Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: FrankLane - 28.10.11 - klo:20:37
-
Mikähän on uusien A93 toimitusten ongelmana, kun niitä ei tehtaalta ulos saada. Oman toimitus myöhässä jo viikkoja, ja tehtaalla näitä seisoo iso liuta rivissä eivätkä lähde mihinkään. Eniten ahistaa kun mitään ei informoida.
-
HRW on varmaan puuttunut asiaan :o
-
onko tuo niin suuri uutinen kun lopun ajan merkkejä näyttää! taitaa olla saabin merkit ilmassa!
-
Kaverini Valtra piti valmistua 10:s päivä maanantaina, ei ole saaneet tehtaalta ulos.
Väittivät koneagriassa että vaihteistoja ei ole saatu turkista, mutta eikait ne niitä ole puolivalmiina ilman lootia kasanneet???
-
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/10/valtra_aloittaa_yt-neuvottelut_suolahdessa_2942697.html?origin=rss
-
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/10/valtra_aloittaa_yt-neuvottelut_suolahdessa_2942697.html?origin=rss
Miten niin tämä asia liittyi kyseiseen topickiin millään tavalla?
Traktoritehtaalle on tulossa 2-4 viikkoa kestävä tuotantokatkos uuden tuotannon ohjausjärjestelmän asennuksen vuoksi vuoden vaihteessa.
-
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/10/valtra_aloittaa_yt-neuvottelut_suolahdessa_2942697.html?origin=rss
Miten niin tämä asia liittyi kyseiseen topickiin millään tavalla?
Traktoritehtaalle on tulossa 2-4 viikkoa kestävä tuotantokatkos uuden tuotannon ohjausjärjestelmän asennuksen vuoksi vuoden vaihteessa.
No saahan siitä hyvän provon aiheen alle...!
-
Jäynä se on pienikin jäynä. Ammattiyhdistyksen jarrutukselta näyttää, jos valmiita koneita ei saada eteenpäin. Omia työpaikkojaan kyllä syövät itsensä alta pois, osataan koneita koota muuallakin. Muualla tehdyistä osistahan siellä vaan kasataan koneita.
-
Kaverini Valtra piti valmistua 10:s päivä maanantaina, ei ole saaneet tehtaalta ulos.
Eihän tuos oo mitään kummallista. Huoltomies lupasi joskus tulla tekemään takuuhuollon tiistaina. Kuukauteen ei kuulunut mitään, mutta tiistaina se tuli ;D.
Tuo 10:s päivä maanantaina voikin olla suurempi ongelma, seuraava on syyskuussa 2012 ;D ;D. Ei kannata ainakaan vaihtokonetta antaa pois.
-
mitoitusvirhe turkissa sanoivat mulle kun huhusta männäviikolla kysäisin, liekkö turkinpoika lähtennä malmia kaivamaan notta saa valeltua lootat uudelleen ;D ;D parin- kolmen viikkon viivettä arvelivat ::) ::)
no aivan sama jos vappuun mennessä saisivat harsittua läjään, niin mulle riittää... 8) 8)
-
Mikähän on uusien A93 toimitusten ongelmana, kun niitä ei tehtaalta ulos saada. Oman toimitus myöhässä jo viikkoja, ja tehtaalla näitä seisoo iso liuta rivissä eivätkä lähde mihinkään. Eniten ahistaa kun mitään ei informoida.
Mikä ihme himo sulla tollasen saamiseen on ylipäätään? Eikö se ole hyvä etenkin jos on vaihtokone vielä itsellä, saa ajaa "ilmaisia" tunteja. Ei toi nyt muutenkaan niin maailmanluokan kone ole että sitä kannattaisi odotella kuin kuuta nousevaa. 8)
-
Mikähän on uusien A93 toimitusten ongelmana, kun niitä ei tehtaalta ulos saada. Oman toimitus myöhässä jo viikkoja, ja tehtaalla näitä seisoo iso liuta rivissä eivätkä lähde mihinkään. Eniten ahistaa kun mitään ei informoida.
