Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Täpinäreiska - 23.09.11 - klo:13:22
-
Jos sattuu maailmalta tulemaan em. kone vastaan vähillä tunneilla ( alle 5000) ja viidenkympin portaallisella lootalla niin onko siitä työnt.. täpinöintiin, jos pyöränpulttien momentista huolehtii?
-
Jos sattuu maailmalta tulemaan em. kone vastaan vähillä tunneilla ( alle 5000) ja viidenkympin portaallisella lootalla niin onko siitä työnt.. täpinöintiin, jos pyöränpulttien momentista huolehtii?
Ei tarvi pyöränpulteista huolehtia. Valuvanne ei löysty... :D
-
Tuo on just täydellinen työkalu ihan mahdottomaan täpinöintiin. Valopaneelit joka kyljelle niin on huippumeininki.
-
50n etuakseliin pitävämpiä tiivisteitä vaihdattaa, voi öljyt paeta, mutta sen kyllä huomaa...tuossapa kattelin 7530n takalistoa, akselin laipan ja pyörän levyn välissä vajaa kymppi sentin välilaippa...jännitystä elämään...
-
Tuo on just täydellinen työkalu ihan mahdottomaan täpinöintiin. Valopaneelit joka kyljelle niin on huippumeininki.
Viimeset tehty nollakolme...kasiärrä, niin ei tarvii selitellä valopaneleilla...
-
Tässä haetaan yksinkertaista voimakonetta yksinkertaiselle täppärille. Vilkkuvaloja ja toimintoja ei saa olla liikaa että osa-aikaiset kuskitkin hallitsevat ajon. Eräs JD diileri totesi tähän tapaan: "I SUPPOSE EVERY TRACTOR HAS A WEAK POINT.NONE OF THEM ARE PERFECT,APART FROM THE 7810 WHICH IS ALMOST BULLET PROOF.THE LATEST 7530 JOHN DEERE ARE NOT NEAR THE 7810 FOR POWER OR RELIABILITY EITHER."
-
Just tuollaisesta olen itsekkin aina salaa haaveillu. Olis mahtava voimakone... 300 hp saa tapille helposti...
-
Pikkulinnut lauleskeli että vakiomännät ei kestä kuin hieman alle 250 heppaa, mut puimurin männillä moottorin puolesta "lähes mitä vain". Tiedä häntä.. ::)
-
Pikkulinnut lauleskeli että vakiomännät ei kestä kuin hieman alle 250 heppaa, mut puimurin männillä moottorin puolesta "lähes mitä vain". Tiedä häntä.. ::)
Jos noin on, niin kyllä varmuuden vuoksi kannattaa virittää ainakin 370 heppaan asti.
-10 sarja on kyllä laatusarja 8) että jos tuollaisen ostat niin hyvän saat.
-
Tässä haetaan yksinkertaista voimakonetta yksinkertaiselle täppärille. Vilkkuvaloja ja toimintoja ei saa olla liikaa että osa-aikaiset kuskitkin hallitsevat ajon. Eräs JD diileri totesi tähän tapaan: "I SUPPOSE EVERY TRACTOR HAS A WEAK POINT.NONE OF THEM ARE PERFECT,APART FROM THE 7810 WHICH IS ALMOST BULLET PROOF.THE LATEST 7530 JOHN DEERE ARE NOT NEAR THE 7810 FOR POWER OR RELIABILITY EITHER."
JuuJuu...ihan rauhallisesti...7700lla pöristellään...säädetty noin 200hp, lämmöt pysyy vielä aisoissa, tuossa vanhassa 7,6l myllyssä. 8,1stä en osaa sanoa...
-
Pikkulinnut lauleskeli että vakiomännät ei kestä kuin hieman alle 250 heppaa, mut puimurin männillä moottorin puolesta "lähes mitä vain". Tiedä häntä.. ::)
on tuos yks kone ainakin kestäny reilun 300 hepan säädöis useamman tuhat tuntia. Sitä on kuitenkin koulutettu kunnostusjyrsimen edessäkin. Se on kylläkin portaaton.
-
Siitä lähdetään että jontikassa on oltava rappuset. ;)
-
7710:
http://www.youtube.com/watch?v=yCm5_ghaXNw
Se 7810 on varmaan aika väkevä jos on tuotakin vahvempi?
-
joo. noissa ei kestä männät vakiona. luulempa että jos kunnostusjyrsimen edessä niin männät on osattu vaihtaa ennen ku on hajonnu. metsäkoneen männät on vahvat. jopa 8000srj koneissa on ne heikot männät.
50km/h mallina noi on mun käsittääkseni aina sähköpumpulla? pumppu on sähkösesti ohjattu bossin p sarjalainen 12mm elementeillä. toi traktori on tosi yliammuttu rakenteeltaan tehoon nähden. 300hv tapilta varman ihan sopiva teho voimansiirrolle.
kait se muuten on kaikin puolin varma toiminen ja hyvä ajaa? 10 sarja hiljasempi kuin esim. 7920?
