Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SamiT - 01.09.11 - klo:20:42
-
Taas petti runko ihan ilman mitään vauriota aiheuttavaa osumaa kolme vuotta vanhasta Continentalin 480/70-R24 traktorin renkaasta, on toki kohtuullisesti kuormitusta kun ovat alla muutenkin raskaskeulaisessa 8450 Valmetissa jossa etukuormaaja. Oli nimittäin toinen Continental tätä kokoa kun petti rungostaan kulutuspinnan seutuvilta tässä muutaman kuukauden sisällä, edellinen räjähti keskeltä kulutuspintaa auki tieajossa. Herää kysymys että minkä merkkiset renkaat pitäisi ostaa että olisi hiukan kestävämpi runko kuin näissä, vielä kun harvinainen koko kyseessä eikä viitsisi rengaskokoa muutella.
-
täh!? 24" kuusisylinterisessä valtussa? No itse asiasta, contit on kestäneet meillä ihan ok.
-
4000h pyöri 420/85 r 28 contit 8150 valtras+ek. Ei silloinkaan toki loppu ollut, mutta siirsin ne paripyöriksi kun oli sopivasti vielä pintaa jäljellä.
-
liki 5000 tuntia contit ollu T vallussa eikä mitään ongelmia oo ollu
raskasta kuormainkäyttöä kuitenki paljon
-
Renkaiden laatu on nykyään sitä sun tätä.
-
Juu on 24" vanteet edessä kutos-Valmetissa, alkuperäisellä omistajalla ovat olleet 16.9-24 palarenkaat ensiasennuksena edessä ja takana 18.4-38 palarenkaat, liikenneluvallisessa tieajossa kun hänellä kone ollut. Tuo 480/70-R24 vastaa korkeudeltaan 14.9-28 tai 16.9-24 rengasta. Jotkut tsekkiläiset näkyy nämä paukahtelevat 24" Continentalit olevan.
-
Kyllähän noita on rungoistaan pettänyt... Ja muutenkin aika paskat kun heiluttavat vaikka on kaikki jousitukset, pitävät jäätävää meteliä ja viiltoja tulee helposti... Rengasmies sanos että peltorenkaat ne vaan on eli jos vedetään isoja kärryjä 50km/h niin kannattaa kasella jotain muuta ;D Toki SVT continental meni paremmin mutta viiltoja tuli liian helposti ja sitten saikin mennä paistamaan kumeja kun TM600 pirellit ei olleet moksiskaan :P
-
Paljonkos pidät painetta, täytyy olla vähintään 2,5baaria. Ittellä kans hajos yx rengas, ku oli suotanu kiloon ilmat ja raskas ek teekkarin nenäs ja 16.9-28 renkas..
-
Paljonkos pidät painetta, täytyy olla vähintään 2,5baaria. Ittellä kans hajos yx rengas, ku oli suotanu kiloon ilmat ja raskas ek teekkarin nenäs ja 16.9-28 renkas..
Miten mittasit paineen hajoamisen jälkeen?`Minullakin on Continental Conti Eco Contract (tai jotain) ollut 4400 h, toinen eturengas on vaihdettu, en mista enää mikä tuli. Lopuissa on karmean näköisiä viiltoja, yhdessä peltikattoruuvi läpi ja toisessa joku pienempikantainen. Niin karmeaa rallausta pitää asfaltilla, ettei aina ilkeä ajaa viittäkymppiä.
-
Kauhean rengasmelun se ainakin pitää kuluneena 1800h ??? Mä jo tilailin aika jotta katsotaan mikä Valtun perässä oikein huuta. Kunnes ajoin sattumalta oiken pyörän pientreelle ja "vouvotus" loppui. Alkoi taas kun pietty liittymä tuli ja loppui kun pääsi hiedalle.... heittin etupyörät toisin päin ja taas on yks rasittava ääni pois HUH. Kyllä muuten helpotti ;) Hups CC kerkes eteen ::)
-
Meillä ei ole ollu koskaa onkelmia renkaiden kanssa on ollu taurusta, micheliniä, firestonea ja ny on continentaaleja ja pirelliä/trelleborgia... ja tuossa väkevimmässä traktorissa on 10 tonnia kantavuus taka-akselissa ja myös etu-aksilassa on kantavuutta 10 tonnia, eli saa painottaa koko mukavasti :P
-
Oli 2,5 bar mutta sitten jysähti rengas keskeltä kulutuspintaa auki ja nyt ollut 2 bar. Käyttö ei erityisen raskasta ole ollut, ennemminkin kevyttä renkaiden kannalta kun minikaivurin maantiesiirtoa, peltotöitä ja pientä maansiirtoa työmailla sekä talvet pihojen aurausta kevyellä nivelauralla ja silloinkin hiekoitin takapainona. Ei kivikoissa ja metsässä ajoa ollenkaan. Liekö sitten huonoa tuuria tässäkin kun Barumin takarenkaat OK kunnossa edelleen ja toiset Contin etukumit jo vaihtoon.
