Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pappavolovo - 29.08.11 - klo:11:58
-
Näkyy vaihteeksi päivän maastullissa.
Monesti esiintyneet alan muissakin aviiseissa.
Missä piileksii ventit ja rynäveeteet?
Jonreereitä unohtamatta?
Miten ihmeessä kys. tilan työt tuleekaan tehtyä ilman?
Timppa ja Ojala varmaan tietää?
-
Kyllähän vanhalla Corollallakin pääsee siirtymään paikasta A paikkaan B. Kyseletkö kaikilta uuden auton ostajilta että miksi ostit tollasen kun vanhallakin autolla olis päässyt kulkemaan? ???
-
Joka toiselta. ;)
-
Jonreereitä unohtamatta?
Jondeerien kanssa alkoi käsittääkseni olla luotettavuusongelmia. ???
Mielenkiintoista nähdä kuinka Versu pelaa :D
-
Mielenkiintoista nähdä kuinka Versu pelaa :D
http://www.avk.fi/sivut/mt_kuva.php?k=169063a.jpg&ajon=169063&n=1&s=2
Äh, lukihärö iski.
-
Mielenkiintoista nähdä kuinka Versu pelaa :D
http://www.avk.fi/sivut/mt_kuva.php?k=169063a.jpg&ajon=169063&n=1&s=2
Äh, lukihärö iski.
Mikähän into joillakin on tatti ojossa noita Avk:n romuja aina linkitellä tänne... ::)
-
Mielenkiintoista nähdä kuinka Versu pelaa :D
http://www.avk.fi/sivut/mt_kuva.php?k=169063a.jpg&ajon=169063&n=1&s=2
Äh, lukihärö iski.
Mikähän into joillakin on tatti ojossa noita Avk:n romuja aina linkitellä tänne... ::)
Samalla innolla kun Nettikoneesta on linkitetty 42 sivullista... ;D
-
Onko pikkutilalla varaa pitää Valmetteja ??? Mä ole luullut että nuo ovat lähinnä rikkaiden koneita :-\
-
Eihän tälläisella pienviljelijällä ole varaa muilla ajaa kuin Valmetilla, täytyy kone pystyä pitämään kunnossa pienillä kuluilla. Onko tähän Valmet-tautiin muuten saatavilla joku lääke? Meillä ongelma jatkuu jo kolmannessa sukupolvessa vuodesta 1955 alkaen joloin isoisä osti Valmet 15:n. Sitten se vaihtui vuonna -61 361:n, joka vielä tallella, kuten -76 hankittu 502 sekä -86 tullut 305-4. Sittemmin hankittu vielä 702-S, 1203-4 ja 8450 käytettyinä joten syvällä k*sessa ollaan.
-
Eihän tälläisella pienviljelijällä ole varaa muilla ajaa kuin Valmetilla, täytyy kone pystyä pitämään kunnossa pienillä kuluilla. Onko tähän Valmet-tautiin muuten saatavilla joku lääke? Meillä ongelma jatkuu jo kolmannessa sukupolvessa vuodesta 1955 alkaen joloin isoisä osti Valmet 15:n. Sitten se vaihtui vuonna -61 361:n, joka vielä tallella, kuten -76 hankittu 502 sekä -86 tullut 305-4. Sittemmin hankittu vielä 702-S, 1203-4 ja 8450 käytettyinä joten syvällä k*sessa ollaan.
Ensimmäinen merkki hyvästä mahdollisuudesta päästä taudista eroon, on se, että sinä itse tiedostat sairastavasi sitä tautia!!
Toista on niiden kanssa, jotka ovat niin todella syvällä kusessa, että eivät yhtään mitään muuta merkkiä pysty tunnustamaankaan!
Tauti saattaa helpottaa, ja jopa mennä ohi, jos joskus pääset ajamaan TRAKTORILLA! ;D ;D
-
Mitä Nsarjan valtrat mahtaa kuluttaa löpöä eri hommissa ? kertokaas kokemuksia :P
-
Näkyy vaihteeksi päivän maastullissa.
Monesti esiintyneet alan muissakin aviiseissa.
Missä piileksii ventit ja rynäveeteet?
Jonreereitä unohtamatta?
Miten ihmeessä kys. tilan työt tuleekaan tehtyä ilman?
Timppa ja Ojala varmaan tietää?
kyllä siinä vaiheessa kun töitä ruvetaan tekemään niin kaikki jonteeret ja rynäveetyeet saa ajaa kuusen alle parkkiin. ;D ;D
Valtra on se ainoa oikea millä hommat onnistuu.
