Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: forssoni - 18.08.11 - klo:22:27

Otsikko: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 18.08.11 - klo:22:27
Mikäs vimmatun tauti tuossa Fiiatin nostolaitteessa olisi?
Aurat perässä nostaa kylmänä ihan hyvin. Lämmetessään vaati n1000 kierrosta.
Tyhjäkäynnillä aurat alkaa pikkuhiljaa laskea, mutta kone ei jaksa nostaa uudestaan ennen pientä kaasulla herätystä. Suhina vain perässä voimistuu mitä alemmas taakka varsissa tippuu. Sillä ei ole väliä onko öljyt lämpöiset vai kylmät. Korjausliike jää aina tekemättä mikäli ei koske kaasuun.

Hydr pumppu uusittu ja nostosylintereiden tiivisteet uusittu. Etukuormaajan lohkokin koitettu ohittaa tuloksetta.

Painemittarilla kokeillessa paine nousee tyhjäkäynnillä 190 barin nurkille ja vivun päästämisen jälkeen tippuu 100bariin ja siitä pikku hiljaa kohti nollaa.
Voisiko traktorin oma ulkopuolisen hydrauliikan lohko vuotaa niin ettei nostolaite jaksaisi korjata?
Muihin viiatteihin verraten ne pilkkii kiltisti tyhjäkäynnilläkin jos varret sattuu laskea, vaan tmäpä ei jaksa..


Missä vika?
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: nautafarmari - 18.08.11 - klo:22:36
Oisko hydraulipumppu rikki, aikanaan 100-90 aurat ei meinannu nousta kaasullakaan pumpun ollessa lopussa.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: CARINA2 - 18.08.11 - klo:23:31
Sama vika on L85:ssä. Pitäs ruveta tutkiin.. Painetta on, ja etukuormain ja kippi nousee, mutta nostolaite hijas ja laiska..
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: koivumaki - 18.08.11 - klo:23:54
Ei kai vaan ole O-rengas pumpulta tulevan liitoksen nipasta alkanut vuotaan.
Jos oikein muistan nipan O-renkaan vuoto aiheuttaa paineen karkaamisen ulkopuolisen lohkon paluupuolelle.
Taisi olla myös niin,että ulkopuolisen paine pysyi ennallaan,mutta nostolaite 'väsähti'.
Alkaa vaan olla 15 vuotta kun korjasin jotenkin tutun kuulloista ongelmaa.....

Toinen mahdollisuus taitanee olla Klick.Klacin vaijerin venyminen/vääärä säätö...taisi aiheuttaa kans suhinata....
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 19.08.11 - klo:06:04
Pumpun väljyyteen en usko vaikka niitä nyt fiiattiin vaihdellaankin "usein".
Onkos Koivumäen tarkoittama O-rengas missäpäin? Siinäkö "möltissä" johon paineputki tulee pumpulta ja jatkuu siitä ulkop. hydr. lohkoille?
Klik-klak voi myös olla viallinen sillä se ei ole ennen ollut noin raskas käyttää mitä se on nyt ollut.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: koivumaki - 19.08.11 - klo:07:32
Pumpun väljyyteen en usko vaikka niitä nyt fiiattiin vaihdellaankin "usein".
Onkos Koivumäen tarkoittama O-rengas missäpäin? Siinäkö "möltissä" johon paineputki tulee pumpulta ja jatkuu siitä ulkop. hydr. lohkoille?
Klik-klak voi myös olla viallinen sillä se ei ole ennen ollut noin raskas käyttää mitä se on nyt ollut.

