Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Agronautti - 07.04.08 - klo:10:01
-
Onkos kellään ek:ssa vaakaa, mitä esim. Agrimarket tarvikelehdessään markkinoi. Taitaa olla sama kuin tässä linkissä..
http://www.vaakatalo.com/sivut/tarkat_tiedot.php?id=130
Jos on niin...
- Onko miten tarkka?
- Onko hankala käyttää, se kait pitää taarata aisat tietyssä asennossa ja punnitukseen nostaa samaan korkeuteen kuin taaratessa,vai?
- Miten vaikuttaa öljyn jäykkyys esim. talvella..
- Vaikuttaako anturi ek:n toimintaan eli noston nopeuteen.
Vaihtoehtona on 3tonnin digit. koukkuvaaka.. hinta puolet tuon hinnasta.
-
miten aisan asennot vaikuttaa tulokseen??
-
miten aisan asennot vaikuttaa tulokseen??
No eikös tuolla mitata painetta aisaston nostosylinterissä. Ja ulkop. kuorman aiheuttama paine muuttuu aisaston kulman muuttuessa.
-
Tuolla museopuolellakin oli jotain juttua jostain, tai jotain.
http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID4/2042.html
http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID4/3434.html
-
Onkos kellään ek:ssa vaakaa, mitä esim. Agrimarket tarvikelehdessään markkinoi. Taitaa olla sama kuin tässä linkissä..
http://www.vaakatalo.com/sivut/tarkat_tiedot.php?id=130
Jos on niin...
- Onko miten tarkka?
- Onko hankala käyttää, se kait pitää taarata aisat tietyssä asennossa ja punnitukseen nostaa samaan korkeuteen kuin taaratessa,vai?
- Miten vaikuttaa öljyn jäykkyys esim. talvella..
- Vaikuttaako anturi ek:n toimintaan eli noston nopeuteen.
Vaihtoehtona on 3tonnin digit. koukkuvaaka.. hinta puolet tuon hinnasta.
Jep, vaakatalon vaaka käytössä. Toimii, taarauksen olen itse tehnyt siten, että etukuormaajan vaakaputki just nokan tasalla kuskin penkiltä katsoen. Kuorma kyytiin, sitten nosto vähän nokan yläpuolelle ja lasku hitaasti tuohon taarauskorkeuteen. Varsin tarkasti toistetut punnitukset antaa saman lukeman, muutaman kilon tarkkuuteen pääsee.
Pakkasella kannattaa käyttää kuormaaja pari kertaa ylös-alas, jotta tulee notkeammat öljyt putkiin, ja jos on kaasupallot jousituksena, niin niille kannattaa olla hana - aiheuttavat vähän epävarmuutta lukemaan. Itsellä on sähköventtiilillä tuo.
Monikäyttöinen vehje, on punnittu monenlaista, ja apehommassa kätevä kun saa jo esim viljasiilolla suoraan kauhaan oikean määrän. Yksi erinomainen käyttökohde on kuivikepaalien keräilyssä, voi "raakata" märemmät paalit helposti kompostikäyttöön ja kuivat sisään.
-
Kokemusta vain pyöräkuormaajien vaa'oista, joskaan en muista minkämerkkisiä. Kuitenkin toimivat ihan hyvin, peruuttaessa nosto puoleen väliin jolloin laskuri piippas ja sitten kippaus autoon. Kun sorakuorma oli täynnä niin kuitti ulos ja laskutukseen. Ainakin kuorma-auton akselipainoilla laskettuna niin ei sataakaan kiloa väärin, vaikka kone pomppas kuin hullu ja kaasu pohjassa mentiin.
-
Jep, vaakatalon vaaka käytössä. Toimii, taarauksen olen itse tehnyt siten, että etukuormaajan vaakaputki just nokan tasalla kuskin penkiltä katsoen. Kuorma kyytiin, sitten nosto vähän nokan yläpuolelle ja lasku hitaasti tuohon taarauskorkeuteen. Varsin tarkasti toistetut punnitukset antaa saman lukeman, muutaman kilon tarkkuuteen pääsee.
