Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: winha35 - 20.09.11 - klo:18:16
-
Ei kellään sattuis oleen ylimääräistä telarullaa.
-
2 katkennutta löytyy :D
uusi maksaa n. 1200e :(
-
Jep, meiltäkin löytyy, katkennut myös, mutta metallitohtori sanoi,ettei ole homma eikä mikään hitsata katkennut hammasrattaantumppi paikalleen...
Tarkka hinta uudelle 1284,81+alv ;D. elämä on... otappa yhteyttä jos kiinnostaa kunnostettuna.
Kesti muuten 22000 koppia pyöritellä ;)
-
Jep, meiltäkin löytyy, katkennut myös, mutta metallitohtori sanoi,ettei ole homma eikä mikään hitsata katkennut hammasrattaantumppi paikalleen...
Tarkka hinta uudelle 1284,81+alv ;D. elämä on... otappa yhteyttä jos kiinnostaa kunnostettuna.
Kesti muuten 22000 koppia pyöritellä ;)
Eli onko kone kestävä vai ei... 22t kuulostaa paljolta
nm. combipaalain ennemmin tahi myöhemmin
-
meillä meni jossain 16 tuhannen kohalla. nyt ajettu n. 22 tuhatta,
kyllä uutta tekisi mieli. alkaa jo monenlaista vikaa tulla
-
Mun koneessa ei oo ku vajaa 8000 paalia. Kuin tiukkaan vedätte, itte ajanu sen ku 140 hp riittää. Kerran meni se peräportin ketjukin jo poikki.
-
Jep, meiltäkin löytyy, katkennut myös, mutta metallitohtori sanoi,ettei ole homma eikä mikään hitsata katkennut hammasrattaantumppi paikalleen...
Tarkka hinta uudelle 1284,81+alv ;D. elämä on... otappa yhteyttä jos kiinnostaa kunnostettuna.
Kesti muuten 22000 koppia pyöritellä ;)
Eli onko kone kestävä vai ei... 22t kuulostaa paljolta
nm. combipaalain ennemmin tahi myöhemmin
Omaan pyörähtää seuraavaksi 25 000 paalia mittariin. Kaikki telat vielä alkuperäisiä, kuten pääketjutkin.
Edellinen omistaja tosin vetänyt paalaria nelipyttyisillä... Tuntuu vaikuttavan kestävyyteen positiivisesti. :)
-
Mun koneessa ei oo ku vajaa 8000 paalia. Kuin tiukkaan vedätte, itte ajanu sen ku 140 hp riittää. Kerran meni se peräportin ketjukin jo poikki.
peräkammion ketju vaihdettu 2 tai 3 kertaa ja etukammion ketju kanssa. nyt ajettu n. 500 paalia uudella etukammion ketjulla joka on menny 3 kertaa poikki.. hammas rattaat jo niin kuluneet ettei uudien ketjujen jako enään passaa eli taas pitää ostaa uudet ja järeämmät ketjut.
Ja enään ei vedetä ihan älyttömän tiukkaan, kun ei näy kestävän. 750-950 kg paaleja ollu.
130 ja 220 hv koneilla ollaan ajettu.
-
On aika suolasen hintanen tuo ketju, jos tilaa agronicilta. Jotain 400 € päälle, paikallisessa varaosamarketissa 40€ metri. Ja mitä sitä on vajaa 3m. Tiä sitte onko kestävyydessä eroa. Täytyy varmaan tehä vähä "löysempiä" palloja jos sitte kestäis paremmin.
-
On aika suolasen hintanen tuo ketju, jos tilaa agronicilta. Jotain 400 € päälle, paikallisessa varaosamarketissa 40€ metri. Ja mitä sitä on vajaa 3m. Tiä sitte onko kestävyydessä eroa. Täytyy varmaan tehä vähä "löysempiä" palloja jos sitte kestäis paremmin.
Mitä suotta, se heikko mikä ei kestä...
Kolme ketjua ehdin katkaista, eikä säädöt olleet läheskään tapissaan. Tehtaanmiehet kehuivat että pistää Nyykkärin polvilleen, ehkä mutta aina se oli kuitenkin Agronic joka ensiksi antautui ;).
-
Halvalla ei saa hyvää ketjua!
Laita tsubakin ketjut ja alkaa nyyskykin taipua..
-
Halvalla ei saa hyvää ketjua!
Laita tsubakin ketjut ja alkaa nyyskykin taipua..
Jos jotain olen ketjuista oppinut, niin ensin tulee just tää TSUBAKI, sitten tulee pitkä väli, ja sitten
nää muut "laatuketjut"... :D :D
-
Mäkkärin ensiasennusketju ;)
-
minkä maalaisisa nää tsubakin ketjut on?
-
Tätä kejua lukiessa tulee ikävä legendaarista 46:sta :-[ 3rullaa kerralla vaihtokuntoon ja halusivat lunastaa koko koneen vaikka tuollaisiin tähtitieteellisiin rullanhintoihin ei kyllä Keskolla millään päässyt :P . Claassissa tämä oli ennalta arvaamatonta, agronikissa olis ollut luultavasti normaalia kulumaa ;)
-
Tätä kejua lukiessa tulee ikävä legendaarista 46:sta :-[ 3rullaa kerralla vaihtokuntoon ja halusivat lunastaa koko koneen vaikka tuollaisiin tähtitieteellisiin rullanhintoihin ei kyllä Keskolla millään päässyt :P . Claassissa tämä oli ennalta arvaamatonta, agronikissa olis ollut luultavasti normaalia kulumaa ;)
No ei tuu neljäkuutosta ikävä.... pajapäivät on taaksejäänyttä elämää sen jälkeen kun kyseinen kone lähti kohti konnevettä!
