Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rene-rane - 28.10.11 - klo:21:27
-
Kuinkas paljon tollanen 45/55 valtran kuormaaja mahtaisi uuteen N141 kustantaa ? entäs se lisäkäsinoja sillä kuormaajan joystikillä ? siis tämän esitteen sivu 10 vaihtoehto 2 (http://www.valtra.fi/extras/documents/Etukuormain_FIN.pdf) Hintoja pöytään kiitos ;)
-
No joistikiksi kannattaa harkita tuota ergo-kahvaa kun on aikas kohtuuhintainen ja ja sopii käteen pirun hyvin ::) Jos sen täytyy ruottalainen kuormaaja olla niin älä 65:sta pienempää tuohon katso...
-
No joistikiksi kannattaa harkita tuota ergo-kahvaa kun on aikas kohtuuhintainen ja ja sopii käteen pirun hyvin ::) Jos sen täytyy ruottalainen kuormaaja olla niin älä 65:sta pienempää tuohon katso...
Minkäköhän vuoksi näin, kesällä ajelin T182 jossa oli 65 kuormaaja ja ihan soiva peli oli tuokin :-\
-
Joskus muinoin kysyin raktoria tilattaessa et jos ottais tuon möntin "oman" kahvan. Myyjä sit sano et se maksaa saman jälkikäteen asennettuna ni annoin sitte olla. Syksyllä sitten kuormaajaa ja kahvaa kysymää.. lopputulos oli että quiken oma sähkökahva halvempi mitä tuo möntin!?!?!? vois sanoo että kylläpä vitutti.
-
mulle tuli viikko sitte jontikkaan q46,vaijeriohjauksella,softilla,kolmaslohko ja euro/vila turvalla. hintaa oli noin 9000€. toisessa koneessa on q65 ergo kahvalla.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pid=46350#top_display_media
-
No joistikiksi kannattaa harkita tuota ergo-kahvaa kun on aikas kohtuuhintainen ja ja sopii käteen pirun hyvin ::) Jos sen täytyy ruottalainen kuormaaja olla niin älä 65:sta pienempää tuohon katso...
Minkäköhän vuoksi näin, kesällä ajelin T182 jossa oli 65 kuormaaja ja ihan soiva peli oli tuokin :-\
Ei tuolla 45 yletä mihinkään ;D Ja kysy myös stollia ihan vertailun vuoksi ;)
-
Jos otat ison kuormaajan pieneen traktoriin niin ennemmin hajoaa traktori. Jos taas otat isoon trkatoriin pienen kuormaajan on kuormaaja huomattavasti kovemmilla kuin traktori.
Omasta mielestä 55 on sopiva tuohon tai ehkä 65.
-
No joistikiksi kannattaa harkita tuota ergo-kahvaa kun on aikas kohtuuhintainen ja ja sopii käteen pirun hyvin ::) Jos sen täytyy ruottalainen kuormaaja olla niin älä 65:sta pienempää tuohon katso...
Minkäköhän vuoksi näin, kesällä ajelin T182 jossa oli 65 kuormaaja ja ihan soiva peli oli tuokin :-\
Ei tuolla 45 yletä mihinkään ;D Ja kysy myös stollia ihan vertailun vuoksi ;)
Paljonko on aisoissa pituuseroa 45 vs.55 eli onko merkitystä vai onko 45 voimaton?
-
ulottuvuudessa tosiaan on iso ero 46 ja 65 välillä. ite en laittas neloskoneeseen 46:sta isompaa,tulee niin kauas keulalta ettei kuormaa mitään ilman peräpunttia.
-
No joistikiksi kannattaa harkita tuota ergo-kahvaa kun on aikas kohtuuhintainen ja ja sopii käteen pirun hyvin ::) Jos sen täytyy ruottalainen kuormaaja olla niin älä 65:sta pienempää tuohon katso...
Minkäköhän vuoksi näin, kesällä ajelin T182 jossa oli 65 kuormaaja ja ihan soiva peli oli tuokin :-\
Ei tuolla 45 yletä mihinkään ;D Ja kysy myös stollia ihan vertailun vuoksi ;)
Paljonko on aisoissa pituuseroa 45 vs.55 eli onko merkitystä vai onko 45 voimaton?
No 55:kin on voimaton verrattuna vanhaan 640:iin... Yleensä noi 45:set on jatketuilla sovitteilla kun 55 on normaaleilla...
-
eli tuohon Ergokahvaan kannattaa edelleen sijoittaa, nykyisessä samanlainen ja kone on 10 vuotta vanha :D Ja 55 kuormaaja, hinta oli sitä mitä olin ajatellutkin eli siihen kympin pintaan
-
No joistikiksi kannattaa harkita tuota ergo-kahvaa kun on aikas kohtuuhintainen ja ja sopii käteen pirun hyvin ::) Jos sen täytyy ruottalainen kuormaaja olla niin älä 65:sta pienempää tuohon katso...
Minkäköhän vuoksi näin, kesällä ajelin T182 jossa oli 65 kuormaaja ja ihan soiva peli oli tuokin :-\
Ei tuolla 45 yletä mihinkään ;D Ja kysy myös stollia ihan vertailun vuoksi ;)
Ainoo vika on Källiman maahantuojana, jälkimarkkinointi on siis perseestä. Muuten on ihan hyvä kuormain.
-
No joistikiksi kannattaa harkita tuota ergo-kahvaa kun on aikas kohtuuhintainen ja ja sopii käteen pirun hyvin ::) Jos sen täytyy ruottalainen kuormaaja olla niin älä 65:sta pienempää tuohon katso...
