Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: montöör - 14.11.11 - klo:21:36
-
Jos olette joskus epätoivon hetkellä käyttäneet tarvikesuodattimia,
oletteko törmänneet Teho-filter merkkisiin. Takavuosina laatu oli
huonompi kuin Polonez autossa, joka taasen lienee ollut
maailmankaikkeuden huonoin auto. Lieneeko merkki vielä suomalais
omistuksessa. Sattumalta näin eräässä pajan hyllyssä näitä
hätävarasuodattimia, kuten niitä kuulemma ammattilaiset kutsuu. :o
-
Älääs ny morkkaa Sieviläisten laatutuotetta, nykyään taitaa olla työnjohtajien
omistuksessa kun Flextronics myi pois. Vai omistaako tää Shaman Spirits eli
pottuviinamies tämänkin, miten lie Ojalayhtymän nykyomistajat ?
Anyway, polttoainesuotimen läpäsyominaisuudet huippua, kesäsoppa
menee pakkasellakin läpi jos suotimet lämpimäs paikas. Virtaussuunta
on ulkokehältä sisään eli vaippaa lämmittämällä antaa hyvän vasteen.
Toisin kuinCAV tai Bosch, vetää päältä tukkoon heti :o
-
Olikohan se tekniikan maailma jossa oli testi ja siinä muistaakseni teho pärjäsi hyvin ,tarkistan kun löydän lehden.
-
kyllä niitä ihan uskaltaa ostaa, 90- luvulla oli laatu-ongelmia. Taisi yksi 2680 massikka leikata tuossa vähän matkan päässä kiinni. :o
-
05-sarjan valtuissa ja 8000:ssa ovat hyvin toimineet 250h vaihtovälillä.
-
Aika kallista säästöä noiden tarvikesuotimien käyttö, suotimen hinta kuitenkin aika olematon suhteessa käyttötunteihin.
Tulee noista aina konetta kattellessa ensiksi mieleen että missähän muussa paikassa on vielä koneenpidossa säästetty...
-
Aika kallista säästöä noiden tarvikesuotimien käyttö, suotimen hinta kuitenkin aika olematon suhteessa käyttötunteihin.
Tulee noista aina konetta kattellessa ensiksi mieleen että missähän muussa paikassa on vielä koneenpidossa säästetty...
Takavuosina ainakin M-Filter = Sisu alkuperäinen, sama paska eri väri. Nyttemmin en tiedä, kun olen päässyt eroon noista Sisuista.
CNH:n laatusuodattimet tehdään uudempiin Jenkeissä, vanhempiin sitten Kiinassa, eli aika Sieviläisiä taitaa nekin olla...
-
Aika kallista säästöä noiden tarvikesuotimien käyttö, suotimen hinta kuitenkin aika olematon suhteessa käyttötunteihin.
Tulee noista aina konetta kattellessa ensiksi mieleen että missähän muussa paikassa on vielä koneenpidossa säästetty...
Takavuosina ainakin M-Filter = Sisu alkuperäinen, sama paska eri väri. Nyttemmin en tiedä, kun olen päässyt eroon noista Sisuista.
CNH:n laatusuodattimet tehdään uudempiin Jenkeissä, vanhempiin sitten Kiinassa, eli aika Sieviläisiä taitaa nekin olla...
Muistuupa kerran mieleen kun yks suurisuu posus autohuollossa kuiinka tärkeää on käyttää alkuperäisiä suodattimia....
asentaja otti puukon ja hetken raaputti maalia pois niin kyllä auton omistajalla naama tummu.
olihan muutama vuosi sitten esimerkiksi tojotan orkkissuodatin aivan täys paska, oli oikeen tm:ssä juttua...
Ei tuo merkki kerro oikeastaan mitään enää....
Frammia käytetään ;)
-
Mut takuu asioissa ei epäselvää kun löytyy oikeat leimat. Oli leimojen sisällä vaikka framin suodatin.
Sama öljyjen kanssa. Helppo sanoa takuu yms käsittelijälle et suositus öljyllä ajetaan. Kun rueta kertomaan luokituksia ja ainahan sieltä joku lisäaine puuttuu minkä takia tämä ongelma aiheutunut ;D
-
Ei ne mitään huonoja suodattimia voi olla . Käsittääkseni niiden valmistuksella ja myynnillä on hankittu pääomaa niin paljon ,että nykyään voidaan harjoittaa konekauppaa .
Mun mielestäni ne oli ainakin ennen aika halpoja suodattimia . Suurimmalle osallehan on kuitenkin toiseksi tärkeintä , että tuote on halpa . Tärkeintä on tietenkin se , että naapurikin ostaa sellaisen ja tuote on Suomalaisen Myyntitilaston kärjessä , silloin se on huippu tuote ja hitekkiä .
-
Tärkeintä on tietenkin se , että naapurikin ostaa sellaisen ja tuote on Suomalaisen Myyntitilaston kärjessä , silloin se on huippu tuote ja hitekkiä .
[/quote]
;D
Takavuosina varmaan oli paljonkin sanomista mutta TM.n vertailun mukaan laatu nykyään aivan ok. Hinta näytti kyllä olevan testin kalleimmasta päästä.
