Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pappavolovo - 09.12.11 - klo:21:22
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
-
On kai noi lujia. Mutta entä vaihteisto? Eikö noissa kuutosissa ole aika yleisesti kalliita vaihteistoremontteja vanhoina? Siihen en ota kantaa onko huollosta/kuskista vai koneesta johtuvia...
-
tän vaihteisto on luja. 6.50 on se minkä laatikko on ihan pommi! tässä on melkeen sama laatikko kun dx91,4.30,4.50ym 4 pyttysissä.
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Hiton hienosti meni tänään lumenauraaminen kun istui ilma-jousitetussa hytissä käsi ergokahvalla pienillä kädenliikkeillä ohjaten 4.8m U-auraa 8)
-
tän vaihteisto on luja. 6.50 on se minkä laatikko on ihan pommi! tässä on melkeen sama laatikko kun dx91,4.30,4.50ym 4 pyttysissä.
Onko se pikavaihde heikko kohta siinä 6.50:ssä?
-
tän vaihteisto on luja. 6.50 on se minkä laatikko on ihan pommi! tässä on melkeen sama laatikko kun dx91,4.30,4.50ym 4 pyttysissä.
Ok. Heikko tuntemus noista malleista itellä. Ajanu joskus jollain 4,50 tai 4,70 mallilla. Maantieajoon loistava vaihteisto. :) Vaihteita samalla alueella vissiin 6? Ja aika nopeakin oli.
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Hiton hienosti meni tänään lumenauraaminen kun istui ilma-jousitetussa hytissä käsi ergokahvalla pienillä kädenliikkeillä ohjaten 4.8m U-auraa 8)
Notta 4.8m. Mikseis 8.4m ja ergokahva perseessä? ;D ;D
-
tän vaihteisto on luja. 6.50 on se minkä laatikko on ihan pommi! tässä on melkeen sama laatikko kun dx91,4.30,4.50ym 4 pyttysissä.
Ok. Heikko tuntemus noista malleista itellä. Ajanu joskus jollain 4,50 tai 4,70 mallilla. Maantieajoon loistava vaihteisto. :) Vaihteita samalla alueella vissiin 6? Ja aika nopeakin oli.
Takavetoset taisi olla enimmäkseen 5-pykäläisiä ja LL-alue eli ryömintä puuttui niistä. Nopeus näissä jotain 35 km/h.
Muuten vaihteisto kyllä käytöltään erinomainen paitsi "suunnanvaihto" nurinpäin.
Kytkimet tahtoi olla aika jäykkiä kun paininkäpälät oli sopivasti kuluneet ja töhkää booriakselilla.
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Hiton hienosti meni tänään lumenauraaminen kun istui ilma-jousitetussa hytissä käsi ergokahvalla pienillä kädenliikkeillä ohjaten 4.8m U-auraa 8)
Notta 4.8m. Mikseis 8.4m ja ergokahva perseessä? ;D ;D
Taitaa olla enemmän sun juttu ;D
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Hiton hienosti meni tänään lumenauraaminen kun istui ilma-jousitetussa hytissä käsi ergokahvalla pienillä kädenliikkeillä ohjaten 4.8m U-auraa 8)
Notta 4.8m. Mikseis 8.4m ja ergokahva perseessä? ;D ;D
Taitaa olla enemmän sun juttu ;D
Minkäs tähden se valteemin ratti muka liian liukas on?
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Hiton hienosti meni tänään lumenauraaminen kun istui ilma-jousitetussa hytissä käsi ergokahvalla pienillä kädenliikkeillä ohjaten 4.8m U-auraa 8)
Notta 4.8m. Mikseis 8.4m ja ergokahva perseessä? ;D ;D
Taitaa olla enemmän sun juttu ;D
Minkäs tähden se valteemin ratti muka liian liukas on?
Sä oot liukuvoiteisilla käsilläs varmaan käynyt siellä runkkaamassa...
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Hiton hienosti meni tänään lumenauraaminen kun istui ilma-jousitetussa hytissä käsi ergokahvalla pienillä kädenliikkeillä ohjaten 4.8m U-auraa 8)
Notta 4.8m. Mikseis 8.4m ja ergokahva perseessä? ;D ;D
Taitaa olla enemmän sun juttu ;D
Minkäs tähden se valteemin ratti muka liian liukas on?
Sä oot liukuvoiteisilla käsilläs varmaan käynyt siellä runkkaamassa...
Siellä sun ajamassako? Ei kai sentään. Mahrakkos sää ite vantustella siellä? Otat reutsista sen ergokahvan ja raahaat sen valteemiin. Työnnät sen kahvan siellä vallun hytissä perseeseen ja alat vantustaa. Sitten laukeet sihen valtran ratille ja ihmettelet kuin se on liukas.
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Minkäslaisia nämä on metsäkäyttöön? Vaatiiko alusta panssarointia ja onko hytissä tilaa?
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Minkäslaisia nämä on metsäkäyttöön? Vaatiiko alusta panssarointia ja onko hytissä tilaa?
Itellä yks tommonen. Metsäkäyttöön sopii ihan passelisti. Hytillä mittaa joten venttiililohkon
saa hytin puolelle, ettei tarvi lasi raollaan kuormailla. Eberi pitää hytin lämpimänä vaikka kolmessakympissä.
