Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tohelo2 - 07.11.11 - klo:18:11
-
On 805 valmet josta olisi tarkoitus tehdä vetokone, nykyisellään nelikko. Työmiehemme on enemmän kuumana asiasta ja miksi ei olisi hengessä mukana. Farmi 3500 tai super 3000 luokka kaiketi
Kumpaan itse lähtisitte tuosta peruskoneesta etenemään?
Tämä nimimerkki on tätä projektia ja muita tyhmiä kysymyksiä varten :)
-
farmi, superissa on käsittääkseni suuremmat kulut.
-
farmi, superissa on käsittääkseni suuremmat kulut.
ehdottomasti super..siinä on isommat kulut
-
Eikö sitä voisi vaikka kaivaa kuopan maahan ja heittää sinne viissatasen pari kertaa kuussa? Loput säästyneet rahat voi käyttää vaikka pariin etelänmatkaan vuodessa ja lisäksi jää vielä se traktorikin raiskaamatta :)
Muussa moottoriurheilussa on edes vauhdin tuntua, lähtekää mieluummin vaikka jokkikseen.
-
Eikö sitä voisi vaikka kaivaa kuopan maahan ja heittää sinne viissatasen pari kertaa kuussa? Loput säästyneet rahat voi käyttää vaikka pariin etelänmatkaan vuodessa ja lisäksi jää vielä se traktorikin raiskaamatta :)
Muussa moottoriurheilussa on edes vauhdin tuntua, lähtekää mieluummin vaikka jokkikseen.
Mä urheilin tänään 6 vuotta seisseen Sampo 20:n liikkeelle. Siinä sitä oli juhlallinen meininki 8) Kulki just ja just 13 km/h. Vissiin jotain vikaa jossain. Saisiko siitä jonkun Pulling-koneen ;D
-
on melkein kuin jotain yleisurheilukisaa kattois, jätät venyttelee ja sitten kiskasee sen melkein voiton, jopa 6 senttiä! pyh, ei turhempaaa koneen rääjkkäystä olekaan! ajakaa toisianne vastaan radalla! kuka eniten minsaa radalla, häviää!
-
Eikö sitä voisi vaikka kaivaa kuopan maahan ja heittää sinne viissatasen pari kertaa kuussa? Loput säästyneet rahat voi käyttää vaikka pariin etelänmatkaan vuodessa ja lisäksi jää vielä se traktorikin raiskaamatta :)
Muussa moottoriurheilussa on edes vauhdin tuntua, lähtekää mieluummin vaikka jokkikseen.
Mä urheilin tänään 6 vuotta seisseen Sampo 20:n liikkeelle. Siinä sitä oli juhlallinen meininki 8) Kulki just ja just 13 km/h. Vissiin jotain vikaa jossain. Saisiko siitä jonkun Pulling-koneen ;D
Tee siitä sauna ja kutsu meität kylään. ;)
http://www.teuva.fi/kulttuuri/saunat/2007/saunat2.pdf
-
Kaitpa se on helpompi aloittaa tuosta Farmi luokassa.....
tuolta löytyy säännöt....
http://www.tractorpulling.fi/dumpfile.php?id=154
-
Eikö sitä voisi vaikka kaivaa kuopan maahan ja heittää sinne viissatasen pari kertaa kuussa? Loput säästyneet rahat voi käyttää vaikka pariin etelänmatkaan vuodessa ja lisäksi jää vielä se traktorikin raiskaamatta :)
Muussa moottoriurheilussa on edes vauhdin tuntua, lähtekää mieluummin vaikka jokkikseen.
Mä urheilin tänään 6 vuotta seisseen Sampo 20:n liikkeelle. Siinä sitä oli juhlallinen meininki 8) Kulki just ja just 13 km/h. Vissiin jotain vikaa jossain. Saisiko siitä jonkun Pulling-koneen ;D
Ei mitään pullingia vaan otetaan gladiaattorit. Mä etin jostain 31:n fergun niin mennään ens kesänä Okraan ja otetaan kisat kumpi on liikkeellä viimesenä. Etin vaan jostain ne puntit 31:n takapyöriin niin saan sut nostettua pöydällä katsomaan tähtiä. ;D
-
nykyisellään nelikko.