Pakkasella kannattaa käyttää kuormaaja pari kertaa ylös-alas, jotta tulee notkeammat öljyt putkiin, ja jos on kaasupallot jousituksena, niin niille kannattaa olla hana - aiheuttavat vähän epävarmuutta lukemaan. Itsellä on sähköventtiilillä tuo.
Monikäyttöinen vehje, on punnittu monenlaista, ja apehommassa kätevä kun saa jo esim viljasiilolla suoraan kauhaan oikean määrän. Yksi erinomainen käyttökohde on kuivikepaalien keräilyssä, voi "raakata" märemmät paalit helposti kompostikäyttöön ja kuivat sisään.
Thanks!.
Mitäs toimintoja tuossa näytössä on, näyttäis siinä olevan jokunen nappi.? Siinähän on RS-232 liitäntä kirjoitinta varten..saiskohan tuosta luettua dataa PDA:lle :D
Muuten onkos se näyttöpäätteeltä anturille menevä johto "kiinteästi" anturissa kiinni vai liittimellä?..
Ajattelin vaan sellaista että jos laittaisin toisen anturin tuohon JD:n etunostolaitteeseen ja näytön saisi siirrettyä ek:koneesta siihen.. Silloin saisin vaa'an tuohon etunostimessa olevaan pneumaan..
Vai pitäiskö anturi kiinnittää työntövarren letkuun.. ::)..
Toimisikohan moinen viritys ollenkaan ???
-
Thanks!.
Mitäs toimintoja tuossa näytössä on, näyttäis siinä olevan jokunen nappi.? Siinähän on RS-232 liitäntä
Mulla on seuraava "kehityneempi versio" tuosta mikä lehdessä on. Se laskee taakkojen lukumäärää, muistaa pienimmän ja suurimman taakan, laskee nostetun kokonaismassan ja muistaakseni keskiarvon.
kirjoitinta varten..saiskohan tuosta luettua dataa PDA:lle
Muuten onkos se näyttöpäätteeltä anturille menevä johto "kiinteästi" anturissa kiinni vai liittimellä?..
johto on liittimellä
Ajattelin vaan sellaista että jos laittaisin toisen anturin tuohon JD:n etunostolaitteeseen ja näytön saisi siirrettyä ek:koneesta siihen.. Silloin saisin vaa'an tuohon etunostimessa olevaan pneumaan..
Vai pitäiskö anturi kiinnittää työntövarren letkuun.. ..
Onko työntövarressa lukkoventtiili? Voi vaikuttaa toimintaan.
Anturi on kiinni T-haaraliittimessä, eikä vaikuta öljyn virtaukseen. Sen olen huomannut, että kuormaajan vaimentimet pitää sulkea pois pelistä, kun punnitsee. Järjellistä lukemaa ei tahdo tulla sitten millään vaimentimilla.
Toimisikohan moinen viritys ollenkaan
-
Jep, vaakatalon vaaka käytössä. Toimii, taarauksen olen itse tehnyt siten, että etukuormaajan vaakaputki just nokan tasalla kuskin penkiltä katsoen. Kuorma kyytiin, sitten nosto vähän nokan yläpuolelle ja lasku hitaasti tuohon taarauskorkeuteen. Varsin tarkasti toistetut punnitukset antaa saman lukeman, muutaman kilon tarkkuuteen pääsee.
Pakkasella kannattaa käyttää kuormaaja pari kertaa ylös-alas, jotta tulee notkeammat öljyt putkiin, ja jos on kaasupallot jousituksena, niin niille kannattaa olla hana - aiheuttavat vähän epävarmuutta lukemaan. Itsellä on sähköventtiilillä tuo.
Monikäyttöinen vehje, on punnittu monenlaista, ja apehommassa kätevä kun saa jo esim viljasiilolla suoraan kauhaan oikean määrän. Yksi erinomainen käyttökohde on kuivikepaalien keräilyssä, voi "raakata" märemmät paalit helposti kompostikäyttöön ja kuivat sisään.