Maavara kertaallinen. Putkikardaanin voi suojata. Muuten aika simppeli kone. :)
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Ei sun nyt kannata Deutzia ostaa ;D Vähä oli oikea takalokari saanu kipeää, pieni ropleema vähä oikaasta ja pakkeloida oikooseksi ja maalit selkään...mut muuten näytti olevan ihan ok kunnossa päällepäin. Luja kone on jkka paikassa jos vähääkään on rasvailtu ja öljyjä vaihdettu! Ja ei se suunnanvaihto kuitenkaan mikää onkelma ole vaikka se on ns. nurinpäin, meillä oli kans 6.05 ennen 1988 vuoden ja oli hyvä peli, kulki 46km/h, vähä harmittaa ku se tuli pois laitettua...
-
tän vaihteisto on luja. 6.50 on se minkä laatikko on ihan pommi! tässä on melkeen sama laatikko kun dx91,4.30,4.50ym 4 pyttysissä.
Ok. Heikko tuntemus noista malleista itellä. Ajanu joskus jollain 4,50 tai 4,70 mallilla. Maantieajoon loistava vaihteisto. :) Vaihteita samalla alueella vissiin 6? Ja aika nopeakin oli.
Takavetoset taisi olla enimmäkseen 5-pykäläisiä ja LL-alue eli ryömintä puuttui niistä. Nopeus näissä jotain 35 km/h.
Muuten vaihteisto kyllä käytöltään erinomainen paitsi "suunnanvaihto" nurinpäin.
Kytkimet tahtoi olla aika jäykkiä kun paininkäpälät oli sopivasti kuluneet ja töhkää booriakselilla.
Tai pikemminkin se vanhempi DX .sarja oli se viisivaihteinen kolmenkympin malli.
Uudemmat 4. jotain tai 6. jotain kulkee aina vähintään sitä neljääkymppiä.
Kyllä se LL -alue puuttuu uudemmistakin. Se ryömintä on ollut aina lisävaruste. :)
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Minkäslaisia nämä on metsäkäyttöön? Vaatiiko alusta panssarointia ja onko hytissä tilaa?
Itellä yks tommonen. Metsäkäyttöön sopii ihan passelisti. Hytillä mittaa joten venttiililohkon
saa hytin puolelle, ettei tarvi lasi raollaan kuormailla. Eberi pitää hytin lämpimänä vaikka kolmessakympissä.
Maavara kertaallinen. Putkikardaanin voi suojata. Muuten aika simppeli kone. :)
Tulee ajankohtaiseksi vuoden sisään uusia tuo pienempi nelikko. Nämä on vähän outoja koneita mutta silti mielenkiintoisia. Vissiin kulkee tielläki riittävästi ja ketteräkin pitäs olla jopa kutosena. Lähinnä metsäajoa + jotain pientä käärintä, ruiskutus ym. Uskaltaako tämmöseen haaveilla nosturia runkosovituksena?
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Hiton hienosti meni tänään lumenauraaminen kun istui ilma-jousitetussa hytissä käsi ergokahvalla pienillä kädenliikkeillä ohjaten 4.8m U-auraa 8)
Notta 4.8m. Mikseis 8.4m ja ergokahva perseessä? ;D ;D
Taitaa olla enemmän sun juttu ;D
Minkäs tähden se valteemin ratti muka liian liukas on?
Sä oot liukuvoiteisilla käsilläs varmaan käynyt siellä runkkaamassa...
Siellä sun ajamassako? Ei kai sentään. Mahrakkos sää ite vantustella siellä? Otat reutsista sen ergokahvan ja raahaat sen valteemiin. Työnnät sen kahvan siellä vallun hytissä perseeseen ja alat vantustaa. Sitten laukeet sihen valtran ratille ja ihmettelet kuin se on liukas.
Sulla taitaa olla koko vallu perseessä...
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx-6-30/1014141
Nuo on vissiin vielä traktoreita vrt. näihin nykypäivän pommeihin?
Oisko kympillä sopivan hintainen?
Minkäslaisia nämä on metsäkäyttöön? Vaatiiko alusta panssarointia ja onko hytissä tilaa?
Itellä yks tommonen. Metsäkäyttöön sopii ihan passelisti. Hytillä mittaa joten venttiililohkon
saa hytin puolelle, ettei tarvi lasi raollaan kuormailla. Eberi pitää hytin lämpimänä vaikka kolmessakympissä.
Maavara kertaallinen. Putkikardaanin voi suojata. Muuten aika simppeli kone. :)
Tulee ajankohtaiseksi vuoden sisään uusia tuo pienempi nelikko. Nämä on vähän outoja koneita mutta silti mielenkiintoisia. Vissiin kulkee tielläki riittävästi ja ketteräkin pitäs olla jopa kutosena. Lähinnä metsäajoa + jotain pientä käärintä, ruiskutus ym. Uskaltaako tämmöseen haaveilla nosturia runkosovituksena?
Kyllä uskaltaa. Ei ole mikään linnunluinen peli. Omakin on ollut suuremman osan aikaa nuoruudessaan
metsäajossa. On ollut nokkapumppu ja sovitteet. Vaihteet menevät päälle paremmin kuin parikymmentä
vuotta uudemmassa vallussa. :-* :-* Moottori on luotettavuuden perikuva, eikä mene nesteet sekasin.
;D