-
Paljonkos pidät painetta, täytyy olla vähintään 2,5baaria. Ittellä kans hajos yx rengas, ku oli suotanu kiloon ilmat ja raskas ek teekkarin nenäs ja 16.9-28 renkas..
Miten mittasit paineen hajoamisen jälkeen?`Minullakin on Continental Conti Eco Contract (tai jotain) ollut 4400 h, toinen eturengas on vaihdettu, en mista enää mikä tuli. Lopuissa on karmean näköisiä viiltoja, yhdessä peltikattoruuvi läpi ja toisessa joku pienempikantainen. Niin karmeaa rallausta pitää asfaltilla, ettei aina ilkeä ajaa viittäkymppiä.
Ei se räjähtänyt, mutta oli selvästi pussilla ja sitte tyhjeni yön aikana.
Kumisuutarilla pois vanteelta ja sisäpuolella oli säteensuuntainen viilto parinkytä sentin välein, ei kannata tossuttaa ja sisärenkaat viillot syö rikki..
Kauhee ääni tosiaan kuluneissa ja varsinkin kun ovat väärinpäin..
-
Viime lauantaina tuli murtuma kylkeen 540/65-28 contiin. Paikalla korjautui, mutta ei kuulemma ollu ainua murtuma, mitä kyljissä oli. Sisäpuolelta näkyi useampia. Suutari lurautti paikkanesteen sisälle valmiiksi, josko menis vielä jonkin aikaa, kun pintaakin vielä jälellä. Kumit kohta 7 vuotiaat ja pyörineet alla jotain reilu 4000h.
-
Toi 24 tuumainen T:ssä kuulostaa alimittaiselta..
Toisaalta,eikös Conti ostanut juurikin tsekistä jonkin tehtaan,liekö laatuonkhelmaakin.
Onhan tuo rengasmelu Conteissa kauhea.
Mulla on kyllä ollut käsitys että conti on kestävä ja muutenkin laatuisa rengas,aina kuitenkin oppii uutta...
-
Monta sarjaa on pitäny nakata roskiin puolikuntoisia Conteja, murtuu sisältä hokkien välistä ja vuotaa kudoksiin.
-
Monta sarjaa on pitäny nakata roskiin puolikuntoisia Conteja, murtuu sisältä hokkien välistä ja vuotaa kudoksiin.
--mitä kokoja nuo on olleet ja missä tehtyjä?
-
Omat Continentalit kesti yli 6000h ( ei vielä Tsekissä tehty ) . Sitten etupyörät sileät . Etukuormaaja käyttöä kohtuullisesti , mutta ilmaa aina etupyörissä vähintään 2,5 bar ja takapyörissä 2,0 bar . Naapurilla repeilee etupyöriä , merkistä riippumatta , sehän ei voi uskoa , että pyörissä pitää olla reilusti painetta kun käytetään etukuormaajaa .
-
Onko kellään kokemusta mitaksen renkaista tehdään kuulemma continentaalin tehtaalla shekissä ja myyjän mukaan sama runko molemmissa?
-
Onko kellään kokemusta mitaksen renkaista tehdään kuulemma continentaalin tehtaalla shekissä ja myyjän mukaan sama runko molemmissa?
Continental tehdään Mitaksen tehtaalla , jonka Conti omistaa ? Mitaksen pyörässä on ainakin reikä keskellä ,toisin kun monissa muissa pyörissä . Aika näyttää kuinka kestää . Luulisin , että hyvin , onhan nuo Barumitkin ( nykyään Cultor ) kestäneet
-
Miten mahtaisi kestävyyden laita olla jos 8-kankaiset ristikudosrenkaat laittaisi kokeeksi alle kokoa 16,9-24? Niitä saisi 2 kpl yhden 480/70-R24 vyörenkaan hinnalla niin voisi sitten vaikka uusia tiuhempaan tahtiin.
