Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ropsoni - 28.10.11 - klo:19:02
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102814660376_uu.shtml
Koskaan ei pidä olla liian varovainen koneiden kanssa... :'(
Varsinkaan kun ei ne hoksottimetkaan vanhemmiten niin nopeasti enää pelaa.
-
Tuollaisilla ei saisi ajaa enää kenenkään. Museoon muutama hytitön näytille ja loput sulattoon. :P
-
Pitkä aika taitaa olla edellisestä hytittömän taaksepäinkaatumisesta. Mökkitraktoribuumin myötä tosin tuskin viimeinen lajiaan.
-
1970 ja sitä nuoremmat hyttitraktorit ei maailman kalleimpia ole,luulisi mökkyrilläkin tuollaiseen varaa jos on varaa mökkiinkin sijoittaa 8)
-
Kylä toi asia on meilläkin tiedostettu, kun vanhaisäntä ajelee kopittomalla... "kyllä se mulle välttää takakauhan kanssa, saa sahan ym. kulkemaan rankamettään". Kolme raktoria on tuotantokäytössä ja niistä JD kyllä yleensä joutais vanhaisännälle, mää kun tykkään vain noista punaisista. Josei kossit oo koulussa sillä.
Nyt on vm. 1971 Valmet 700 koululla rempattavana, jos siitä sit "joutilas" papparaktori tulis. Ei oo tarkoitus entisöidä, vaan kunnostaa toimivaksi, öljyvuodot ym. pois (taitaa olla elämää suurempi haave?). Juur oli puhetta eilen, et ei siihen sit tuhansia euroja laiteta tuommoisen kikottimen remonttiin!
-
Miten katoton traktori voi suistua katolleen ???
-
Ne pikkuraktorit kaatuu mettätyössä helposti kun työskentely on suorituskyvyn äärirajoilla lähes aina.Painanteista noustessa keulivat ja sutivat pyörät hypittävät konetta sinne tänne.Lukkoa ei oikein voi käyttää kun se ei sitten kriittisessä kohdassa meinaa irrota,ym.
Meillä oli Fordin 3000 aikanaan,hytillä kyllä,ja mettässä ajo sillä perustui raakaan ajoon.Nykyään nelivedoilla ajo on niin varmaa ja tasapainoista sekä turvallista kun ei tarvi revittää vaan kone etenee,jopa ilman ketjuja pääsee pienet ajot.
Kolmetonninen on kyllä pieneksi koneeksi vakaa ja etupää jopa liiankin painava.IH 276 keuli paljon helpommin.
-
Tosiasiassa vaikka vaarallisia ovat,kyllä nuo avotraktorit ovat omalla
tavallaan mielekkäämpiä ajettavia verrattuna rämiseviin peltihäkötyskoppeihin.Pohja noteerauksena omasta mielestän pidän ainakin varhaisemmissa DBssä ollutta klippan-ohjaamoa.Tietääkö joku huonompaa?
Omista nurkista lähti avotraktorit niinkin aikaisin kokonaan pois kuin -78
-
Ne pikkuraktorit kaatuu mettätyössä helposti kun työskentely on suorituskyvyn äärirajoilla lähes aina.Painanteista noustessa keulivat ja sutivat pyörät hypittävät konetta sinne tänne.Lukkoa ei oikein voi käyttää kun se ei sitten kriittisessä kohdassa meinaa irrota,ym.
Meillä oli Fordin 3000 aikanaan,hytillä kyllä,ja mettässä ajo sillä perustui raakaan ajoon.Nykyään nelivedoilla ajo on niin varmaa ja tasapainoista sekä turvallista kun ei tarvi revittää vaan kone etenee,jopa ilman ketjuja pääsee pienet ajot.
Kolmetonninen on kyllä pieneksi koneeksi vakaa ja etupää jopa liiankin painava.IH 276 keuli paljon helpommin.
Kunnollinen turvakaari ois pelastanu varmaan tässäkin tapauksessa :(
-
Niin ja sen tiedon haltsaaminen että mitään ei vedetä taka-akselin ylpäpuolella olevasta vetopisteestä....
-
Eihän millään oo niin mukava ajella kuin avotraktorilla. Helppo hypätä pukille, esteetön näkyvyys, hiljaisempi kuin kopilliset jne. Vähän samaa vapauden tunnetta kuin moottoripyöräilyssä ;). Ite oon katellut jotain jäkiasennuskopilla pilattua kuutoskonetta harrastustraktoriksi. Koppi lähtis huut helvettiin ihan ensimmäisenä, niin paljon mä niitä virityksiä vihaan. Turvakaaresta ei kauheasti ois muuta kuin esteettistä haittaa. Vähän tähän malliin: http://cf.mp-cdn.net/3e/b3/77b4c26651e1ed4c77e5eded094e.jpg
-
Työkaveri joskus muinoin puhu hommavansa Harmaan Fergun,oli kuulemma kova peli puunajoon.
Siinä olis kans ollu potentiaalinen onnettomuusriski....
-
Sitte nuo tuon ajan traktorit MF 35,Dexta,Valmet 359/361 ym. siitä *****maisia kun kaatuvat niin tahtovat mennä selälleen pienten takapyörien vuoksi. Jolla on varaa ostaa mökki ja pieni metsäpalsta niin ei Valmet 502 enää hopean hinnassa ole,on jo kunnon hytti verrattuna aikalaisten rämistimiin 8)
-
Turvakaari, ehdoton juttu. Kauheimpia ovat kyllä nuo ensimmäiset hyteiksi nimetyt rämistimet, joihin ei täysikokoinen pääse sisään kuin mustelmien kanssa, näkyvyys olematon ja meteli hirmuinen. Hytit alkoivat jostain 502-valmetista...
Petri
harjoittelijana yksi kesä Valmet 700sella (se 70-lukulainen) riitti...
-
>yksi kesä Valmet 700sella
Onhan se ihan hienon näköinen koppi-ulkopuolelta-
-
Asevelvollisuutta suoritin aikoinaan kaupungissa,kuulin tosi hauskan tarinan erään pöntön kertomana. Oli kaupungin laidalla nähnyt traktorin joka oli kuin kiihdytysauto, pienet etupyörät ja todella hirvittävät takapyörät,ikinä ei ko.pökiö ollut nähnyt tuollaista vieläpä komeaa traktoria. Kuuntelin asiaa ja iltalomilla kuleksin samoilla seuduilla, oli erään kiinteistöfirman traktorina takavetoinen Valmet 900. Oli näyttänyt kaupunkilaispökelön silmään erikoiselta,ajattelin vaan että tuollaista tuli ajettua maamieskoulus aikoinaan, en koskaan pökelölle oikaissut asiaa,olinhan siinä porukassa aika maalaistollo. 8) Eikä se sdp/kok.poika olisi ikinä ymmärtänytkään traktoreista mitään vaikka mitä olisi vääntänyt :P