Farmiin oltava vetotapa alkuperäinen. Eli jos takatuupparia mielit on oltava alkuperäinen 2wd ja todistus koneen alkuperästä. Superiin muistaakseni saa muuttaa.
Ja edittinä, en nyt äkkiä löytäny tuota pykälää tuolta viidakosta. Voipi olla että on poistettu. Toki kukaan ei kieltäny ajamasta ilman etuvetoa ja painottaa kone takavetoisen tavoin.
-
nykyisellään nelikko.
Farmiin oltava vetotapa alkuperäinen. Eli jos takatuupparia mielit on oltava alkuperäinen 2wd ja todistus koneen alkuperästä. Superiin muistaakseni saa muuttaa.
Ja edittinä, en nyt äkkiä löytäny tuota pykälää tuolta viidakosta. Voipi olla että on poistettu. Toki kukaan ei kieltäny ajamasta ilman etuvetoa ja painottaa kone takavetoisen tavoin.
kopioin tuon Farmi säännöistä....
C. Voimansiirto
1. Etuvedon kardaanissa on oltava kannatinlenkit katkeamisen varalta (vrt. kuorma-autot), ellei kardaania ole muuten suojattu.
-
Eikö sitä voisi vaikka kaivaa kuopan maahan ja heittää sinne viissatasen pari kertaa kuussa? Loput säästyneet rahat voi käyttää vaikka pariin etelänmatkaan vuodessa ja lisäksi jää vielä se traktorikin raiskaamatta :)
Muussa moottoriurheilussa on edes vauhdin tuntua, lähtekää mieluummin vaikka jokkikseen.
Mä urheilin tänään 6 vuotta seisseen Sampo 20:n liikkeelle. Siinä sitä oli juhlallinen meininki 8) Kulki just ja just 13 km/h. Vissiin jotain vikaa jossain. Saisiko siitä jonkun Pulling-koneen ;D
Aloitetaan suomessa uus moottoriurheilulaji Mulla olis kans Sampo laittaa kehiin. http://www.youtube.com/watch?v=xtyE2yid4Ao
-
On 805 valmet josta olisi tarkoitus tehdä vetokone, nykyisellään nelikko. Työmiehemme on enemmän kuumana asiasta ja miksi ei olisi hengessä mukana. Farmi 3500 tai super 3000 luokka kaiketi
Kumpaan itse lähtisitte tuosta peruskoneesta etenemään?
Tämä nimimerkki on tätä projektia ja muita tyhmiä kysymyksiä varten :)
Super 3000, jos meinaat joskus päästä palkinnoillekin, tulee nykyään jopa halvemmaksi.
Farmissa kilpailu tietty helpompaa, jos ei tulostavoitteita, Farmi 3500 on tällä hetkellä niin kovatasoinen luokka että 805:lla kisaaminen on lähinnä ajan (ja rahan)kulua.
Toi nelivedon muuttaminen takavedoksi ei sitten tosiaankaan ole mikään ongelma. ;)
-
farmi, superissa on käsittääkseni suuremmat kulut.
ehdottomasti super..siinä on isommat kulut
Jollei ryyppäämällä ja moottoriurheilulla saa taloa nurin, niin sitten on miehessä vika! ::)
-
farmi, superissa on käsittääkseni suuremmat kulut.
ehdottomasti super..siinä on isommat kulut
Jollei ryyppäämällä ja moottoriurheilulla saa taloa nurin, niin sitten on miehessä vika! ::)
Sitten pitää hankkia oikeat kaverit...
-
Saimmepas runsaslukuisesti asiantuntevia vastauksia :)
Kaikki harrastukset maksaa, ja näitä on tullut tullut katseltua ainakin 83 vuodesta. Tiedä sitten olivatko suomen ansimmäiset kilpailuvedot muinoin, oulun kupeesta leukut olivat silloin ylikovia.
Kaikki harrastukset maksaa, sillälailla tulee orjentoitua. Matkailtu on riittämiin, minä nautin kotona olosta.
Kiitos vaihtoehtoisista ajankäytön tarjouksista.