-
Jos sattuu maailmalta tulemaan em. kone vastaan vähillä tunneilla ( alle 5000) ja viidenkympin portaallisella lootalla niin onko siitä työnt.. täpinöintiin, jos pyöränpulttien momentista huolehtii?
ei tollasia enää mistään löydy. 40 lootalla voi hirmu tuurilla löytää hyvän. viiskymppiset ajetaan loppuun ennen ko vaihdetaan.
-
Jos sattuu maailmalta tulemaan em. kone vastaan vähillä tunneilla ( alle 5000) ja viidenkympin portaallisella lootalla niin onko siitä työnt.. täpinöintiin, jos pyöränpulttien momentista huolehtii?
ei tollasia enää mistään löydy. 40 lootalla voi hirmu tuurilla löytää hyvän. viiskymppiset ajetaan loppuun ennen ko vaihdetaan.
>14000h ajettuja saksassa maskuksen valikoimissa...5000-8000h kaikkein jännintä aikaa, vaihtoon menee ohjauksen syl tiivisteitä, etuakselin puslaa, ohjaamon puhallinta, turbon laakeria yms, sitten taas helpottaa vähäksi aikaa...
-
Ehee sulla on väärä väri!!!
-
On talossa siniseltä 8210. Apevaunua sillä pyörittää mut eipä enää juuri muuta.
-
Eräs Deereguru kehoitti katselemaan 7920 AP:a jos lujan traktorin haluaa. Mites se AP-loota. Toki tuossa on jenkkiläinen mutta silti..? Onko se niin paksa kuin kertoovat? ::)
-
Eräs Deereguru kehoitti katselemaan 7920 AP:a jos lujan traktorin haluaa. Mites se AP-loota. Toki tuossa on jenkkiläinen mutta silti..? Onko se niin paksa kuin kertoovat? ::)
Joku venttiilipaketti kait enemmäkseen krenkannut, menee painetta etu- ja takaperin pakkaan yhtäaikaa tjsp, "pikku"remppa jos aikanaan tekee...
-
7710:
http://www.youtube.com/watch?v=yCm5_ghaXNw
Se 7810 on varmaan aika väkevä jos on tuotakin vahvempi?
miksi eturenkaat pyörii väärin päin??
-
Eräs Deereguru kehoitti katselemaan 7920 AP:a jos lujan traktorin haluaa. Mites se AP-loota. Toki tuossa on jenkkiläinen mutta silti..? Onko se niin paksa kuin kertoovat? ::)
Jenkkiportaaton on vahva. Sen vaihteiston portaaton osio on saman suuruinen kuin
Saksalaisten jonnikoiden koko vaihdetokkonen... :)
-
Eräs Deereguru kehoitti katselemaan 7920 AP:a jos lujan traktorin haluaa. Mites se AP-loota. Toki tuossa on jenkkiläinen mutta silti..? Onko se niin paksa kuin kertoovat? ::)
Jenkkiportaaton on vahva. Sen vaihteiston portaaton osio on saman suuruinen kuin
Saksalaisten jonnikoiden koko vaihdetokkonen... :)
Jos tuollainen poikii niin sieltä tulee aina vähintään kaksoset ;D
-
Onko -10 vs. -20 AP-lootissa eroa?
-
7710:
http://www.youtube.com/watch?v=yCm5_ghaXNw
Se 7810 on varmaan aika väkevä jos on tuotakin vahvempi?
miksi eturenkaat pyörii väärin päin??
Sen verran täytyy antaa muille tasoitusta.
-
7710:
http://www.youtube.com/watch?v=yCm5_ghaXNw
Se 7810 on varmaan aika väkevä jos on tuotakin vahvempi?
miksi eturenkaat pyörii väärin päin??
Sen verran täytyy antaa muille tasoitusta.
Renkaat toimivat siipirattaan tavoin ja antavat hyvää downforcea keulalle ;D ;D ;D
-
Onko -10 vs. -20 AP-lootissa eroa?
Tuskin isoja, ainakaan mekaanisissa osissa, uppoutuu parts cataloguen ihmeelliseen maailmaan ja vertailee...-20 sähköt ja hallinnat can-väylää, moottori ja vaihteisto juttelee lahjakkaammin keskenään. Painonjakauma kakskympissä parempi, esiseiskalla turha vedellä muuta kun terveisiä ilman tonnin etupunttia...
-
Jos sattuu maailmalta tulemaan em. kone vastaan vähillä tunneilla ( alle 5000) ja viidenkympin portaallisella lootalla niin onko siitä työnt.. täpinöintiin, jos pyöränpulttien momentista huolehtii?
ei tollasia enää mistään löydy. 40 lootalla voi hirmu tuurilla löytää hyvän. viiskymppiset ajetaan loppuun ennen ko vaihdetaan.
Ei löytynyt mutta 5500h ajettuna löytyi. Miten tuohon kannattaa laittaa voimaa, n.200 tapille. Lastuja on myynnissä mutta entä ohjelmointi? Onnistuuko kun kerran sähköohjattu pumppu?