Mikä ihme himo sulla tollasen saamiseen on ylipäätään? Eikö se ole hyvä etenkin jos on vaihtokone vielä itsellä, saa ajaa "ilmaisia" tunteja. Ei toi nyt muutenkaan niin maailman luokan kone ole että sitä kannattaisi odotella kuin kuuta nousevaa. 8)
Venttimies ;D
-
Rivissä seisovista puuttuu jotakin osia. Alihankkijan tavaratoimitukset tökkineet.
-
Rivissä seisovista puuttuu jotakin osia. Alihankkijan tavaratoimitukset tökkineet.
Lopun alkua...
-
Rivissä seisovista puuttuu jotakin osia. Alihankkijan tavaratoimitukset tökkineet.
Lopun alkua...
myyneet niin ruokottomasti ettei tahdo tuotannot perässä pysyy, eikös viimme talvena ollu etuakselit kortilla :D
-
Työmotivaatio ja laatu siellä tuntuu olevan kortilla
-
Kylläpä se on oikeasti aika haastavaa aikaa monellakin teollisuden alalla kun alihankinta ei ole kunnolla elpynyt edellisestä lamasta ja nyt taas vedetään jarruja päälle joka puolella. Kysytään pitkää pinnaa asiakkailta... Kuka se asiakas sitten sattuukin olemaan ketjun eri vaiheissa.
-
Suomalainen työväenluokka taas.. On tämä lakkoherkkä maa, Jäikö 1918 hommat puolitiehen?
-
Viivästys vain olisi niin paljon helpompi hyväksyä ja pystyisi omat hommat järjestelemään paremmin jos tehtaalta vain oltaisiin avoimesti yhteydessä ja informoitaisiin tilanteesta. Nyt tuntuu Valtran tiedotuslinja oleven pitkälle täydellinen vaikeneminen, mikä johtaa huhumyllyyn ja rankkaan omaan vitutukse*n kun ei mitään tiedä.
-
Viivästys vain olisi niin paljon helpompi hyväksyä ja pystyisi omat hommat järjestelemään paremmin jos tehtaalta vain oltaisiin avoimesti yhteydessä ja informoitaisiin tilanteesta. Nyt tuntuu Valtran tiedotuslinja oleven pitkälle täydellinen vaikeneminen, mikä johtaa huhumyllyyn ja rankkaan omaan vitutukse*n kun ei mitään tiedä.
ei ne avointa tiedotusta juu paljo harrastakkaan, linjanpäästä myynnissä on juurikin tämä heikkous, jos joku ongelma tuotannossa tulee se näkyy heti asiakkaalle. Mun mielestä sen jantterin joka kamppeen on myynyt pitäs olla henkilökohtaisesti yhteydessä ja selvittää tilanne. jäis turha kivistely pois... ai niin viiksi-valluhan teki sen, onko hän siis ammatilainen ??? vai vaan huippuluokan silmäänkusija :P :P
-
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/10/valtra_aloittaa_yt-neuvottelut_suolahdessa_2942697.html?origin=rss
Miten niin tämä asia liittyi kyseiseen topickiin millään tavalla?
Traktoritehtaalle on tulossa 2-4 viikkoa kestävä tuotantokatkos uuden tuotannon ohjausjärjestelmän asennuksen vuoksi vuoden vaihteessa.
Tämä tuotantokatkos on faktaa sitten.
Ei siellä muuta ole.
Kauheat huhut täällä meidänkin maailmassa,maatalouden ulkopuolellakin.
-
Suomalainen työväenluokka taas.. On tämä lakkoherkkä maa, Jäikö 1918 hommat puolitiehen?
