Agronet
Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: nAGGI-nYLYGGI - 19.12.11 - klo:08:19
-
Kertokaapas tietämättömälle, jotta miten pitäs menetellä seuraavassa tilanteessa. Oon tässä aatellu tilata vanhaan pö-säiliöön dieseliä, jolla vois sitten ajella autolla. Jos tulee tarkastus tullin puolesta tuolla tien päällä ja tällaisesta tankista on tankattu dieseliä, niin näkyykö tässä pö jäämät? :o Näin nimittäin on pelko käydä vissiinkin?
-
Voipi olla että pitää pestä se löpösäiliö ennenkuin ei näy liuskassa.
Perheen muille jäsenille sitten auton tankkaus kielto. Tiedän paikan jossa oli dieseli ja löpö säiliö vierekkäin. Isäntä ihmetteli kun tuota dieseliä menee noin vähän. Juttelin emännälle niin selvis että emäntä oli tankannut auton löpö säiliöstä >:(
-
onhan siellä pohjaroppu alapuolella, laske tankki ihan tyhjäksi ja sitten vain deiseliä tilalle , eihän ne eri autolla sitä löpöä kuiteskaan tuo! ei siinä pikkumäärät erotu! turhaa pelkoa!
-
onhan siellä pohjaroppu alapuolella, laske tankki ihan tyhjäksi ja sitten vain deiseliä tilalle , eihän ne eri autolla sitä löpöä kuiteskaan tuo! ei siinä pikkumäärät erotu! turhaa pelkoa!
No tuo onkii kumma, kun sanoivat, ettei alle 2000 lirtan tilauksesta voida taata, etteikö TÄYSIN puhtaastakin säiliöstä(lue: uudesta) voisi löytyä pö jäämiä liuskalla testatessa? Tänään pitäs säiliö perkata näkyville ja alkaa tilailemaan. Noh, eiköhän tuo homma mene, kun tositteet säilyttää ja todistaa ees jotenkii hankkineensta dieseliä sinne pyttyyn.
-
Joskus olen lukenut että miljoonasosa punaista ei näy enää testeissä, tuo tekisi kuorma-autoon jos vahingossa laittaisi 5L tankkiin väärällä pistoolilla noin 4-6 krt täystankillista dieseliä ennen kuin laimenee olemattomiin. Ei säiliöautotkaan aina puhdista tankkia PÖ/DI välillä.
Kannattaisi ehkä laittaa ensin kanisterilla muutama kerta naftaa tankkiin ja tankata se traktoriin, ei ole leikin asia jos jää testissä kiinni. Säilytä ainakin dieselin ostokuitit jotta voit todistaa ostaneesi dieseliä.
Käytännössä väärin tankattua autoa ei saa siirtää mihinkään pumpulta omin voimin, ja tankin tyhjennyksestä kirjoitetaan pajalla eri todistus toimenpiteestä, ainakin ansioliikenteelle.
Muok: Kannattaako muuten säiliöosto dieselin osalta? Vai ajattelitko vain veron vaikutuksen takia ennen vuoden vaihdetta.?
-
Joskus olen lukenut että miljoonasosa punaista ei näy enää testeissä, tuo tekisi kuorma-autoon jos vahingossa laittaisi 5L tankkiin väärällä pistoolilla noin 4-6 krt täystankillista dieseliä ennen kuin laimenee olemattomiin. Ei säiliöautotkaan aina puhdista tankkia PÖ/DI välillä.
Kannattaisi ehkä laittaa ensin kanisterilla muutama kerta naftaa tankkiin ja tankata se traktoriin, ei ole leikin asia jos jää testissä kiinni. Säilytä ainakin dieselin ostokuitit jotta voit todistaa ostaneesi dieseliä.
Käytännössä väärin tankattua autoa ei saa siirtää mihinkään pumpulta omin voimin, ja tankin tyhjennyksestä kirjoitetaan pajalla eri todistus toimenpiteestä, ainakin ansioliikenteelle.
Muok: Kannattaako muuten säiliöosto dieselin osalta? Vai ajattelitko vain veron vaikutuksen takia ennen vuoden vaihdetta.?
5% pöllö-öljyä näkyy ja komeesti tullin kokeessa, selittämällä siitä vielä selviää mut enemmän
jos löytyy seoksesta punaasta niim alotetaan tarkastusmaksulla ja kuittien etsiskelyllä :o
-
Lapinmiehet ei kehtaa tankata autoo huoltoasemalla PÖ -tankista...
Täytyy pistää vaan kanisteriin ja tankata kotona. ;D
-
Ja... se väri muuten kertyy suodattimiin sitten aika laihallakin löpölisällä.
Jos ajaa litran löpöä dieselautolla niin suodatin on punainen. Jos lanttaa 999 litraa dieseliä ja litran löpöä niin... suodatin on yhtä punainen.
-
Ja... se väri muuten kertyy suodattimiin sitten aika laihallakin löpölisällä.
Jos ajaa litran löpöä dieselautolla niin suodatin on punainen. Jos lanttaa 999 litraa dieseliä ja litran löpöä niin... suodatin on yhtä punainen.
Oletko monestikin kokeillut?? ;D
-
Noh, tuli nyt kuitenkii leikittyä huimaa ja tilattua tuo 2000+ litraa dieseliä tankkiin. Pesin sen kuumavesipesurilla ensin ja annoin kuivua tyhjäks, jonka jälkeen imuroin pienen määrän sakkaa, jota pohjalta löytyi. Meinasin jo soittaa poliisisedille tai tullin tädeille, että uskaltaako tuota edes tehä, mutta en sitten uskaltanu ;D
Toivotaan parasta....
