Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 13.12.11 - klo:18:56
-
1. Mann 2.Toyota (orginal) 3 M-filter 4 Teho 5 filtron 6 fram 7 purflux 8 amc filter 9 Biltema 10 Hengst 11 knecht.
Testi suoritettiin ISO 4548-12 standardin mukaan.
1 mann pisteet 9,3 2 tojo 9,1 3.M-filter 8,7 4.Teho 8,7
Tehon puhdistusteho oli paras ,mutta käyttöominaisuudet pudottivat sijaluvuksi 4. Lähde:TM 20 /2011
-
Sattupa tuuri, sattuneesta syystä kaikissa koneissa ja autoissa on käytössä juuri Mannit.
-
Sattupa tuuri, sattuneesta syystä kaikissa koneissa ja autoissa on käytössä juuri Mannit.
Hengstiäkin käytössä :P Luullut laatusuodattimeksi. Tulee ostettua mitä paikallisessa tarvikekaupassa tarjolla, kaivuriin meni viime viikolla Boschin suodatin. Edellinenkin samanlainen, yleensä käytössä tehoa tai M-filtteriä boschin ja hengstin lisäksi.
Viimeksi Tehofiltteri ja M-filter oli viimeisimpien joukossa testissä...
-
>Tehon puhdistusteho oli paras
Ihan sama mitä testailevat.Tehofiltterit on paskoja ja sillä hyvä.
-
Aika yllättäviä tuloksia. Tehoo oon pitäny aina ihan huonona.
Täytyy mennä parturiin lukemaan ko. lehti 8)
-
tekipäs kivan olon kun just päivällä ruuvasin åkeriin kotipaikkakunnan teholaisen paikalleen.
-
1. Mann 2.Toyota (orginal) 3 M-filter 4 Teho 5 filtron 6 fram 7 purflux 8 amc filter 9 Biltema 10 Hengst 11 knecht.
Testi suoritettiin ISO 4548-12 standardin mukaan.
1 mann pisteet 9,3 2 tojo 9,1 3.M-filter 8,7 4.Teho 8,7
Tehon puhdistusteho oli paras ,mutta käyttöominaisuudet pudottivat sijaluvuksi 4. Lähde:TM 20 /2011
Eikös tosta testistä ny puutu aika paljon merkkejä, vai oliks toi ny jokin pilipalisuodintesti niinkuin noi TM:n testit yleensäkin?
..tohtii siis sanoa ettei kannata niihin paljoa tuijotella :D
-
Öljynsuodattimen käyttöominaisuudet tarkottanee ?
-
just tuo tuli miunkii mieleen! olisko jenkojen suoruus tai avainpääty mitään? olen usein käyttänyt eri valmistajien suotimia ja niistä mitään eroja nähny! kerta vuoteen öölit ja suotin uusiks ajoja vaikka mitä!
-
Mä kans hiukan epäilen että jos filtteri vaihdetaan ennen puhkiruostumista niin kaikilla pärjää
-
Ja öölit tarkastaa juuri ennen kiinnileikkaamista ?
-
1. Mann 2.Toyota (orginal) 3 M-filter 4 Teho 5 filtron 6 fram 7 purflux 8 amc filter 9 Biltema 10 Hengst 11 knecht.
Testi suoritettiin ISO 4548-12 standardin mukaan.
1 mann pisteet 9,3 2 tojo 9,1 3.M-filter 8,7 4.Teho 8,7
Tehon puhdistusteho oli paras ,mutta käyttöominaisuudet pudottivat sijaluvuksi 4. Lähde:TM 20 /2011
Puhdistusteho= tiheäsuodin voi aiheuttaa kylmänäkäynistyksessä alhaisia öljynpaineita laakerilla onko tämä sitten hyvä ominaisuus,
-
Kun käyttää alkuperäistä niin eipä tälläisillä testeillä ole virkaa.
Hengt muuten oli viallinen alkujaan, se saksalaisesta laadusta.
-
"Saksalaisen IMT-yhtiön mukaan auton moottoriöljyllä voi ajaa useita vaihtovälejä, jos öljystä suodatetaan välillä lika pois.
Myös Neste Oil tunnustaa, että moottoriöljyt kestävät periaatteessa jopa kolme huoltoväliä, kunhan öljynsuodatin muistetaan vaihtaa. Autonvalmistajat taas haluavat öljyt vaihtoon yleensä viimeistään 30 000 kilometrin jälkeen."
http://yle.fi/uutiset/saksalaisyhtion_vaite_samalla_moottorioljylla_voi_ajaa_yli_100000_kilometria/7878632
-
"Saksalaisen IMT-yhtiön mukaan auton moottoriöljyllä voi ajaa useita vaihtovälejä, jos öljystä suodatetaan välillä lika pois.
Myös Neste Oil tunnustaa, että moottoriöljyt kestävät periaatteessa jopa kolme huoltoväliä, kunhan öljynsuodatin muistetaan vaihtaa. Autonvalmistajat taas haluavat öljyt vaihtoon yleensä viimeistään 30 000 kilometrin jälkeen."
http://yle.fi/uutiset/saksalaisyhtion_vaite_samalla_moottorioljylla_voi_ajaa_yli_100000_kilometria/7878632
laivan moottoreissahan on separaattori jolla öljyä puhdistetaan ja kuorma-autopuolellakin annetaan jo yli 100 000 kilometrin vaihtovälejä ;) ;) ;) ;)
-
tuloo joskus käytettyä siten että vaihtaa vain suotimen eikä ööliä, esim. fiuden peräööleissä noin. suodatin on niin halpa että sen voi vaikka vaihtaa vaihtovälin puolessakin. onpa yksi kohde vähemmän riskinä.
