Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 13.08.11 - klo:21:40
-
kaipailen. tossa äsken hyyttyi 66 fahri! ensin hävis pakki ja kohta herkis kytkin irrottamasta. mikä lie tullu nuoreen koneeseen? löytyykö keltään kytkimen vaihtelaatikko yhtistelmästä räjäytyskuvaa tahi muuta kokonpano aviisia? olisi paljon helpompi kun lähtis hieman haarukoimaan vikaa sen kanssa! vai mikä mahtais olla tuon vian syy? joku sokka irti pakin akselilta ja se kytkinpinnoin välissä tahi joku muu? latvalalta tuurista kai osat saabi huokeimmin?
-
tai jos vain rupeis konttimaan ja purkimaan että sais aamusta osia hakia ???
-
Meillä oli joskus massikassa samanmoinen ongelma. Muistaakseni kytkimen silmälaakeri (mikä sitten lieneekään) oli hirttänyt kiinni. Aluksi ei pakkia saanut päälle ja sitten veto oli aina päällä. En tosi paljoa muista kun olin n. 10v kun tuo tapahtui
Ei muuta kun kytkintä ja vaihteiston vivustoa purkamaan. Kyllä se sieltä löytyy, voi olla hyvinkin pieni vika.
-
Meillä oli joskus massikassa samanmoinen ongelma. Muistaakseni kytkimen silmälaakeri (mikä sitten lieneekään) oli hirttänyt kiinni. Aluksi ei pakkia saanut päälle ja sitten veto oli aina päällä. En tosi paljoa muista kun olin n. 10v kun tuo tapahtui
Ei muuta kun kytkintä ja vaihteiston vivustoa purkamaan. Kyllä se sieltä löytyy, voi olla hyvinkin pieni vika.
Silmälaakeri oli 500 Sampossakin syyllinen vastaavassa tilanteessa.
Itseasiassa olisi ladossa 30 Sampo missä samaa vikaa, no voi kyllä olla levykin kokonaan ryytynyt, viimeksi yritetty ajaa -97 ja silloin jo oli kytkin jumissa..
-
Vaihteen siirtäjä meni joskus poikki. Semmonen pikkunen lipukka, paikka oli jotenkin askin päällä ja vaikeinta tais olla sen katkenneen lipukan onkiminen sieltä askista ilman purkamista.
-
joo, ton katkimen onkiminen onnistui lopuks aikoinaan tutun koneesta vaijerin päässä olevalla magnetilla! noihin on käytetty näköjään metallia eikä hiekkavalua kuten erääseen! viimeeks olen 500 sampoa turannu ja siinä meinas männä hermo! ei pelleissä tahdo vehkeet pysyä ja sitten niitä ns. kulmavaihteita joka välissä! reijät soikeina kun ei ole huomannu joka paikkaa kiristää pari kertaa kesässä!