Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: veko - 16.10.11 - klo:21:08
-
Kokemuksia kaivattaisiin valtran s280, varsinkin voiman ulosottopuolesta (kun eikö se ole suomalaisten rakentama/muuttama alkuperäiseen verraattuna) sekä sähkölohkojen toiminnasta vanhemmiten.
-
Kokemuksia kaivattaisiin valtran s280, varsinkin voiman ulosottopuolesta (kun eikö se ole suomalaisten rakentama/muuttama alkuperäiseen verraattuna) sekä sähkölohkojen toiminnasta vanhemmiten.
Hyvin on kestäny kumpikin ajan hampaan. Ei moittimista.
-
voimanotto on kestävä. kestää hakkurikäytössä ottaa voimaa, vaikka 400hv.
voimaa on vaan aika vaikee saada. ohjelmaa ei osaa tehä kukaan. ainut vaihtoehto s280:iin on suuttimien päivitys ja turbo.
s260 sähkörivipumpulla olis parempi vaihtoehto. siihen volvon elementit sähköpumppuun ja isot suuttimet tai vaihtaa pumpuksi mekaanisen rivipumpun.
sähkölohkot on huonot.
huonopuoli myös hitaus. pienemmät liikennevaltrat selvästi nopeempia. zf:n turbiini laatikko muutenkin tehoahukkaava möhkö.
-
voimanotto on kestävä. kestää hakkurikäytössä ottaa voimaa, vaikka 400hv.
voimaa on vaan aika vaikee saada. ohjelmaa ei osaa tehä kukaan. ainut vaihtoehto s280:iin on suuttimien päivitys ja turbo.
s260 sähkörivipumpulla olis parempi vaihtoehto. siihen volvon elementit sähköpumppuun ja isot suuttimet tai vaihtaa pumpuksi mekaanisen rivipumpun.
sähkölohkot on huonot.
huonopuoli myös hitaus. pienemmät liikennevaltrat selvästi nopeempia. zf:n turbiini laatikko muutenkin tehoahukkaava möhkö.
Kuinka lujaa tämmönen valtra sit vain menee, jos se on paljo hitaampi ku pienemmät?
-
voimanotto on kestävä. kestää hakkurikäytössä ottaa voimaa, vaikka 400hv.
voimaa on vaan aika vaikee saada. ohjelmaa ei osaa tehä kukaan. ainut vaihtoehto s280:iin on suuttimien päivitys ja turbo.
s260 sähkörivipumpulla olis parempi vaihtoehto. siihen volvon elementit sähköpumppuun ja isot suuttimet tai vaihtaa pumpuksi mekaanisen rivipumpun.
sähkölohkot on huonot.
huonopuoli myös hitaus. pienemmät liikennevaltrat selvästi nopeempia. zf:n turbiini laatikko muutenkin tehoahukkaava möhkö.
Kuinka lujaa tämmönen valtra sit vain menee, jos se on paljo hitaampi ku pienemmät?
47km/h.
-
voimanotto on kestävä. kestää hakkurikäytössä ottaa voimaa, vaikka 400hv.
voimaa on vaan aika vaikee saada. ohjelmaa ei osaa tehä kukaan. ainut vaihtoehto s280:iin on suuttimien päivitys ja turbo.
s260 sähkörivipumpulla olis parempi vaihtoehto. siihen volvon elementit sähköpumppuun ja isot suuttimet tai vaihtaa pumpuksi mekaanisen rivipumpun.
sähkölohkot on huonot.
huonopuoli myös hitaus. pienemmät liikennevaltrat selvästi nopeempia. zf:n turbiini laatikko muutenkin tehoahukkaava möhkö.
Kuinka lujaa tämmönen valtra sit vain menee, jos se on paljo hitaampi ku pienemmät?
47km/h.
Jaa a nuon hiliaa oikeesti... No ei ihme ku deutzilla 150 sen ohitte tempaasin kerran ihan heittämällä ;D Oli mukava vain nostaa kättä ku ohi menin...
Meneekös nuo deutzin 265:set ja vähä pienemmät jotka on periaatteessa samoja, niin yhtä hiljaa ku tuo S-valtu, ku eikös niis oon sama vaihteisto? Vai onko välityksissä sitte eroa, ku ainakin yks 230 agrotron deutzi menee navilla 55km/h
-
Kuinka lujaa tämmönen valtra sit vain menee, jos se on paljo hitaampi ku pienemmät?
