Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: GTS - 28.11.11 - klo:10:17
-
Perälevyn vuosimallina on -09 ja eikä sillä ole paljoa mitään vielä tehtykään kun maali on pinnassa levyssä. Eli kuntoluokka 10-. Nopea tai hidas hydrauliikka ei ole konstiksi että levy jatkaisi kääntymistä ympäri ns. väärin päin. Onko Vaman levyn kääntöön joku poppakonsti vai onko Vaman nykylevyt vain muuten ihan perseestä?? :o
-
Perälevyn vuosimallina on -09 ja eikä sillä ole paljoa mitään vielä tehtykään kun maali on pinnassa levyssä. Eli kuntoluokka 10-. Nopea tai hidas hydrauliikka ei ole konstiksi että levy jatkaisi kääntymistä ympäri ns. väärin päin. Onko Vaman levyn kääntöön joku poppakonsti vai onko Vaman nykylevyt vain muuten ihan perseestä?? :o
Kyllä se kääntyy, oikea ajoitus ja tuottoa riittävästi that´s it ;)
-
Perälevyn vuosimallina on -09 ja eikä sillä ole paljoa mitään vielä tehtykään kun maali on pinnassa levyssä. Eli kuntoluokka 10-. Nopea tai hidas hydrauliikka ei ole konstiksi että levy jatkaisi kääntymistä ympäri ns. väärin päin. Onko Vaman levyn kääntöön joku poppakonsti vai onko Vaman nykylevyt vain muuten ihan perseestä?? :o
Kyllä se kääntyy, oikea ajoitus ja tuottoa riittävästi that´s it ;)
Mikä on tuottoa riittävästi jos 120l/min ei riitä heilautukseen? Vai onko vika jossain venttiilien takaiskuissa ja täytyisikö tuossa levyssä olla samantyyppinen venttiili kuin kääntöauroissa on? Molemmat letkut ovat erillään.
-
Lukkopati juntturassa
-
Ainakin VM:ssä pitää öljytä se "lautanen" hyvin ja yrittää saadaa mahdollisimman paljon öljyä sinne väliin, niin alkaa pelittämään!
-
Siinähän ei oo mitään suunnanvaihtoventtiiliä vaan pitää itse vaihtaa lohkon virtaussuuntaa oikealla hetkellä. Eli ei toimi niinkuin kääntöaurat.
Tarpeeksi kun väljistyy niin kääntyy paremmin...
-
Ennen kuolokohtaa kun pukkaa kellunan päälle, niin onnistuu myös sähkölohkoilla. ;)
-
Ajoitus tosiaan aika pienestä kiinni :o
vauhdissa kun lykkää oikeaan aikaan vivun toiseen suuntaan tai kellunnalle niin pitäis onnistua ::)
Ite tuskailin saman onkelman kanssa vuos sitten ja soitin vamallekkin että onko tässä joku vikana ;D
-
Jh 2 ollut käytössä muutaman vuoden, ja harvoin on onnistunut tuo puolenvaihto *****ilematta. Mun vähäisissä ajoissa helpompi melkein laittaa hydevipu kellunnalle ja käydä kääntämässä käsin.
-
Jykeväs menee helposti, vähä vaan sisäpeilistä kattoo koska on oikee hetki. Ehkä 1/200 kerrasta jää keskelle jumiin 8)
-
Vama vaatii puoli tuubia vaseliinia kääntökehään, sitten menee ihan hyvin.
-
Kyllä se kääntyy, pitää vaan olla nopee... Tälleen syksyllä joskus tahmoo, kun on maata ja jäykkää vaseliinia kehällä, sit pitää peruuttaa vaikka puuta vasten kelluntapäällä silleen mutkalle. ::)
-
Käsikääntöinen on parei
Pysyy kuskikin kunnossa
Vähän sama kuin auttaako hieronta
Auttaa se hierojaa , pysymään voimakunnossa
muuten ei auta ?
:o
-
Laittaa Vamaan taustalevyn, http://www.vamaproduct.com/fi/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=19, niin alkaa pelittämään.
-
Jos kyseessä olisi vieskalainen niin kovasti on rasvan puutetta jos ei käänny. Sama taitaa olla vamassakin. Toi levy painaa niin paljon että helposti pitäis mennä kuolokohdan yli jos levy ei ole jumissa.
