Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jarikka - 25.08.11 - klo:19:35

Otsikko: Deutz-Fahr puimurin vaihdeongelma
Kirjoitti: Jarikka - 25.08.11 - klo:19:35
Onko kokemuksia mikähän mahtaa olla Deutz-Fahr 33.30 puimurissa vikana kun ykkönen ei kestä päällä? Muut vaihteet toimii moitteetta, mutta ykkönen ei pysy muuten päällä kuin työntämällä kokoajan vaihdekeppiä kädellä eteenpäin. Tuntuisi se pohjaan menevän mutta pomppaa viimeistään kymmenen metrin ajon jälkeen pois. Onkohan näissä tämä miten yleinen vika, vai puintien jälkeen vain ruvettava tutkailemaan mikä mättää? On meinaa lakoviljan puinti aika hankalaa kun toisella kädellä pitelee vaihdekeppiä toisella ohjailee pöytää ja jollain olisi vielä ohjattavakin :D Pystyvilja menee toki kakkosellakin.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr puimurin vaihdeongelma
Kirjoitti: Oksa - 25.08.11 - klo:20:27
vilikase kuin on vaihteloorassa rattaat paikallaan ja sit tietty toi vaihteen välitysvivun välykset tiukemmaks!
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr puimurin vaihdeongelma
Kirjoitti: JoHaRa - 25.08.11 - klo:22:29
vilikase kuin on vaihteloorassa rattaat paikallaan ja sit tietty toi vaihteen välitysvivun välykset tiukemmaks!

"Ykkönen" on kulunut käyttökelvottomaksi joten joudut nyt käyttämään vain "kakkosta".

Mein 38-vuotiaassa JD:ssä oli tuota ongelmaa kanssa, kiristämisellä tilanne parani. Mutta.. ratas on kulunut..
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr puimurin vaihdeongelma
Kirjoitti: Last Man Standing - 25.08.11 - klo:22:54
Kannattaa reuhtoa maltillisesti tuollaisen reutsin vaihdekeppiä.

Vaihdelaatikossa oleva tappi (jota varaosamyyjät kutsuvat leikillisesti "kultasormeksi";hinta 90-luvun lopulla 1000 mk) joka valitsee mikä vaihde
laitetaan silmään on aika hento ja katkeaa helposti .
 
Varaosakirjasta selviää rakenne

Saattanut antaa periksi nuo vaihdetseban vipuliitokset.Muistaakseni olivat vain pultilla tiukattuna.