47km/h.
Moommalandiassa kulkis 70 km/h ;D
-
Kuinka lujaa tämmönen valtra sit vain menee, jos se on paljo hitaampi ku pienemmät?
47km/h.
Moommalandiassa kulkis 70 km/h ;D
Tottahan se kulukis mut ei omillansa, sit ku sille antaa hinaus apua vaikkapa mb-tracilla :P
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42" Eli pareet on ku unohtaa tuon zf-7300 laatikolla olevan koneen, jos ison deutzin haluaa niin ottaa portaattomalla lootalla ttv 630 tai ttv 7.260 tai sitte ens keväänä esitellystä uudesta mallistosta ns. isoista portaattoman version mihin vähä alle 300 hv ja maksimissaan 400 hv se asettuu ;D
-
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------
ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
itsellä ollu mielessä hakkurin eteen semmonen. tienopus vaan saisi olla jotain ihan muuta...tai ei nopeudella väliä kunhan menis sen 50km/h pienillä kierroksilla. tiedä sitten olisko siihen zf:ään mitään vippaskonsteja??
-
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------
ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
Valtran Kouvolan pisteessä ollut jo tovin s260 rivipumpulla. Hintaa vain 64600€ ja kaiken lisäksi taitaa olla uitettu kone. Tuosta on kyllä edullisuus kaukana.
-
kouvolasta olen ittekkin. kyllä sen myynti on ihan muuta ku pyynti...ruottista uitettu kone.
s280 tulossa kouvolan vaihtoriviin myös, se on siisti.
tää 260 on vähän kauhtuneen olonen mutta teknisesti kyllä kunnossa, on ollu suolahessa laitettavana ja päivitettävänä.
-
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------
ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
itsellä ollu mielessä hakkurin eteen semmonen. tienopus vaan saisi olla jotain ihan muuta...tai ei nopeudella väliä kunhan menis sen 50km/h pienillä kierroksilla. tiedä sitten olisko siihen zf:ään mitään vippaskonsteja??
Kyl deutzeissa ainaki niissä mitä mä oon nähäny ja kattellu ulkomailta on juuri nuo takarenkaat mitkä valtussaki, ei taida olla vippaskonsteja tuohon laatikkoon saada lisää nopeutta, hidas se kyllä on jos kaasupohjas menee vain sen 50km/h, tiedä sitte oliko yhen tyypin navissa vikaa ku sen 230 d-f meni sen 55km/h...
Ja nuo portaattomat tahtoo ittiä ainaki hirvittää et miten usein siitä saa soittaa huoltomiehelle et tuus ny vähä läppärillä vaihteistoa taas buuttaamaan et häiriöt poistuu, ja se maksaa aina, et saadaan taas pelaamaan niinku pitää, en tiedä onko vain ennakkoluuloja portaattomia kohtaan?!?!?! vai onko ne todellaki yhtä luotettavia ku powershift laatikot vaikka 6 käsivalintaasella vaihteella. Pitääs vissihin ihan piruuttansa teherä tuosta topicci, vai taitaa pian olla jonnu ja masseri miesten välinen huuto kisa ;D
-
Notta ollahan iliman portaahia. Köppiaskilla ne työt tehrähän. Moomma aina ollehet erellä kulkijoota, mut peräs meillä on ollu aina sellaasta 70-luvun kaltaasta kalustoo. Notta ristus.
-
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------
ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
itsellä ollu mielessä hakkurin eteen semmonen. tienopus vaan saisi olla jotain ihan muuta...tai ei nopeudella väliä kunhan menis sen 50km/h pienillä kierroksilla. tiedä sitten olisko siihen zf:ään mitään vippaskonsteja??
Kyl deutzeissa ainaki niissä mitä mä oon nähäny ja kattellu ulkomailta on juuri nuo takarenkaat mitkä valtussaki, ei taida olla vippaskonsteja tuohon laatikkoon saada lisää nopeutta, hidas se kyllä on jos kaasupohjas menee vain sen 50km/h, tiedä sitte oliko yhen tyypin navissa vikaa ku sen 230 d-f meni sen 55km/h...