-
Pumppu ja mittari on se syy jonka takia pieniä määriä ei taata että ne on puhtaita furfuraalista. Alle 2 kuution erät tulevat yleensä säiliömitalla ja lasketaan suoraan tilasäiliöön. Kaksi kertaa on tien päällä otettu näyte, toinen kerroista oli Tuntsan erämaan tiellä oli rajan ja tullin ratsia jossa otettiin muunmuassa näyte tankista. Tiellä ei varmaan kulje kuin 50 autoa päivässä joten varmaan olivat jonkun perässä. Näyte imaistaan sellaiseen läpinäkyvään säiliöön josta katsotaan ensin silmävaraisesti väri. Eka kerralla auton tankki oli niin tyhjä ettei tullu kun vaahtoa ja sitä ne alkoi selvittää perusteellisesti kahden miehen voimin.
-
Joskus olen lukenut että miljoonasosa punaista ei näy enää testeissä, tuo tekisi kuorma-autoon jos vahingossa laittaisi 5L tankkiin väärällä pistoolilla noin 4-6 krt täystankillista dieseliä ennen kuin laimenee olemattomiin. Ei säiliöautotkaan aina puhdista tankkia PÖ/DI välillä.
Kannattaisi ehkä laittaa ensin kanisterilla muutama kerta naftaa tankkiin ja tankata se traktoriin, ei ole leikin asia jos jää testissä kiinni. Säilytä ainakin dieselin ostokuitit jotta voit todistaa ostaneesi dieseliä.
Käytännössä väärin tankattua autoa ei saa siirtää mihinkään pumpulta omin voimin, ja tankin tyhjennyksestä kirjoitetaan pajalla eri todistus toimenpiteestä, ainakin ansioliikenteelle.
Muok: Kannattaako muuten säiliöosto dieselin osalta? Vai ajattelitko vain veron vaikutuksen takia ennen vuoden vaihdetta.?
5% pöllö-öljyä näkyy ja komeesti tullin kokeessa, selittämällä siitä vielä selviää mut enemmän
jos löytyy seoksesta punaasta niim alotetaan tarkastusmaksulla ja kuittien etsiskelyllä :o
Punainen on merkkiväri. Furfuraalin annostus on polttoaineeseen tarkasti määritelty. Punaisen värin puuttuminen ei todenna korkeammin verotettua polttoainetta!!!!
-
Eiks se nyt oo helpoin tehä toinen tankki ja täyttöputki johonki jemmaan ja antaa ne dieselit olla siel omassa tankissaan. Tai omaan tankkiin väliseinä ja imu punasen puolelle
-
Jos epäillään 2 tankkisysteemiä niin näyte otetaan suodattimelta.
Tuon väriaineen annostelussa on suuria heittoja. Välillä värjää vaahdonkin punaiseksi ja välillä ei ole väriä ollenkaan
-
No paras pelata varman päälle, MUTTA jos 2 kuutiota otat farmariin diisseliä, ja pumpun oot tyhjänny ei näy mitää!!!
Ajatelkaas ny vähä säiliöautoa, suurin osa säiliöistä ei sisällä elektronista sinetöintiä, eli kun jalostamolla säiliö täytetään ja jos ei ole tuota niin kukaan kuljettajista ei odota sitä viimeisintä tippaa sieltä pois, toinen on pumppu sinne jää aina vähä. letkut, toki autossa on rikitöntä purkua varten oma letku "joka tarkoiteetu dieselille, mutta sehän on pv:ssa sitä kukaan käytä. Ei ne säiliöautotkaan mitään steriilejä ole, ei ole mitään sääntöä mitä saa laittaa ja minkä jälkeen!!!
-
Muok: Kannattaako muuten säiliöosto dieselin osalta? Vai ajattelitko vain veron vaikutuksen takia ennen vuoden vaihdetta.?
Oon pitäny verollistakin kotona, just viime viikolla tilasin 2000l, hinta 1,302 e/l. Se on vaan niin paljon mukavampaa kun ei tarvitse käydä erikseen huoltoaseman tankilla, tulee helposti muutama sata kilsaa vuodessa ylimääräistä ajoa.
Homma varmaan loppuu ensi vuoden jälkeen, täällä on tulossa suhteellisen tiukat määräykset yksityisten polttoaineiden tankkauspisteille, pitäis alkaa rakentamaan suojakalvoja yms. maahan, joten parempi pistää säiliöt stenalle.
-
Muok: Kannattaako muuten säiliöosto dieselin osalta? Vai ajattelitko vain veron vaikutuksen takia ennen vuoden vaihdetta.?
Oon pitäny verollistakin kotona, just viime viikolla tilasin 2000l, hinta 1,302 e/l. Se on vaan niin paljon mukavampaa kun ei tarvitse käydä erikseen huoltoaseman tankilla, tulee helposti muutama sata kilsaa vuodessa ylimääräistä ajoa.
Homma varmaan loppuu ensi vuoden jälkeen, täällä on tulossa suhteellisen tiukat määräykset yksityisten polttoaineiden tankkauspisteille, pitäis alkaa rakentamaan suojakalvoja yms. maahan, joten parempi pistää säiliöt stenalle.
No ostin tuon 2000+ litraa ja lupasivat tosiaan 1,39, joten ei hirveesti hyötyä ole, mutta kun tosiaan tilanne on sama kuin hogilla, että pitää lähteä meikäläisen ajuilla melkein asiakseen aina tankkaamaan parinkymmenen kilsan päähän aina auto, niin kyllä kait siitä jonkunmoinen hyöty ajan kanssa tulee. Tosin moni asia kerkeää aina ajan juoksussa muuttumaan, mutta ajattelin koetella onneani juurikin tuon veroedunkin nimissä..