Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maraani - 19.11.11 - klo:17:34
-
Oliskoos jollekin tuttu juttu, kun mulle ei heti selvinnyt. Traktori JD 2650 on kysymyksessä ja ajovaloilta puuttuu sähkö. Relettäkään en nähnyt tai näin montakin, mutta en mieleistäni. Parkeille tulee valo suoraan virtalukolta ja "ajovalovaloasennossakin" heräte tuli virtalukolta ainakin mittarin mukaan. Etutyövalojen heräte on vohkittu ajovalolta, rele vetää, mutta työsähkö puuttuu.
On sohlannut jo jonkin aikaa, lyhyet varsinkin. Tähän asti toimimattomien valojen aiheuttaja on ollut sulakerasiapiirilevyssä, mutta se vaikutti nyt kelvolliselta (ei oo kovin vanhakaan vielä tämä yksilö).
Johonkin johtosarjojen syövereihin ohjausjohto katoaa. Kaaviota ei ollut käytettävissä. Onko ajatuksia?
-
Oliskoos jollekin tuttu juttu, kun mulle ei heti selvinnyt. Traktori JD 2650 on kysymyksessä ja ajovaloilta puuttuu sähkö. Relettäkään en nähnyt tai näin montakin, mutta en mieleistäni. Parkeille tulee valo suoraan virtalukolta ja "ajovalovaloasennossakin" heräte tuli virtalukolta ainakin mittarin mukaan. Etutyövalojen heräte on vohkittu ajovalolta, rele vetää, mutta työsähkö puuttuu.
On sohlannut jo jonkin aikaa, lyhyet varsinkin. Tähän asti toimimattomien valojen aiheuttaja on ollut sulakerasiapiirilevyssä, mutta se vaikutti nyt kelvolliselta (ei oo kovin vanhakaan vielä tämä yksilö).
Johonkin johtosarjojen syövereihin ohjausjohto katoaa. Kaaviota ei ollut käytettävissä. Onko ajatuksia?
Vedä uudet johdot+releet+katkaisija asianmukaisilla sulakkeilla niin pääset helpoimmalla ja pelaa tulevaisuudessakin, valoje3n tehokin voi parantua....
-
Oliskoos jollekin tuttu juttu, kun mulle ei heti selvinnyt. Traktori JD 2650 on kysymyksessä ja ajovaloilta puuttuu sähkö. Relettäkään en nähnyt tai näin montakin, mutta en mieleistäni. Parkeille tulee valo suoraan virtalukolta ja "ajovalovaloasennossakin" heräte tuli virtalukolta ainakin mittarin mukaan. Etutyövalojen heräte on vohkittu ajovalolta, rele vetää, mutta työsähkö puuttuu.
On sohlannut jo jonkin aikaa, lyhyet varsinkin. Tähän asti toimimattomien valojen aiheuttaja on ollut sulakerasiapiirilevyssä, mutta se vaikutti nyt kelvolliselta (ei oo kovin vanhakaan vielä tämä yksilö).
Johonkin johtosarjojen syövereihin ohjausjohto katoaa. Kaaviota ei ollut käytettävissä. Onko ajatuksia?
Vedä uudet johdot+releet+katkaisija asianmukaisilla sulakkeilla niin pääset helpoimmalla ja pelaa tulevaisuudessakin, valoje3n tehokin voi parantua....
Toi on ihan totta ja käynyt kyllä mielessä.
-
Myy mulle. Oon etsinyt just tuollaista. Ihan sama toimivatko valot vai ei.
8)
-
Myy mulle. Oon etsinyt just tuollaista. Ihan sama toimivatko valot vai ei.
8)
Jos olis mun, niin voisin myydäkin. Itse asiassa oikein mielelläni :D
-
Kojelaudan alla oleva piirilevy käteen ja juotostelua. 3/4 osaa juotoksista oli katki eräässä 1640 JD:ssä. Kun juotti piikit levyyn uudelleen, alkoi valot ja starttaus toimimaan.
-
Kojelaudan alla oleva piirilevy käteen ja juotostelua. 3/4 osaa juotoksista oli katki eräässä 1640 JD:ssä. Kun juotti piikit levyyn uudelleen, alkoi valot ja starttaus toimimaan.
Tuo on todennäköinen paikka.. Ainakin vanhoissa malleissa irroitettavan sulaketaulun laatu oli huono. Noita tinattiin ja vaihdettiin uusiin. Sulakkeen kiinnitysnastat voivat irrota taulusta yms.
-
Kojelaudan alla oleva piirilevy käteen ja juotostelua. 3/4 osaa juotoksista oli katki eräässä 1640 JD:ssä. Kun juotti piikit levyyn uudelleen, alkoi valot ja starttaus toimimaan.
Tuo on todennäköinen paikka.. Ainakin vanhoissa malleissa irroitettavan sulaketaulun laatu oli huono. Noita tinattiin ja vaihdettiin uusiin. Sulakkeen kiinnitysnastat voivat irrota taulusta yms.
Kyllä tässä taas tuntee pienuutensa. Ja olisi kyllä ylimielistä käytöstä palstalaisten neuvoja kohtaan, ellen tunnustaisi noudattaneeni saamiani ohjeita. Niin se vaan taas oli, että tuo paholaisen keksintö - joka sulakepitimen virkaa JD:ssä tekee - korjaantui massikkamiehen konstein. Kiitos. :) Eilisten vianetsintä- ja korjausyritysten seurauksena etutyövalot tais jäädä pimeäksi, mutta on niin kylmä ulkona, että saavat hetken ollakin pimeänä :-[
Viimeksi tuo piirilevy lämpesi piloille niistä tulevista liuskoista, nyt ne oli kiinni kaikki (vielä).