-
Tätä kejua lukiessa tulee ikävä legendaarista 46:sta :-[ 3rullaa kerralla vaihtokuntoon ja halusivat lunastaa koko koneen vaikka tuollaisiin tähtitieteellisiin rullanhintoihin ei kyllä Keskolla millään päässyt :P . Claassissa tämä oli ennalta arvaamatonta, agronikissa olis ollut luultavasti normaalia kulumaa ;)
No ei tuu neljäkuutosta ikävä.... pajapäivät on taaksejäänyttä elämää sen jälkeen kun kyseinen kone lähti kohti konnevettä!
Oliskohan mulla ollut vähän provoa edellisessä tekstissä ;) Mutta kun mun käyttömäärille ei millään voi ajatella uutta ( ei muiden mielestä edes käytettyä), niin käytettyä tulee katseltua. Ikinä ei vaan tiedä millaisen "yllätyksen" onkaan ostamassa. 46:ssa ei ollut periaatteessa mitään yllättävää ennen viimeistä pamausta ::)
-
Mun koneessa ei oo ku vajaa 8000 paalia. Kuin tiukkaan vedätte, itte ajanu sen ku 140 hp riittää. Kerran meni se peräportin ketjukin jo poikki.
peräkammion ketju vaihdettu 2 tai 3 kertaa ja etukammion ketju kanssa. nyt ajettu n. 500 paalia uudella etukammion ketjulla joka on menny 3 kertaa poikki.. hammas rattaat jo niin kuluneet ettei uudien ketjujen jako enään passaa eli taas pitää ostaa uudet ja järeämmät ketjut.
Ja enään ei vedetä ihan älyttömän tiukkaan, kun ei näy kestävän. 750-950 kg paaleja ollu.
130 ja 220 hv koneilla ollaan ajettu.
Väitivät että apevaunun vaanmukaan Agronikin paalu painaisi 600kg, kun samasta pellosta, samana päivänä ja yhtämärkänä paalattu mchalen paalu olisi painanut samassa apevaunussa 950kg.
Yksi lomittajakin oli sitä mieltä että agronikin paalut EI IKINÄ PAINA 950kg.
-
kyllähän se on näin, jos paalataan päivän esikuivattua heinää millä tahansa kiinteä kammioisella paalajalla koko 125x125, niin paali painaa 550-650kg. paska puhetta nää 900kg paalut. jos ihan vesimärkää nii sitte voi tuo 900kg pitää paikansa.
-
Tekeekö kolavehkeillä mitää?
-
Tekeekö kolavehkeillä mitää?
Agronicikkiä ei saa kolavehkeenä..... ;D
-
Tekeekö kolavehkeillä mitää?
kovia paaleja tekee nekin ... koneen kestävyydessä häviää muille ;)
-
Väitivät että apevaunun vaanmukaan Agronikin paalu painaisi 600kg, kun samasta pellosta, samana päivänä ja yhtämärkänä paalattu mchalen paalu olisi painanut samassa apevaunussa 950kg.
Yksi lomittajakin oli sitä mieltä että agronikin paalut EI IKINÄ PAINA 950kg.
Tuota niin... kahdeksan kesää 1302:lla paalanneena ja nyt yks kesä Mäkkärillä paalattuna. Väittäisin että tuo 350kg:n ero paalinpainossa on suurinta potaskaa mitä olen kuullut.
Jos nuo vehkeet jossain asiassa on edes lähelläkään toisiaan, niin se on nimenomaan paalinpaino.
-
Mun koneessa ei oo ku vajaa 8000 paalia. Kuin tiukkaan vedätte, itte ajanu sen ku 140 hp riittää. Kerran meni se peräportin ketjukin jo poikki.
peräkammion ketju vaihdettu 2 tai 3 kertaa ja etukammion ketju kanssa. nyt ajettu n. 500 paalia uudella etukammion ketjulla joka on menny 3 kertaa poikki.. hammas rattaat jo niin kuluneet ettei uudien ketjujen jako enään passaa eli taas pitää ostaa uudet ja järeämmät ketjut.
Ja enään ei vedetä ihan älyttömän tiukkaan, kun ei näy kestävän. 750-950 kg paaleja ollu.
130 ja 220 hv koneilla ollaan ajettu.
Väitivät että apevaunun vaanmukaan Agronikin paalu painaisi 600kg, kun samasta pellosta, samana päivänä ja yhtämärkänä paalattu mchalen paalu olisi painanut samassa apevaunussa 950kg.
Yksi lomittajakin oli sitä mieltä että agronikin paalut EI IKINÄ PAINA 950kg.
kyllä nuita painoja tulee seurailtua aika tarkasti apevaunun vaakasta.. ja tuo 950 kg paalit on herne rehusta (2 päivää kuivattu karholla, ettei mitenkään märkää ollu.. )
-
Tekeekö kolavehkeillä mitää?
kiinteäkammioisilla löysiä paaleja ;D ;D
muuttuvat sitten erikseen 8)