Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ala-Pertti - 16.11.11 - klo:17:31
-
Maastullissa oli juttua, jossa tutkittu valteemin mökin lämmityskykyä. Kuulemma paleltuu.
Paskapuhetta. Taas Valtraa morkataan syyttä suotta.
Minä oon koko ikäni kärsinyt köyhistä sukulaisista ja pikkuvikaisista traktoreista, mutta valteemin lämppäriin oon aina voinut luottaa.
On se satavarma, olkoon sitten kesä tai talvi, niin ikinä eikä koskaan kopissa ei ole sen kylmempää kuin ulkonakaan.
-
Tähän saakka o miltei viel ilmastointia käytetty ettei tuu kuuma ;D
-
Tähän saakka o miltei viel ilmastointia käytetty ettei tuu kuuma ;D
Deutsissa on ilmastointi aina päällä ;D
-
en ole kyllä koskaan vallun kopissa palellu, mutta saas nähä nyt tuota uutta ei oo vielä pakkasia nähny, aivan alkaa pelottaa, miten tarkenen ens talvena :'(
-
Tähän saakka o miltei viel ilmastointia käytetty ettei tuu kuuma ;D
Deutsissa on ilmastointi aina päällä ;D
No siin pitääki ku on muuten heti lasit pornohuurus ;D
-
Mä oon palellu Deutzien hyteissä oman osuuteni. Mikä tahansa on varmaan lämpimämpi talvella kuin se. Puhallin pitää olla nelosella ja sitten se huutaa siellä penkin alla niin että radio ei kuulu ja korvatkin menevät reumatismin tulon lisäksi. Se mitä on Valmeteillä ajellut niin ei niitä kyllä voi kylmiksi moittia.
-
Tiärä häntä.
Meillä ainakin toinen kuski ei palele ja toinen palelee 6800:ssa,jos ajellaan -20 kylmemmällä kelillä tyhjäkäynnillä.
Jos tehoa otetaan sillä tarkenee...Nyt sitten ensi talvena näkee kuinka Tn kanssa pärjää.
On hiukan persoonakohtainen tää tarkeneminen.
-
Ainakin alkupään mezzoissa jonkin aikaa antaa kierroksi, jotta neste virtaa katolle asti. Sen jälkeen tarkenee.
-
Tolla on yllättävän paljon merkitystä pelaako molemmat puhaltimet. Viime talvena oli toinen tuuletin mykkä, eikä kerinnyt sitä remontoimaan. Ennemin kärsi vilua. Onneksi on tuo poronsarviohjaus, niin lämmin öljy kävi kiertämässä hytissä olevassa pakassa ;D Siitäkös irtosi pientä lisälämpöä ???
-
Tolla on yllättävän paljon merkitystä pelaako molemmat puhaltimet. Viime talvena oli toinen tuuletin mykkä, eikä kerinnyt sitä remontoimaan. Ennemin kärsi vilua. Onneksi on tuo poronsarviohjaus, niin lämmin öljy kävi kiertämässä hytissä olevassa pakassa ;D Siitäkös irtosi pientä lisälämpöä ???
lisälämpöä poronsarvista?Ranteistako se lämpö lähti? ;)
-
Tuskanhiki :D
-
Entisellä työpaikalla oli mf - 6495 ja sielä ainaki jalkoja palelsi jos oli ulukona pakkasta. Vaikka ajettiin montaki tuntia ni lattian rajasa oli kylmä.
-
Mä oon palellu Deutzien hyteissä oman osuuteni. Mikä tahansa on varmaan lämpimämpi talvella kuin se. Puhallin pitää olla nelosella ja sitten se huutaa siellä penkin alla niin että radio ei kuulu ja korvatkin menevät reumatismin tulon lisäksi. Se mitä on Valmeteillä ajellut niin ei niitä kyllä voi kylmiksi moittia.