-
Aika kallista säästöä noiden tarvikesuotimien käyttö, suotimen hinta kuitenkin aika olematon suhteessa käyttötunteihin.
Tulee noista aina konetta kattellessa ensiksi mieleen että missähän muussa paikassa on vielä koneenpidossa säästetty...
Takavuosina ainakin M-Filter = Sisu alkuperäinen, sama paska eri väri. Nyttemmin en tiedä, kun olen päässyt eroon noista Sisuista.
CNH:n laatusuodattimet tehdään uudempiin Jenkeissä, vanhempiin sitten Kiinassa, eli aika Sieviläisiä taitaa nekin olla...
No ilmankos ne sitten onkin CNH osiksi niin edullisia.
-
niin, tulipa mieleen että missäs päin suolahtee se valtemi niitä suotimia pykää? ei taida olla ns. alkuperäissuotimia kellään omissa tehtaan nurkissa kasaamassa vaan ostavat alihankinnalla niinku muitakii komponenetei ja niillähän on jotkii laatutantartit joilla mennään! eihän nuo öölitkää tule keikki samalta virmalta vaan aina välillä kilpailutuksen jälkeen on tuottaja muuttunnu.
-
Vasta tuli telkkarista juttua teho-suodattimen tehtaalta ja accon suodattimia vilisti liukuhihnalla ;D Aika monelle muullekkin merkille tekevät. ..
-
tuos pari vuotta sitte tuli ostettua tarvike löpösuodatin 705, no sitte kotona tuli tutkaaltua lähemmin ja vertaaltua alkuperäisosaan (ei siis koko rattorin historiaa ollunna kumminkaa kii) puuttu tiivisterengas keskiosalta, eli ei olisi varmastikkaa menny tukkoon ikuna :o no takas kauppaan ja tutkaaltiin niin kaikis sama, jotaki häikkää hyllypaikoos vissihin, josai reutsisko sitte oli samannäkönen..
toinen tapaus, audiin moot öljyn tarvike suotatin, kaikki ok ja paikoilleen, eka tarttaus, vähä kaasua ja poks! kauluksen juuresta halaki..
ei siinä on niitä joskus alkuperäis osiski yhtälailla.. lähinnä sitä tuon ilmi että kannattaa tutkaalla niitä kumminki vähä tarkemmin aina ku vaihtaa..
-
>, audiin moot öljyn tarvike suotatin, kaikki ok ja paikoilleen, eka tarttaus, vähä kaasua ja poks! kauluksen juuresta halaki.
Se nyt on vain ominaisuus noissa volkkareissa,että öljyt tulee pihalle ,kuten ainakin niissä pienemmissä nokka-akselien kiinni leikkaaminen kun öljyntulo kanteen vähän huurtuu.
Näiltäkin ongelmilta säästyy kun ajaa mainituista kaupoista ohi.
-
Mut takuu asioissa ei epäselvää kun löytyy oikeat leimat. Oli leimojen sisällä vaikka framin suodatin.
Sama öljyjen kanssa. Helppo sanoa takuu yms käsittelijälle et suositus öljyllä ajetaan. Kun rueta kertomaan luokituksia ja ainahan sieltä joku lisäaine puuttuu minkä takia tämä ongelma aiheutunut ;D
Jep, tuota minäkin vähän ajoin takaa. Olen hieman siinä uskossa että reklamaatiotapauksissa on selvempi toimia merkkivaraosatoimittajan kanssa kuin alkaa vääntämään jonkun pohjalaisen nyrkkipajan kanssa että kuka korvaa. Ja huollosta kysymällä saa välittömästi selville jos jossain merkkiosassa on ollut laajemmalti vikaa, ei mene yksittäistapauksen piikkiin.
Tietty näillä suotimien ominaisuuksilla nyt ei liene loppupeleissä niin suurta väliä vaikkapa moottorin kestoiän kanssa, moni moottori laitetaan sulattoon kesken ikänsä. Tuo suotimen rikkoutumisesta johtuvan mekaanisen vaurion mahdollisuus on lähinnä se uhkakuva joka arveluttaa.
-
tuos pari vuotta sitte tuli ostettua tarvike löpösuodatin 705, no sitte kotona tuli tutkaaltua lähemmin ja vertaaltua alkuperäisosaan (ei siis koko rattorin historiaa ollunna kumminkaa kii) puuttu tiivisterengas keskiosalta, eli ei olisi varmastikkaa menny tukkoon ikuna :o no takas kauppaan ja tutkaaltiin niin kaikis sama, jotaki häikkää hyllypaikoos vissihin, josai reutsisko sitte oli samannäkönen..
Jokunen viikko sitte vaihoin 665:en tehon löpösuodattimen. Siitäki puuttu tuo tiiviste. En tiiä oisko moista etes tarvinnu, mutta laitoin vanhan tiivisteen, kun oli riima. Tehon suodattimia on meillä käytetty iät ja ajat. En osaa moittia.
-
Aika kallista säästöä noiden tarvikesuotimien käyttö, suotimen hinta kuitenkin aika olematon suhteessa käyttötunteihin.