Kysymys onkin siinä, onko tuo yleensäkään antoisa kohde rakenteluun jos päämääränä menestyäkin?
Superfarmissa on paljon 6sylinterisiä jo 3000 sarjassakin, eikö vain?
Jos aihioksi ostaa jonkin vanhan kuutosen, mikä se olisi?
Mahdollista tietty että tämä on täysin väärä foorumi tälläiseen keskusteluun. Pitäisikö mennä ja liittyä naapurimaakunnan pulling kerhoon ja etsiä sieltä keskustelukumppaneita.
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen. Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan?
Super 6000 on jo täysin erilaisen budjetin luokka.
-
jos menestyä meinaa niin kyllä se nelipyttyysellä on maharottomuus kuutosia vastahan tapella.705 aikoonansa vähinsä koitettihin,hevoisia oli jo hyvääsesti mutta ei tarpeheksi..611 705/805 jatkoksi niin johan alkaas laineen massikka jäämähän.mutta takavetoosta kutostahan ei oo tehrastekoosia
-
No parashan se olis seurata jo nähtyä kaavaa. Eli takavetoinen kuutonen (ursus-zetor-ih-fiat). Viimenen kausi mannilan natikalla näytti siltä et olisko ollu jo 4numeroinen teholukema. Peltokoneethan on nykyään jo 300 aasilla varustettuja, ei taida sillä olla muutaku näytösarvo lavetin vedossa...
-
Jos aihioksi ostaa jonkin vanhan kuutosen, mikä se olisi?
Saisikohan nelivetoisen 399:n kevennettyä alle 3500 kg??, pitohan se yleensä loppuu...
-
Jos aihioksi ostaa jonkin vanhan kuutosen, mikä se olisi?
Saisikohan nelivetoisen 399:n kevennettyä alle 3500 kg??, pitohan se yleensä loppuu...
Pito loppuu vasta siinä vaihees kun vauhti on voimanpuutteen vuoksi tippunu liian alas.
-
Jos aihioksi ostaa jonkin vanhan kuutosen, mikä se olisi?
Saisikohan nelivetoisen 399:n kevennettyä alle 3500 kg??, pitohan se yleensä loppuu...
Pito loppuu vasta siinä vaihees kun vauhti on voimanpuutteen vuoksi tippunu liian alas.
No, eikös sen vauhdin saavuttamiseksi tarvita jo pitoa..?
-
Niinku tuos todettihin, pyttyjä on tuos kaksi liika vähä kumpahanki luokkahan. 500hv ei piisaa edes Farmihin, Superis tuo pitää kertoa kaharella.
Jos haluaa vain harrastaa, niin kyllähän tuollaki 20 metrin päähän voittovedosta pääsöö, kummaskin luokas.
-
Jos aihioksi ostaa jonkin vanhan kuutosen, mikä se olisi?
Saisikohan nelivetoisen 399:n kevennettyä alle 3500 kg??, pitohan se yleensä loppuu...
Pito loppuu vasta siinä vaihees kun vauhti on voimanpuutteen vuoksi tippunu liian alas.
No, eikös sen vauhdin saavuttamiseksi tarvita jo pitoa..?
***no ei. voima ratkaisee. eihän isoiskan luokis oo kun takavetoja vaikka painoa vaan 2500kg ja voimaa useempi tuhat.
-
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen. Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan
***nelivetoinen kone pomppii 3500 luokassa. alkohan se 1300 fiiattikin vetämään kun alko vetämään oikein painotettuna taavedolla farmi 6000.
eli koneen oltava takaveto. 805 ei tuu helpolla pärjäämään tuos luokas. 4pyttynen p-pumppu on kallis. edukkaammin saa 6pyttysiä pumppuja. isoilla 2 kanavaisilla suutinrungoilla+kisasuuttimilla saa kyllä 4pyttyseenkin voimaa. jos konessa on 500hv niin voitto ei oo läheskään varmaa...