--niin,muistelisin O-renkaan sijaitsevan pumpulta päin tulevan putken ja ulkopuolisen lohkon liitoskohdassa.Niin kutsuttu sarjaliitäntänippa.Enkä ole varma 100:sta,mun kokemukseni asiasta perustuu 80-90 kokemukseen.
--klikklak menee tosiaan jäykäksi kun säätö alkaa mennä pieleen
--mä voisin kurkata serkkupojan 100n alle kun kuljen ohi,ehkä kuitenkin esim.joku Marjakangas vaimikäsenytoli saattaisi osata neuvoa mistä tuo O-renksu löytyy 100:sta jos rakenne on periaatteessa samanmoinen kuin 80-90.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: anpu - 19.08.11 - klo:07:47
Oisko varoventtiili jumittunu auki?.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: JoHaRa - 19.08.11 - klo:07:52
Oisko varoventtiili jumittunu auki?.

Ei se kai sitten nostaisi paineita ikinä täysille  ??? Vanhoissa Deereissä tuollaisen ilmiön saa joskus aikaiseksi jos "sekoitussäädön" vipu löystyy karan päästä. Vipu liikkuu, mutta itse kara voi olla ihan väärässä asennossa. Mutta tuskin Fiatissa on samanlaista systeemiä.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: körömölli - 19.08.11 - klo:12:32
sarjaliitäntänippa sijaitsee hydrauliventtiilin ja nostolaitekanteen menevän putken välissä.
Jos paineet ok ulkopuolisesta venttiilistä ni vika em o rengas tai nslkannessa olevassa venttiilissä,sielläkin o renkaat..
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: körömölli - 19.08.11 - klo:12:40
Hätäsenä luin aloituksenkin..
Jos nostolaite laskee niin vuoto nostosylinterin ja nslventtiilin välisessä o-renkaassa.

ruuvaa laskunopeuden säätö minimiin, ni vieläkö nsl laskee?
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 19.08.11 - klo:17:52
Nostolaite pysyy suht hyvin ylhäällä. Mutta öljyt lämpöisenä saattaa hieman laskea jolloin se tarvitsisi korjausliikkeen joka jää tekemättä. Tai yritystä on mutta öljy karkaa suhinana jonnekkin väärään paikkaan.

Koko nostolaite kansi on rempattu pariin otteeseen. Toisella kerralla avaus tosin oli turha. Mutta tuon venttiilin voisi kokeilla vaikka itsekkin purkaa josko sieltä löytyisi jotain rikkonaista.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: roadrunner - 19.08.11 - klo:19:09
Mites olis mahdollisuus, että jarruventtiili aiheuttaa häikän? Näitäkin lienee ollutt, että paine karkaa jarruventtiilistä johtuen.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: ijasja2 - 19.08.11 - klo:20:32
Mites olis mahdollisuus, että jarruventtiili aiheuttaa häikän? Näitäkin lienee ollutt, että paine karkaa jarruventtiilistä johtuen.

Aikoinaan satakympistä poistettiin jarruventtiili, jotain häikkää sieltä hydrauliikkaan tuli. Jarruventtiili oli toimeton, joten helpointa oli poistaa koko hässäkkä käytöstä.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: koivumaki - 19.08.11 - klo:21:45
sarjaliitäntänippa sijaitsee hydrauliventtiilin ja nostolaitekanteen menevän putken välissä.
Jos paineet ok ulkopuolisesta venttiilistä ni vika em o rengas tai nslkannessa olevassa venttiilissä,sielläkin o renkaat..

--noin päinhän se tosiaan täytyy olla....nimittäin sarjaliitäntä.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: körömölli - 19.08.11 - klo:22:06
Mites olis mahdollisuus, että jarruventtiili aiheuttaa häikän? Näitäkin lienee ollutt, että paine karkaa jarruventtiilistä johtuen.

Aikoinaan satakympistä poistettiin jarruventtiili, jotain häikkää sieltä hydrauliikkaan tuli. Jarruventtiili oli toimeton, joten helpointa oli poistaa koko hässäkkä käytöstä.
Paine karkaa sitte jo ennen ulkop hyd.venttiliä,eikä pikaliittimillekään tuu painetta.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 19.08.11 - klo:22:27
Levällään niinkuin jokisen eväät koko homma.

