Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nAGGI-nYLYGGI - 19.12.11 - klo:19:49
-
Hankin jokunen vuos takaperin tuommosen laitteen ja aika uudekseltaa alko tekemään sitä, että nuo työsylinterit jää jumputtamaan eestaas, vaikka niitten pitäisi lähteä liikkeelle, vasta sen jälkeen kun puu on katkaistu...Meinaa alkaa vituttamaan välillä kun se liike jää päälle ja joutuu jammailemaan ja odottelemaan paksumman puun kohdalla, kun ei ihan kerkeä katkasemaan sylinterin liikkeen aikana..
Jos on toisilla niksi tähän probleemaan, niin kiitollinen oisin kyllä tiedosta. Palkkioks hyvästä korjausneuvosta voin luvata, että JoHaRa ja Sorkkis käy demonstroimassa neuvon antajan luona sorkkapukin käyttöä ihan livenä..
-
Kaxs vaihtoehtoa vikaan... Männät on juntaneet purua ja kuorta uran pohjaan eikä sylinteri pääse täysin etu asentoon halkaistessa (järeä meisseli ja vasara käytttöön) tai "asennonsäätö" vivuston säädöt pielessä... nosta kone ylös (pöllin tai muun varaan) ja tarkasta vivusto koneen alta vasemalla reunalla.
-
Vivustot sopivasti ottaneet itseensä niitä pikkuisen muotoilee uudestaan niin jo toimii
-
Yleisin vika lienee se, että se poljin mistä käynnistetään halkaisu, ei väliin pakkautuneesta purusta johtuen nouse takaisin riittävän ylös. Kaivaa sieltä koneen alta purut vähemmäksi ja renkuttaa poljinta. Muitakin häiriöitä esiintyy riitt... eikun helvetisti liikaa. Liian paljon liikkuvia osia tuossa härvelissä. Opettaa itsehillintää käyttäjälle.
-
Olikos tässä halkaisusylinterille tunnistinantureita olemassa vai onko ns. täysmekaaninen systeemi?
-
Purua paakkuuntunut perkeleesti koneen alle ja tangot jotka ohjaa mäntien liikettä ei pääse riittävästi liikkumaan,tai sitten toinen tanko hieman vääntynyt.
-
Hankin jokunen vuos takaperin tuommosen laitteen ja aika uudekseltaa alko tekemään sitä, että nuo työsylinterit jää jumputtamaan eestaas, vaikka niitten pitäisi lähteä liikkeelle, vasta sen jälkeen kun puu on katkaistu...Meinaa alkaa vituttamaan välillä kun se liike jää päälle ja joutuu jammailemaan ja odottelemaan paksumman puun kohdalla, kun ei ihan kerkeä katkasemaan sylinterin liikkeen aikana..
Jos on toisilla niksi tähän probleemaan, niin kiitollinen oisin kyllä tiedosta. Palkkioks hyvästä korjausneuvosta voin luvata, että JoHaRa ja Sorkkis käy demonstroimassa neuvon antajan luona sorkkapukin käyttöä ihan livenä..
Sieltä venttiilistön päältä kun löyrät kuluneen pultin kannan johon toppari vastaa, sitä pulttia pyörähyttää sen verran jotta tuloo ehjä kohta vastaan niin taas toimii. Konehesta olis helepompi viisata.
-
Vivustot sopivasti ottaneet itseensä niitä pikkuisen muotoilee uudestaan niin jo toimii
Mekaaninen systeemi kun on ja paljon liikkuvia osia, niin häiriöitä riittää. Sahajauhopaakut pois ja kärsivällinen tutkiminen mahdollisesti auttaa. Halkaisusylinterit on pakko ohjattu järeän ketjun avulla, eli toinen aina sisällä ja
toinen ulkona. Sylintereiden ohjaus tavallisella suuntaventtiilillä vipukoneiston välittämänä.