-
Eihän tälläisella pienviljelijällä ole varaa muilla ajaa kuin Valmetilla, täytyy kone pystyä pitämään kunnossa pienillä kuluilla. Onko tähän Valmet-tautiin muuten saatavilla joku lääke? Meillä ongelma jatkuu jo kolmannessa sukupolvessa vuodesta 1955 alkaen joloin isoisä osti Valmet 15:n. Sitten se vaihtui vuonna -61 361:n, joka vielä tallella, kuten -76 hankittu 502 sekä -86 tullut 305-4. Sittemmin hankittu vielä 702-S, 1203-4 ja 8450 käytettyinä joten syvällä k*sessa ollaan.
Ensimmäinen merkki hyvästä mahdollisuudesta päästä taudista eroon, on se, että sinä itse tiedostat sairastavasi sitä tautia!!
Toista on niiden kanssa, jotka ovat niin todella syvällä kusessa, että eivät yhtään mitään muuta merkkiä pysty tunnustamaankaan!
Tauti saattaa helpottaa, ja jopa mennä ohi, jos joskus pääset ajamaan TRAKTORILLA! ;D ;D
Perkkinssonnin tauti on parantumaton, mutta - ah niin ihana potilaan itsensä kannalta. Sivulliset tuntuvat kärsivän kateudesta. D;
-
Mitä Nsarjan valtrat mahtaa kuluttaa löpöä eri hommissa ? kertokaas kokemuksia :P
Kyseltyäni asiaa, kollega sanoi, että kaikki menee mitä tankkiin lutkuttaa.
-
Ensimmäinen merkki hyvästä mahdollisuudesta päästä taudista eroon, on se, että sinä itse tiedostat sairastavasi sitä tautia!!
Toista on niiden kanssa, jotka ovat niin todella syvällä kusessa, että eivät yhtään mitään muuta merkkiä pysty tunnustamaankaan!
Tauti saattaa helpottaa, ja jopa mennä ohi, jos joskus pääset ajamaan TRAKTORILLA! ;D ;D
[/quote]
Perkkinssonnin tauti on parantumaton, mutta - ah niin ihana potilaan itsensä kannalta. Sivulliset tuntuvat kärsivän kateudesta. D;
[/quote]
Kyllä mä pääsin aika nopeesti eroon tuosta perkinssonin taudísta, tuos cases oli sellaisen joku hullu pannu vaidelaatikon eteen, eikä mitään niin tautista voi olla, jos jotain positiivista, niin käynti ääni on "ihananpehmee" kuten vetokin :o vallua kun syytettiin aikoinaan ettei sitä voi ajaa, se kaasujalan heilunta ettei kuuluis äänestä, tuota voi, on niin jumalattoman laiska, ettei se pysty "ryökimään" silti töissä löpö kelpaa, luulis oikein traktorilla ajavansa, kun tankilla käy, mäkin pidin ennen vallua suuriruokaisena, mutta kyllä kymmenenlitraa hehtaarille vähemmän kuluu kynnöllä, kun tuolla "parkinssonilla" Mutta eiköhän tuo tuosta kuukauden päästä katoa vaivoista ;D
-
Eihän tälläisella pienviljelijällä ole varaa muilla ajaa kuin Valmetilla, täytyy kone pystyä pitämään kunnossa pienillä kuluilla. Onko tähän Valmet-tautiin muuten saatavilla joku lääke? Meillä ongelma jatkuu jo kolmannessa sukupolvessa vuodesta 1955 alkaen joloin isoisä osti Valmet 15:n. Sitten se vaihtui vuonna -61 361:n, joka vielä tallella, kuten -76 hankittu 502 sekä -86 tullut 305-4. Sittemmin hankittu vielä 702-S, 1203-4 ja 8450 käytettyinä joten syvällä k*sessa ollaan.
Kokeile lääkkeeksi valmetin 9 satasta jos senkään jälkeen ei tauti hellitä niin se on parantumaton ;D
-
Ensimmäinen merkki hyvästä mahdollisuudesta päästä taudista eroon, on se, että sinä itse tiedostat sairastavasi sitä tautia!!
Toista on niiden kanssa, jotka ovat niin todella syvällä kusessa, että eivät yhtään mitään muuta merkkiä pysty tunnustamaankaan!
Tauti saattaa helpottaa, ja jopa mennä ohi, jos joskus pääset ajamaan TRAKTORILLA! ;D ;D
Perkkinssonnin tauti on parantumaton, mutta - ah niin ihana potilaan itsensä kannalta. Sivulliset tuntuvat kärsivän kateudesta. D;
[/quote]
Kyllä mä pääsin aika nopeesti eroon tuosta perkinssonin taudísta, tuos cases oli sellaisen joku hullu pannu vaidelaatikon eteen, eikä mitään niin tautista voi olla, jos jotain positiivista, niin käynti ääni on "ihananpehmee" kuten vetokin :o
[/quote]
Jos tuosta moottorista jotain positiivista haluaa keksiä niin ainakin tulee vaihdettua aikonaan pienemmälle vaihteelle, säästää voimansiirtoa kun ei yksinkertaisesti veto riitä pienille kierroksille..