Laitoin äsken kyntöaurat perään ja aloin kuullostella suhinan lähdettä.
Pää epäilys oli tuo jarruventtiili, mutta sittenhän tuon ulkopuolisenkin pitäisi olla tehoton.
Toki suhina tuntui tulevan melko läheltä jarruventtiiliä.?. Olisiko kuitenkin voinut kuulua tuolta ulkop.lohkon päästä sarjaliitäntä nipan seudulta?
Tai tokihan jarruventtiilikin voi suhistaa, kun öljy virtaa sen läpi jatkuvasti.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: Husokki - 19.08.11 - klo:22:39
Mitäs öljyä mahtaa olla käytössä?

Aika järjestelmä, jos jarruventtiilissä suhisee, kun nostolaitteita nostaa. :o
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: rene-rane - 27.08.11 - klo:03:32
Ei kai vaan ole O-rengas pumpulta tulevan liitoksen nipasta alkanut vuotaan.
Jos oikein muistan nipan O-renkaan vuoto aiheuttaa paineen karkaamisen ulkopuolisen lohkon paluupuolelle.
Taisi olla myös niin,että ulkopuolisen paine pysyi ennallaan,mutta nostolaite 'väsähti'.
Alkaa vaan olla 15 vuotta kun korjasin jotenkin tutun kuulloista ongelmaa.....

Toinen mahdollisuus taitanee olla Klick.Klacin vaijerin venyminen/vääärä säätö...taisi aiheuttaa kans suhinata....

Keväällä auroja kunnosellessa teki Jxu case saman eli aurat tippui pikkuhiljaa alaspäin sis pieni nykäys silloin tällöin ja kun menin koneelle huomasin vain että peräöljyt makaa maassa ! O rengas lohkonvälistä oli tullut tiensä päähän n 4500h ajettu
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 27.08.11 - klo:11:20
Tohtiikos muuten tuon nostolaite venttiilin ottaa irti ilman koko kannen pois nostoa? Vai tippuuko jotain o-rekaita tai jousia yms?
Katselin noita räjäytyskuvia niin sielläkin oli pari jousta. Aloin vain muistelemaan oliko se tuo venttiili joka tekohengitettiin kasaan eikä varoventtiili. Jostain nimittäin poikkesi 0.5 kierrosta jousesta ja se pala otettiin pois+ jouduttiin hoonailemaan osia. Tämän homman teki huoltomies joten ei ole oikein tietoa mikä paikka oli kyseessä.

Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 14.10.11 - klo:20:53
Ei hyvä, ei hyvä, vieläkään...

Nyt tehty seuraavat toimenpiteet.

Pumppu uusittu viikko sitten.
Toinen apusylinteri asennettu.
Varoventtiilit putsattu. Oli hajonneesta pumpusta lähtenyt alumiinimoskaa..
Suodatin vaihdettu.
Sarjaliitäntä nipan o-rengas uusittu.
Ulkop.hydr. lohko rempattu pari vuotta sitten.

Nyt aurat nousee tyhjäkäynnillä, mutta kun ne saa ylös ja kone käy tyhjäkäyntiä niin eipäs se jaksa korjata sitä asentoa. Eli aurat valuu hissukseen alaspäin, mutta kone ei jaksa nostaa nostolaitetta uudelleen määriteltyyn korkeuteen. Toki koneella pärjää tosi hyvin jo näinkin, mutta olisi se mukava, kun nostolaite pelaisi niinkuin se pelasi ennen.

Voisiko nostolaitekannesta olla joku säätö vituillaan, vai millä kone määrittelee tuon nostokorkeuden "muutoksen"?

Kesälläkin ajoin nevalla 180-90 fiiatilla palakonetta ja se keikutti niinkuin kiikkustuoli, kun korjaili nostolaitteen asentoa. Siinä nostolaitteen valumisen näki ihan silmissä. Suurin piirtein kerran 10 sekunnissa se nosti palakoneen uudesta määriteltyyn kohtaan.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: JoHaRa - 14.10.11 - klo:20:56
Ei hyvä, ei hyvä, vieläkään...