-
Tälläisen mää laittaisin jos laittaisin: http://www.youtube.com/watch?v=T7dqA_GJ6bI&feature=related
-
Saimmepas runsaslukuisesti asiantuntevia vastauksia :)
Kaikki harrastukset maksaa, ja näitä on tullut tullut katseltua ainakin 83 vuodesta. Tiedä sitten olivatko suomen ansimmäiset kilpailuvedot muinoin, oulun kupeesta leukut olivat silloin ylikovia.
*** Ensimmäiset viralliset kisat suomessa ajettiin mun muistaakseni v. 86
Kaikki harrastukset maksaa, sillälailla tulee orjentoitua. Matkailtu on riittämiin, minä nautin kotona olosta.
Kiitos vaihtoehtoisista ajankäytön tarjouksista.
Kysymys onkin siinä, onko tuo yleensäkään antoisa kohde rakenteluun jos päämääränä menestyäkin?
Superfarmissa on paljon 6sylinterisiä jo 3000 sarjassakin, eikö vain?
*** Super farmi 3000 luokassa saa olla vain nelisylinterisiä, alle 5,5 l moottoreita
Jos aihioksi ostaa jonkin vanhan kuutosen, mikä se olisi?
*** Ursus/Zetor tai Fiat 8,1l. Tietty voit myös ostaa 611 Sisun koneen, pultata sen tuohon 805:een ja tyypittää sen 905:ksi. Koneen saa laihtumaan 3500 kg:n luokkaan, olettaen että sun kuski ei ole ollut ruoka-aikana kotona.
Mahdollista tietty että tämä on täysin väärä foorumi tälläiseen keskusteluun. Pitäisikö mennä ja liittyä naapurimaakunnan pulling kerhoon ja etsiä sieltä keskustelukumppaneita.
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen.
*** Kytkin sulaa heti ja pikavaihteetkin sitten kun saat voimaa riittävästi.
Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan?
*** Farmi 6000 luokassa, vesisateella, ekana vetäjänä ja pirunisolla hokilla.
Super 6000 on jo täysin erilaisen budjetin luokka.
*** Varmaan, en ole kuullutkaan tuollasesta luokasta
-
Minä menisin MF V8 miehenä kokeilemaan pallivaihteisella Maaseri-Verkunnolilla,niin saisi väki nauraa :D
-
Minä menisin MF V8 miehenä kokeilemaan pallivaihteisella Maaseri-Verkunnolilla,niin saisi väki nauraa :D
Jostain syystä Laineen Timon vedoille ei ole ihmeemmin naureskeltu.
-
Minä menisin MF V8 miehenä kokeilemaan pallivaihteisella Maaseri-Verkunnolilla,niin saisi väki nauraa :D
Jostain syystä Laineen Timon vedoille ei ole ihmeemmin naureskeltu.
Ei kannata..fulleri ei tiedä ja vaikka tietäis,ei ymmärrä..fullerille tiedoksi,kyse on yhdeksän kertaisesta suomen mestarista ja kone on keskikepeillä.
-
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen. Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan
***nelivetoinen kone pomppii 3500 luokassa. alkohan se 1300 fiiattikin vetämään kun alko vetämään oikein painotettuna taavedolla farmi 6000.
eli koneen oltava takaveto. 805 ei tuu helpolla pärjäämään tuos luokas. 4pyttynen p-pumppu on kallis. edukkaammin saa 6pyttysiä pumppuja. isoilla 2 kanavaisilla suutinrungoilla+kisasuuttimilla saa kyllä 4pyttyseenkin voimaa. jos konessa on 500hv niin voitto ei oo läheskään varmaa...
Siis tuota ihmettelin pullinkia syksyn mittaan telkkarista seuranneena.....Missä koko/teholuokassa nelivedosta on hyötyä ja missä takaveto rulettaa. Tehokkaimmat luokat on siis takapotkuja.....Ja miksi se eräs Fentti veti niin hyvin???
-
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen. Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan
***nelivetoinen kone pomppii 3500 luokassa. alkohan se 1300 fiiattikin vetämään kun alko vetämään oikein painotettuna taavedolla farmi 6000.
eli koneen oltava takaveto. 805 ei tuu helpolla pärjäämään tuos luokas. 4pyttynen p-pumppu on kallis. edukkaammin saa 6pyttysiä pumppuja. isoilla 2 kanavaisilla suutinrungoilla+kisasuuttimilla saa kyllä 4pyttyseenkin voimaa. jos konessa on 500hv niin voitto ei oo läheskään varmaa...