Ei mulla oo ikinä kakkosta suuremmalla eikä oo vielä tullut kylmä edes -26 asteen pakkasilla ja sen kylmemmässä ei oo tullut ajettuakkaan :P
-
Ei mulla oo ikinä kakkosta suuremmalla eikä oo vielä tullut kylmä edes -26 asteen pakkasilla ja sen kylmemmässä ei oo tullut ajettuakkaan :P
Arvasin! ;) :P
-
Mulla oli cases toissa talvena aurates pakko pitää hanskoja kädes, kun sielä ei kertakaikkiaan tarennu, valitin merkkiliikkees asisasta, ettei meillä oo kintaat kädes aurattu sitten 70 luvun puolenvälin, kun sekurakoppi tuli, löivät mulle rätingin eteen, ettei perkinssin lämpömittarin kuulukkaan nousta kovin ylös :o Viimesyksynä teetin siihen sitten yksityisellä korjaamolla kytkinrempan, kattoi samalla termostaatit, olihan sielä toinen jumittunu auki vaihto auttoi kintaita ei tarvinnu, mutta lattialta ei tahtonu lumi sulaa 20 pakkases 7-8 tunnin aurauslenkillä, toisin on vallus, kun siinä on se koetaulupuhallin on niin mukava kun on lattiasta saakka lämmin ;) kyllä sen huomaa heti talvella jos ei ole päällä.
-
aina aurattu valtralla t-paita päällä eikä 2 suurempaa nopeutta lämmittimessä ole tarvinnut käyttää.
-
Nopeammin tuo t161 commonrail lämpee kun 8150. Kovasti noilla on kummallakin tarjennu, mutta tuo uus lämpee nopeammin.
-
Kyllä noilla on tarjennu talvella oli sitten 405-455-800-655 tai nykyinen-n. Suurempi ongelma on saada koppi kylmäksi kesällä. Ilmastoinnissa ei riitä potku millään.
-
Kyllä noilla on tarjennu talvella oli sitten 405-455-800-655 tai nykyinen-n. Suurempi ongelma on saada koppi kylmäksi kesällä. Ilmastoinnissa ei riitä potku millään.
Kannattaa tarkastaa ilmastoinnin kennot ja katolla olevat liitokset.
-
Kyllä noilla on tarjennu talvella oli sitten 405-455-800-655 tai nykyinen-n. Suurempi ongelma on saada koppi kylmäksi kesällä. Ilmastoinnissa ei riitä potku millään.
Kannattaa tarkastaa ilmastoinnin kennot ja katolla olevat liitokset.
Liitokset taitaa olla huonot kun päästi nesteet äskettäin hyttiin. Huolto on edessä pian. ::)
-
Mulla oli cases toissa talvena aurates pakko pitää hanskoja kädes, kun sielä ei kertakaikkiaan tarennu, valitin merkkiliikkees asisasta, ettei meillä oo kintaat kädes aurattu sitten 70 luvun puolenvälin, kun sekurakoppi tuli, löivät mulle rätingin eteen, ettei perkinssin lämpömittarin kuulukkaan nousta kovin ylös :o Viimesyksynä teetin siihen sitten yksityisellä korjaamolla kytkinrempan, kattoi samalla termostaatit, olihan sielä toinen jumittunu auki vaihto auttoi kintaita ei tarvinnu, mutta lattialta ei tahtonu lumi sulaa 20 pakkases 7-8 tunnin aurauslenkillä, toisin on vallus, kun siinä on se koetaulupuhallin on niin mukava kun on lattiasta saakka lämmin ;) kyllä sen huomaa heti talvella jos ei ole päällä.
Kyllä nykypäivän koneissa yleensä tarkenee jos termostaatit, vesipumppu ja hytin suodattimet on kunnossa ja neste kiertää...
-
Nopeammin tuo t161 commonrail lämpee kun 8150. Kovasti noilla on kummallakin tarjennu, mutta tuo uus lämpee nopeammin.
--niin,uskon aika lailla T161n viskon 'voimaan'.Ainakin NH:t on lämmenny aika hyvin moottorin osalta ja myös hytin puolesta kun visko ei jäähdytä.
-
Valtran Mezzo-sarjasta ainaki kokemuksia sen verran että, jos alalämmityslaite pelaa hienosti nii varpaatki tarkenee. :P
-
Se täytyy offtopiccina mainita että Fendtissä on melkoisen tehokas lämmityslaite. Voi ajella aurauskeikoillakin ilman takkia... Eikä pidä puhallin liikaa mekkalaa Plussana vielä takalasin lämppäri niin pysyy kaikki lasit auki.