Nyt tehty seuraavat toimenpiteet.

Pumppu uusittu viikko sitten.
Toinen apusylinteri asennettu.
Varoventtiilit putsattu. Oli hajonneesta pumpusta lähtenyt alumiinimoskaa..
Suodatin vaihdettu.
Sarjaliitäntä nipan o-rengas uusittu.
Ulkop.hydr. lohko rempattu pari vuotta sitten.

Nyt aurat nousee tyhjäkäynnillä, mutta kun ne saa ylös ja kone käy tyhjäkäyntiä niin eipäs se jaksa korjata sitä asentoa. Eli aurat valuu hissukseen alaspäin, mutta kone ei jaksa nostaa nostolaitetta uudelleen määriteltyyn korkeuteen. Toki koneella pärjää tosi hyvin jo näinkin, mutta olisi se mukava, kun nostolaite pelaisi niinkuin se pelasi ennen.

Voisiko nostolaitekannesta olla joku säätö vituillaan, vai millä kone määrittelee tuon nostokorkeuden "muutoksen"?

Kesälläkin ajoin nevalla 180-90 fiiatilla palakonetta ja se keikutti niinkuin kiikkustuoli, kun korjaili nostolaitteen asentoa. Siinä nostolaitteen valumisen näki ihan silmissä. Suurin piirtein kerran 10 sekunnissa se nosti palakoneen uudesta määriteltyyn kohtaan.

Sen tiedän, että vanhoissa Massikoissa tuon kannen ja siinä olevien vivustojen säätö on ammattimiehen työtä. Ja tarvitaan sellaisia kummallisia työkaluja. Olen nähnyt ko. vekottimen ja olipa todella jännittävä kokemus  ;D
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 14.10.11 - klo:21:04
No massikan nostolaite nyt onkin aivan oma lukunsa. Mutta kyllä tästä työvoitto otetaan tavalla tai toisella. Viimeistään sitten kun konetta entisöidään eläkepäiville. ::)
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: JoHaRa - 14.10.11 - klo:21:06
No massikan nostolaite nyt onkin aivan oma lukunsa. Mutta kyllä tästä työvoitto otetaan tavalla tai toisella. Viimeistään sitten kun konetta entisöidään eläkepäiville. ::)

Onko tuossa fiiussa sitten vielä kamalampi   :o
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: ijasja2 - 14.10.11 - klo:21:12
No massikan nostolaite nyt onkin aivan oma lukunsa. Mutta kyllä tästä työvoitto otetaan tavalla tai toisella. Viimeistään sitten kun konetta entisöidään eläkepäiville. ::)

Onko tuossa fiiussa sitten vielä kamalampi   :o

Tiedä forssonin fiiun nostolaitteesta mutta ko. viiattien nostolaite parhaasta päästä.
 Tullut parina viime päivänä ikävä kun on salaojittanut Deutsilla, akilleen kantapää nostolaitteen tarkkuus. Ihan liian suuret liikkeet minimissään, useampi sentti auran perällä ::) Valmetin miesten ihan turha sanoa mitään vallun nostolaitteen tarkkuudesta, sellainenkin löytyy :) Fiiatissa vain oli hiton tarkka nostolaite, oikeen muuta siitä ei olekaan ikävä vaikka mukava kampe olikin :)
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: Jupu - 14.10.11 - klo:22:09
Entisessä 80-90sä oli samantyyppinen vika,suhis ja ei nostanu kunnolla.Klik klakin oli ex omistaja poistanut käytöstä ??? mutta en tiedä mistä vika johtui.Jos jätti esim aurat (3siipiset) ylhäälle tyhjäkäynnillä niin suhina alko.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 19.10.11 - klo:17:23
Työvoitto tästä otetaan se on selvä. Nyt vasta pyöritty netissä tutkimassa räjäytyskuvia.