Minkäköhän vuoksi näin, kesällä ajelin T182 jossa oli 65 kuormaaja ja ihan soiva peli oli tuokin :-\
Ei tuolla 45 yletä mihinkään ;D Ja kysy myös stollia ihan vertailun vuoksi ;)
Ainoo vika on Källiman maahantuojana, jälkimarkkinointi on siis perseestä. Muuten on ihan hyvä kuormain.
Ei tietoa kun ei oo jälkimarkkinoinnille tarvetta ;D
-
No joistikiksi kannattaa harkita tuota ergo-kahvaa kun on aikas kohtuuhintainen ja ja sopii käteen pirun hyvin ::) Jos sen täytyy ruottalainen kuormaaja olla niin älä 65:sta pienempää tuohon katso...
Minkäköhän vuoksi näin, kesällä ajelin T182 jossa oli 65 kuormaaja ja ihan soiva peli oli tuokin :-\
Ei tuolla 45 yletä mihinkään ;D Ja kysy myös stollia ihan vertailun vuoksi ;)
Ainoo vika on Källiman maahantuojana, jälkimarkkinointi on siis perseestä. Muuten on ihan hyvä kuormain.
Ei tietoa kun ei oo jälkimarkkinoinnille tarvetta ;D
Mä markkinoin pikkupoikana hirvi- ja muille metsämiehille jälkiä. Ihan totisella naamalla kun kertoi nähneensä tossa metsän reunassa pari hirveä aamulla niin johan rupes kuhinaa syntymään. Sitten ne ettivät koirien kanssa ja ihmettelivät kun näy edes jälkiä. :D
-
Varmaan riippuu tuo kuormainkoko käytöstä. Ehkä tuohon olis käypä 55. Tai si 45/65. :P
Tosiaan N valtroihin 45 varustettu jatketulla sovitteella- eli kuormain menee eteenpäin joku 12cm? On kokemusta 121-45. Moneen hommaan sekin käy.
55 on tossa koneessa jotenki sopusuhtaisimman näköinen ja yleiskuormaimena varmasti riittävä useimman tarpeisiin.
Joko ne Quicken/ Triman omat ergo sähkökahvat on alkanu kestämään. Tutulla sellainen oli oikea murheen kryyni, kun ei oikein pelannu- tai piti välillä uusia ohjain. Sit lopulta laittoi mekaanisen vaijerilohkon ja oli tyytyväisempi...
-
mulle tuli viikko sitte jontikkaan q46
Onko mitään mainittavia eroja Q45:seen?
-
Mulla tuli n 101 kuormaajana 45 niillä jatketuilla sovitusosilla ja en kyllä kaipaa olottuvuutta sen enempää, nytkin kyllä kolhon oloinen edelliseen 940seen verrattuna, ainakin rekkaa purkiessa saa varoa vastapuolen laitoja 120 senttisillä piikeillä. Kauhan kääntö sais olla vahvempi sen saa jäämään klapukasan alle eikä kuulu, kuin suhinaa kauhaa kääntäessä, edellinen jaksoi kovasti kääntää kauhan lattialta, liekö ero siinä, että vallu on raskaampi ja isommilla pyörillä painaa kovempaa aumaa vasten. Mutta kyllä 141seen varmaan 55 on aika paikalla, varsinkin vakio pumpulla, tuossa on yhdellä tutulla 101 ja 55 sillä vakio pumpulla eikä sen rasittavampaa odoteltavaa ole, no nouseehan se sieltä joskus.... :)
-
Varmaan riippuu tuo kuormainkoko käytöstä. Ehkä tuohon olis käypä 55. Tai si 45/65. :P
Tosiaan N valtroihin 45 varustettu jatketulla sovitteella- eli kuormain menee eteenpäin joku 12cm? On kokemusta 121-45. Moneen hommaan sekin käy.
55 on tossa koneessa jotenki sopusuhtaisimman näköinen ja yleiskuormaimena varmasti riittävä useimman tarpeisiin.
Joko ne Quicken/ Triman omat ergo sähkökahvat on alkanu kestämään. Tutulla sellainen oli oikea murheen kryyni, kun ei oikein pelannu- tai piti välillä uusia ohjain. Sit lopulta laittoi mekaanisen vaijerilohkon ja oli tyytyväisempi...
sama täälä triman käyttö oli joka pv erilaista,joskus kauha tyhjeni millin hipaasusta jne. nyt vaijerit pelittää hyvin!!! on kait tullu joku uus malli tikusta,oikeen näytöllä... onko siitä kellää kokemuksia???
-
Sen verran, että kesällä, kun koeajoin casen, missä oli se triman oma kahva, ei edes esittelijä saanut sitä pelaamaan, porukalla ähräsivät kopissa hetken, niin sitten sitä pystyi kokeilemaan :o Kyllä se äkkiseltään muuten toimi, mutta jotenkin heilunta siinä letkunpäässä ei vakuuttanut, kun siihen ois lisätty vielä 3000€ hintaa, niin ekana se karsittiin varustelistalta, tuohon vaijeriin, kun on päässy tottumaan, eikä siinä ole ollut moitittavaa.
-
Kohta 4 vuotta ollu trima5.0p sillä ålön omalla sähköohjauksella.. Ei kyllä pois antas! Ei tosiaan yhtään ikävä vaijeri ohjausta. Etukuormaajan tarvetta joka päivä eikä ole ainakaan vielä juonitellut yhtään ja tosi tarkka käyttää.
-
mulle tuli viikko sitte jontikkaan q46
Onko mitään mainittavia eroja Q45:seen?
kuulemma murtovoimaa lisätty ja kauhan kääntökulmia parannettu.
-
mulle tuli viikko sitte jontikkaan q46
Onko mitään mainittavia eroja Q45:seen?
kuulemma murtovoimaa lisätty ja kauhan kääntökulmia parannettu.
Joo kaks vai kolme astetta tullut kauhan kipristykseen lisää :P