Oikeassa olet.Yhtenä esimerkkinä voisi ottaa esim,MF:n valmistus Coventryssa päättyi vain ja ainoastaan siksi että henkilöstö lakkoili jatkuvasti aivan kuin Suomalainen paperimies ja juuri heidän ansiostaan Suomesta loppuu metsäteollisuus,siirretään sinne missä tehtaan pyöriminen on varmaa eikä väännetä saunalisistä..
-
Rivissä seisovista puuttuu jotakin osia. Alihankkijan tavaratoimitukset tökkineet.
Lopun alkua...
myyneet niin ruokottomasti ettei tahdo tuotannot perässä pysyy, eikös viimme talvena ollu etuakselit kortilla :D
On ne olleet kortilla ajossa olevaan teekkariin joskus kesälläkin. Prkle.
-
Se miksi kasatut koneet ovat tehtaan pihalla johtuu havaitusta ajoittaisesta työturvallisuuteen liittyvästä ongelmasta. Jostakin syystä VO-Akseli pyörii vaikkei ole kytkettykään pyörimään aiheuttaen turvallisuusriskin. Vikaa selvitellään ja koneitahan ei saa luovuttaa vaarallisina (työsuojeluhallinto).
-
Se miksi kasatut koneet ovat tehtaan pihalla johtuu havaitusta ajoittaisesta työturvallisuuteen liittyvästä ongelmasta. Jostakin syystä VO-Akseli pyörii vaikkei ole kytkettykään pyörimään aiheuttaen turvallisuusriskin. Vikaa selvitellään ja koneitahan ei saa luovuttaa vaarallisina (työsuojeluhallinto).
;D ;D ;D ;D
Tuollasia nuo agcon vehkeet :o :o. Tuli kylälle isoooooo rentti, siinä ei taas pyörinyt ulosotto ei sitten millään ilveellä. Joutuivat viemään huoltoon laitettavaksi. Hyvä puoli tuossa rentissä oli se että työturvallisuus oli kohdillaan ;D ;D
-
Se miksi kasatut koneet ovat tehtaan pihalla johtuu havaitusta ajoittaisesta työturvallisuuteen liittyvästä ongelmasta. Jostakin syystä VO-Akseli pyörii vaikkei ole kytkettykään pyörimään aiheuttaen turvallisuusriskin. Vikaa selvitellään ja koneitahan ei saa luovuttaa vaarallisina (työsuojeluhallinto).
Noitahan voisi mainostaa vanhalla lauseella "Se pyörii sittenkin" ;D
-
Se miksi kasatut koneet ovat tehtaan pihalla johtuu havaitusta ajoittaisesta työturvallisuuteen liittyvästä ongelmasta. Jostakin syystä VO-Akseli pyörii vaikkei ole kytkettykään pyörimään aiheuttaen turvallisuusriskin. Vikaa selvitellään ja koneitahan ei saa luovuttaa vaarallisina (työsuojeluhallinto).
Sehän on periny haitekin ominaisuudet. 8150 pyöritteli kylmänä ulosottoa, vaikka vaihde vapaalla ;D
-
Naapurin 8550 pyyhkäisee tuulilasin 2kertaa,JOKA IKINEN KERTA kun moottorin käynnistää. Kukaan Valteemilla,ei edes tehtaalla ole osannut sanoa mistä tuo johtuu ???
-
Suomalainen työväenluokka taas.. On tämä lakkoherkkä maa, Jäikö 1918 hommat puolitiehen?
Oikeassa olet.Yhtenä esimerkkinä voisi ottaa esim,MF:n valmistus Coventryssa päättyi vain ja ainoastaan siksi että henkilöstö lakkoili jatkuvasti aivan kuin Suomalainen paperimies ja juuri heidän ansiostaan Suomesta loppuu metsäteollisuus,siirretään sinne missä tehtaan pyöriminen on varmaa eikä väännetä saunalisistä..
