Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: agricult - 14.08.11 - klo:12:47
-
Esiteltiinhän se Avero 160 vihdoinkin laajemmallekin yleisölle, muutama päivä sitten Ranskassa. Saksankieliset Avero-sivut ovat jo päivittyneet:
http://www.claas.de/countries/generator/cl-pw/de/products/maehdrescher/avero/start,lang=de_DE.html
Samalla lanseerattiin molempiin Averoihin uutuutena Contour-lakoautomatiikka ja lisävarusteena Auto-Contour-kallistusautomatiikka, jota kait eniten jäätiin kaipaamaan 240:n ensiesittelyn yhteydessä leveämpien pöytien kanssa.
Oikeastaan ainoa asia, joka Averossa vähän jää kaivelemaan on jäähdytyspuoli. Ilmanoton olisi saanut järjestää pyörivällä verkolla kuten "oikeissa puimureissa". Tuosta kohtaa vielä huomaa, että Averon juuret ovat pikkupuimureissa. Hakkaavatko muuten ylä- ja alaseulat edelleen Averossa samaan suuntaan?
Uuden mallin ja noiden pöytäuudistusten kanssa tuossa on kyllä nyt sellainen paketti kasassa, että Claas tulee pitkälti korjaamaan potin tästä eurooppalaisesta pikkupuimurien vaihtoinnostuksesta. Esim. TC5050 tai edes 5070 ei kyllä ominaisuuksien puolesta täysin kykene Averoa haastamaan ja Sampon 2000-sarjan uudistukset ja 2095 vaikuttavat kyllä pikaratkaisuilta. CNH:n vastaiskua ja 2000-sarjan komiaa odotellessa? ??? ::)
-
Löytyy se Konekeskon (http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=7837) sivuiltakin
-
Esiteltiinhän se Avero 160 vihdoinkin laajemmallekin yleisölle, muutama päivä sitten Ranskassa. Saksankieliset Avero-sivut ovat jo päivittyneet:
http://www.claas.de/countries/generator/cl-pw/de/products/maehdrescher/avero/start,lang=de_DE.html
Samalla lanseerattiin molempiin Averoihin uutuutena Contour-lakoautomatiikka ja lisävarusteena Auto-Contour-kallistusautomatiikka, jota kait eniten jäätiin kaipaamaan 240:n ensiesittelyn yhteydessä leveämpien pöytien kanssa.
Oikeastaan ainoa asia, joka Averossa vähän jää kaivelemaan on jäähdytyspuoli. Ilmanoton olisi saanut järjestää pyörivällä verkolla kuten "oikeissa puimureissa". Tuosta kohtaa vielä huomaa, että Averon juuret ovat pikkupuimureissa. Hakkaavatko muuten ylä- ja alaseulat edelleen Averossa samaan suuntaan?
Uuden mallin ja noiden pöytäuudistusten kanssa tuossa on kyllä nyt sellainen paketti kasassa, että Claas tulee pitkälti korjaamaan potin tästä eurooppalaisesta pikkupuimurien vaihtoinnostuksesta. Esim. TC5050 tai edes 5070 ei kyllä ominaisuuksien puolesta täysin kykene Averoa haastamaan ja Sampon 2000-sarjan uudistukset ja 2095 vaikuttavat kyllä pikaratkaisuilta. CNH:n vastaiskua ja 2000-sarjan komiaa odotellessa? ??? ::)
Eikähän se Claassi ole se ainoa ja oikea puimuri ku oikeen puimahan alaatahan tuhansia tunteja :D Nyykkäri tuloo hyvänä kakkosena ehkä... tie sitte mitä nämä tämänpäivän Deutz-Fahrin puimurit on, ei kellään varmaan kokemusta ku ei tuoda maahan... ainaki nuota vanhoja näkyy edelleen paljon pelloilla... Ja tekeehän venttikin puimureita oliko ne jotain dronninborgin peruja...
-
Näin mielenkiinnosta,mihin perustatte väitteenne claasin paremmuudesta verrattuna esim. nyykkäriin?
-
Kova peli,pesee S puimurin mennen tullen! ::)
-
Eikähän se Claassi ole se ainoa ja oikea puimuri ku oikeen puimahan alaatahan tuhansia tunteja :D
No ei kyllä ole nämä Averot ja muut ikivanhan Dominaattorin sukuiset kehitelmät. Todellinen pettymys on ollut Claas leikkuupuimuri. Lexioneista en sano mitään. Pehmeää rautaa ja typeriä ratkaisuja
-
Uuden mallin ja noiden pöytäuudistusten kanssa tuossa on kyllä nyt sellainen paketti kasassa, että Claas tulee pitkälti korjaamaan potin tästä eurooppalaisesta pikkupuimurien vaihtoinnostuksesta. Esim. TC5050 tai edes 5070 ei kyllä ominaisuuksien puolesta täysin kykene Averoa haastamaan
Millä perusteella? Ajomukavuudessa nuo nyykkärit häviää averolle, mutta muuten? 5070 on kuitenkin 130cm kela ja viis kohlinta (436dm2 avero 413dm2) Seulaston pinta-alassakin avero häviää 413dm2/300dm2... Lisäksi nyykkäris on suurempi säiliö ja se on selvästi halvempi...