Eilen illalla tuli mieleen tälläinen vikatyyppi.

Nostolaiteventtiilin karaahan säädellään klik-klakin, säätövivun ja nostosylinterin asentojen mukaan?
Eli klik-klakilla: ylös ja säädetylle korkeudelle lasku
Vivulla: määrättyyn korkeuteen nosto ja lasku.
ja männästähän otetaan karan "sulku ja avaus tarpeen" tieto. Eli onko varret liian alhaalla tai ylhäällä pyydettyyn asentoon nähden.

Menikö tähän asti oikein?

Nythän nostolaite nostaa painavan taakan tyhjäkäynnillä, kun:
Nostetaan klik-klakilla tai säätövivulla.
Mutta, kun nostomäntä vajoaa taakan painosta se ei avaakkaan karaa ollenkaan/ tarpeeksi korjatakseen asentoa. Asento kyllä korjaantuu, kun painaa kaasulla pienen painepiikin hydrauliikkaan.

Eli voisiko vika olla seuraava:

Nostoventtiilin kara takkuaa?
Pelittää silloin, kun tulee äkillinen säätötarve. Eli vedetään vivusta tai laukaistaan klik-klakilla.
Mutta, kun varret vajoaa hiljalleen jää kara jumiin eikä päästä painetta nostosylinteriin.
Ainoastaan korkeampi paine (kaasun polkaisu) tai nostolaitten vivun heilauttaminen saa noston aikaiseksi.

Vikadiagnoosia tukee vielä muistikuvat siitä, kun nostolaite 5-7 vuotta sitten halvautui täysin. Huoltomies teki koneen työkuntoon sunnuntai aamuna "koplaten". Sillon oli jostain jousesta poikennut 0.5-1.5 kierrosta. Myös jotain karaa se hoonaili porakoneella pyörittäen ja kovasti muistuttaa räjäytyskuvassa näkyvältä nostokaralta.
Tämän jälkeen nostolaite pelitteli pitkän aikaa hyvin. Korjausnoston puuttumiseen ei  kiinnitetty huomiota sillä vähän ennen halvautumista oli tiivisteet uusittu ja nostolaite piti todella hyvin.
pikkuhiljaa, kuitekin tehot on alkanut kadota ja syytä on etsitty vähän joka paikasta.
Nythän koneella on ollut vielä sellainen taipumus, että se lämmittää öljyjä melkolailla, kun esimerkiksi ajelee pidemmän matkan tiellä kyntöaurat perässä. Eli öljyhän ei silloin mene kokonaan vapaakierrolla? Vaan osa yrittäisi mennä hivenen avonaisen nostolaitekaran välistä sylinteriin lämmittäen öljyjä.

Vai ollaanko tässä aivan hakoteillä? ???
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: sorkkis - 19.10.11 - klo:19:03
Nostolaite pysyy suht hyvin ylhäällä. Mutta öljyt lämpöisenä saattaa hieman laskea jolloin se tarvitsisi korjausliikkeen joka jää tekemättä. Tai yritystä on mutta öljy karkaa suhinana jonnekkin väärään paikkaan.

Koko nostolaite kansi on rempattu pariin otteeseen. Toisella kerralla avaus tosin oli turha. Mutta tuon venttiilin voisi kokeilla vaikka itsekkin purkaa josko sieltä löytyisi jotain rikkonaista.

Ei lepopainevettiilissä olis paskaa ? Ylipaineventtiili rikki ?
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 19.10.11 - klo:20:20
ylip.venttiilin tarkisti NH-huoltomies pumpun vaihdon yhteydessä. Ja eihän se antaisi sitten 190baria edes pikaliittimestä.

Lepopaineventtiili? Eikös öljy mene juuri tuon saman nostolaitekannessa olevan karan kautta sylinteriin tai vapaana virtauksena ohi.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: sorkkis - 20.10.11 - klo:19:12
ylip.venttiilin tarkisti NH-huoltomies pumpun vaihdon yhteydessä. Ja eihän se antaisi sitten 190baria edes pikaliittimestä.