-
Sitä on rasvattava paljon ja usein, muuten ei käänny.
Kumiläppä kääntölevyn päällä olisi asiaa.
Ja mitä vaakasuoremmassa lanan runko on, sitä paremmin pyörähtää (siis lana nostettu mahdollisimman vähän maasta).
Puustoa ei pidä vaurioittaa, lanan kärki maahan ja traktorin peruutusta kääntäen samalla nokkaa ja miettien kumpaan suuntaan sitä hydevipua toimennetaankaan...
-
Hyviä ohjeita on jo tullut paljon, eli samaa konstia tarjoan minäkin: hyvällä vauhdilla lähelle sitä kääntökohtaa ja sitten kellunta päälle. Kesällä tosin ei sekään toiminut, kun hiekan levityksessä sitä meni tietysti myös sen kääntöpään väliin. Jonkin ajan päästä rupesi taas onnistumaan.
-
Ittellä kipa ja tekee samaa kaas joskus... Nopeaa ranneliikettä vaatii ;)
-
Deutsin sähkönappuloilla onnistuu ihan hyvin R2:sen pyöräytys peilistä katsoen kunhan silloin tällöin pitkin talvea kaataa vanhaa peräöljyä sinne väliin ja vaseliinikin toimii mutta kovilla pakkasilla on jähmeä kuin *piip* pelkällä vaseliinilla... Mutta jykevä toimii ihan setorin huipputehokkaalla hydrauliikallakin (31ltr/min) ;D Ajoitus on tärkein...
-
tamsalun kääntö pelaa jouhevasti, vm sensijaan takkuili säännöllisesti.
-
Mä oon suunnitellu jykevän 3 metriseen hydrauliseen perälevyyn sellasta juttua, millä se kääntö pelaa aina... vaikka tyhjäkäynnillä kääntelis, ilman mitään oikeakohtaista ajoitusta tai muuta vastaavaa.... ja silti se takoo *****maisesti siinä kohtaa ku "toinen puoli" alkaa tulemaan esiin...
On vähä jääny tuo tekemättä, mutta uskon, että se tulee pelaamaan täydellisesti ja sama koskee joka perälevy merkkiä tuon käännön suhteen mitenkää jykevää haukkumatta, joka on parhain mun mielestä perälevyistä, mitä on tällä hetkellä markkinoilla... mut palataan asiaan sitte ku mä oon sen jutun siihen kääntöön teheny, toivottavasti tänä talvena nyt kerkiää ;D
-
Mulla on kyllä vm pyörähdelly hitec valtralla, advancella ja SE deerellä ihan kivuttomasta. Olisko yks kerta sadasta kun epäonnistuu. Siihen vaan tulee ajan myötä se "näppituntuma".
-
Kuten aikaisemmin jo todettukin, niin ensimmäisenä pumppaat runsaasti rasvaa kääntökehään ja sen jälkeen nylpytät levyä puolelta toiselle yrittämättäkään kääntää ympäri jonka jälkeen tuuppaat lisää rasvaa kehään. Sen jälkeen sen pitäisi varsin helposti mennä ympäri. Laippaan kertyvä paska haittaa ympärimenoa ja siihen tosiaan jo suojus olisi paikallaan, plus tietty tässä tapauksessa vähän käytetyn koneen luonnollinen alkujäykkyys.
-
Komppaan vielä edellisiä: Kellunnalla se pitää kääntää niin homma pelaa.
Suosittelen silti taustalevyä muiren hyvien puolien takia.
-
Jos jumalauta on näin vaikiaa käyttää kääntyvää terää, olis parempi jos siirtyis sihen manuaalimalliin. :'(
-
Jos jumalauta on näin vaikiaa käyttää kääntyvää terää, olis parempi jos siirtyis sihen manuaalimalliin. :'(
Sekin on sallittua!
-
Jos jumalauta on näin vaikiaa käyttää kääntyvää terää, olis parempi jos siirtyis sihen manuaalimalliin. :'(
Sekin on sallittua!
Ei kai sitä saakaan 360 astetta kun manuaalina. ;D Jos nyt kerta joku haluaa ympäri.
-
Jos jumalauta on näin vaikiaa käyttää kääntyvää terää, olis parempi jos siirtyis sihen manuaalimalliin. :'(
Sekin on sallittua!