Ja nuo portaattomat tahtoo ittiä ainaki hirvittää et miten usein siitä saa soittaa huoltomiehelle et tuus ny vähä läppärillä vaihteistoa taas buuttaamaan et häiriöt poistuu, ja se maksaa aina, et saadaan taas pelaamaan niinku pitää, en tiedä onko vain ennakkoluuloja portaattomia kohtaan?!?!?! vai onko ne todellaki yhtä luotettavia ku powershift laatikot vaikka 6 käsivalintaasella vaihteella. Pitääs vissihin ihan piruuttansa teherä tuosta topicci, vai taitaa pian olla jonnu ja masseri miesten välinen huuto kisa ;D
täsmälleen samaa mieltä.. :) :)
-
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------
ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
itsellä ollu mielessä hakkurin eteen semmonen. tienopus vaan saisi olla jotain ihan muuta...tai ei nopeudella väliä kunhan menis sen 50km/h pienillä kierroksilla. tiedä sitten olisko siihen zf:ään mitään vippaskonsteja??
vanhempaa ässää ja aikalaisiaan ei kai ole mietitty siirtoajoon vaan raskaaseen peltomörköilyyn. Mites magnumit? siitä oli kai saatavilla 50km/h versio n. vuodesta 2005 lähtien..?
-
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------
ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
itsellä ollu mielessä hakkurin eteen semmonen. tienopus vaan saisi olla jotain ihan muuta...tai ei nopeudella väliä kunhan menis sen 50km/h pienillä kierroksilla. tiedä sitten olisko siihen zf:ään mitään vippaskonsteja??
Kyl deutzeissa ainaki niissä mitä mä oon nähäny ja kattellu ulkomailta on juuri nuo takarenkaat mitkä valtussaki, ei taida olla vippaskonsteja tuohon laatikkoon saada lisää nopeutta, hidas se kyllä on jos kaasupohjas menee vain sen 50km/h, tiedä sitte oliko yhen tyypin navissa vikaa ku sen 230 d-f meni sen 55km/h...
Ja nuo portaattomat tahtoo ittiä ainaki hirvittää et miten usein siitä saa soittaa huoltomiehelle et tuus ny vähä läppärillä vaihteistoa taas buuttaamaan et häiriöt poistuu, ja se maksaa aina, et saadaan taas pelaamaan niinku pitää, en tiedä onko vain ennakkoluuloja portaattomia kohtaan?!?!?! vai onko ne todellaki yhtä luotettavia ku powershift laatikot vaikka 6 käsivalintaasella vaihteella. Pitääs vissihin ihan piruuttansa teherä tuosta topicci, vai taitaa pian olla jonnu ja masseri miesten välinen huuto kisa ;D
täsmälleen samaa mieltä.. :) :)
Huoltomiehen ei oo tarvinnut puuttailla, pari kertaa koodi kuittaantunut uudelleen käynnistyksellä...näyttöön ilmestyi numerosarja jota ei löytynyt ohjekirjasta...äkkinäiselle jännä fiilis...
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...
No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla, mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...
Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...
No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla, mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...
Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.
Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...
No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla, mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...
Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.
Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.
Tämä täysin totta. Tosin nykyään valtroihinkin saa koukun oikeaan paikkaan kun ottaa sen hydarulisen teleskooppikoukun. Huomattava ero vanhaan verrattuna. Ei käytännössä tule sellaista tilannetta että rengas ottaisi aisaan kiinni!
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...
No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla, mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...
Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.
Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.
Tämä täysin totta. Tosin nykyään valtroihinkin saa koukun oikeaan paikkaan kun ottaa sen hydarulisen teleskooppikoukun. Huomattava ero vanhaan verrattuna. Ei käytännössä tule sellaista tilannetta että rengas ottaisi aisaan kiinni!
Mahtaakohan valtran myyjät edes tuollaista koukkua myydä ylistävät tuota akselin alla olevaa koukkua :D
-
koukun paikka on lähellä taka-akselia. jos halutaan kääntyvyyttä niin laitetaan maatalousvetolaite tai kuulavetolaite.