-
Jos sattuu maailmalta tulemaan em. kone vastaan vähillä tunneilla ( alle 5000) ja viidenkympin portaallisella lootalla niin onko siitä työnt.. täpinöintiin, jos pyöränpulttien momentista huolehtii?
ei tollasia enää mistään löydy. 40 lootalla voi hirmu tuurilla löytää hyvän. viiskymppiset ajetaan loppuun ennen ko vaihdetaan.
Ei löytynyt mutta 5500h ajettuna löytyi. Miten tuohon kannattaa laittaa voimaa, n.200 tapille. Lastuja on myynnissä mutta entä ohjelmointi? Onnistuuko kun kerran sähköohjattu pumppu?
Tuolla ei virtaukset ahista, välijäähdytettynä 330hp puimurikäytössä, mikä nyt sattuu sopivalta tuntumaan, peltovetotöissä juurikaan yli kahtasataa ei pysty hyödyntämään, tiellä työksi muuttuu isompikin hummalauma. Ajele nyt kuitenkin ekaks pariin kertaan lämpöseks ja kuulostele, miltä ei-EGR newttonit tuntuu...
Edit....fendiksessä nykyään maksimiajonopeuden rajoitin controlpanel:in kyljessä ja ajonopeuspolkimella käyttöaste säädetään...ihan kuin jossain olisin samansukuiseen käyttöliittymän ilmentymään törmännyt...plagiointi on imartelun lahjomattomin muoto...
-
En oo itte ajanu kuin vähän tyhjällä koneella mut renki kävi reissun heittämässä kuorman kanssa. Hyvin kehui vetävän.. 8)
-
varmista mitkä männät siinä on. alkuperäset traktorimännät ei kestä viritystä välttämättä yhtään.
muistaakseni metsäkone puolelta saat edullisimmin vahvat männät siihen. heikkoja mäntiä on ollu ainakain 2000 luvun 7710+sähköpumppu,7710AP ja 8310T.
onko liikennekone ja haitko vimpelistä?
-----
ps. mäntä jutusta tietää pakarinen, ei esa...
-
varmista mitkä männät siinä on. alkuperäset traktorimännät ei kestä viritystä välttämättä yhtään.
muistaakseni metsäkone puolelta saat edullisimmin vahvat männät siihen. heikkoja mäntiä on ollu ainakain 2000 luvun 7710+sähköpumppu,7710AP ja 8310T.
onko liikennekone ja haitko vimpelistä?
**Sieltähän se, parin MBTracin seurasta. ;)
-----
ps. mäntä jutusta tietää pakarinen, ei esa...
**Joo, ja Hannaltakin on luultavasti turha udella tällaisista männistä ja niiden kestosta.. ;D
-
joo. veljekset puhelivat että ei se vaan ollu niin kova vetämähän ku träkki... ;)
-
Niinpä, mutta silti turhan iso 2,5m nostolaitekylvökoneen eteen. 8)
-
Mites täptäp reiskalla peura on pelannut?
-
Ihan OK. Pajalla se parhaillaan on kun asentaavat ryömintää ensi kesän koitoksia varten. Mun mielestä ko. laite on suunniteltu suurten jenkkitilojen meksikaanoille ja muille mulateille. Jos isäntä ajaa itse niin se on sitten Fendt. 8) On toi renki siitä tykännyt vaikka aivan valkoihoinen onkin. :D
-
Mikäs siitä tekee "rengin koneen"? Eli miksei isännälle kelpaa?
-
Mikäs siitä tekee "rengin koneen"? Eli miksei isännälle kelpaa?
No, ku siitä puuttuu semmonen muovinen dingeltangeli. Ohjaamo on kohtuullisen hiljainen, penkki on mukava, ohjauspyörä kevyt kääntää ja muutenkin perusjutut ok...
-
Fendtissä parempaa:
+Ohjaamoergonomia, hallintalaitteiden sijoittelu ja toiminta, sähkölohkot yms
+Ohjaustuntuma ja ajettavuus
+Etujousitus
+Vaihteisto
+"ajotietokone"
JDssä parempaa
+Ilmastointi
+Veteraanikuskille helpompi omaksua
-
Ikäeroo sellanen 20v ja hintaeroo 150k€, kyllä mäkin maksaisin vähillä ajoilla mielellään ton verran ajotietokoneesta ;D
Tollaanen jonteeri ois varmasti kova kone vetohommiin karjatilalle 8)
-
Fendt on -03 ja JD -02. Koneet on tarkoitettu hiukan eri hommiin ja ovat ihan päteviä niihin, mutta kyllä niissä silti eroa on.
-
Fendtissä parempaa:
+Ohjaamoergonomia, hallintalaitteiden sijoittelu ja toiminta, sähkölohkot yms
+Ohjaustuntuma ja ajettavuus
+Etujousitus
+Vaihteisto
+"ajotietokone"
JDssä parempaa
+Ilmastointi
+Veteraanikuskille helpompi omaksua
Kesäapukuski ajanu kolme päivää aapeellä ja yhden ameriikan ihmeellä, seiska mukavampi.