-
Kojelaudan alla oleva piirilevy käteen ja juotostelua. 3/4 osaa juotoksista oli katki eräässä 1640 JD:ssä. Kun juotti piikit levyyn uudelleen, alkoi valot ja starttaus toimimaan.
Tuo on todennäköinen paikka.. Ainakin vanhoissa malleissa irroitettavan sulaketaulun laatu oli huono. Noita tinattiin ja vaihdettiin uusiin. Sulakkeen kiinnitysnastat voivat irrota taulusta yms.
Kyllä tässä taas tuntee pienuutensa. Ja olisi kyllä ylimielistä käytöstä palstalaisten neuvoja kohtaan, ellen tunnustaisi noudattaneeni saamiani ohjeita. Niin se vaan taas oli, että tuo paholaisen keksintö - joka sulakepitimen virkaa JD:ssä tekee - korjaantui massikkamiehen konstein. Kiitos. :) Eilisten vianetsintä- ja korjausyritysten seurauksena etutyövalot tais jäädä pimeäksi, mutta on niin kylmä ulkona, että saavat hetken ollakin pimeänä :-[
Viimeksi tuo piirilevy lämpesi piloille niistä tulevista liuskoista, nyt ne oli kiinni kaikki (vielä).
Teeppä sellainen viritys että irroita lämpöpuhaltimen ja valojen johdot kokonaan tuolta sulaketaululta. Ja käännä johdot sinne konsolin sisään ja laita niille uudet sulakkeet suoraan johtoihin. Näin taulun kyteminen loppuu kun suuret virrat eivät kierrä siellä ollenkaan.
-
Meillä on Jontikassa se piirilevy huonossa kunnossa.Takatyövaloille vedin uuden linjan,kun virtaa ei löytynyt muuten.
Jotenkin luulen että vika on siinä piirilevyssä,se kun valehtelee yleismittarille.Mittarin pieni testausvirta tulee läpi,mutta isompi lampun sytyttävä virta ei tulekkaan,johtuu varmaan hapettumista tämä.
Siinä ei Jontikan ukoilla ole järki päätä pakottanut kun ne on pykänneet sen kojetaulun sähköt.Sulakkeet on hitaita vaihtaa vertaa Natikkaan tai mihin vaan.Jd 2040s,vm 87 ja kauhalamput on muissa merkeissä taitaa olla kaikissa halogeenit.Jontikan omilla valoilla ei nää mitään.
-
Meillä on Jontikassa se piirilevy huonossa kunnossa.Takatyövaloille vedin uuden linjan,kun virtaa ei löytynyt muuten.
Jotenkin luulen että vika on siinä piirilevyssä,se kun valehtelee yleismittarille.Mittarin pieni testausvirta tulee läpi,mutta isompi lampun sytyttävä virta ei tulekkaan,johtuu varmaan hapettumista tämä.
Siinä ei Jontikan ukoilla ole järki päätä pakottanut kun ne on pykänneet sen kojetaulun sähköt.Sulakkeet on hitaita vaihtaa vertaa Natikkaan tai mihin vaan.Jd 2040s,vm 87 ja kauhalamput on muissa merkeissä taitaa olla kaikissa halogeenit.Jontikan omilla valoilla ei nää mitään.
Juu. Paskin paikka koko koneessa :P
-
Meillä on Jontikassa se piirilevy huonossa kunnossa.Takatyövaloille vedin uuden linjan,kun virtaa ei löytynyt muuten.
Jotenkin luulen että vika on siinä piirilevyssä,se kun valehtelee yleismittarille.Mittarin pieni testausvirta tulee läpi,mutta isompi lampun sytyttävä virta ei tulekkaan,johtuu varmaan hapettumista tämä.
Siinä ei Jontikan ukoilla ole järki päätä pakottanut kun ne on pykänneet sen kojetaulun sähköt.Sulakkeet on hitaita vaihtaa vertaa Natikkaan tai mihin vaan.Jd 2040s,vm 87 ja kauhalamput on muissa merkeissä taitaa olla kaikissa halogeenit.Jontikan omilla valoilla ei nää mitään.
No niin, olin kuvitellut tämänkin tekeväni hyvin joskus paremmalla ajalla ja keleillä, mutta nyt piti vaan tehdä hyvin ja nopeasti. Valot ei taas tänään toimineet (niin mää en olis koko härveliä edes tarvinnu enkä tartte, mutta kun nyt tulin siirtäneeksi). Eli valaisimille menevistä johdoista näkyi jotain 10.5-12 voltin lukemia, vaikka vielä sulakerasialla oli 12,5 V (kikotin ei käyny). JOTEN riitti tuo mitätön sähkö sentään releen käämille ja olikin helpohko homma releistää lähi- ja kaukovalot siten että toimivat. Niin stna!
Että voi olla turha härveli! (oon mä kerran vaihtanu autonkin sen vuoksi, että ovien kahvat ei toiminu). Prkl. Toyota Carina vm. 1979 ja oli kymmenisen vuotta vanha silloin. >:(