-
Miten mahtaisi kestävyyden laita olla jos 8-kankaiset ristikudosrenkaat laittaisi kokeeksi alle kokoa 16,9-24? Niitä saisi 2 kpl yhden 480/70-R24 vyörenkaan hinnalla niin voisi sitten vaikka uusia tiuhempaan tahtiin.
Halvimmat ristikudokset mitä löytyy niin jo kestää ;D Näin on tuo naapuri toiminut ja vannonut sen jälkeen että eturenkaiksi ei ainakaan osta enää vyörenkaita ja savipeltoa kyntäessäkin pitävät paremmin kuin vyörenkaat :o Isoihin ja nopeisiin koneisiin on kyllä pakko hankkia vyörenkaat...
-
Tietämättömänä kyselen, miksi isot traktorit vaativat vyörenkaat ? Eikö ristikudosrengas kestä suurempaa painoa ja suurempia nopeuksia ?
-
Maantieajoon ei ristikudosrenkaat ainakaan sovi,ongelmaksi tulee renkaiden kovuus käytettäessä kovia paineita.Ristikudosrengas ei siedä matalilla paineilla ajoa tienopeuksissa.
Noh,jos haluaa pomppia hytissä niin sitten kovat rsitikudokset alle ja 3 bar niin.....hopla...
-
Maantieajoon ei ristikudosrenkaat ainakaan sovi,ongelmaksi tulee renkaiden kovuus käytettäessä kovia paineita.Ristikudosrengas ei siedä matalilla paineilla ajoa tienopeuksissa.
Noh,jos haluaa pomppia hytissä niin sitten kovat rsitikudokset alle ja 3 bar niin.....hopla...
Ei muuten pompota sepä siinä kummallista onkin toki takana on vyörenkaat :D
-
Älä ainakaan Firestoneen sekaannu,tuntuu että ei saa sorvaamallakaan kuntoon!
-
Onko kellään kokemusta mitaksen renkaista tehdään kuulemma continentaalin tehtaalla shekissä ja myyjän mukaan sama runko molemmissa?
Täällä on mitasin RD-03 kahet sarjat, eikä mitaan vikaa ole ollut, toisilla ajettu kohta 3000h. Myyjä sanoi että mitasina tuntuu kestävän paremmin kuin contina ::) ;D
-
Maantieajoon ei ristikudosrenkaat ainakaan sovi,ongelmaksi tulee renkaiden kovuus käytettäessä kovia paineita.Ristikudosrengas ei siedä matalilla paineilla ajoa tienopeuksissa.
Noh,jos haluaa pomppia hytissä niin sitten kovat rsitikudokset alle ja 3 bar niin.....hopla...
Ei muuten pompota sepä siinä kummallista onkin toki takana on vyörenkaat :D
--niin.Kyllähän se noin toimii,eli jouset tietenkin ja/tai kuormainvaimennin etupäässä.
--tarkoitinkin sitä että ristikudosrenkaiden jousto on pienempikuin vyörenkailla varsinkin kovilla paineilla.
Tästä sitten seuraa etenkin hyttijousettomalla traktorilla epätasaisilla teillä pomppimista.Kuskille.
--en tarkoittanut epäpyöreytää tms....
-
Maantieajoon ei ristikudosrenkaat ainakaan sovi,ongelmaksi tulee renkaiden kovuus käytettäessä kovia paineita.Ristikudosrengas ei siedä matalilla paineilla ajoa tienopeuksissa.
Noh,jos haluaa pomppia hytissä niin sitten kovat rsitikudokset alle ja 3 bar niin.....hopla...
Ei muuten pompota sepä siinä kummallista onkin toki takana on vyörenkaat :D
--niin.Kyllähän se noin toimii,eli jouset tietenkin ja/tai kuormainvaimennin etupäässä.
--tarkoitinkin sitä että ristikudosrenkaiden jousto on pienempikuin vyörenkailla varsinkin kovilla paineilla.
Tästä sitten seuraa etenkin hyttijousettomalla traktorilla epätasaisilla teillä pomppimista.Kuskille.
--en tarkoittanut epäpyöreytää tms....
No vyörenkaissakin pidetty aina kovia paineita....