Ajattele kuinka hyvä on että yleensä vielä valmistetaan. Sullakaan raukalla ei olis mitään ihanteita ja arvoja, joita kunnioittaa ja puolustaa, jos MF:ää ei enää olisi.
-
Naapurin 8550 pyyhkäisee tuulilasin 2kertaa,JOKA IKINEN KERTA kun moottorin käynnistää. Kukaan Valteemilla,ei edes tehtaalla ole osannut sanoa mistä tuo johtuu ???
Tuplaten pahempi tauti, kuin meitsin valteemissa. Tämä hyväkäs pyyhkäsee vain kerran. Ja joka ikinen kerta.
-
Naapurin 8550 pyyhkäisee tuulilasin 2kertaa,JOKA IKINEN KERTA kun moottorin käynnistää. Kukaan Valteemilla,ei edes tehtaalla ole osannut sanoa mistä tuo johtuu ???
Tuplaten pahempi tauti, kuin meitsin valteemissa. Tämä hyväkäs pyyhkäsee vain kerran. Ja joka ikinen kerta.
Jos siinä on automaattinen kosteudentunnistelija, joka pyyhkäisee tallissa olevan Valmetin penkillä onanoidessa lentäneet rää't ja muut roiskeet? ;D ;D Fullerin naapurissa on nuorempaa ja innokkaampaa päristelijäporukkaa joten lasi kastuu enemmän ja yksi pyyhkäisy ei riitä?
-
Naapurin 8550 pyyhkäisee tuulilasin 2kertaa,JOKA IKINEN KERTA kun moottorin käynnistää. Kukaan Valteemilla,ei edes tehtaalla ole osannut sanoa mistä tuo johtuu ???
Tuplaten pahempi tauti, kuin meitsin valteemissa. Tämä hyväkäs pyyhkäsee vain kerran. Ja joka ikinen kerta.
Mulla on 05-sarjan koneessa sellaiset etuylävalot, että kun on parkit päällä ja ylävalot nappaa päälle, niin toimii ok, mutta sitten, kun heität ajovaloille, niin ylävalot sammuu. Aika harvoin noita ylävaloja olen käyttänyt, mutta viime talvena mettähommissa huomasin, että kiva kun nekin toimisi järkevästi. Luulisi, että tietoisesti tätä ei ole tehty tuollaiseksi. On nyt joku johto ristissä vuosikymmenien aikana olleiden remonttien jäljiltä. Kaikenlaisia kummitustauteja...
Ja tuo voiman ulosoton pyörintä on mielestäni ihan Valmetin tyyppiominaisuus, on meilläkin parissa koneessa. Toppaa kyllä, kun kädellä pysäyttää. Vai onko työturvallisuusriski? Lienee parempi siirtyä Dynaveetehen hyvän sään aikana. :D
-
Mulla on 05-sarjan koneessa sellaiset etuylävalot, että kun on parkit päällä ja ylävalot nappaa päälle, niin toimii ok, mutta sitten, kun heität ajovaloille, niin ylävalot sammuu. Aika harvoin noita ylävaloja olen käyttänyt, mutta viime talvena mettähommissa huomasin, että kiva kun nekin toimisi järkevästi. Luulisi, että tietoisesti tätä ei ole tehty tuollaiseksi. On nyt joku johto ristissä vuosikymmenien aikana olleiden remonttien jäljiltä. Kaikenlaisia kummitustauteja...
Ja tuo voiman ulosoton pyörintä on mielestäni ihan Valmetin tyyppiominaisuus, on meilläkin parissa koneessa. Toppaa kyllä, kun kädellä pysäyttää. Vai onko työturvallisuusriski? Lienee parempi siirtyä Dynaveetehen hyvän sään aikana. :D
Noin se on valot meidänkin Valmetissa, MUTTA yläajovalot palaa KAUKOVALOJEN kanssa - lähivaloille kun vaihtaa niin onkin sitten tosi pimeää...