-
tuloo joskus käytettyä siten että vaihtaa vain suotimen eikä ööliä, esim. fiuden peräööleissä noin. suodatin on niin halpa että sen voi vaikka vaihtaa vaihtovälin puolessakin. onpa yksi kohde vähemmän riskinä.
Valitettavasti öljy leikkautuu käytössä eli sen kestävyys heikkenee kovassa paineessa esim. rattaiden välissä ja laakereissa.Sillä peräöljy pitää vaihtaa ajoissa eikä pelkästään sen likaisuuden takia.
-
tuloo joskus käytettyä siten että vaihtaa vain suotimen eikä ööliä, esim. fiuden peräööleissä noin. suodatin on niin halpa että sen voi vaikka vaihtaa vaihtovälin puolessakin. onpa yksi kohde vähemmän riskinä.
Valitettavasti öljy leikkautuu käytössä eli sen kestävyys heikkenee kovassa paineessa esim. rattaiden välissä ja laakereissa.Sillä peräöljy pitää vaihtaa ajoissa eikä pelkästään sen likaisuuden takia.
En mä ainakaan ole koskaan ajoissa ollessani öljyjä vaihtanut, aina paikallan ollessa.
-
Itellä taas tyyli vaihtaa öljyt useemmin kuin suodatin. En jätä öljyjä vaihtamatta jos ei löydykkään suodatinta hyllystä.. Väitän et öljyjen laatu kyl heikkenee käytössä.. Ja jos koneita käytetään oikein ei isompia partikkeleita pitäs liikahdella ja ne jää jo yleensä esi siivilään....
Ja orginelleilla olen ajanut aina ja ajan... ei jaksa kikkailla...
-
Tosimies nojaa marginaaliin... ;D
"Kulmala kuitenkin paljastaa, että nykyöljyissä on hyvät turvallisuusmarginaalit, eivätkä moottoriöljyjen lisäaineet saa missään oloissa kulua loppuun yhden öljynvaihtovälin aikana.
– Niillä pystyisi periaatteessa ajamaan kaksi, kolme kertaa öljynvaihtovälin, kunhan vain vaihtaa öljynsuodattimen välillä, Neste Oilin Kulmala sanoo."
-
Tosimies nojaa marginaaliin... ;D
"Kulmala kuitenkin paljastaa, että nykyöljyissä on hyvät turvallisuusmarginaalit, eivätkä moottoriöljyjen lisäaineet saa missään oloissa kulua loppuun yhden öljynvaihtovälin aikana.
– Niillä pystyisi periaatteessa ajamaan kaksi, kolme kertaa öljynvaihtovälin, kunhan vain vaihtaa öljynsuodattimen välillä, Neste Oilin Kulmala sanoo."
Ja kyllähän samoilla öljyillä voi ajaa vaikka moottorin vaihtovälin, jää vain lyhyemmäksi kuin mootorinvaihtoväli niillä jotka vaihtavat öljyt.
-
Ehkä jossain helpoissa olosuhteissa pidemmät öljynvaihtovälit onnistuukin, mutta itse pidän lähtökohtana että vähintään kerran vuodessa pitäis vaihtaa ainakin moottoriöljyt. Öljynvaihto on kuitenkin edullinen huolto omiin vanhempiin koneisiin kun ei tarvi käyttää mitään erikoislaatuja. Ei oo moottoreissa kusta tai häkäpönttöjä meidän koneissa.
-
Kyllähän joillakin busseilla ja varsin cat röntgen koneilla ajetaan uskomattomia määriä samoilla öljyillä..
-
Kanattaa miettiä minkä suotimen laittaa – DX deutsiin kun laittaa hyvän suodattimen niin mäntä leikkaa kiinni. :o
-
Kanattaa miettiä minkä suotimen laittaa – DX deutsiin kun laittaa hyvän suodattimen niin mäntä leikkaa kiinni. :o
Niin miten sen suodattimen sit ajattelee hyväksi.. Ei kai sellainen suodatin ole hyvä joka ei öljyä päästä läpi ;D
-
"Saksalaisen IMT-yhtiön mukaan auton moottoriöljyllä voi ajaa useita vaihtovälejä, jos öljystä suodatetaan välillä lika pois.
Myös Neste Oil tunnustaa, että moottoriöljyt kestävät periaatteessa jopa kolme huoltoväliä, kunhan öljynsuodatin muistetaan vaihtaa. Autonvalmistajat taas haluavat öljyt vaihtoon yleensä viimeistään 30 000 kilometrin jälkeen."
http://yle.fi/uutiset/saksalaisyhtion_vaite_samalla_moottorioljylla_voi_ajaa_yli_100000_kilometria/7878632
Auton moottoreihin kertyy talvellla pätkäajossa öljylimaa ja öljyyn sekoittuu epäpuhtauksia. Vanha öljy myös tarttuu pintoihin ja tekee ajastaan jopa kerroksen, joka saattaa irrota öljypumpun imusihdin tukkiviksi partikkeleiksi. Myös öljynsekaan kondensoituva vesi voi osaltaan tukkia öljypumpun imusihtiä.
30 € materiaalikustannus 15 tkm välein ei ole paha jos vertaa moottoriremontin hintaan. Ja välillä voisi olla hyvä käyttää lyhyen vaihtovälin öljyn tilalla Longlife luokiteltua öljyä, joka pesee paremmin moottorin pinnoilta epäpuhtauksia ja estää tehokkaammin huohotusjärjestelmää tukkivan öljyliman muodostumista.
Tää oli hyvä sivu öljylaatuihin liittyen:
http://www.oilspecifications.org/
Tuolla pystyy vertailemaan eri luokituksilla olevien öljyjen ominaisuuksia.