-
Minäkään en oikein konetta ostatellessa päässyt käsiksi näihin muihin merkkeihin. Samanikäinen, suunnilleen samanvarusteinen länsimerkki käytettynä 10-20 t€ kalliimpi mitä Valtra ostaa. Lisäksi myyjät ei asennoituneet meikäläiseen traktorinostajana mitenkään vakavasti. Valtran myyjä teki tarjouksen, sanoi kerralla mihin hintaan lähtee ja pudotti hinnan kerralla kohdilleen. Agrimarketissa myyjä näytti Jxu Casea hallinpuolella, mutta ei edes ehdottanut koeajoa tahi muutenkaan myynyt. "tämmönen tää on, miten, ostatko" oli kaupankäynnin kaava karrikoidusti. Hinta oli lähes apteekin hinta ja sillä hintaa olisi saanut classic a:n uutena varusteltuna...
Jontikasta samaan hintaluokkaan olisi pitänyt ostaa joku 10 vuotta vanha ja 5000-7000h ajettu yksilö, että olisi päästy samaan hintaluokkaan mitä valtra 05 vm. 2000 h ajettuna...
-
Minäkään en oikein konetta ostatellessa päässyt käsiksi näihin muihin merkkeihin. Samanikäinen, suunnilleen samanvarusteinen länsimerkki käytettynä 10-20 t€ kalliimpi mitä Valtra ostaa. Lisäksi myyjät ei asennoituneet meikäläiseen traktorinostajana mitenkään vakavasti. Valtran myyjä teki tarjouksen, sanoi kerralla mihin hintaan lähtee ja pudotti hinnan kerralla kohdilleen. Agrimarketissa myyjä näytti Jxu Casea hallinpuolella, mutta ei edes ehdottanut koeajoa tahi muutenkaan myynyt. "tämmönen tää on, miten, ostatko" oli kaupankäynnin kaava karrikoidusti. Hinta oli lähes apteekin hinta ja sillä hintaa olisi saanut classic a:n uutena varusteltuna...
Jontikasta samaan hintaluokkaan olisi pitänyt ostaa joku 10 vuotta vanha ja 5000-7000h ajettu yksilö, että olisi päästy samaan hintaluokkaan mitä valtra 05 vm. 2000 h ajettuna...
Mutta kymmenen vuotta vanhassa jonnikassa on silti 4 pikavaihdetta ja hydraulinen suunnanvaihdin ja miellyttävämpi kone muutenkin ;D Mutta joo aakkonen riittää sulle niin ei siinä mitään saa silläkin työt tehtyä maoniosti ;)
-
Minäkään en oikein konetta ostatellessa päässyt käsiksi näihin muihin merkkeihin. Samanikäinen, suunnilleen samanvarusteinen länsimerkki käytettynä 10-20 t€ kalliimpi mitä Valtra ostaa. Lisäksi myyjät ei asennoituneet meikäläiseen traktorinostajana mitenkään vakavasti. Valtran myyjä teki tarjouksen, sanoi kerralla mihin hintaan lähtee ja pudotti hinnan kerralla kohdilleen. Agrimarketissa myyjä näytti Jxu Casea hallinpuolella, mutta ei edes ehdottanut koeajoa tahi muutenkaan myynyt. "tämmönen tää on, miten, ostatko" oli kaupankäynnin kaava karrikoidusti. Hinta oli lähes apteekin hinta ja sillä hintaa olisi saanut classic a:n uutena varusteltuna...
Jontikasta samaan hintaluokkaan olisi pitänyt ostaa joku 10 vuotta vanha ja 5000-7000h ajettu yksilö, että olisi päästy samaan hintaluokkaan mitä valtra 05 vm. 2000 h ajettuna...
Naapuri laitto jokuvuosi sitten a-vallun vain ihan sen takia, että se oli myynnis ::) Se oli istuskellu a-marketis jonnikoiten pukilla ja ihaillu niitä, mutta myyjät oli vain kiertäny kaukaa, niin kyllästyi melkein tunnin ooteltuaan sielä pyörimiseen ja vallusta tuli kaupat heti, kun meni sisään liikkeeseen. Täällä kyllä casen myyjä oli mahdottoman innokkaalla tuulella kesällä, teki hyvän tajouksen vaikka koko ajan olin vastaan kaupankäyntiä ja sitten painosti niin kauan, että ite innostuin käymään lopuksi vallukaupas, kun en oikein lämmenny sille mx 110 vaihteistolle, omassa käytössäni, saattaa olla monelle unelma, mutta mulla ei vaan tullu mitään "mä haluun" tuntemuksia >:(
-
Onko kukaan tajunnut mikä strateginen veto Valtralta on lopettaa perus A:n valmistus?