Thanks!.
Mitäs toimintoja tuossa näytössä on, näyttäis siinä olevan jokunen nappi.? Siinähän on RS-232 liitäntä kirjoitinta varten..saiskohan tuosta luettua dataa PDA:lle :D
Muuten onkos se näyttöpäätteeltä anturille menevä johto "kiinteästi" anturissa kiinni vai liittimellä?..
Ajattelin vaan sellaista että jos laittaisin toisen anturin tuohon JD:n etunostolaitteeseen ja näytön saisi siirrettyä ek:koneesta siihen.. Silloin saisin vaa'an tuohon etunostimessa olevaan pneumaan..
Vai pitäiskö anturi kiinnittää työntövarren letkuun.. ::)..
Toimisikohan moinen viritys ollenkaan ???
Miks työntövarren letkuun? Tönäri ei pahemmin osallistu pystysuuntaisen taakan kantoon. Jos laitat tönärin letkuun niin alkaa taakan etäisyys tukipisteistä vaikuttamaan. Toisaalta onko se ongelma jos sulla on taakka aina samassa paikassa.
MItes siis kalibroidaanko vaaka jollakin tunnetulla painolla ihan ekaks? Kait se on pakko kun muutenhan kuormaimen geometria vaikuttaa lopputulokseen.
-
Mulla on seuraava "kehityneempi versio" tuosta mikä lehdessä on. Se laskee taakkojen lukumäärää, muistaa pienimmän ja suurimman taakan, laskee nostetun kokonaismassan ja muistaakseni keskiarvon.
Onko työntövarressa lukkoventtiili? Voi vaikuttaa toimintaan.
Anturi on kiinni T-haaraliittimessä, eikä vaikuta öljyn virtaukseen. Sen olen huomannut, että kuormaajan vaimentimet pitää sulkea pois pelistä, kun punnitsee. Järjellistä lukemaa ei tahdo tulla sitten millään vaimentimilla.
Minkäs hintainen se parempi versio on?.. Löytyykö linkkiä valmistajan/myyjän sivuille..
Etunostimen hydr. työntövarresta otin lukon pois jotta saapi "kellunnan" esim. etuäkeelle ja kun takalana on etunostimessa.
Ek:n vaimentimessa on sulkuhana..
Miks työntövarren letkuun? Tönäri ei pahemmin osallistu pystysuuntaisen taakan kantoon. Jos laitat tönärin letkuun niin alkaa taakan etäisyys tukipisteistä vaikuttamaan. Toisaalta onko se ongelma jos sulla on taakka aina samassa paikassa.
MItes siis kalibroidaanko vaaka jollakin tunnetulla painolla ihan ekaks?
Helpompi olisi viritellä työntövarteen ja silloinhan vaakaa voisi käyttää myös kun kone on takanostolaitteessa.. :o
Lannoitehan tasaantuu melko hyvin levittimen säiliöön, ja säiliö tyhjenee yleensä tasaisesti...että tuskin isoja heittoja tulee.. ???
Mutta kahtoo nyt sitten....
Näin minä olen käsittänyt että ensin kalibroidaan esim. lannoitesäkillä..
-
Täältäkin löytyy http://www.juhanirahkonen.fi/
-
Täältäkin löytyy http://www.juhanirahkonen.fi/
Noi venymäliuskatyyppiset mulla ensimmäisenä tuli mieleen. No löytyiskös ek:n tappeihin antureita ja siitä viritellen?
-
Täältäkin löytyy http://www.juhanirahkonen.fi/
Noi venymäliuskatyyppiset mulla ensimmäisenä tuli mieleen. No löytyiskös ek:n tappeihin antureita ja siitä viritellen?
kysykääpä aari oy:tä, tekevät ainakin perävaunuihin vaakoja..
-
Rds vaakoja olen tuonut lähinnä turvemiehille lastauksen kontrolliin.
Maatalous hommiin tarkka painemittari hienolla asteikolla on myös toimiva systeemi hydraulisiin kuormaajiin