-
Vivustot sopivasti ottaneet itseensä niitä pikkuisen muotoilee uudestaan niin jo toimii
Mekaaninen systeemi kun on ja paljon liikkuvia osia, niin häiriöitä riittää. Sahajauhopaakut pois ja kärsivällinen tutkiminen mahdollisesti auttaa. Halkaisusylinterit on pakko ohjattu järeän ketjun avulla, eli toinen aina sisällä ja
toinen ulkona. Sylintereiden ohjaus tavallisella suuntaventtiilillä vipukoneiston välittämänä.
kulumia alla olevassa vivustossa
-
Aika varmasti yksi pultti poikki siellä käyttö mekaaniikassa. Itsellä rupesi vastaava kone tekemään samaa. Löytyy koneen vasemmasta reunasta. Äkkiä hankala paikallistaa kun vipuja monta. Taitaa olla muistaakseni m8 tai m10 pultti.Ja muistaakseni taakiin hitsattu vielä mutteri ja sen takana löytyy vielä kiristys mutteri.
-
Hankin jokunen vuos takaperin tuommosen laitteen ja aika uudekseltaa alko tekemään sitä, että nuo työsylinterit jää jumputtamaan eestaas, vaikka niitten pitäisi lähteä liikkeelle, vasta sen jälkeen kun puu on katkaistu...Meinaa alkaa vituttamaan välillä kun se liike jää päälle ja joutuu jammailemaan ja odottelemaan paksumman puun kohdalla, kun ei ihan kerkeä katkasemaan sylinterin liikkeen aikana..
Jos on toisilla niksi tähän probleemaan, niin kiitollinen oisin kyllä tiedosta. Palkkioks hyvästä korjausneuvosta voin luvata, että JoHaRa ja Sorkkis käy demonstroimassa neuvon antajan luona sorkkapukin käyttöä ihan livenä..
Ihme että ihmiset antoivat OIKEASTI hyviä neuvoja KOSKA palkinto on noin hirveä :o
-
ite mietin just samaa! itellä palax ja siinä ei pahemmin ollu mitään mutta kuljetin hieman laiskistunna, saabiko siihen mitenkään järkevästi lisää vauhtia, kyse palax combi 600 vm. 2004!
aatellu variaattoria joskus mutta sen verta hauskalta vaikuttaa että taiatais hyde olla mukavempi!
-
Nyt on kyllä iso kiitos paikallaan! Tuo sahanpuru on kyllä semmonen pakkaantuja tuolla koneen alla ja varmaan jää joku vipu tai kara aina väärään asentoon jos ei aika ajoin puhdista. Tuolta koneen alta kun kävi kattomassa noita sylinterin liikeen aikaansaavia lätkiä ja niitten kiinnityksiä, niin siltähän oli yks pultti melkein irti ja näin ollen liike oli lähes aina päällä.
Palkinnoksi lähetän kaikille kumppanit J&S demoa näyttämään, joten rauhallista joulua ja kiitos vaan kaikille!
-
Nyt on kyllä iso kiitos paikallaan! Tuo sahanpuru on kyllä semmonen pakkaantuja tuolla koneen alla ja varmaan jää joku vipu tai kara aina väärään asentoon jos ei aika ajoin puhdista. Tuolta koneen alta kun kävi kattomassa noita sylinterin liikeen aikaansaavia lätkiä ja niitten kiinnityksiä, niin siltähän oli yks pultti melkein irti ja näin ollen liike oli lähes aina päällä.
Palkinnoksi lähetän kaikille kumppanit J&S demoa näyttämään, joten rauhallista joulua ja kiitos vaan kaikille!
Maksaa sitten 84€/h +matkakulut :o Sis alv:n, myös matkoissa :o
-
ite mietin just samaa! itellä palax ja siinä ei pahemmin ollu mitään mutta kuljetin hieman laiskistunna, saabiko siihen mitenkään järkevästi lisää vauhtia, kyse palax combi 600 vm. 2004!
aatellu variaattoria joskus mutta sen verta hauskalta vaikuttaa että taiatais hyde olla mukavempi!
Eihän siinä voi olla kyseessä muuta, kuin remmen luisto, ei se välitys ole voinut muuten mihinkään muuttua, jos ei hihnapyöriä ole vaihdettu. Kyllähän sen periaatteessa voi hydraulimoottorille muuttaa, katot vaan m2 mallista miten on letkut kytketty, kun öljyt on sille moottorille "lainattu" sieltä halkaisun kierrosta. Se on vaan mun mielestä aika turha operaatio, kun ei se kuljetin käänny on ihan sama vaikka pyöriikin remmellä, toki kätevä jamppa muuttaa senkin kääntyväksi :o
-
Olkaa hyvä vaan. Kiitos riitti en tartte edellämainittuja palkintoja ;D