Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: loulap - 22.04.08 - klo:10:24
-
pohjoista kot el tukea muutama satanen ainaski tänne C alueelle,
saahan sillä vappuviinat.
-
Joo .... niin tuli. Minullekin tuli sonnipalkkioita, vaikka ei ole enää sonnejakaan. :D
-
Säästöjä etsittäessä tämä voitaisiin pistää listalla kolmen ekan joukkoon ::) :P ;D
=
Valtio ostaa joukkoliikennettä reiteille, jotka eivät ilman tukea kannata. Valtio ostaa eri joukkoliikennevälineiltä reittejä yhteensä 59 miljoonalla eurolla ensi vuonna. Yhtä matkaa kohden rahaa kuluu 6,9 euroa. Eniten matkustajia, kuusi miljoonaa, kulkee bussilla tai taksilla maakuntien runkoliikenteessä. Tuki matkaa kohden on noin neljä euroa, kun tukea maksetaan 24 miljoonaa euroa.
Junissa matkusti tuetuilla reiteillä vuonna 2009 noin 2,5 miljoonaa matkustajaa. Yhtä matkustajaa kohden tuki on noin 13 euroa. Tuen summa on 33,9 miljoonaa euroa.
-
Säästöjä etsittäessä tämä voitaisiin pistää listalla kolmen ekan joukkoon ::) :P ;D
=
Valtio ostaa joukkoliikennettä reiteille, jotka eivät ilman tukea kannata. Valtio ostaa eri joukkoliikennevälineiltä reittejä yhteensä 59 miljoonalla eurolla ensi vuonna. Yhtä matkaa kohden rahaa kuluu 6,9 euroa. Eniten matkustajia, kuusi miljoonaa, kulkee bussilla tai taksilla maakuntien runkoliikenteessä. Tuki matkaa kohden on noin neljä euroa, kun tukea maksetaan 24 miljoonaa euroa.
Junissa matkusti tuetuilla reiteillä vuonna 2009 noin 2,5 miljoonaa matkustajaa. Yhtä matkustajaa kohden tuki on noin 13 euroa. Tuen summa on 33,9 miljoonaa euroa.
ja yhden lennon tukeminen maksaa...... ???
-
Säästöjä etsittäessä tämä voitaisiin pistää listalla kolmen ekan joukkoon ::) :P ;D
=
Valtio ostaa joukkoliikennettä reiteille, jotka eivät ilman tukea kannata. Valtio ostaa eri joukkoliikennevälineiltä reittejä yhteensä 59 miljoonalla eurolla ensi vuonna. Yhtä matkaa kohden rahaa kuluu 6,9 euroa. Eniten matkustajia, kuusi miljoonaa, kulkee bussilla tai taksilla maakuntien runkoliikenteessä. Tuki matkaa kohden on noin neljä euroa, kun tukea maksetaan 24 miljoonaa euroa.
Junissa matkusti tuetuilla reiteillä vuonna 2009 noin 2,5 miljoonaa matkustajaa. Yhtä matkustajaa kohden tuki on noin 13 euroa. Tuen summa on 33,9 miljoonaa euroa.
ja yhden lennon tukeminen maksaa...... ???
Kiinnostava kysymys .Nykyisin lennetään esim. Helsingistä Lappiin 25eurolla.Se matka taitaa kuluttaa yli 25 litraa polttoainetta per matkustaja, jos hinta ois vain euro/ litra niin kaikki menis polttoaineeseen . Eipä siinä valtio taida verotuloja saada ja mistä pussista maksetaan kalliit lentokentät ja kaikki lentämiseen liittyvät palvelut?
Eikö tämä vaikuta , että jotain tukemista on lentämisessä mukana.
Vai miksi sitä pitäisi sanoa ?
-
pohjoista kot el tukea muutama satanen ainaski tänne C alueelle,
saahan sillä vappuviinat.
Eiks sitä pohjoista tukea tule kuukautisittain siihen maidolle siellä?
-
Säästöjä etsittäessä tämä voitaisiin pistää listalla kolmen ekan joukkoon ::) :P ;D
=
Valtio ostaa joukkoliikennettä reiteille, jotka eivät ilman tukea kannata. Valtio ostaa eri joukkoliikennevälineiltä reittejä yhteensä 59 miljoonalla eurolla ensi vuonna. Yhtä matkaa kohden rahaa kuluu 6,9 euroa. Eniten matkustajia, kuusi miljoonaa, kulkee bussilla tai taksilla maakuntien runkoliikenteessä. Tuki matkaa kohden on noin neljä euroa, kun tukea maksetaan 24 miljoonaa euroa.
Junissa matkusti tuetuilla reiteillä vuonna 2009 noin 2,5 miljoonaa matkustajaa. Yhtä matkustajaa kohden tuki on noin 13 euroa. Tuen summa on 33,9 miljoonaa euroa.
ja yhden lennon tukeminen maksaa...... ???