-
Noin se on valot meidänkin Valmetissa, MUTTA yläajovalot palaa KAUKOVALOJEN kanssa - lähivaloille kun vaihtaa niin onkin sitten tosi pimeää...
En tiedä olisiko tehtaalla "ajateltu" valoissa tieliikenteen kohtaamistilanteita. Ylävaloja voit pitää päällä normaalisti mutta, kun kohtaamistilanteessa vaihdat lähivaloille niin ylävalot sammuvat.
Periaatteessa ylävalot päällä ei saisi tiellä ajaa mutta se on enemmän sääntö, kuin poikkeus.
-
Traktori on työkone ja siinä pitäisi olla ominaisuuksia joita tarvitaan työnteossa :)
-
Ei ole nyt kytkentäkaavioita, eikä launtaina viitsisi avata vaikka olisikin, mutta lasin pyyhkäisy ominaisuus liittyy startille tuleviin maadoitusjohtoihin, tosin pitäisi pyyhkäistä silti vaan kerran. Huollossa pitäisi olla homma tiedossa.
-
Mulla ei kyllä ole tälläkään kertaa mitään moitittavaa tehtaan käytöksestä, koneen sai hakea muutamanpäivän päästä siitä, kun ois ollu linjalla nähtävissä. Vastaanotto oli ystävällinen ja tehdaskierros asiallinen rupatteluhetki luovuttajan kanssa. Kun yön päälle saavuin koneella kotiin ja aamulla hain postin olikin lasku jo odottamassa 7vrk netto ;D mutta se oli kyllä odotettavissa. Koneella ajeltu nyt vähän toistakuukautta eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään kokoonpanovirheitä. Jos ei sitä koukkupeilin sijoitusta "nurjallepuolen" lasketa, sen vaihdoin kopin oikeaan laitaan, kun ei noita "pöllön niskoja" ole :o
-
Mulla on 05-sarjan koneessa sellaiset etuylävalot, että kun on parkit päällä ja ylävalot nappaa päälle, niin toimii ok, mutta sitten, kun heität ajovaloille, niin ylävalot sammuu
--> vanhemmissa 05 etutyövalojen releen maakarva oli vedetty puolikkaiden + johtoon. Mikäli molemmat ajopolttimot sökönä ei etutyövalot toimi
-
Ajovalot kyllä toimii, joten polttimissa ei ole vikaa. Eikä polttimien kunto oikein voisi vaikuttaa ohjausten toimintaan, koska tulevat aina releen takaa. Pitäisi tutkia kuinka saisi ohjauspuolen rakennettua niin, että tuo aikaisemmin mainittu ilmiö saadaan ohitettua.
-
Ajovalot kyllä toimii, joten polttimissa ei ole vikaa. Eikä polttimien kunto oikein voisi vaikuttaa ohjausten toimintaan, koska tulevat aina releen takaa. Pitäisi tutkia kuinka saisi ohjauspuolen rakennettua niin, että tuo aikaisemmin mainittu ilmiö saadaan ohitettua.
laita etutyövalon releen maajohto maihin niin valot toimii katkaismen mukaan.
-
Naapurin 8550 pyyhkäisee tuulilasin 2kertaa,JOKA IKINEN KERTA kun moottorin käynnistää. Kukaan Valteemilla,ei edes tehtaalla ole osannut sanoa mistä tuo johtuu ???
Tuplaten pahempi tauti, kuin meitsin valteemissa. Tämä hyväkäs pyyhkäsee vain kerran. Ja joka ikinen kerta.
Testattua.
Tartinpäähän tulee kolme valkoista johtoa ja niiden liittemet hapettuvat. Santapaperilla koskotuspinnat kirkkaaksi ja kiinni takasin niin vika poistuu.
-
Voa akseli alkaa pyörimään jos usein ja pitkään käyttää taukonappia eikä siirrä voan mekaanista vipua vapaalle =käyttövirhe.