-
Uuden mallin ja noiden pöytäuudistusten kanssa tuossa on kyllä nyt sellainen paketti kasassa, että Claas tulee pitkälti korjaamaan potin tästä eurooppalaisesta pikkupuimurien vaihtoinnostuksesta. Esim. TC5050 tai edes 5070 ei kyllä ominaisuuksien puolesta täysin kykene Averoa haastamaan
Millä perusteella? Ajomukavuudessa nuo nyykkärit häviää averolle, mutta muuten? 5070 on kuitenkin 130cm kela ja viis kohlinta (436dm2 avero 413dm2) Seulaston pinta-alassakin avero häviää 413dm2/300dm2... Lisäksi nyykkäris on suurempi säiliö ja se on selvästi halvempi...
Puolalainen 8)
-
Eikähän se Claassi ole se ainoa ja oikea puimuri ku oikeen puimahan alaatahan tuhansia tunteja :D
No ei kyllä ole nämä Averot ja muut ikivanhan Dominaattorin sukuiset kehitelmät. Todellinen pettymys on ollut Claas leikkuupuimuri. Lexioneista en sano mitään. Pehmeää rautaa ja typeriä ratkaisuja
Nyt puhut kuitenkin Clasista,mallit ovat tarpeen mukaan. :)
-
Uuden mallin ja noiden pöytäuudistusten kanssa tuossa on kyllä nyt sellainen paketti kasassa, että Claas tulee pitkälti korjaamaan potin tästä eurooppalaisesta pikkupuimurien vaihtoinnostuksesta. Esim. TC5050 tai edes 5070 ei kyllä ominaisuuksien puolesta täysin kykene Averoa haastamaan
Millä perusteella? Ajomukavuudessa nuo nyykkärit häviää averolle, mutta muuten? 5070 on kuitenkin 130cm kela ja viis kohlinta (436dm2 avero 413dm2) Seulaston pinta-alassakin avero häviää 413dm2/300dm2... Lisäksi nyykkäris on suurempi säiliö ja se on selvästi halvempi...
Puolalainen 8)
No valmistusmaalle en hirveästi anna arvoa, mutta Mä:n kommenteihin voisi sanoa, että valmistajalta kuin valmistajalta löytyy ja on aina löytynyt viisikohlimisia koneita. Esim. NH:lta sen sijaan ei löydy nelikohlimisen kokoista kompaktia konetta viisikohlijaisen peruspuimurin puintiteholla ja viljasäiliöllä sekä Lexion/CX-luokan ajomukavuudella ja hytillä. Viimeksi mainittu on myös mielestäni aika perhanan tärkeä tekijä koneessa, jolla kuitenkin toivon mukaan puidaan yli 100ha kaudessa. Avero 160:n kokoiseen TC5050:een ei myöskään valitettavasti saa pöytäautomatiikoita, eikä tietääkseni saman kokoiseen Sampoonkaan.
Claas on ylihinnoiteltu, ei siitä pääse mihinkään. Eikä se ole ainakaan yksinomaan Keskon syytä, vaan yleismaailmallinen ilmiö.
-
Löytyy se Konekeskon (http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=7837) sivuiltakin
Itse en ainakaan ole tuolta 160:stä löytänyt vaikka etsinyt olenkin? Onhan Kesko noita Suomeen toki myynyt jo useampia, nettisivujen päivitys ei vain useinkaan ole suomalaisten maahatuojien parhaita ominaisuuksia ::)
-
tie sitte mitä nämä tämänpäivän Deutz-Fahrin puimurit on, ei kellään varmaan kokemusta ku ei tuoda maahan...
Yhteen aikaan ne ainakin lähti maasta, vai onko vielläkin Sampon kanssa yhteistyössä??
-
Tuo Auto-contourin puute jäi vaivaamaan Averossa ja Tucanoon päädyin. Eilen illalla kokeiltiin puimista ja tänään tosissaan, nyt on 150 tonnia ohraa tallessa, ei kaduta puimurivalinta ei ;D
Ensimmäinen kausi yhden remmin tappiolla, sen pyörivän ilmanoton rummun. Oli karvakäsi asentanut remmin siivapyörän vierelle :P
Eli laatuun tutun tyytyväinen, CSX oli vaihtoehtona ja tuskin olisi hävinnyt mutta tuskin voittanutkaan.