Siis tuota ihmettelin pullinkia syksyn mittaan telkkarista seuranneena.....Missä koko/teholuokassa nelivedosta on hyötyä ja missä takaveto rulettaa. Tehokkaimmat luokat on siis takapotkuja.....Ja miksi se eräs Fentti veti niin hyvin???
Jos se laatikkoon oli laitettu siirappia öljyn tilalle.
-
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen. Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan
***nelivetoinen kone pomppii 3500 luokassa. alkohan se 1300 fiiattikin vetämään kun alko vetämään oikein painotettuna taavedolla farmi 6000.
eli koneen oltava takaveto. 805 ei tuu helpolla pärjäämään tuos luokas. 4pyttynen p-pumppu on kallis. edukkaammin saa 6pyttysiä pumppuja. isoilla 2 kanavaisilla suutinrungoilla+kisasuuttimilla saa kyllä 4pyttyseenkin voimaa. jos konessa on 500hv niin voitto ei oo läheskään varmaa...
Siis tuota ihmettelin pullinkia syksyn mittaan telkkarista seuranneena.....Missä koko/teholuokassa nelivedosta on hyötyä ja missä takaveto rulettaa. Tehokkaimmat luokat on siis takapotkuja.....Ja miksi se eräs Fentti veti niin hyvin???
Jos se laatikkoon oli laitettu siirappia öljyn tilalle.
Haluaisko joku pullinkiharrastusta edistävä esittää tähän hieman vähemmän lennokkaan vastauksen.
Luulisin että nämä asiat askarruttavat muidenkin pientä mieltä.....
-
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen. Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan
***nelivetoinen kone pomppii 3500 luokassa. alkohan se 1300 fiiattikin vetämään kun alko vetämään oikein painotettuna taavedolla farmi 6000.
eli koneen oltava takaveto. 805 ei tuu helpolla pärjäämään tuos luokas. 4pyttynen p-pumppu on kallis. edukkaammin saa 6pyttysiä pumppuja. isoilla 2 kanavaisilla suutinrungoilla+kisasuuttimilla saa kyllä 4pyttyseenkin voimaa. jos konessa on 500hv niin voitto ei oo läheskään varmaa...
Siis tuota ihmettelin pullinkia syksyn mittaan telkkarista seuranneena.....Missä koko/teholuokassa nelivedosta on hyötyä ja missä takaveto rulettaa. Tehokkaimmat luokat on siis takapotkuja.....Ja miksi se eräs Fentti veti niin hyvin???
Jos se laatikkoon oli laitettu siirappia öljyn tilalle.
Haluaisko joku pullinkiharrastusta edistävä esittää tähän hieman vähemmän lennokkaan vastauksen.
Luulisin että nämä asiat askarruttavat muidenkin pientä mieltä.....
*** Noista mainitsemistasi asioista vois pitää päivän esitelmän, eli kerro mikä eniten askarruttaa, niin setä antaa vastauksen :). (pullingia vuodesta -88)
-
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen. Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan
***nelivetoinen kone pomppii 3500 luokassa. alkohan se 1300 fiiattikin vetämään kun alko vetämään oikein painotettuna taavedolla farmi 6000.
eli koneen oltava takaveto. 805 ei tuu helpolla pärjäämään tuos luokas. 4pyttynen p-pumppu on kallis. edukkaammin saa 6pyttysiä pumppuja. isoilla 2 kanavaisilla suutinrungoilla+kisasuuttimilla saa kyllä 4pyttyseenkin voimaa. jos konessa on 500hv niin voitto ei oo läheskään varmaa...
Siis tuota ihmettelin pullinkia syksyn mittaan telkkarista seuranneena.....Missä koko/teholuokassa nelivedosta on hyötyä ja missä takaveto rulettaa. Tehokkaimmat luokat on siis takapotkuja.....Ja miksi se eräs Fentti veti niin hyvin???
Jos se laatikkoon oli laitettu siirappia öljyn tilalle.