Lepopaineventtiili? Eikös öljy mene juuri tuon saman nostolaitekannessa olevan karan kautta sylinteriin tai vapaana virtauksena ohi.

En muista miten ne meni . 780 fiiun kanssa tapeltiin niin perkeleesti aikoja sitten .
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 14.09.14 - klo:10:57
Syksy, kyntöaurat ja fiiatin nostolaite....
Taas kävi viiatti pajalla, kun tuo nostolaite ei vieläkään toimi oikein. Ja pajareissun jälkeen tilanne oli sama. Taakkaa nousee hienosti ylös, mutta kun olisi korjausnoston aika niin alkaa perästä kuulua suhinaa. Paineet on kuulemma ok joten niistä se ei ole kiinni.
Eilen sain itse vielä yhden ajatuksen jota puhelimen välityksellä kokeiltiin. Eli suhina kuulemma muuttui kun painoi jarrua. Seuraavaksi kokeiltiin varret alhaalla että oliko jarruletkun pikaliittimessä paine. -> ei ollut. Seuraavaksi varret ylös. -> ei painetta. Taakan hiukan laskettua jolloin nostolaitteen pitäisi korjata alkoi taas suhina kuulua ja kas kummaa pikaliittimen nipan sai vaivoin painettua pohjaan jolloin öljy alkoi virrata liittimestä. Eli seuraava purku/poisto kohde on kai tuo jarruventtiili..
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: sorkkis - 14.09.14 - klo:11:37
Syksy, kyntöaurat ja fiiatin nostolaite....
Taas kävi viiatti pajalla, kun tuo nostolaite ei vieläkään toimi oikein. Ja pajareissun jälkeen tilanne oli sama. Taakkaa nousee hienosti ylös, mutta kun olisi korjausnoston aika niin alkaa perästä kuulua suhinaa. Paineet on kuulemma ok joten niistä se ei ole kiinni.
Eilen sain itse vielä yhden ajatuksen jota puhelimen välityksellä kokeiltiin. Eli suhina kuulemma muuttui kun painoi jarrua. Seuraavaksi kokeiltiin varret alhaalla että oliko jarruletkun pikaliittimessä paine. -> ei ollut. Seuraavaksi varret ylös. -> ei painetta. Taakan hiukan laskettua jolloin nostolaitteen pitäisi korjata alkoi taas suhina kuulua ja kas kummaa pikaliittimen nipan sai vaivoin painettua pohjaan jolloin öljy alkoi virrata liittimestä. Eli seuraava purku/poisto kohde on kai tuo jarruventtiili..
Voiskos olla et jarruventtiilin kara vuotais . Poistamalla tosiaankin jarrun vika vois korjaantuakkin . Mene ja tiijä .  :-\
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: SAS - 14.09.14 - klo:11:46
Soita huoltoneuvontaan tehtaalle  ;D sellainen on ainakin Valtralla  ;D
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: zetor8045 - 14.09.14 - klo:13:21
Soita huoltoneuvontaan tehtaalle  ;D sellainen on ainakin Valtralla  ;D
Se kyllä tarvitaankin..
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: SKN - 14.09.14 - klo:13:29
Soita huoltoneuvontaan tehtaalle  ;D sellainen on ainakin Valtralla  ;D
Se kyllä tarvitaankin..

Otsikon hiivatti on sen verran yksinkertanen kapistus, yksinkertaselle, et ottaa Hobby Hallin 40 euron työkalusalkun ja alkaa availemaan pultteja. Muutamassa tunnissa sen vian löytää. ;D

En nyt tarkota et forssoni on yksinkertanen vaan lähinnä meinasin itteeni. ;D
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: SAS - 14.09.14 - klo:13:59
Soita huoltoneuvontaan tehtaalle  ;D sellainen on ainakin Valtralla  ;D
Se kyllä tarvitaankin..
On se kätevä ei tarvitse nettipalstoilla kysellä niin kuin xetori tekee harvase ilta. ;D ;D
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: ijasja2 - 14.09.14 - klo:15:21
Eli seuraava purku/poisto kohde on kai tuo jarruventtiili..