Ainoastaan moottoritehossa olisi hävinnyt reippaasti ja oletettavasti kulutuksessakin.
Voi sanoa että hyppy kuuskasista oli melkoinen, mukavuudessa ennenkaikkea 8)
-
Tuo Auto-contourin puute jäi vaivaamaan Averossa ja Tucanoon päädyin. Eilen illalla kokeiltiin puimista ja tänään tosissaan, nyt on 150 tonnia ohraa tallessa, ei kaduta puimurivalinta ei ;D
Ensimmäinen kausi yhden remmin tappiolla, sen pyörivän ilmanoton rummun. Oli karvakäsi asentanut remmin siivapyörän vierelle :P
Eli laatuun tutun tyytyväinen, CSX oli vaihtoehtona ja tuskin olisi hävinnyt mutta tuskin voittanutkaan.
Ainoastaan moottoritehossa olisi hävinnyt reippaasti ja oletettavasti kulutuksessakin.
Voi sanoa että hyppy kuuskasista oli melkoinen, mukavuudessa ennenkaikkea 8)
Siis eilen aloitit, tänään puit ja kausi ohi jo? OOKKE!
-
Tuo Auto-contourin puute jäi vaivaamaan Averossa ja Tucanoon päädyin. Eilen illalla kokeiltiin puimista ja tänään tosissaan, nyt on 150 tonnia ohraa tallessa, ei kaduta puimurivalinta ei ;D
Ensimmäinen kausi yhden remmin tappiolla, sen pyörivän ilmanoton rummun. Oli karvakäsi asentanut remmin siivapyörän vierelle :P
Eli laatuun tutun tyytyväinen, CSX oli vaihtoehtona ja tuskin olisi hävinnyt mutta tuskin voittanutkaan.
Ainoastaan moottoritehossa olisi hävinnyt reippaasti ja oletettavasti kulutuksessakin.
Voi sanoa että hyppy kuuskasista oli melkoinen, mukavuudessa ennenkaikkea 8)
Siis eilen aloitit, tänään puit ja kausi ohi jo? OOKKE!
Ensimmäinen kausi kenties syksy 2010? ???
-
tie sitte mitä nämä tämänpäivän Deutz-Fahrin puimurit on, ei kellään varmaan kokemusta ku ei tuoda maahan...
Yhteen aikaan ne ainakin lähti maasta, vai onko vielläkin Sampon kanssa yhteistyössä??
Kyllä tässä hiljakkoin ainakin oli uusi porilainen deutsin tarroilla varustettuna menossa kohti turkua lavetin kyydissä ::)
-
Löytyy se Konekeskon (http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=7837) sivuiltakin
Itse en ainakaan ole tuolta 160:stä löytänyt vaikka etsinyt olenkin? Onhan Kesko noita Suomeen toki myynyt jo useampia, nettisivujen päivitys ei vain useinkaan ole suomalaisten maahatuojien parhaita ominaisuuksia ::)
Juu, jäi mainitsematta että 160 en itsekkään löytänyt, tuodaankohan suomeekaan?
-
Löytyy se Konekeskon (http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=7837) sivuiltakin
Itse en ainakaan ole tuolta 160:stä löytänyt vaikka etsinyt olenkin? Onhan Kesko noita Suomeen toki myynyt jo useampia, nettisivujen päivitys ei vain useinkaan ole suomalaisten maahatuojien parhaita ominaisuuksia ::)
Juu, jäi mainitsematta että 160 en itsekkään löytänyt, tuodaankohan suomeekaan?
Olis ne jo tälle puintikautta sellaisen myyny viime talvena...
-
Löytyy se Konekeskon (http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=7837) sivuiltakin
Itse en ainakaan ole tuolta 160:stä löytänyt vaikka etsinyt olenkin? Onhan Kesko noita Suomeen toki myynyt jo useampia, nettisivujen päivitys ei vain useinkaan ole suomalaisten maahatuojien parhaita ominaisuuksia ::)
Juu, jäi mainitsematta että 160 en itsekkään löytänyt, tuodaankohan suomeekaan?
Hmm, mahdoitkohan nyt lukea aloitustani? Viestiketju on nimenomaan viime viikolla tapahtuneesta Avero 160:n esittelystä ja samalla myös 240:een esitellyistä varusteuutuuksista (Contour ja Auto-Contour).
160 siis korvaa viimeisetkin Dominaattorit ja löytyy Keskonkin sivustoilta, kunhan niitä päivittävät. Suomi on epäilemättä yksi 160:n tulevista päämarkkina-alueista.