-
Se täytyy offtopiccina mainita että Fendtissä on melkoisen tehokas lämmityslaite. Voi ajella aurauskeikoillakin ilman takkia... Eikä pidä puhallin liikaa mekkalaa Plussana vielä takalasin lämppäri niin pysyy kaikki lasit auki.
Tuo takalasinlämmitin olis kyllä todella tarpeellinen varuste.
-
Metsäajot -20C kelissä lähes tyhjäkäynnillä alapuhaltimen ollessa kaput oli kai ainut kerta kun valmetissa palelsi(varpaita).
-
Kovempia pakkasia ei nyt ole päässyt testaamaan, mutta lämpimältä tuntuu A-valtu kun on 2 kennoa. Kylmääkin saa riittävästi kesällä, kunhan oli ensin kiinnittänyt yläpuhaltimen kiinni. Oli entiseltä omistajalta ruuvit löysällä ja koko puhallinyksikkö vaelteli kattokonsolissa milloin missäkin.
Leylandin Sekura-ohjaamoon laitoin kiertovesipumpun ja tavallisen hanan.
Sekura kopin tietävät tuntevat, että kenno on iso. Se on ylhäältä talvella lämmin, mutta nestekierto on niin vajaata, että alhaalta kenno on jo kylmä. Kiertovesipumpun avulla koko kenno on lämmin ja lämpöä riittää nyt. -16 ja -25 välillä talvella savottaa ajoin. -18 asti kärsi ajaa t-paidassa, sen jälkeen oli pantava fleece päälle. 30 vuotta vanhaksi traktoriksi se on siis varsin lämmin.
Eilen tilasin "pikkuvalmetiin" eli 500:een lämppärin kennon ja puhaltimen, sekä kiertovesipumpun. Jos saisi vähän lämpimäksi sitäkin kajuuttaa.
-
Nyykkäreissä menty takapakkia paljon. TS.n ohjaamo lämmin tasaisesti lattiasta saakka, TSA.n koppi perkeleen kylmä,liekkö yksilöitä mutta tuon suuntaisia kokemuksia toisillakin.
-
Nyykkäreissä menty takapakkia paljon. TS.n ohjaamo lämmin tasaisesti lattiasta saakka, TSA.n koppi perkeleen kylmä,liekkö yksilöitä mutta tuon suuntaisia kokemuksia toisillakin.
--mä tarkenin TSAn kopissa erittäin hyvin.Tosin 135:ssä on visko joten moottori lämpenee hyvin.
--toisaalta en kyllä juuri palele yleensäkään
-
Se täytyy offtopiccina mainita että Fendtissä on melkoisen tehokas lämmityslaite. Voi ajella aurauskeikoillakin ilman takkia... Eikä pidä puhallin liikaa mekkalaa Plussana vielä takalasin lämppäri niin pysyy kaikki lasit auki.
Täytyy sanoa, että olet päässyt jo reippaasti Ojalan edelle tuossa ylivoimaisen kehumisessa. ;D Oletko rehellisesti sanottuna löytänyt vielä mitään huonoa ominaisuutta tuosta traktorista :D
-
C-sarjan hytti Valtran paras! Tarkenee vaikka vaan katto lämmitys...
Metsätöihin ei tietysti päätoimiselle sovi...
-
Se täytyy offtopiccina mainita että Fendtissä on melkoisen tehokas lämmityslaite. Voi ajella aurauskeikoillakin ilman takkia... Eikä pidä puhallin liikaa mekkalaa Plussana vielä takalasin lämppäri niin pysyy kaikki lasit auki.
Täytyy sanoa, että olet päässyt jo reippaasti Ojalan edelle tuossa ylivoimaisen kehumisessa. ;D Oletko rehellisesti sanottuna löytänyt vielä mitään huonoa ominaisuutta tuosta traktorista :D
Olen löytänyt. Kahden takalohkon varastaminen etukuormaajalle, lyhyt akseliväli nelimukisena aiheuttaa kiikkeryyttä ilman lisäpainoja, hiukan pieni akku(tosin aina on käyntiin lähtenyt.) , kahden takahydrauliikkalohkon propotionaalisuuden puuttuminen, hiukan hidas ohjaus, ahdas hytti muille kuin kuskille... ;) Osa näistä ongelmista poistuisi kutoskoneisessa ja uusissa malleissa lähes kaikki. :)