Aikoinaan laitettiin sähköinen 6/2 lisälohko, ja samassa yhteydessä poistivat tuon jarruventtiilin.  Syytä en enää muista, mutta kai nuo Marjakankaalla tietävät, jos yleensä jossakin tiedetään. Jarrua painaessa teki painepiikin tms., mikäli oikeen muistan, aivan kuin Valtrassa kun kääntää rattia ja tarvii samaan aikaan hydrauliikkaa :P :-X ;D
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: zetor8045 - 14.09.14 - klo:17:27
Soita huoltoneuvontaan tehtaalle  ;D sellainen on ainakin Valtralla  ;D
Se kyllä tarvitaankin..
On se kätevä ei tarvitse nettipalstoilla kysellä niin kuin xetori tekee harvase ilta. ;D ;D
Jaa olenko kysynyt?  Sulla on vissiin myös huono muisti huonojen ennustajan lahjojen lisäksi  :o
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: sorkkis - 14.09.14 - klo:18:06
Soita huoltoneuvontaan tehtaalle  ;D sellainen on ainakin Valtralla  ;D
Se kyllä tarvitaankin..

Otsikon hiivatti on sen verran yksinkertanen kapistus, yksinkertaselle, et ottaa Hobby Hallin 40 euron työkalusalkun ja alkaa availemaan pultteja. Muutamassa tunnissa sen vian löytää. ;D

En nyt tarkota et forssoni on yksinkertanen vaan lähinnä meinasin itteeni. ;D
On se yksinkertainen mutta toi vika on kyllä hankalan tuntuinen .  ???
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: Olli tapani - 14.09.14 - klo:18:42
Itellä tl 90:ssä oli samanlainen vaiva, yksi jarruventtiiliin kuuluva kuparitiiviste oli mennyt poikki.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: forssoni - 14.09.14 - klo:20:52
Kyllä tuo venttiili taidetaan jättää toimintaan, kun välillä vedetään kärryjä joissa jarrut.
No ensi viikolla puretaan ja tutkitaan...
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: roadman - 15.09.14 - klo:14:35
Soita huoltoneuvontaan tehtaalle  ;D sellainen on ainakin Valtralla  ;D

ja loppujen lopuksi kun ne on viikon tai pari yrittäny huollon kansa, niin tarvitaan se kehitys osaston insinööri paikan päälle laittamaan kuntoon. Tuli muuten Pohjolalle yks valtra remontti kalliiksi, eikä remontissa tarvinnu kuin pari läppäriä.
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: BACKSPACE - 15.09.14 - klo:15:17
Soita huoltoneuvontaan tehtaalle  ;D sellainen on ainakin Valtralla  ;D
Se kyllä tarvitaankin..

Otsikon hiivatti on sen verran yksinkertanen kapistus, yksinkertaselle, et ottaa Hobby Hallin 40 euron työkalusalkun ja alkaa availemaan pultteja. Muutamassa tunnissa sen vian löytää. ;D

En nyt tarkota et forssoni on yksinkertanen vaan lähinnä meinasin itteeni. ;D
On se yksinkertainen mutta toi vika on kyllä hankalan tuntuinen .  ???
Annoitko luonneanalyysin itsestäsi  ;) ;) ;)
Otsikko: Vs: 110-90 nostolaite voimaton. Ei pilki...
Kirjoitti: Last Man Standing - 17.09.14 - klo:10:40
Kyllä se taitaa olla se paluu puolen o-rengas

80-90ssä oli sama vika aikoinaan täytyy katella löytyykö kuvaa..