Ei kai sitä saakaan 360 astetta kun manuaalina. ;D Jos nyt kerta joku haluaa ympäri.
Jos oikeen saivarrellahan, niin sellaanenki malli on olemas johona levyn kääntö tapahtuu hydraulimoottorilla, kaverina erillinen hydraulinen lukitus. Eli ei toki manuaaliin tartte tuon takia siirtyä!
-
...ja polanneterälläkin on nopeasti kääntyvä malli tarjolla. Samassa paketissa ottavuuskulman säätökin. Kellään omakohtaisia kokemuksia vielä tuosta? http://www.youtube.com/user/Polannetera#p/u/4/iD7rtSBEaDc
-
Jos jumalauta on näin vaikiaa käyttää kääntyvää terää, olis parempi jos siirtyis sihen manuaalimalliin. :'(
Sekin on sallittua!
Ei kai sitä saakaan 360 astetta kun manuaalina. ;D Jos nyt kerta joku haluaa ympäri.
Jos oikeen saivarrellahan, niin sellaanenki malli on olemas johona levyn kääntö tapahtuu hydraulimoottorilla, kaverina erillinen hydraulinen lukitus. Eli ei toki manuaaliin tartte tuon takia siirtyä!
Mää ymmärrän ihan täysin. Vajakki ja lukihäiriöinen apukoulun priimus on ostanu uuden rattorin ja ei ymmärrä hevon *****akaan niitten potentiometrien asennoista.
-
Jos jumalauta on näin vaikiaa käyttää kääntyvää terää, olis parempi jos siirtyis sihen manuaalimalliin. :'(
Sekin on sallittua!
Ei kai sitä saakaan 360 astetta kun manuaalina. ;D Jos nyt kerta joku haluaa ympäri.
Jos oikeen saivarrellahan, niin sellaanenki malli on olemas johona levyn kääntö tapahtuu hydraulimoottorilla, kaverina erillinen hydraulinen lukitus. Eli ei toki manuaaliin tartte tuon takia siirtyä!
Mää ymmärrän ihan täysin. Vajakki ja lukihäiriöinen apukoulun priimus on ostanu uuden rattorin ja ei ymmärrä hevon *****akaan niitten potentiometrien asennoista.
Ittellä ei ole sen levyn kääntämisessä mitään sen kummempia vaikeuksia, nyt ku se on vähä notkistunu tai on jo muutama vuosi sitte notkistunu käytössä, mut et se kääntö tapahtuma ei ole sellainen erestakaisin takova sen ns. hydraulisylinterin yläkuolo kohdan jälkeen, kun levyn haluttu puoli alkaa tulla esiin, niin siinä se ravistaa jonku verran aina, niin siitä mä en tykkää ku raktorin lohkoille tuloo sitä kautta turhia paine iskuja, niin sen takia mä teen siihen sen mekaanisen patentin, minkä keksin 4v sitte ku levy oli melkein uusi vielä, mutta ei oo tullu viä tehtyä ku ei oo keriinny aiva joka paikkaan, mikä ei ole niin kuitenkaan akuutti homma!
-
Jos jumalauta on näin vaikiaa käyttää kääntyvää terää, olis parempi jos siirtyis sihen manuaalimalliin. :'(
Sekin on sallittua!
Ei kai sitä saakaan 360 astetta kun manuaalina. ;D Jos nyt kerta joku haluaa ympäri.
Jos oikeen saivarrellahan, niin sellaanenki malli on olemas johona levyn kääntö tapahtuu hydraulimoottorilla, kaverina erillinen hydraulinen lukitus. Eli ei toki manuaaliin tartte tuon takia siirtyä!
Mää ymmärrän ihan täysin. Vajakki ja lukihäiriöinen apukoulun priimus on ostanu uuden rattorin ja ei ymmärrä hevon *****akaan niitten potentiometrien asennoista.
Jaa mistä :P ;D
-
Käsikääntöinen on parei
Pysyy kuskikin kunnossa
Vähän sama kuin auttaako hieronta
Auttaa se hierojaa , pysymään voimakunnossa
muuten ei auta ?
:o
Hahhah. Teropoika ei ole vissiin koskaan käyttänyt hydraulisella käännöllä olevaa perälevyä? åå?