Kiinnostava kysymys .Nykyisin lennetään esim. Helsingistä Lappiin 25eurolla.Se matka taitaa kuluttaa yli 25 litraa polttoainetta per matkustaja, jos hinta ois vain euro/ litra niin kaikki menis polttoaineeseen . Eipä siinä valtio taida verotuloja saada ja mistä pussista maksetaan kalliit lentokentät ja kaikki lentämiseen liittyvät palvelut?
Eikö tämä vaikuta , että jotain tukemista on lentämisessä mukana.
Vai miksi sitä pitäisi sanoa ?
-onko totta että lentoyhtiöt saavat polttoaineen ilman ALVia?
-lentokenttämaksuhommat sitten?
-
Säästöjä etsittäessä tämä voitaisiin pistää listalla kolmen ekan joukkoon ::) :P ;D
=
Valtio ostaa joukkoliikennettä reiteille, jotka eivät ilman tukea kannata. Valtio ostaa eri joukkoliikennevälineiltä reittejä yhteensä 59 miljoonalla eurolla ensi vuonna. Yhtä matkaa kohden rahaa kuluu 6,9 euroa. Eniten matkustajia, kuusi miljoonaa, kulkee bussilla tai taksilla maakuntien runkoliikenteessä. Tuki matkaa kohden on noin neljä euroa, kun tukea maksetaan 24 miljoonaa euroa.
Junissa matkusti tuetuilla reiteillä vuonna 2009 noin 2,5 miljoonaa matkustajaa. Yhtä matkustajaa kohden tuki on noin 13 euroa. Tuen summa on 33,9 miljoonaa euroa.
ja yhden lennon tukeminen maksaa...... ???
Kiinnostava kysymys .Nykyisin lennetään esim. Helsingistä Lappiin 25eurolla.Se matka taitaa kuluttaa yli 25 litraa polttoainetta per matkustaja, jos hinta ois vain euro/ litra niin kaikki menis polttoaineeseen . Eipä siinä valtio taida verotuloja saada ja mistä pussista maksetaan kalliit lentokentät ja kaikki lentämiseen liittyvät palvelut?
Eikö tämä vaikuta , että jotain tukemista on lentämisessä mukana.
Vai miksi sitä pitäisi sanoa ?
Lentokoneitten polttoaine kerosiini on ihan verotonta, ihan ensimmäiseksi verolle ennen kuin mistään muusta verotetusta joukkoliikenteestä säästämään, Brysseliin ja eteläänlomille lentävillä on varaa maksaa lentolipusta muutama satanen lisää 8)
Pitäs vain koko EU.n alueella ainakin saada sama käytäntö ,muuten vaikuttaisi vain kotimaan lentoliikenteeseen , no voisihan ne jotkut kotimaanlennot koukata Ruotsin puolella tankkaamassa.
-
-onko totta että lentoyhtiöt saavat polttoaineen ilman ALVia?
Sorkkis tietää :P ;D
-
Joo .... niin tuli. Minullekin tuli sonnipalkkioita, vaikka ei ole enää sonnejakaan. :D
maksaahan ne kreikassa vainajillekki eläkettä
nii miksei täälläki sitte kuolleille sonneille :)
-
Säästöjä etsittäessä tämä voitaisiin pistää listalla kolmen ekan joukkoon ::) :P ;D
=
Valtio ostaa joukkoliikennettä reiteille, jotka eivät ilman tukea kannata. Valtio ostaa eri joukkoliikennevälineiltä reittejä yhteensä 59 miljoonalla eurolla ensi vuonna. Yhtä matkaa kohden rahaa kuluu 6,9 euroa. Eniten matkustajia, kuusi miljoonaa, kulkee bussilla tai taksilla maakuntien runkoliikenteessä. Tuki matkaa kohden on noin neljä euroa, kun tukea maksetaan 24 miljoonaa euroa.
Junissa matkusti tuetuilla reiteillä vuonna 2009 noin 2,5 miljoonaa matkustajaa. Yhtä matkustajaa kohden tuki on noin 13 euroa. Tuen summa on 33,9 miljoonaa euroa.
ja yhden lennon tukeminen maksaa...... ???
Kiinnostava kysymys .Nykyisin lennetään esim. Helsingistä Lappiin 25eurolla.Se matka taitaa kuluttaa yli 25 litraa polttoainetta per matkustaja, jos hinta ois vain euro/ litra niin kaikki menis polttoaineeseen . Eipä siinä valtio taida verotuloja saada ja mistä pussista maksetaan kalliit lentokentät ja kaikki lentämiseen liittyvät palvelut?
Eikö tämä vaikuta , että jotain tukemista on lentämisessä mukana.
Vai miksi sitä pitäisi sanoa ?
Ei se polttoaine varmaan noin paljoa maksa. Kulutuksesta en tiedä mitä lentäminen kuluttaa mutta nousussa palaa aika paljon. Melko kustannustehokasta jos tuhannen kilsan siivu menee 25:llä litralla :)