Kauppa käy ja peruskoneen tarvitsijat saavat haluamansa.
Minä en ainakaan ymmärrä tuota logiikkaa kun tavaraa menee niin tuotanto seis.
-
Onko kukaan tajunnut mikä strateginen veto Valtralta on lopettaa perus A:n valmistus?
Kauppa käy ja peruskoneen tarvitsijat saavat haluamansa.
Minä en ainakaan ymmärrä tuota logiikkaa kun tavaraa menee niin tuotanto seis.
-> liian hyvä ja edullinen kone, vaihtoväli liian pitkä ::)
-
Onko kukaan tajunnut mikä strateginen veto Valtralta on lopettaa perus A:n valmistus?
Kauppa käy ja peruskoneen tarvitsijat saavat haluamansa.
Minä en ainakaan ymmärrä tuota logiikkaa kun tavaraa menee niin tuotanto seis.
-> liian hyvä ja edullinen kone, vaihtoväli liian pitkä ::)
eikös noi classikkimallit oo perus A-sarjaa, esim A 92 vai loppuuko niidenkin valmistus????
-
Onko kukaan tajunnut mikä strateginen veto Valtralta on lopettaa perus A:n valmistus?
Kauppa käy ja peruskoneen tarvitsijat saavat haluamansa.
Minä en ainakaan ymmärrä tuota logiikkaa kun tavaraa menee niin tuotanto seis.
-> liian hyvä ja edullinen kone, vaihtoväli liian pitkä ::)
Ei kyllä mene viittäkään vuotta, kun joku mökkiläinen tulee ja tarjoaa lapaseen saman mitä uutena maksoi. ;D Valtrallakin osaavat hinnoitella vaihtoarvoltaan nämä sen verran yläkanttiin, että vikkelimmät vaihtaa heti uuteen kun takuu päättyy. Ei niitä kovin kauaa viitsi pitääkään, kun alkaa turkinhihaa kietomaan akselin ympäri. :D
-
Onko kukaan tajunnut mikä strateginen veto Valtralta on lopettaa perus A:n valmistus?
Kauppa käy ja peruskoneen tarvitsijat saavat haluamansa.
Minä en ainakaan ymmärrä tuota logiikkaa kun tavaraa menee niin tuotanto seis.
-> liian hyvä ja edullinen kone, vaihtoväli liian pitkä ::)
eikös noi classikkimallit oo perus A-sarjaa, esim A 92 vai loppuuko niidenkin valmistus????
A-sarjan classikkimallien valmistus loppuu vuoden lopulla.
-
Onko kukaan tajunnut mikä strateginen veto Valtralta on lopettaa perus A:n valmistus?
Kauppa käy ja peruskoneen tarvitsijat saavat haluamansa.
Minä en ainakaan ymmärrä tuota logiikkaa kun tavaraa menee niin tuotanto seis.
-> liian hyvä ja edullinen kone, vaihtoväli liian pitkä ::)
eikös noi classikkimallit oo perus A-sarjaa, esim A 92 vai loppuuko niidenkin valmistus????
A-sarjan classikkimallien valmistus loppuu vuoden lopulla.
Uusista osista ei saa enää kasattua laadukasta konetta ::)
-
Onko kukaan tajunnut mikä strateginen veto Valtralta on lopettaa perus A:n valmistus?
Kauppa käy ja peruskoneen tarvitsijat saavat haluamansa.
Minä en ainakaan ymmärrä tuota logiikkaa kun tavaraa menee niin tuotanto seis.
-> liian hyvä ja edullinen kone, vaihtoväli liian pitkä ::)
eikös noi classikkimallit oo perus A-sarjaa, esim A 92 vai loppuuko niidenkin valmistus????
A-sarjan classikkimallien valmistus loppuu vuoden lopulla.
mää olisin sitä mieltä ett ainoastaan tuo a 92 loppuu pienämmät jäis.... villi veikkaus :-[
-
Onko kukaan tajunnut mikä strateginen veto Valtralta on lopettaa perus A:n valmistus?
Kauppa käy ja peruskoneen tarvitsijat saavat haluamansa.
Minä en ainakaan ymmärrä tuota logiikkaa kun tavaraa menee niin tuotanto seis.
-> liian hyvä ja edullinen kone, vaihtoväli liian pitkä ::)
eikös noi classikkimallit oo perus A-sarjaa, esim A 92 vai loppuuko niidenkin valmistus????
A-sarjan classikkimallien valmistus loppuu vuoden lopulla.
mää olisin sitä mieltä ett ainoastaan tuo a 92 loppuu pienämmät jäis.... villi veikkaus :-[
Ainakin a92.
Onhan hitekki malli a83:kin.