Tulee noista aina konetta kattellessa ensiksi mieleen että missähän muussa paikassa on vielä koneenpidossa säästetty...
Takavuosina ainakin M-Filter = Sisu alkuperäinen, sama paska eri väri. Nyttemmin en tiedä, kun olen päässyt eroon noista Sisuista.
CNH:n laatusuodattimet tehdään uudempiin Jenkeissä, vanhempiin sitten Kiinassa, eli aika Sieviläisiä taitaa nekin olla...
No ilmankos ne sitten onkin CNH osiksi niin edullisia.
just kiertelin CNH tuotteeseen alkuperäis suodattimia perään ja moottori puolelle. Kupeessa luki made in Italia. Siellä ne tehdään joka halvimmalla tekee.
-
tuos pari vuotta sitte tuli ostettua tarvike löpösuodatin 705, no sitte kotona tuli tutkaaltua lähemmin ja vertaaltua alkuperäisosaan (ei siis koko rattorin historiaa ollunna kumminkaa kii) puuttu tiivisterengas keskiosalta, eli ei olisi varmastikkaa menny tukkoon ikuna :o no takas kauppaan ja tutkaaltiin niin kaikis sama, jotaki häikkää hyllypaikoos vissihin, josai reutsisko sitte oli samannäkönen..
Jokunen viikko sitte vaihoin 665:en tehon löpösuodattimen. Siitäki puuttu tuo tiiviste. En tiiä oisko moista etes tarvinnu, mutta laitoin vanhan tiivisteen, kun oli riima. Tehon suodattimia on meillä käytetty iät ja ajat. En osaa moittia.
Boschin löpövehkeetkö on Valmetissa? Claasissa on ainakin, ja Claasin kaikilla vesileimoilla ja hologrammeilla kirjaillussa originaalisuodattimessa ei myöskään näy olevan keskitiivistettä.
-
Teho-filterin öljynsuodattimesta uupui takaiskuventtiili tai mikä se on nimeltään.
Suodatin tyhjeni aina väliajoilla ja käynnistyksen jälkeen öljyvalo palaa pitkään.. :P
-
ja kyseiseen mallin tarkoitettu suodatin oli kyseessä? ei kaikki samankokoset ja noin suurin piirtein samannäköset ole kaikkiin värkkeihin tarkotettuja! joissain on suodin ylösalasin ja siinä mitään ventiliä tartte mutta sitten on nää mitkä on ylösalasin väärinpäin niihin ventili pakollinen joten hieman kun kattelee mitä suosittaa merkki nin sitten....!
-
ja kyseiseen mallin tarkoitettu suodatin oli kyseessä? ei kaikki samankokoset ja noin suurin piirtein samannäköset ole kaikkiin värkkeihin tarkotettuja! joissain on suodin ylösalasin ja siinä mitään ventiliä tartte mutta sitten on nää mitkä on ylösalasin väärinpäin niihin ventili pakollinen joten hieman kun kattelee mitä suosittaa merkki nin sitten....!
*** Joo.. Suodatin oli ihan oikeassa koneessa kiinni. Nelos valtra ja vastaava juttu puimurin perkins motissa ::)
Olipahan siisti suodattimen vaihto. Ei valunut öljyä pitkin moottorin kylkiä ;D
Tää juttu vuosi pari sitten. Saattaahan toki olla, että nykyiset filterit varusteltu takaiskuilla?
-
N-sarjassa on polttoainesuodattimet made in USA.siitä en mene takuuseen missä on valmistettu.Merkki on minusta stanadyne valmistaa myös mm.suihkutuspumppuja.
Orginaali N öljynsuodatin on erinäköinen sisältä kuin samassa tehtaassa tehty tarvikemalli olen itse sen tutkinut ,paperia vähemmän ja venttiilirakenne heiveröisempi ,jousi ohuepi ja venttiili pienempi.
Aina käytän alkuperäisiä joka koneessa.
-
Teho on ainakin vähentany mallejaan. Sama suodatin käy moneen värkkiin.
-
Kun se siivilän valmistaja pääsee soppariin esim Valtran kanssa niin sopparissa lukee että yhtä hyvää tai parempaa siivilää ei ko. tehtaalla ole lupa Valtraan tehdä.
Myös tuotekehitystä tehdään yhteistyössä ja uusimmat tekniikat ja menetelmät sekä materiaalit heti ja ekana käytössä ym ym plaaplaaplaa ja sopimuksen rikkomisesta seuraa huomattava sakko.
-
Boschin löpövehkeetkö on Valmetissa?
Muistaakseni joo
-
Mulla nuo suodattimet tulevat mistä sattuu, nyt puolenkymmentä vuotta käyttänyt Man merkkiä joka moottorissa. Takavuosina kun traktorissani oli kiinni M-filtteriä niin naapurin penninvenyttäjä poikamiesviljelijä ihmetteli valintaani. Sanoi hän ei käytä M-filtteriä sen vuoksi kun niissä on niin huono maali pinnassa että ne ruostuu puhki päältäpäin. ;D