Haluaisko joku pullinkiharrastusta edistävä esittää tähän hieman vähemmän lennokkaan vastauksen.
Luulisin että nämä asiat askarruttavat muidenkin pientä mieltä.....
*** Noista mainitsemistasi asioista vois pitää päivän esitelmän, eli kerro mikä eniten askarruttaa, niin setä antaa vastauksen :). (pullingia vuodesta -88)
Muutama vuosi sitten jäi mieleen mörköFentti joka veti hyvin ja kone olis jaksanu mutta laatikko löi läskiksi. Momentti kasvoi kai liian suureksi ja sulake laukesi. Lavetin irrotuksen jälkeen kone poistui omoin avuin ja veti myöhemmin uudelleen samoin tuloksin.
-
Itsellä syyt miksi tästä edes ehdotin on koska kone olemassa, ja uhrattavissa tähän hobiin. Kone jo vamiiksi suunniteltu turbokoneeksi ja pikavaihteellinen. Tuttu kone johon saatavissa (vakiosisuskaluja) varaosia edukkaasti. Pärjääkö noissa karkeloissa, noissa luokissa 300 hepalla ollenkaan
***nelivetoinen kone pomppii 3500 luokassa. alkohan se 1300 fiiattikin vetämään kun alko vetämään oikein painotettuna taavedolla farmi 6000.
eli koneen oltava takaveto. 805 ei tuu helpolla pärjäämään tuos luokas. 4pyttynen p-pumppu on kallis. edukkaammin saa 6pyttysiä pumppuja. isoilla 2 kanavaisilla suutinrungoilla+kisasuuttimilla saa kyllä 4pyttyseenkin voimaa. jos konessa on 500hv niin voitto ei oo läheskään varmaa...
Siis tuota ihmettelin pullinkia syksyn mittaan telkkarista seuranneena.....Missä koko/teholuokassa nelivedosta on hyötyä ja missä takaveto rulettaa. Tehokkaimmat luokat on siis takapotkuja.....Ja miksi se eräs Fentti veti niin hyvin???
luomukaima taitaa muistella isointa Farmi luokkaa jossa kaikki pärjäävät koneet on nelikkoja
-
Olikohan kysymys tuosta Kalajoen kisasta?
Farmi 8000 kg
Sija: Traktori: Kuljettaja: Kotipaikka: 1. Veto: 2. Veto: Pull Off: Pisteet:
Sija 1 JOHN DEERE 7810 Peräaho Leo Loimaa 82.49 95.09
Sija 2 VALTRA T170 Karvola Arto Nivala 93.62 93.45
Sija 3 VALMET 8550 "SININKKA" Riikola Jani Oulu 85.47 85.93
Sija 4 FENDT VARIO 714 Ojala Heikki Nivala 85.30 64.02
Sija 5 JOHN DEERE 6920 Rauhio Ari Tyrnävä 79.08 73.80
Sija 6 CASE IH MX150 Wester Nils-Erik Pietarsaari 73.63 76.88
Sija 7 VALTRA T151 Kangas Juha Lapua 75.24 62.19
Sija 8 VOLVO BM 2654 Peräaho Jouko Loimaa 73.68 74.41
-
farmi 8000 luokassa nelivedosta on hyötyä. muissa luokissa ei.
kalajoella se fendti veti hyvin. ei siinä muuta ollu kun hyvä tuuri, rata oli pitävä juuri siitä kohtaa mistä fendti meni. tehokkaammat koneet ryöhäsi ja suti pinnan rikki ja lavetti jarrutti sitäkovemmin mitä enemmän pintaa irtosi lavetin eteen. rata oli märkä.
--------
portaaton kone on kyllä ihan hyvä farmi pullingiin. saa ihanne pidon rataan eikä pito karkaa. tästä syystä ulkomailla vedetään paljon mestaruuksia 1455 natikoilla, turbiinissa saman ominaisuus kun porttattomassa, veto ei irtoa radasta vaan on semmoista "kumimaista"
-
http://www.nettikone.com/ford/8000/1013323
-
Sopiva suorakylvökoneen eteen, urakkatahti. ;D