ässä valmetti on suht ketterä kokoisekseen, zf etuakseli on hyvä.
zf:n laatikko vaan ei pysty välittämään voimaa jos mekaanisella pumpulla otetaan voimaa:
http://www.youtube.com/watch?v=vqohGf6KrAI&feature=related
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...
No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla, mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...
Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.
Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.
Tämä täysin totta. Tosin nykyään valtroihinkin saa koukun oikeaan paikkaan kun ottaa sen hydarulisen teleskooppikoukun. Huomattava ero vanhaan verrattuna. Ei käytännössä tule sellaista tilannetta että rengas ottaisi aisaan kiinni!
Mahtaakohan valtran myyjät edes tuollaista koukkua myydä ylistävät tuota akselin alla olevaa koukkua :D
Millaisella menestyksellä tuo valtu-malli vastustaa jäätä-moskaa-kuraa?
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...
No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla, mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...
Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.
Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.
Olikos se itte ala-pertti joka risti tuon valtun vetokoukun tikan nokaksi ;D
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...
No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla, mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...
Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.
Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.
Tämä täysin totta. Tosin nykyään valtroihinkin saa koukun oikeaan paikkaan kun ottaa sen hydarulisen teleskooppikoukun. Huomattava ero vanhaan verrattuna. Ei käytännössä tule sellaista tilannetta että rengas ottaisi aisaan kiinni!
Mahtaakohan valtran myyjät edes tuollaista koukkua myydä ylistävät tuota akselin alla olevaa koukkua :D
Millaisella menestyksellä tuo valtu-malli vastustaa jäätä-moskaa-kuraa?
Samalla mestyksellä kun muutkin. Eli ei juuri mitenkään, vaan aukaisut suoritetaan monesti rautakangen avulla... Siis mulla on se vanhempi malli. Uudemman mallin pitäis olla kyllä parempi!
koukun paikka on lähellä taka-akselia. jos halutaan kääntyvyyttä niin laitetaan maatalousvetolaite tai kuulavetolaite.
ässä valmetti on suht ketterä kokoisekseen, zf etuakseli on hyvä.
zf:n laatikko vaan ei pysty välittämään voimaa jos mekaanisella pumpulla otetaan voimaa:
http://www.youtube.com/watch?v=vqohGf6KrAI&feature=related
Toosi näppärää vaihdella esim. keväällä päivittäin sontakärrylle kuulavetolaitetta, äkeelle maatalousvetolaitetta ja jossakin välis kärrylle normaali koukku. En oo vielä löytäny paikkaa missä tuosta nykyisestä koukun sijainnista olis haittaa? Ketteryysero on valtava kun peruuttaa kärryjä peltotieltä pikkuliittymään. Nokalla on kuormaaja ja tietysti se kutonen eikä mikään kiristelty ruohonleikkuri niin nokan keventävä vaikutuskaan ei tunnu missään vaiheessa!
-
Samalla mestyksellä kun muutkin. Eli ei juuri mitenkään, vaan aukaisut suoritetaan monesti rautakangen avulla... Siis mulla on se vanhempi malli. Uudemman mallin pitäis olla kyllä parempi!
Onko uudempi tuolla agriassa esillä ollut malli, jossa sivulla vaununohjauksen kuulat? Melko monta koloa ja sopukkaa...
-
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...
Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa eressä 38" ja takana 42"
En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.
Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?
Noin 10v takaperin yks jamppa lähti new hollannilla... kone oli silloin n. 1v vanha, niin kesällä vahingossa nelivetopäällä ajamaan asfalttitietä, mitä se ny jotaki huimat 40km/h ja risat menee niin olisko joku 6km päässy matkaa taittamaan niin kardaani lenti ;D Ei vissihin oikeen nh:ssa ollu välitykset kohillaan etupään ja takapään kanssa, ei ny oikeen tuossa nopeudessa nuon voi käydä... ja muutenkin ku etupyörät on likempänä takarenkaitten kokoa niin paljon paremmin etu ja takapään renkaat pyörii yhteen nelivetopäällä ajettaessa... toki ei kesällä tarvi ajellakaan nelivedolla tiellä, mut talvella pitää raskaassa vedossa ku on liukasta ja aina niitä suliakin paikkoja tiellä talvella on, niin ei jaksa kaiken aikaa olla ottamassa sitä pois päältä!