaksi päiväksi pihaan.
Jo toinen joka Nhk:lla toimii on puhelinneuvonta, joka ikinen häiriö on selvinnyt puhelinneuvonnan kautta! Muutenkin hepuilla tuntuu olevan motivaatio kohdallaan.
>odottelen sitä pari vuotta vanhaa myrkkytarjousta edelleen
MTKn sosiaaliämmälle jätetty soittopyyntö vähän yli 10 v sitten.Kiireitä on tuntunut pitelevän.
Sitten yhdessä kotimaisessa traktorimerkissä on niin, että vaikka on varaosanumero, niin silti kysellään vuosimalli perään. Kas, kun samalla numerolla on eri aikakausina valmistettu hieman erityyppisiä osia. Eli varaosamyyjän ammattitaitoa tarvitaan, kun joku ei ole hoitanut hommiaan ::)Tai sitten käy niin kuten Sampon hihnan kanssa. Varaosa kirjasta katsottu numero ja soitto varaosa myyjälle. Katsoo koneelta että ei ole hyllyssä mutta huomisaamuksi tulee. No seuraavana päivänä sitten kaveri hakee hihnan ja varaosa myyjä sanoo että olisihan niitä ollutkin siellä hyllyssä useita kappaleita vaikka järjestelmä näytti nollaa.. Siis ***** ei sitten voinut varmistaa hyllystä silloin heti..joskus kyllä ajattelee että isäntä osais ihan ittekin syöttää johonkin järjestelmään varaosakirjan numeron ja sen osan nuumeron. Siitä tulis ruudulle osa kuvana ja hinta. Tämän jälkeen painais tilaa ja joku kiikuttais sen postiin ennen kello neljää. Seuraavana aamuna se olis ulko-ovella postineidin tuomana. Liian hyvää palvelua vai että pitää varaosamyyjää vaivata.loistoidea, mutta valitettavasti bisnes kaatuu siihen että 97% asiakkaista ei ole antaa sitä varaosanumeroa... Varaosatiskiltä tilataan yleensä kannen tiiviste, jarrusylinteri, se pumulta lähtevä putki, pyöreä osa joka tulee NN ja UU osien väliin. Ei osaa NN2568987H58..
Sitten yhdessä kotimaisessa traktorimerkissä on niin, että vaikka on varaosanumero, niin silti kysellään vuosimalli perään. Kas, kun samalla numerolla on eri aikakausina valmistettu hieman erityyppisiä osia. Eli varaosamyyjän ammattitaitoa tarvitaan, kun joku ei ole hoitanut hommiaan ::)Tuttua, se kotimainen on tehnyt kehitystyötä aika lailla samanlaisten peltien suojassa... mutta kun etsin Claasin pyöröpaalaimeen silppurin roottorin "vastakampaa", niin yhtä lailla pitää olla tyyppikilven tiedot mukana...